Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toobypls:

Personligen tycker jag spelet är skitnice. Om man skulle beskriva det med ett ord så är det FETT. Fet spelkänsla, fet action samt fett att få spela slakta lite med klassiska Legend of Zelda-gubbar. Man får känslan av att man är sjukt OP, men att det fortfarande är rätt svårt emellanåt. Verkar ha lång livslängd också. Massvis med unlockable content etc. om man lägger tid på det.

Anyway, konsensus: Fett spel, lätt värt pengarna enligt mig. Förvänta dig bara inte att det ska vara ett "äventyrsspel" som de gamla Zelda-titlarna. Ändå lär du uppskatta det som Zelda-fan.

Skrivet av Gelantious:

Hoppar över December, annars ser det ut att bli fullt upp ett tag framöver
Gillar spelet, speciellt i co-op.

Instämmer med er båda. Det är definitivt inte ett Zelda-spel som de andra men den har ändå mycket att ge, om man gillar spelupplägget.

Jag har kört igenom kampanjen en gång och håller på och spelar igenom på andra svårighetsnivåer. Största tiden har nog fortfarande lagts på Adventure-läget. Har inte hunnit låsa upp så många "skärmar" ännu men sakta men säkert så.

Gillar dock inte riktigt söksystemet, tycker det mest bara slösar bort item cards då det sällan är självklart vilket föremål som ska användas.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Har du hunnit spela något?

Jag spelade igenom kampanjen tidigare ikväll. Fortfarande mycket kvar att göra, intressant att se hur länge och hur mycket jag kommer orka spela av allt innehåll innan något annat spel lurar bort mig.

aa det har jag! Gillar spelet starkt! älskar zelda atmosfären!
Skaffade DLC på direkten

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

aa det har jag! Gillar spelet starkt! älskar zelda atmosfären!
Skaffade DLC på direkten

DLC redan, kom inte spelet typ igår? :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

aa det har jag! Gillar spelet starkt! älskar zelda atmosfären!
Skaffade DLC på direkten

Plockade medaljer för 100 000 kills och 1 000 000 rupees igår hehe. Så nu är allt det lätta avklarat. Link, som i mitt fall är högst levlad, nådde dessutom 45 igår. Har betalat för träning så att de flesta andra av mina krigare nått iallafall level 30. Gör saker betydligt enklare.

Skrivet av AndreaX:

DLC redan, kom inte spelet typ igår? :0

En vecka sedan, men ja det är något av ett Seasons Pass om man ska jämföra med icke-Nintendo plattformar. Lite väl utdraget mellan släppen samt att jag gärna sett 100kr istället för 150kr för hela paketet. Mario Kart 8's DLC bundling för 140kr känns fortfarande betydligt prisvärdare.

Huruvida det är bra eller inte att Nintendo satsar mer på DLC vet jag inte ens vad jag själv tycker. Men samtidigt har jag fått intrycket av att många också väntat på detta. Så länge de gör bra extragrejer, inte får det att kännas som att man plockat bort innehåll som kanske borde varit med från början och dessutom håller ett bra pris så borde det ju inte vara något större problem. Det håller ju, trots allt, liv i spelen längre.

Permalänk

Någon som har koll på om Sverige kommer få Super Smash Bros. Bundlen?
Läste nyligen att man kan beställa från amazon om man bor i USA, men jag har inte sett att någon av affärerna här erbjuder det.

Det är controllern och adaptern som lockar, men i värsta fall får jag vänta och köpa dem separat på efterhand. :/

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av AndreaX:

DLC redan, kom inte spelet typ igår? :0

Som Anders190 sa

Skrivet av anon5930:

Plockade medaljer för 100 000 kills och 1 000 000 rupees igår hehe. Så nu är allt det lätta avklarat. Link, som i mitt fall är högst levlad, nådde dessutom 45 igår. Har betalat för träning så att de flesta andra av mina krigare nått iallafall level 30. Gör saker betydligt enklare.

En vecka sedan, men ja det är något av ett Seasons Pass om man ska jämföra med icke-Nintendo plattformar. Lite väl utdraget mellan släppen samt att jag gärna sett 100kr istället för 150kr för hela paketet. Mario Kart 8's DLC bundling för 140kr känns fortfarande betydligt prisvärdare.

Huruvida det är bra eller inte att Nintendo satsar mer på DLC vet jag inte ens vad jag själv tycker. Men samtidigt har jag fått intrycket av att många också väntat på detta. Så länge de gör bra extragrejer, inte får det att kännas som att man plockat bort innehåll som kanske borde varit med från början och dessutom håller ett bra pris så borde det ju inte vara något större problem. Det håller ju, trots allt, liv i spelen längre.

hahyha galet ju! har inte spelat så mycket ännu dock men mer ska det bli! bra jävla spel!

Vet du vad health gauge on/off gör i settings?

Angående Nintendo DLC så tycker jag dom gör riktigt bra ifrån sig!
Tycker man får riktigt mycket för priset och perfekt att man får lite nytt lite då och då så man inte tröttnat på spelet!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Fick min Hyrule Warriors-förbokningskampanj kod idag!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att spela Mario Kart 8 i hela Sverige? Det verkar ju helt sjukt, varje match består av typ 4 tyskar, 4 fransmän, nån norsk ibland, nån spansk ibland, osså jag från Sverige.

Har spelat typ 50 matcher nu o jag stötte på en Svensk i min allra första match, efter det har jag inte sett någon alls. Samma gäller finnar, har inte sett en enda finne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Är jag ensam om att spela Mario Kart 8 i hela Sverige? Det verkar ju helt sjukt, varje match består av typ 4 tyskar, 4 fransmän, nån norsk ibland, nån spansk ibland, osså jag från Sverige.

Har spelat typ 50 matcher nu o jag stötte på en Svensk i min allra första match, efter det har jag inte sett någon alls. Samma gäller finnar, har inte sett en enda finne.

Jag kommer troligtvis köra massa mariokart de kommande veckorna. (kattvakt) Så vi ses nog

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kommer troligtvis köra massa mariokart de kommande veckorna. (kattvakt) Så vi ses nog

Racear du eller kör du battle? Har snöat in på battle nu på sistone, det enda negativa jag har o säga om battle i MK8 är att det är för sjukt få banor, och att det inte finns några dedikerade battlebanor som det var i MK64, var ju kung o köra runt i en Arena! Undrar om det kommer komma fler battlebanor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Racear du eller kör du battle? Har snöat in på battle nu på sistone, det enda negativa jag har o säga om battle i MK8 är att det är för sjukt få banor, och att det inte finns några dedikerade battlebanor som det var i MK64, var ju kung o köra runt i en Arena! Undrar om det kommer komma fler battlebanor?

Race har det blivit när jag kör, battle tycker jag inte passar när det inte är speciella battle banor som det var i 64 och dd. Men kan så klart köra båda. Man kan ju hoppas det kommer både nya racebanor och battle.

Någon annan som reagerat på hur fult spelet blir om man kör 4 på samma bild? La märket till det när jag körde med några kompisar i helgen, det spelar inte så stor roll i denna typen av spel som tur är men det blev väldigt pixligt. Full hd tv på 48".

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Racear du eller kör du battle? Har snöat in på battle nu på sistone, det enda negativa jag har o säga om battle i MK8 är att det är för sjukt få banor, och att det inte finns några dedikerade battlebanor som det var i MK64, var ju kung o köra runt i en Arena! Undrar om det kommer komma fler battlebanor?

Man kan ju hoppas.
Saknar flera från MKDD också.
Även ovalen för racing, bästa kartan

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Race har det blivit när jag kör, battle tycker jag inte passar när det inte är speciella battle banor som det var i 64 och dd. Men kan så klart köra båda. Man kan ju hoppas det kommer både nya racebanor och battle.

Någon annan som reagerat på hur fult spelet blir om man kör 4 på samma bild? La märket till det när jag körde med några kompisar i helgen, det spelar inte så stor roll i denna typen av spel som tur är men det blev väldigt pixligt. Full hd tv på 48".

Har inte kört 4, kör oftast 2st på en 100" duk, har inte tänkt på några förändringar då iaf. Men låter väl logiskt att den anpassar grafiken för att bibehålla frameraten. Minns golden eye 64 som i princip stannade helt i 4spelar läge med lite minor utlagda.

Permalänk
Medlem

Hur är dagens Mario party spel föresten? Skulle vara bra att ha något så man kan variera från mk8 när man är fler. Har inte kört serien sedan 4an har den gått ner sig eller är det fortfarande roligt.?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur är dagens Mario party spel föresten? Skulle vara bra att ha något så man kan variera från mk8 när man är fler. Har inte kört serien sedan 4an har den gått ner sig eller är det fortfarande roligt.?

Vad jag hört hade det gått ner sig otroligt.. Kan ha fel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Är jag ensam om att spela Mario Kart 8 i hela Sverige? Det verkar ju helt sjukt, varje match består av typ 4 tyskar, 4 fransmän, nån norsk ibland, nån spansk ibland, osså jag från Sverige.

Har spelat typ 50 matcher nu o jag stötte på en Svensk i min allra första match, efter det har jag inte sett någon alls. Samma gäller finnar, har inte sett en enda finne.

Det går ca 8 tyskar och 6 fransmän på en svensk, så låter väl inte helt orimligt om Wii U sålt procentuellt lika mycket

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Någon som skulle vilja lira lite mario kart 8?
Om jag inte minns fel så heter jag BohmaaN

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Racear du eller kör du battle? Har snöat in på battle nu på sistone, det enda negativa jag har o säga om battle i MK8 är att det är för sjukt få banor, och att det inte finns några dedikerade battlebanor som det var i MK64, var ju kung o köra runt i en Arena! Undrar om det kommer komma fler battlebanor?

Jag saknar också arenorna. Battle är bara kul om man kör flera ihop, men arenorna var roligast. Inte de stora banorna där man tappade bort varann hela tiden. Saknar banor i stil med "Block city" från Mario Kart 64

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Verkligen! Jag har för mig att det kom rätt tidigt med 3DS. Blir lätt extremt rörigt annars (vilken min Wii U är nu så riktigt välkommet).

De andra uppdateringarna var rätt trevliga med faktiskt. Speciellt den med Download Manager och att man tar bort oanvända tecken när man fyller i nycklar (0 eller O?).

Permalänk
Medlem

Bara jag eller ser det ut som en kpopia på DMC 5 ?

tom banorna ser lika ut.
http://www.ign.com/articles/2014/09/22/how-to-play-bayonetta-...

edit: kanske är samma utvecklare?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Bara jag eller ser det ut som en kpopia på DMC 5 ?

tom banorna ser lika ut.
http://www.ign.com/articles/2014/09/22/how-to-play-bayonetta-...

edit: kanske är samma utvecklare?

"Bayonetta is a single-player, third-person 3D action game. Its combat system is similar to that of director Hideki Kamiya's previous title, Devil May Cry."
-Wikipedia

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Bayonetta is a single-player, third-person 3D action game. Its combat system is similar to that of director Hideki Kamiya's previous title, Devil May Cry."
-Wikipedia

Såg det också nu men det var nästan för likt. Tyckte jag kände igen banor från DMC5 som de bara tagit rakt av.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Konsolgrävare

Info om DLC till Hyrule Warriors som kommer den 16 oktober
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAABnUYoNciRRZA

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Super Smash Bros för Wii U har fått lanseringsdatum, 5 december är vad som gäller för oss: http://www.nintendolife.com/news/2014/10/super_smash_bros_for...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Super Smash Bros för Wii U har fått lanseringsdatum, 5 december är vad som gäller för oss: http://www.nintendolife.com/news/2014/10/super_smash_bros_for...

Trevligt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Fler trevliga nyheter: http://www.nintendolife.com/news/2014/10/nintendo_confirms_ga...

Gamecube controller adaptern som från början var tänkt att enbart användas för Smash Bros U kommer fungera med andra titlar också. Får se om det nu inte kan dyka upp lite N64 och GC VC-titlar framöver då. Är nog just detta jag saknar mest i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Super Smash Bros för Wii U har fått lanseringsdatum, 5 december är vad som gäller för oss: http://www.nintendolife.com/news/2014/10/super_smash_bros_for...

Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Fler trevliga nyheter: http://www.nintendolife.com/news/2014/10/nintendo_confirms_ga...

Gamecube controller adaptern som från början var tänkt att enbart användas för Smash Bros U kommer fungera med andra titlar också. Får se om det nu inte kan dyka upp lite N64 och GC VC-titlar framöver då. Är nog just detta jag saknar mest i dagsläget.

"Compatible with all games supported by the Wii Classic Controller, Wii Classic Controller Pro and Wii U Pro Controller."
Omg! Kommer kunna köra nästan alla spel som man äger med en gamecube kontroll <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |