Corsair agerar efter protester mot ny logotyp

Permalänk
Melding Plague

Corsair agerar efter protester mot ny logotyp

Efter att Corsairs nya logotyp irriterat trogna kunder backar nu företaget och lovar att fortsätta använda det gamla seglet, men endast i ett fåtal och huvudsak äldre produkter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så Corsair agerar genom att inte agera?

Permalänk
Medlem

Ska de ha den logan på chassin så vetihundan om jag kommer köpa ny låda från dom.. Ser billigt ut

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv

Dom skulle ju kunna krenga en ny logo som man kan 'modda dit' (bara ta bort gamla o trycka dit nya)

Permalänk

Corsair jag var sugen, oh gud jag var sugen.

Dom borde skicka med ett ersättningsklistermärke eller någonting, så man kan pilla port den logan om man ej vill ha den. hur svårt är det?

Permalänk
Medlem

Konstigt för några dagar så var det en annan ton från Corsair.

Dold text
Permalänk
Medlem

Det är bortom mig varför ett välkänt företag utan särskild anledning byter ut sin logotyp, oavsett om det är till det bättre eller till det sämre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Konstigt för några dagar så var det en annan ton från Corsair.

Snacka om att någon kommer att få sparken. Klart de måste lyssna på konsumenterna. Den loggan är helt gräslig. Passar inte alls ihop med deras varumärke.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

En logotyp säger faktiskt mer om ett företag än vad man tror.

Corsair vill uppenbarligen locka till sig unga gamers med denna väldigt slarviga logotypen. Jag tycker inte att den är bra eller på något sätt representerar spellprodukter från Corsair. Den ser bara malplacerad ut!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

jag tycker att dom borde ha kvar den gamla loggan den ser professionell ut, och jag gillade loggan den va cool och lite udda
köp strek från min sida om dom kommer med en ny tribal logga... ser sjukt fattigt ut

corsair är mitt favorit märke, något som jag har köpt i alla år.. svik mig inte nu :/

corsair äger

Dold text

Skrivet av Swedish Berserk:

En logotyp säger faktiskt mer om ett företag än vad man tror.

Corsair vill uppenbarligen locka till sig unga gamers med denna väldigt slarviga logotypen. Jag tycker inte att den är bra eller på något sätt representerar spellprodukter från Corsair. Den ser bara malplacerad ut!

håller med dig till 100% igenom att locka dom unga så förlorar dom oss äldre, med den slarviga loggan.. som jag skrev i förra corsair tråden, att det är något barnen hittat på lidel som dom själva lägger tillbaka ...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt varit sugen på ett t-bord från Corsair då jag tycker dom är fina och stilrena. Men den där tribal logon förstör allt för mig
Nu gillar jag inte logos överhuvudtaget dock..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Snusfri

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logon för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jaha trodde dom skulle ha svanktatuering på alla produkter men tydligen endasr gaming prylar. Puh!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mest:

Det är bortom mig varför ett välkänt företag utan särskild anledning byter ut sin logotyp, oavsett om det är till det bättre eller till det sämre.

Fast nu har de ju inte bytt logo utan helt enkelt lagt till en för deras gaming-segment.

Permalänk
Medlem

Nää tror jag håller mig till Daskeyboard eller FEENIX Autore. Snyggare tangentbord får man leta efter. (Kanske Corsair kan lära sig något från dom)

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logon för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Två extremt fula svärd i så fall.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Kunden har alltid fel, eller hur var det nu...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Fast nu har de ju inte bytt logo utan helt enkelt lagt till en för deras gaming-segment.

Det var mer än vad jag visste, tack för upplysningen.

Då är det rimligare, men denna nya logotyp känns ändå sådär tribaltöntig. Det kanske tilltalar deras målgrupp, vad vet jag. För Corsairs skull får vi hoppas att deras marknadsteam gjort ordentlig research.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logon för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Svärd med två extra böjda delar som sticker ut och slingringar sig är knappast representativt för piratsvärd.

Här är ett "Piratsvärd"

Dold text

Och här deras nya logga från gårdagens Sweclockers artikel om ämnet.

Dold text

Finns inga svärd som ser ut så, det är helt idiotiskt och troligen någon tatuerings kille som bara kopierat sin design rakt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Konstigt för några dagar så var det en annan ton från Corsair.

De insåg väl att det inte var särskilt smart att säga direkt till kunder att de inte lyssnar på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logon för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Ja, det ut som två korslagda svärd...i tribal stil...vilket får det att se ut som en tramp stamp.

Loggan är bland dom första träffarna om man googlar tribal sword tramp stamp men visst, det är nog något allvarligt fel på samtliga som ser likheten.

Permalänk
Inaktiv

Blir att välja annat om det inte går att ta bort märket.

Permalänk
Medlem

Jag gillar deras segel-logo, men inte tillräckligt för att det ska ha betydelse för huruvida jag köper deras produkter eller ej.

Den kommer inte att påverka vare sig eran kill-ratio eller ragget på krogen, så ni som lägger ner krut och energi på detta - jag hoppas att ni lägger ner minst lika mycket energi på annat som faktiskt gör skillnad :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Corsair, stå på er! Skit i vad kunderna tycker!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tanken är väl god men då får de förfan göra något snyggare än den där skiten. Tycker den vanliga logotypen är perfekt och stilren

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem

Menar ni på allvar att ni köper produkter p.g.a. hur loggan ser ut?

Spelar verkligen loggan så mycket roll?

/Just curious

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag gillar den nya loggan alls, hade hellre sett deras segel på alla produkter i fortsättningen med.

Med det sagt så tänker jag dock inte låta den nya loggan styra om det blir köp av en produkt om den i övrigt överträffar konkurrenterna på alla andra plan.

Permalänk
Medlem

inb4 kinesiska fabriker som gör massa kopior bestämmer sig för att tillverka corsair designade tagnentbord osv. med deras gamla logga

Permalänk
Avstängd

Jag längtar till att Cherrys exklusivetsavtal med Corsair löper ut så vi får se fler tangentbord från andra tillverkare med dessa mekaniska brytare med LED.

Hoppas att det kommer en gemensam standard för hur man kontroller belysning via ett programmerbart API.

Finns det någon Linux mjukvara för att kontrollera belysning på knapparna individuellt?

Jag vill ha dem olika elementen representerade på olika funktionstangenter för fantasy MMO spel;
F5 = Grön = Jord
F6 = Blå = Is
F7 = Röd = Eld
F8 = Lila = Energi

Permalänk
Medlem

Är det ett par svärd, eller? Om man tänker att det är ett par svärd (och inte en svanktatuering) så känns det lite mer ok. Skulle aldrig byta bort seglen, dock.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800