Corsairs nya logotyp ger upphov till protester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Men snälla, hur orkar man bry sig?

Internet orkar alltid bry sig!
Internet bryr sig även om ingen annan gör det!
Internet bryr sig även om det inte finns skäl att bry sig!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tycker den nya loggan såg sjukt ful ut.
Hade aldrig köpt ett sådant tangentbord.

Sedan hela grejen med att ha separata "märken" inom sitt märke. Ett tangentbord från Corsair eller ett Gaming tangentbord från Corsair, det är ju för f*n ingen skillnad, det är ett tangentbord dem behöver inte "styla" till och göra om tangentborden för att få dem "gaming". Ett vanligt tangentbord kan vara mer gaming än ett som heter gaming.

Ha kvar era loggor och byt inte bara för att byta. När affärer/företag byter namn så slutar jag oftast handla hos dem då jag inte känner igen namnet/produkterna (utan att jag märker det). Man söker på produkter och ser två varor till samma pris, en vara med corsairs gaming logga och en med qpad logga, då hade jag tagit qpad varan. Men om det hade varit den gamla Corsair loggan så hade jag tagit den varan istället då jag känner igen mig i kvalitén och produktens namn. De tre seglen...

(Har ett Logitech G510, det har rgb bakgrundsbelysning och inget annat, tror det marknadsförs som "gaming" men det ser ju inte "gaming" ut och det gillar jag.)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Stabilt, en sån här billig withe trash-logga borde pryda alla Alienware-maskiner också
Nä, men förstår vad avsikten var med logotypen men de kanske skulle ha använt någon som inte var 50+ att ta fram och välja den.

Näthatare!

Nämen seriöst - detta är varumärkesförstörelse. Den gamla loggan var perfekt och uppskattad. Varför Corsair?

Permalänk

Usch den var inte fin. Deras segellogga ger ett mer seriöst och gediget intryck, hoppas det inte släpper det.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

jag tycker det ser ut som en krabba, håller med andra när dom säger att det gamla såg uppstyrt och proffsigt ut.

Som talesättet går: "You don't need to fix what is not broken" med andra ord, ingen klagade på det så varför byta?

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att deras segel är ikoniskt, det nya är inte förskräckligt, men det säger inte corsair på samma sätt som den gamla.

Det ser bara ut som någon "cool" tribal tatuering eller något.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Chawan123:

Men snälla, hur orkar man bry sig?

Precis... Holy shit vad man inte har något bättre för sig.

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk

Jag tycker det ser ut som en krabba

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Tycker den nya loggan såg sjukt ful ut.
Hade aldrig köpt ett sådant tangentbord.

Sedan hela grejen med att ha separata "märken" inom sitt märke. Ett tangentbord från Corsair eller ett Gaming tangentbord från Corsair, det är ju för f*n ingen skillnad, det är ett tangentbord dem behöver inte "styla" till och göra om tangentborden för att få dem "gaming". Ett vanligt tangentbord kan vara mer gaming än ett som heter gaming.

Ha kvar era loggor och byt inte bara för att byta. När affärer/företag byter namn så slutar jag oftast handla hos dem då jag inte känner igen namnet/produkterna (utan att jag märker det). Man söker på produkter och ser två varor till samma pris, en vara med corsairs gaming logga och en med qpad logga, då hade jag tagit qpad varan. Men om det hade varit den gamla Corsair loggan så hade jag tagit den varan istället då jag känner igen mig i kvalitén och produktens namn. De tre seglen...

(Har ett Logitech G510, det har rgb bakgrundsbelysning och inget annat, tror det marknadsförs som "gaming" men det ser ju inte "gaming" ut och det gillar jag.)

Jo det är skillnad.
Varför tror du Cola har "light" och "zero" båda har väldigt tydliga segmenteringar?
Sätter du namnet "gaming" i en produkt ger det en effekt, gamers vill ofta identifiera sig som gamers.
Har du en logotyp som går samman med detta ger det också en effekt. Marknadsföring och varumärkesbyggnad är mycket mer än att leverera en bra produkt.
Öppna en låda med ett par Beats-lurar någon gång. Detta tillsammans med starkt varumärke säljer lurar för ockerpriser om du ser till vad du får för prislappen vägt mot andra mer studio-inriktade produkter.

Vad corsair misslyckas med här är dock (i min mening) att skapa den identiteten i logotypen. Den blir intetsägande. Vi får väl se, antingen går kampanjen bra eller så blir det en flopp. Kanske var budgeten till marknadsavdelningen begränsad, men att ha identiteten "gaming" är så pass viktig idag att de måste ta ett "leap of faith".

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benighted77:

Coolt att du kör med tangentbord och mus inne i datorchassiet

Skrivet av Roger W:

Har du tangentbordet i chassit?

...

Personligen tycker jag gamla corsairloggan är rätt trist och stel... men den gamingloggan var ingen förbättring!

Så det ska vara två svärd/dolkar? Jag ser en tribal med ett småfånigt stiliserat hjärta i mitten, eller möjligen en aggressiv hornförsedd krabba, men jag får verkligen kämpa för att se de korslagda vapnen. De kanske skulle tagit i lite mindre på pråligheten?

Jag har ett FUNC tangentbord så där bet ni er i tungan :D. Allt är inte Corsair här i världen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga att om frontplåten på mitt 550D hade haft en trampstamp istället för det stilrena seglet så hade jag blästrat direkt. Ser riktigt trist ut, men samtidigt så har har väl många av Razers gamla bling-älskande kunder gått över till Corsair senaste åren.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

där dog loggan för mig

Permalänk
Medlem

Loggan verkar fungera lite som ett sådant där rorschach test med bläckplumpar där alla gör sina egna associationer beroende på sin personlighet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Usch vad slampigt!
Jag gillar inte deras nya logotyp. Väldigt fult och "klottrigt", deras gamla är mycket vackrare.

Permalänk
Medlem

Så Corsair introducerar en ny logo för deras gaming prylar, så att vi kan känna igen dom jämfört med Corsairs icke-gaming prylar?

Sen när gör Corsair med dess ikoniska segel nånting annat än gaming prytlar??!?!

Även om vi ignorerar att det är ett tramp stamp, så ser det ut som nåt skit kina producerat nu. Dom som typ tar nåt random från google images och slänger på produkten för att det ser coolt ut.

Permalänk
Medlem

Loggan är helt intetsägande, vilket måste vara en större synd än att den är ful. Det verkar bara som att de körde igång någon tribal brush på PS och så vart det klart. Corsair står inte ens i deras font utan i någon anonym Arial-variant. Helt obegripligt beslut.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Devildoll:

Jag tycker att deras segel är ikoniskt, det nya är inte förskräckligt, men det säger inte corsair på samma sätt som den gamla.

Det ser bara ut som någon "cool" tribal tatuering eller något.

Precis, seglen är vad namnet innebär och fungerar. Varför göra om ett vinnande koncept? Om de ska göra om något så kan de väl gå vidare med segeltemat och sätta dit en spinnaker, en piratflagga, en seacat eller något liknande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Loggan ja den hamnar nog efter hur produkten luktar när jag packar upp den i viktighet, huvudsaken är det dom säljer funkar bra sen kunde jag nog inte bry mig mindre om loggan

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Man lär sig något nytt varje dag....tramp stamp...... trodde att det kallades för tatuering

Permalänk
Inaktiv

Ser likheter med realtek`s logga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Så vad gnäller folk om?

För det verkar som den produktlinjen är _alla_ tangentbord, möss och hörlurar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Hur fan kan man hänga upp sig så mycket på en logga?
Blev produkterna automatiskt sämre nu eller? Jag tycker inte heller att den nya är snygg, men det är inte precis så att jag köper produkter utifrån det.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Du menar tvärtemot vad de flesta prioriterar när det kommer till sluten vattenkylning, till exempel?

Det jag menade var att oavsett logotyp så är det funktionen man är ute efter. Därför tycker jag detta gnäll verkar rätt patetiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Omg vad den var bedrövlig, tramp stamp-skämtet är så spot on att det inte ens är kul. Den där designen har lasrats bort fler gånger än Corsair bytt ut trasiga minnen.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

För mig så var den hur snygg som helst.

Hahaha, nu är man väl konstig och tycka nåt som majoriteten inte håller med om.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

corsairs gamla logga är ju superfin, ett antal segel precis i enlighet med själva namnet som tar oss till fartyg/pirater etc etc

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

De släppte ju nyligen Corsair Gaming PC med en ny logga, den där döskallen. De kunde ju använda den istället. Hade passat deras segel-logga mer (pirat-tema).

http://corsairpc.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag har ett FUNC tangentbord så där bet ni er i tungan :D. Allt är inte Corsair här i världen

Jo, men poängen var också att den här nya loggan verkar ska användast primärt på "gamingprodukter" som just mus, tangentbord, headsets osv... Dvs såna produkter där man har störst risk att se och störa sig på loggan!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Hurra till insamlingen, för den nya ser helt fördjävlig ut, fan så billig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Fast de är ju inte bara oss lite äldre som köper tillbehör. Alla 8-16 åringar uppskattar nog säkert mera flashigt.

Själv skulle jag uppskatta ett stilrent aluminium tenkeyless med vettiga brytare.

jag är 12 och jag vill inte ha en mus som se ut som en konstig mus som aliens gorde eller ett tangent som har ett handledstöd som har 20 ställen att ha tummen på jag vill ha corsair 650d stil