Använder du mobilen på toaletten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Men det är ju bara att kolla på telefonen medans man skiter, sedan lägga ned den, torka sig, tvätta händerna och sedan plocka upp den igen!
Jag torkar ju mig inte i röven medans jag håller i telefonen i samma hand...

själv brukar jag torka mig med telefonen jättesmidigt bara köra den i diskmaskinen över natten

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rektor:

Av samma anledning som att man tvättar händerna innan man lagar mat eller äter.
Hygieniska och sanitära skäl.

Skrivet av rektor:

Jag har inte bakteriefobi.
Men det är allmänt känt att tangentbord och mobiltelefoner har mer bakterier än en toalettsits.
För övrigt så har jag gått KBT (inte mot bakteriefobi), och tyckte att det var riktigt bra.

Hmm...
Om det är som du påstår att en mobil har mer bakterier än en toalett... Och du anser att man inte ska ta använda mobilen på toaletten av sanitära skäl...

Betyder det då att du vill undvika att förorena toaletten med alla mobilbakterier?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ja och jag har inte mått dåligt av det vad jag har märkt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Av samma anledning som att man tvättar händerna innan man lagar mat eller äter.
Hygieniska och sanitära skäl.

För du torkar dig i rumpan med ett silkestunt toalettpapper sen kanske (eller kanske inte?) svajpar du på telefonen med samma hand, eller på något sätt vidrör telefonen när dina händer är i ett mindre hygieniskt tillstånd. Du kan få (tarm)bakterier på telefonen.

Vid ett senare tillfälle för du telefonen till örat och håller så den får kontakt med kinden och ligger nära munnen.

Varför skulle man pilla på telefonen mellan det att man torkar sig i röven tills dess att man tvättat händerna?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Varför skulle du torka dig först och sen direkt plocka upp telefonen? Du ska la resa på dig och lämna toaletten också eller ska du sitta kvar där?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hahahahha vilken fråga !!!!
Jag använder mobilen ofta och tycker att det blir betydligt roligare att skita då

Låter skit roligt!

Permalänk
Medlem

Man använder telefonen när man sitter ner på toan sedan lägger man den på golvet/elementet när man torkar sig och går och tvättar händerna och så plockar man upp telefonen.
Ibland glömmer man telefonen på elementet och då frågar alltid någon i familjen varför det ligger en telefon där.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Japp, varje gång. Glömmer jag telefonen så reser jag mig upp igen innan det är "för sent" och går och hämtar den. Lite sorgligt nu när jag läser min egna mening, men va fan....

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av rektor:

Du kan ju inte spola av den i duschen eller i handfatet utan att den gör sönder.
Om inte du råkar ha en vattentät telefon?

Mycket god anledning till att ha en Xperia Z(1,2,3). Kunna diska av telefonen efter en kräftskiva, blir ju alltid nåt som måste dubbelkollas på IMDB elelr Wiki under en lång och blöt middag

Eller generellt, kunna ha en fräsch telefon i alla lägen.

Äpplen måste lära sig den biten, kommer nog till iPhone 8 eller så.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ja. Om det inte finns någon annan lektyr måste man ju underhålla sig med något

Permalänk
Medlem

Spelar Zenonia på toaletten om man skall köra nr 2 Men om jag pissar så är det ingen idé att ta med mobilen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

det var värst vad folk är larviga när det gäller bakterier.
jag tvättar endast händerna när jag varit på skithuset och gjort nummer två, vilket är max en gång om dagen, snarare varannan dag.
senast jag var sjuk var visserligen för en vecka sedan, men innan det har jag varit frisk och kry i tre år, medans folk som går och larvar med handsprit blir sjuka stup i kvarten.

lite skit är bara bra för kroppen, det håller immunförsvaret igång!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

brukar passa på å ringa till folk när ja ska långskita.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Entusiast
Skrivet av napahlm:

Självklart inte!! Jag använder plattan i stället, mycket större skärm

Approved!
När man använder mobilen så innebär det att man är mobil dvs var om helst ute i vida världen men är man hemma och har möjlighet så lyxar man självklart till det med en 11 tums surfplatta i knät

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Ibland borstar jag tänderna samtidigt som jag skiter där snackar vi äkta hygien!

Jag är nog inte heller så kinkig med bakterier och liknande. Det jag alltid gör är att tvätta händerna efter jag varit ute på stan det tycker jag är bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hahahahaha XD Roligaste tråden på länge asså, så många roliga kommentarer, riktig skithumor XD

Själv så tar jag nummer 1 i en drive by bara och tvättar händerna efter, går ju så snabbt så ingen idé att hålla på med mobilen.

Nummer 2 kan ta längre tid och då och då brukar jag ta med mobilen och kolla igenom missade sms/snapchat om någon älskar mig och sitta och spela lite Candy Crush Saga.

På toaletten står tiden stilla så är väldigt avkopplande där inne, ingen elektronik (förutom mobilen) och ingen klocka och knappt några ljud, väldigt avkopplande. Suttit och gjort fina kreationer av toarullar också

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

I dagens samhälle är det inte brist på information utan allt fler blir drabbade av informationsstress.
Toatiden kan man göra en massa saker, jag brukar oftast läsa debattartiklar på sin dyra 3-4 timmars fritid och när man känner sig nödig så har man ett flertal gånger gått in i toan med laptopen och läst artikeln medan man klämmer kabeln.

Nu har jag bra mobil och en ipad som man använder istället, har borrat in en Ipad-mobil hållare på väggen ovanför toaletpappret, därmed undviker jag att lägga ner surfplattan på det smutsiga toagolvet samt så tar jag inte på paddan efter att jag har torkat mig. Utan jag tar upp paddan igen efter att man har tvättat händerna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

Mår lite dåligt när jag glömmer att ta med den då mina tvåor kan ta en bra stund.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Kan inte vänta till sonys nya platta kommer så man kan streama ps4-spel till toaletten.

DÅ kan man äntligen få spela lite destiny utan att bli lynchad

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zy77en:

själv brukar jag torka mig med telefonen jättesmidigt bara köra den i diskmaskinen över natten

Har hört att Apple uppföljer Wave med iDish för trådlös laddning tack vare vattenfritktionen i diskmaskinen.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Använder alltid telefonen och kollar på 9gag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

OT: Väll = "väl" & "småbarnspappa".

Men inte så mycket, använder mest papper och vatten på toa. Fakebook och annat trams har jag inte så det lär inte behövas kolla nått sådant.

OT: Det finns inget som heter "nått" och heller inget som heter "behövas kolla".

Jag använder inte heller mobiltelefonen särskilt ofta på toaletten. Inte av hygieniska skäl utan mest för att det inte bekommer mig.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nej, lämnar den alltid på sängen bredvid datorstolen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

Självklart, vad ska man annars göra medan man trycker ut bajset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man är rädd för att det är ohygieniskt, så köp en vattentät mobil och rengör den mellan åt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

själv brukar jag torka mig med telefonen jättesmidigt bara köra den i diskmaskinen över natten

ah du använder också den där torkappen? Visst är den bra

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Det har väl hänt någon gång, men som oftast så skulle jag inte hinna ta upp mobilen innan jag är klar.
Klocka mig nyss från att lämna datorn → sätta mig på toan → "go number two" → torka → tvätta händerna → datorn igen.
Det tog 2 minuter och då stressa jag inte utan lät det ta den tiden det tog.

Är jag snabb eller är alla andra sega? Eller gillar ni att sitta kvar och lukta?

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 830 256GB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Har hört att Apple uppföljer Wave med iDish för trådlös laddning tack vare vattenfritktionen i diskmaskinen.

synd att man kör med android då :/

Skrivet av bärplockaren:

ah du använder också den där torkappen? Visst är den bra

yes den funkar alldeles utmärkt... inte stött på några problem än så länge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2blåbär:

Det har väl hänt någon gång, men som oftast så skulle jag inte hinna ta upp mobilen innan jag är klar.
Klocka mig nyss från att lämna datorn → sätta mig på toan → "go number two" → torka → tvätta händerna → datorn igen.
Det tog 2 minuter och då stressa jag inte utan lät det ta den tiden det tog.

Är jag snabb eller är alla andra sega? Eller gillar ni att sitta kvar och lukta?

Ungefär den tiden det brukar ta för mig också. Men många verkar vilja sitta och "njuta". Lite märkligt då samma personer oftast har en väldig homofobi. Känslan att trycka ur sig en hård kabel och att få nåt uppkört är ju ungefär samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hygien är ju ett ickeproblem?

Jag går in på toan, sätter mig och skiter och pillar på mobilen samtidigt. När jag är klar så lägger jag ifrån mig mobilen, torkar mig i arslet, tvättar händerna och tar upp mobilen igen. Sunt förnuft med andra ord.

Vad är problemet?