The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Avstängd

yes yes, så ska det se ut

Permalänk
Medlem

Kör en ny runda och denna gången har jag en mer passiv roll. Jag slänger ihop ett gäng hårda gubbar och tjejer som jag enbart ska hålla vid liv. Jag är en Argonian/wizard/heavy armor som ska hela mina medspelare när det behövs. Försökte kalla mig för skräcködla men Skyrim accepterade inte svenska tecken så det fick bli Lizzard som namn

Här är vi samlade. Jag ska ha max 5 mercs (3 för närvarande)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kör en ny runda och denna gången har jag en mer passiv roll. Jag slänger ihop ett gäng hårda gubbar och tjejer som jag enbart ska hålla vid liv. Jag är en Argonian/wizard/heavy armor som ska hela mina medspelare när det behövs. Försökte kalla mig för skräcködla men Skyrim accepterade inte svenska tecken så det fick bli Lizzard som namn

Här är vi samlade. Jag ska ha max 5 mercs (3 för närvarande)
http://i.solidfiles.net/d361cba818.png

Lite annorlunda lycka till

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Lite annorlunda lycka till

Blir nästan lite irriterad när det kommer en björn och jag står längst bak. Björnen springer förbi alla andra för att försöka döda mig. Kanske ödlekött smakar bättre än människokött?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Finns någon mod som heter one with nature där djur är mer passiva mot huvudkaraktären. Dock gäller det inte helt mot followers har jag märkt så kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Finns någon mod som heter one with nature där djur är mer passiva mot huvudkaraktären. Dock gäller det inte helt mot followers har jag märkt så kanske kan vara något

Ok, ska kolla in den

Edit:
Mötte denna student i Whiterun som ville lära sig ward spell. Jag sa att jag kunde lära honom det, men det slutade inte väl för honom. Har skulle kasta eld mot mig så att han kunde studera hur det funkade. Min mana tog slut (använde en för stark version av ward) och då brände han mig lite vilket inte mina mercs tyckte om, som i sin tur slog ihjäl honom. Det blev mission failed tack vare det

Förvånande är att jag aldrig mött honom förut efter alla gånger jag spelat Skyrim

Btw, denna uppsättning är väldigt stark. Har mött svårt motstånd men ändå vunnit ganska enkelt. Jag skulle inte vilja bli osams med mina egna i nuvarande nivå. Dom skulle krossa mig lätt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

...
Edit:
Mötte denna student i Whiterun som ville lära sig ward spell. Jag sa att jag kunde lära honom det, men det slutade inte väl för honom. Har skulle kasta eld mot mig så att han kunde studera hur det funkade. Min mana tog slut (använde en för stark version av ward) och då brände han mig lite vilket inte mina mercs tyckte om, som i sin tur slog ihjäl honom. Det blev mission failed tack vare det

Förvånande är att jag aldrig mött honom förut efter alla gånger jag spelat Skyrim
...

Tror att jag själv bara mött honom en gång med, möjligtvis två gånger. Mitt första möte med honom slutade på ungefär samma vis som ditt, fast eftersom jag inte hade någon följeslagare så var det vakterna som dödade honom. Kommer ihåg att jag fann det riktigt komiskt, han var så ivrig att lära sig och plötsligt hade han en pil i axeln. Vakter i Skyrim bryr sig inte om att utreda olyckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Tror att jag själv bara mött honom en gång med, möjligtvis två gånger. Mitt första möte med honom slutade på ungefär samma vis som ditt, fast eftersom jag inte hade någon följeslagare så var det vakterna som dödade honom. Kommer ihåg att jag fann det riktigt komiskt, han var så ivrig att lära sig och plötsligt hade han en pil i axeln. Vakter i Skyrim bryr sig inte om att utreda olyckor.

Man får tydligen göra det avsides så ingen annan ser

Edit:
Nåt som jag inte gillar med Skyrim är när kartan uppdateras. "Map Updated" står det ibland uppe i övre vänstra hörnet, men var?? Finns det nån mod eller nåt som visar var den uppdateras typ att det blinkar tills man klickar på den eller nåt? Skulle vara tacksamt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Testade att ta ner detta: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51033/?
EWIs High SkyrimPrefs and inis
Rekommenderas
Kan eventuellt ha löst mitt problem jag skrivit flera gånger om, att det segar ner med ENB ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Testade att ta ner detta: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51033/?
EWIs High SkyrimPrefs and inis
Rekommenderas
Kan eventuellt ha löst mitt problem jag skrivit flera gånger om, att det segar ner med ENB ibland.

Gick det bra? Han skriver att man ska gå ner på 2K texturer och då ligger jag lite sämre till som har mycket 4K texturer och till och med upp till 8K på drakar. Jag testar att spela som legend igen, men det blir att börja om för att jag satte skill på fel ställe :mad:. vad jag vet så går det inte att radera felsatta skills?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Gick det bra? Han skriver att man ska gå ner på 2K texturer och då ligger jag lite sämre till som har mycket 4K texturer och till och med upp till 8K på drakar. Jag testar att spela som legend igen, men det blir att börja om för att jag satte skill på fel ställe :mad:. vad jag vet så går det inte att radera felsatta skills?

Jag kör också en del 4K och jag tror vi kör samma 8K på drakar...funkar bra ^^
Du kan ta bort/lägga till perks med konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag kör också en del 4K och jag tror vi kör samma 8K på drakar...funkar bra ^^
Du kan ta bort/lägga till perks med konsolen.

Nu är det för sent dock då jag kastade sparfilerna. Hur skriver man då?

JK's stadsmoddar segar ner ganska mycket trots att moddarna är så pass små. Min framerate går ner till 25 fps ibland, men utanför städer går det i 60 fps. Känns som dåligt optimerat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Nu är det för sent dock då jag kastade sparfilerna. Hur skriver man då?

JK's stadsmoddar segar ner ganska mycket trots att moddarna är så pass små. Min framerate går ner till 25 fps ibland, men utanför städer går det i 60 fps. Känns som dåligt optimerat

player.removeperk XXXXX
där X:en är koden för den specifika perken.
Du får leta upp koden för den specika perken, brukar finnas på wiki-sidorna t ex (själv brukar jag oftast använda http://elderscrolls.wikia.com)

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kommit på en bug i Shroud Hearth Barrow tomben som ligger precis jämte Ivarstead. När man fått klon att öppna porten så kommer man till ett rum med massa kistor. När man går över rummet så faller grindarna ner och en massa dragr kommer upp från kistorna. Det finns en liten spak som man kan dra i och öppna så man slipper slåss mot dessa. Jag gjorde det och sprang ut från rummet, men lät mina andra döda dessa dragrs, när det var klart så gick jag in i rummet igen för att kolla om det fanns något värde på de döda dragr, men då faller grindarna ner igen och även två små grindar där spaken sitter som man öppnar dessa. Man blir inlåst i rummet och det finns inget att öppna dem med igen. Har ni blivit drabbade av det? Jag fick helt enkelt ladda in spelet igen. Jag tror det blev så efter ett par USKP tillbaka

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxus:

Testade att ta ner detta: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51033/?
EWIs High SkyrimPrefs and inis
Rekommenderas
Kan eventuellt ha löst mitt problem jag skrivit flera gånger om, att det segar ner med ENB ibland.

Ska testas.

Skrivet av AMD-FX:

Gick det bra? Han skriver att man ska gå ner på 2K texturer och då ligger jag lite sämre till som har mycket 4K texturer och till och med upp till 8K på drakar. Jag testar att spela som legend igen, men det blir att börja om för att jag satte skill på fel ställe :mad:. vad jag vet så går det inte att radera felsatta skills?

Kör du även 4-8k på utomhus? Segar inte det ner en hel del?

Jag kör som regel 2k utomhus, 4k inomhus (8k skulle nog iofs fungerat bra) och 4k på spelare/npc's/mobs (om de upplösningarna finns för valda texturer dvs) och aldrig högre än 1920x1080 i upplösning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ska testas.

Kör du även 4-8k på utomhus? Segar inte det ner en hel del?

Jag kör som regel 2k utomhus, 4k inomhus (8k skulle nog iofs fungerat bra) och 4k på spelare/npc's/mobs (om de upplösningarna finns för valda texturer dvs) och aldrig högre än 1920x1080 i upplösning.

Den enda 8k är drakmodden jag har, i övrigt är det 2k - 4k. Det som segar ner rejält är JKs stadsmodifikation som halverar fps:en i städer. Spelet blir värre ju längre jag spelar, kanske videominnet börjar bli fullt? Spelet kraschar inte speciellt ofta trots detta :), bara nån enstaka gång

Jag använder också Ewis ini filer, men såg nu att en ny version har kommit. Använder version 05

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den enda 8k är drakmodden jag har, i övrigt är det 2k - 4k. Det som segar ner rejält är JKs stadsmodifikation som halverar fps:en i städer. Spelet blir värre ju längre jag spelar, kanske videominnet börjar bli fullt? Spelet kraschar inte speciellt ofta trots detta :), bara nån enstaka gång

Jag använder också Ewis ini filer, men såg nu att en ny version har kommit. Använder version 05

Vilken är JK's?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Vilken är JK's?

Här har du hans moddar. Winterhold har en extra alchemist i flyktinglägret (gray quarter). Man får leta lite för att hitta honom. Jag vet inte om det finns fler i andra städer som säljer saker efter att JK's moddar är installerade
http://www.nexusmods.com/skyrim/users/1305814/?tb=mods&pUp=1

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Här har du hans moddar. Winterhold har en extra alchemist i flyktinglägret (gray quarter). Man får leta lite för att hitta honom. Jag vet inte om det finns fler i andra städer som säljer saker efter att JK's moddar är installerade
http://www.nexusmods.com/skyrim/users/1305814/?tb=mods&pUp=1

Ser intressant ut, ska testa dom sen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ser intressant ut, ska testa dom sen.

Va beredd på kraftigt försämrad fps i städer efter att du installerat dessa. Är nere på 18 fps stundtals och ibland 50 fps och ändå kör jag utan ENB

Edit:
Va i h-e!!! Nu kommer drakarna in i storstäderna också. Jag trodde bara att Open Cities hade den funktionen. Det måste vara senaste USKP som lagt till nåt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

En ganska schyst bild som jag tog, lite synd med blodet bara

Skrivet av AMD-FX:

Va beredd på kraftigt försämrad fps i städer efter att du installerat dessa. Är nere på 18 fps stundtals och ibland 50 fps och ändå kör jag utan ENB

Edit:
Va i h-e!!! Nu kommer drakarna in i storstäderna också. Jag trodde bara att Open Cities hade den funktionen. Det måste vara senaste USKP som lagt till nåt

Som jag har förstått det så fungerar JK's som open cities så det har antagligen med den att göra. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

En ganska schyst bild som jag tog, lite synd med blodet bara
http://i60.tinypic.com/iftkk3.jpg

Som jag har förstått det så fungerar JK's som open cities så det har antagligen med den att göra. (:

Ok, kanske beror på det då förutom att man måste ladda när man går genom porten. Just nu så spelar jag inte Skyrim alls. Har fastnat för ett gammalt spel Medal Of Honor - Airborne och det finns faktiskt folk som spelar på nätet trots att spelet är från 2007. Jag kanske ska lägga Windows 8.1 på denna dator också och då åker allt bort. Får dock skriva ner vilka mods jag kör med innan. Det tråkiga är just att behöva lägga in allt igen

Ska dock inte lägga in så skyhöga texturer, får bli 2K texturer istället för 4k - 8K

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad ni har för setup på burken ni spelar Skyrim med om ni kör med 4k+ texturer på mycket, med bra flytt?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Får man fråga vad ni har för setup på burken ni spelar Skyrim med om ni kör med 4k+ texturer på mycket, med bra flytt?

Jag kommer att gå ner på 2K eftersom det kan sega ner datorn med för höga texturer. Använder du dig av NNM så är det bara att testa själv eftersom texturer inte använder scrips filer .esp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kommer att gå ner på 2K eftersom det kan sega ner datorn med för höga texturer

Ok, men vad har ni för hårdvara i datorerna om man får fråga?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Ok, men vad har ni för hårdvara i datorerna om man får fråga?

Jag kör AMD FX 8350 @ 4,5GHz + AMD R9 290 4GB RAM + G.Skill 8 GB RAM. Nvidia är nog lite bättre när det gäller Skyrim då ENB inte funkar så bra med mitt kort. Blir segt, men det kan också vara att jag har för höga texturer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Min dator står i sign.

Det fungerar men det finns ju då tyvärr inte mycket plats för annat och hur fina texturer man än lägger in så blir man ju tyvärr inte av med det största problemet vilket är Skyrims avskyvärda gräs som alltid ser helt totalt j*vla gräsligt ut (lol) och de mods som antagligen är de mest krävande är just mods som fixar just det problemet...

Mitt tips är fixa gräs/träd samt ENB först vilket är de mest krävande delarna. 4k behöver inte alltid drar så värst mycket, inte heller Parallax, det är så fort gräsmods kommer in i bilden som saker och ting oftast snabbt blir till sirap tyvärr.

Kolla hans skyrim http://kakasi-skyrim-modenb.blogspot.com.au/2014/06/skyrim-cu... och hans dator...

EDIT:
+Dat Grass
+aMidianBorn Book of Silence
+Realistic Sun for Climates of Tamriel and Vanilla
+Opethfeldt ENB
+4K Parallax Farmhouse stonewall
+2K-4K Parallax Bridges
+Ash Rocks
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Mountains
+4k Parallax Mines
+Snow and Rocks TEXTURES HD
+TreesHD Skyrim Variation
+4K Parallax Skyrim
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Farmhouses
+No Dragon LODs
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Dragons
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Dragonborn
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Clouds
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Landscape
+Hybrids HD Plants and Herbs Retexture
+Realistic Water Two
+Project Parallax Remastered
+Static Mesh Improvement Mod
+Skyrim Particle Patch for ENB
+Detailed Rugs
+Ruins Clutter Improved
+Skyrim HD Textures
+Alternate Start - Live Another Life
+SkyUI
+Skyrim Script Extender
+Unofficial Skyrim Patches
*Dragonborn
*HearthFires
*Dawnguard

20 density gräs, 2-4k Parallax, drake är dock 4-8k.

Lättdriven ENB, vet dock inte vad jag tycker om den, jag saknar liksom redan Unreal Cinema ENB.

FPS hoppar från 30-60 dock aldrig under 30 vad jag märkt hittills. Denna configen är väl kanske iofs lite overkill.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Min dator står i sign.

Det fungerar men det finns ju då tyvärr inte mycket plats för annat och hur fina texturer man än lägger in så blir man ju tyvärr inte av med det största problemet vilket är Skyrims avskyvärda gräs som alltid ser helt totalt j*vla gräsligt ut (lol) och de mods som antagligen är de mest krävande är just mods som fixar just det problemet...

Mitt tips är fixa gräs/träd samt ENB först vilket är de mest krävande delarna. 4k behöver inte alltid drar så värst mycket, inte heller Parallax, det är så fort gräsmods kommer in i bilden som saker och ting oftast snabbt blir till sirap tyvärr.

Kolla hans skyrim http://kakasi-skyrim-modenb.blogspot.com.au/2014/06/skyrim-cu... och hans dator...

EDIT:
+Dat Grass
+aMidianBorn Book of Silence
+Realistic Sun for Climates of Tamriel and Vanilla
+Opethfeldt ENB
+4K Parallax Farmhouse stonewall
+2K-4K Parallax Bridges
+Ash Rocks
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Mountains
+4k Parallax Mines
+Snow and Rocks TEXTURES HD
+TreesHD Skyrim Variation
+4K Parallax Skyrim
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Farmhouses
+No Dragon LODs
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Dragons
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Dragonborn
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Clouds
+Skyrim Realistic Texture Overhaul Landscape
+Hybrids HD Plants and Herbs Retexture
+Realistic Water Two
+Project Parallax Remastered
+Static Mesh Improvement Mod
+Skyrim Particle Patch for ENB
+Detailed Rugs
+Ruins Clutter Improved
+Skyrim HD Textures
+Alternate Start - Live Another Life
+SkyUI
+Skyrim Script Extender
+Unofficial Skyrim Patches
*Dragonborn
*HearthFires
*Dawnguard

http://i60.tinypic.com/nnv5eq.jpg

20 density gräs, 2-4k Parallax, drake är dock 4-8k.

Lättdriven ENB, vet dock inte vad jag tycker om den, jag saknar liksom redan Unreal Cinema ENB.

FPS hoppar från 30-60 dock aldrig under 30 vad jag märkt hittills. Denna configen är väl kanske iofs lite overkill.

Hur får du grönt gräs? det mesta jag har är rostfärgat. Jag kan inte spela nåt för tillfället då jag installerar om Windows och det tar ju några dagar eftersom jag är ganska petig att det ska vara som jag vill och jag jobbar inte med speed direkt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hur får du grönt gräs? det mesta jag har är rostfärgat. Jag kan inte spela nåt för tillfället då jag installerar om Windows och det tar ju några dagar eftersom jag är ganska petig att det ska vara som jag vill och jag jobbar inte med speed direkt

Det är modden Dat Grass, den finns iofs inte på Nexus och den verkar inte finnas som nedladdning på Steam heller och den är smått inkompatibel med Hearhtfire och ser lustigt ut där man kan bygga hus vilket iofs inte är så farligt.

Senaste versionen är Dat Grass August 2013 (relativt lätt att hitta på google) så det var ju ett tag sedan något hände med den men den är samtidigt väldigt populär som jag har förstått det.

Fick precis ner Skyrim Realistic Overhaul, 3,7GB för 2k texturer och det verkar endast vara för Vanilla samt Dawnguard...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

Bah, hade inga outdoor-bilder..

i5 2500K + GTX 680