Corsairs nya logotyp ger upphov till protester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Kanske för att det var en tatuering i bilden? Tycker inte förra är särskilt snygg den heller. Påminner mer om sprit eller tobak än datorprodukter. Skulle till och med kunna vara ett emblem för en seglingsklubb. Med det sagt så säger jag inte att den nya är bättre, men den gamla borde bytas ut.

Följde facebooklänken där såg jag den icke :).

Permalänk
Medlem

Jag håller med, tatueringar är bland det fulaste som finns och inte blir de bättre med åren.

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Verkar som det bara gäller en viss produktlinje.

Om detta stämmer är det ju inte "Corsairs _nya_ logotyp" vilket direkt antyder på att nuvarande logotyp ska bytas ut.
Om detta stämmer är det väl inte hela världen, eftersom den gamla fortfarande stannar kvar.
Jag tror dock fortfarande den är skadlig för Corsair som helhet. Inte ens s.k P12-gamers kan ju tycka att denna nya variant har någon som helst förankring i vad Corsair förmedlar för värden och produkter? Loggan ser ut lite som att man tagit en av standard-figurerna i photoshop och dragit från övre vänster hörn till nedre höger. Om vi jämför med Razer (som är ett P12-gamermärke) så har de ju en tydlig profil, de tre ormhuvudena och det giftiga gröna som genomsyrar allt från produktnamn till produktdesign, det är flashigt och coolt - vilket de skapat från början. Denna ger inget intryck alls. En tribal. Jaha, välkommen tillbaka till år 2000. Om denna logotypen får stanna kvar i låt säga 2 år - hur många av oss skulle DIREKT tänka Corsair när man ser den Utan texten "corsair". Jag skulle inte göra det.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Håller med om att den nya logotypen inte ser så proffsig ut, men helt ärligt så hade jag nog inte brytt mig. Det är inte precis så att jag köper saker för att de har en fin logotyp, även ifall jag håller med om att det skulle se finare ut med den gamla loggan.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Seglen känns helt klart mer seriösa och passa Corsair mycket bättre än en tribal.
Seriösa företag skall ha en seriös loga.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Behövde bara se bilden för att tänka på en tatuering vid svanken
http://www.cliffordstattoostudio.se/res/SvankTattoo/clifford8...

- Corsair Cool Celulits: Gamer Edition (Mountain Dew sold seperately)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Så länge de fortsätter tillverka bra produkter! Eller köper alla Corsair produkter på samma sätt som folk köper Razer, för loggan?

Permalänk
Medlem

Stabilt, en sån här billig withe trash-logga borde pryda alla Alienware-maskiner också
Nä, men förstår vad avsikten var med logotypen men de kanske skulle ha använt någon som inte var 50+ att ta fram och välja den.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tramp stamp-lobster!

Permalänk
Inaktiv

Någon som kan klargöra för mig och övr. internet varför Corsair valde att byta ut sin legendariska logotyp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Håller med om att den ser ful och "p12ig" ut, men att jämföra den med tramp stamp är ju bara larvigt.

Instämmer. Helt klart en försämring, men kopplingen till tramp stamp är bara löjlig. Varför inte bara "tråkigt mönster/stil"? Folk anstränger ju sig verkligen för att bli stötta.

Vet inte om nån nämnde detta än, men corsair betyder ju just pirat eller piratskepp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Corsair verkar spara in på kulorna och skiter i fokusgrupper inför nylansering av loggan. SMART.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Behövde bara se bilden för att tänka på en tatuering vid svanken
http://www.cliffordstattoostudio.se/res/SvankTattoo/clifford8...

Wow! Visste inte att barbapappa hade en tribaltatuering!!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kanske inte så snygg, men inget jag bryr mig om. Det sitter ju inne i ett chassi där man inte ser delarna (bortsett om man har fönster på chassit)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Kanske inte så snygg, men inget jag bryr mig om. Det sitter ju inne i ett chassi där man inte ser delarna (bortsett om man har fönster på chassit)

Coolt att du kör med tangentbord och mus inne i datorchassiet

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kanske inte så snygg, men inget jag bryr mig om. Det sitter ju inne i ett chassi där man inte ser delarna (bortsett om man har fönster på chassit)

Har du tangentbordet i chassit?

...

Personligen tycker jag gamla corsairloggan är rätt trist och stel... men den gamingloggan var ingen förbättring!

Så det ska vara två svärd/dolkar? Jag ser en tribal med ett småfånigt stiliserat hjärta i mitten, eller möjligen en aggressiv hornförsedd krabba, men jag får verkligen kämpa för att se de korslagda vapnen. De kanske skulle tagit i lite mindre på pråligheten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Varför laga något som inte är trasigt? :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Avstängd

Visst, det var en jävligt ful logga...men om man känner sig tvungen att protestera mot det bör man skaffa sig ett liv.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Now I can't unsee it, bwahahahaha!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Kung

Permalänk
Medlem

Gillar inte deras nya logga? Köp inte deras produkter då, kan väl inte vara så svårt att förstå?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Plocka bort och lacka om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Vill dem införa en logga för att markera deras "gaming utbud" så sätt en piratflagga ovanför eller på seglen på deras nuvarande logga säger jag!

Ja! Vilken bra idé! Det skulle faktiskt se jättesnyggt ut tror jag med piratflagga på seglen på deras "gaming"-inriktade produkter!

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.5GHz med Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Maximus VI HERO | ASUS STRIX GeForce GTX 1080Ti | EVGA Supernova 1000W | 500GB 850 EVO | Cooler Master Cosmos II | Corsair Vengeance PRO 1866MHz 16GB | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare än den gamla. Troligtvis är det bara folk som har nån sorts nostalgikänsla för den gamla logon som inte gillar den nya.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Den gamla loggan ser väl mer professionell ut, men nästan lite tråkig. Ja förstår att de byter logga för deras gaming produkter för att pusha det lite marknadsmässigt, men vem fan orkar bry sig allvarligt?
Sen måste jag också bara säga att "Jag vill inte ha "gaming"-stylade prylar, om jag så skulle kan jag köpa från något annat märke" är ju ett urbota dumt uttalande. Så du tänker alltså köpa ett tangentbord för 1-2k (vet inte priset men gissar) som har bakgrundsbelysning i alla möjliga jävla färger och som kan blinka och skit? Skulle vilja säga att det är inte speciellt "stilrent" så då borde det inte vara en produkt för den personen från början? Så då spelar det ju inte någon roll om de byter logga för den produkten? Sen är loggan inte SJUKT stor över hela tangentbordet och man sitter ju inte och stirrar på tangentbordet heldagar så enligt min mening är det bara tjoller att klaga påt.

Permalänk

Men snälla, hur orkar man bry sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Gillar inte deras nya logga? Köp inte deras produkter då, kan väl inte vara så svårt att förstå?

Är företagets logga viktig eller inte för dig när du köper produkter? Nu diskuterar vi inte deras produkter, utan vad vi tycker om deras nya logga.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Synd, tycker corsairs segel varit den snyggast loggan i branschen.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K