Crytek jämför Ryse på PC och Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Crytek jämför Ryse på PC och Xbox One

Det blir fritt fram att skruva upp inställningarna ända upp till 4K-upplösning, men några ögonbrynshöjande skillnader märks inte i den kommande PC-utgåvan av Ryse: Son of Rome.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser najs ut!:)

Permalänk
Medlem

Jag trodde det skulle vara en jämföringsvideo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Helt ärligt såg jag ingen skillnad mellan dem två.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Halv svårt att se någon direkt skillnad faktiskt! Brukar för det mesta ha lätt för att se skillnad på grafikinställningar men här var det svårare!

Hade gärna sett ett sådant här slashhuggar spel med Firsperson wiew.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kimpur:

Jag trodde det skulle vara en jämföringsvideo

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har dödat vissa typer av inlänkningar på mobilsajten av kompatibilitetsskäl, besök www.sweclockers.com så ser du videon.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Helt ärligt såg jag ingen skillnad mellan dem två.

De jämförde med High på PC, högst troligt så finns det även Very High och/eller Ultra då det är Crytek vi snackar om.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Entusiast

Så de har ljusat upp det och har lägre konstrast på PC. Ser ut som om de bara lagt ett svagt mjölkigt filter över bilden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tycker Xbox one ser bättre ut för det känns så grått på PC :/
Riktigt snyggt på båda alternativen iaf!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de har ljusat upp det och har lägre konstrast på PC. Ser ut som om de bara lagt ett svagt mjölkigt filter över bilden.

Ah eller hur, inte någon direkt skillnad annars.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

60fps

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Så de har ljusat upp det och har lägre konstrast på PC. Ser ut som om de bara lagt ett svagt mjölkigt filter över bilden.

Skrivet av simon253:

Tycker Xbox one ser bättre ut för det känns så grått på PC :/
Riktigt snyggt på båda alternativen iaf!

Mjo håller med, Xbox-versionen ser ärligt talat bättre ut här men det som är det fina med PC som vanligt är att man ju kan justera gamman/konstrasten/ljusstyrkan hur man vill jämfört med Xbox One som måste se ut som det gör i videon.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tycker Xbox One förtjänar både Ryse och Dead Rising 3 till just bara XONE.

Det var exklusivt i början men sen nu inte ens 1 år senare finns det till PC.

Det var bara vad jag tyckte.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

De har ju förändrat kontrasten på PC-bilden med avsikt. Varför skulle det överhuvudtaget vara en skillnad, kan ni ju fråga er istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de har ljusat upp det och har lägre konstrast på PC. Ser ut som om de bara lagt ett svagt mjölkigt filter över bilden.

Skrivet av Stefan Lundmark:

De har ju förändrat kontrasten på PC-bilden med avsikt. Varför skulle det överhuvudtaget vara en skillnad, kan ni ju fråga er istället.

Är det inte alltid högre kontrast på multiplatformspel på xbox? I alla xboxone grafikjämförelser jag sett så har xbox versionen haft högre kontrast. Har för mig att jag läst att det ligger nån profil där alltid som ökar den, typ som nå picture-mode på en skärm för mer umpf.
ex

Permalänk
Medlem

Ser knappt nån skillnad, vilket inte är så konstigt - Ryse till PC kommer självklart vara medvetet gimpad och inte ens använda 1/10 av dess potential. Next gen".

Permalänk
Inaktiv

Kan nån berätta mig vad som är så speciellt med det här spelet att det har fått sådant fokus inom median? För jag ser ingenting, kanske missat nåt.

Permalänk
Medlem

Såg ingen skillnad alls bortsett kontrasten. Sitter på en 46" 2m från bilden så kanske därför jag inte såg någon skillnad på detaljerna. Verkar ju dock inte precis vara ensam om att inte se någon skillnad.

Permalänk
Medlem

De har vräkt på med mer rökeffekter på PC... "för att de kan"?! Tycker inte nödvändigtvis det ser bättre ut. Marginellt/obetydligt bättre AA på PC-versionen. I övrigt ser det ut som ett typiskt PC-spel rent generellt. Det ser rätt tråkigt ut också. En karaktär som ser ut att helt sakna karaktär. Föredrar roliga konsol spel med pastellfärger och överdrivna personligheter hos karaktärerna hah

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

De har vräkt på med mer rökeffekter på PC... "för att de kan"?! Tycker inte nödvändigtvis det ser bättre ut. Marginellt/obetydligt bättre AA på PC-versionen. I övrigt ser det ut som ett typiskt PC-spel rent generellt. Det ser rätt tråkigt ut också. En karaktär som ser ut att helt sakna karaktär. Föredrar roliga konsol spel med pastellfärger och överdrivna personligheter hos karaktärerna hah

Sen när kan man dela in spel i kategorier efter plattform?
Finns ju alla möjliga genrer/kategorier på alla plattformar.

Det enda som skulle vara exklusivt är väl RTS/strategi-spel till PC och att Nintendo över huvud taget har en väldigt speciell spelkontroll som gör lite udda spel möjliga samt att de i stort sett har Mario-monopol.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Låt mig se: man har portat ett XbO spel till PC. Jag är förvånad om det inte skulle se exakt likadant ut.

Utveckla spel till PC istället och optimera sedan till konsoler! Gaddamit!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Ah eller hur, inte någon direkt skillnad annars.

tänkte exakt samma sak, satt och kollade jättenoga effter skillnader, skillnaden var ju väldigt marginell, hade man frågat mig vilken som är pc och vilken xbox så hade ja inte haft någon aning.

Permalänk
Medlem

Såg skillnad direkt, dock så är skillnaden jag ser mest troligt upplösningen, då på xbone ser allt blurrigt ut.
Annars ser det inte direkt ut som någon skillnad när det gäller texturer mm.

Skillnaden i kontrast kan ju även kanske ha att göra med hur det är inspelat.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Wow.. Inte så värst imponerande tycker jag.

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

Sitter på 250 Mbit fiber, men kan inte kolla videon.. den laggar otroligt mycket, och stannar upp hela tiden? Vad är felet?
Kan man tanka den någonstans okomprimerad?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

De har ju förändrat kontrasten på PC-bilden med avsikt. Varför skulle det överhuvudtaget vara en skillnad, kan ni ju fråga er istället.

Master troll

Du tror på allvar inte att det kan finnas skillnader mellan PC och Xone?

Permalänk
Medlem

Själv spelar man spel efter hur roliga de är, inte efter hur de ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Sitter på 250 Mbit fiber, men kan inte kolla videon.. den laggar otroligt mycket, och stannar upp hela tiden? Vad är felet?
Kan man tanka den någonstans okomprimerad?

Din fråga är exakt som min... Ibland undrar man varför man har snabbt internet när man inte ens kan använda det

Permalänk
Medlem

Haha, det va kul att ens göra en sådan video för att visa att kontrasten skiljer sig... ^^

Permalänk
Medlem

blir nog köp på rea

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200