Lian Li visar kompakta chassiprototyperna PC-05, PC-06 och PC-07

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det stod akryl tidigare men det har sen dess blivit rättat. Det är därför flera användare skriver just akryl eller plast i sina inlägg.

Tack, då vet jag. Läste artikeln först efter rättningen, så därav min smådryga ton.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Tycker dom ser riktigt bra ut! kompakt chassi för skrivbordet eller tvbänken. Snyggt med men hoppas dom har en snygg lösning för de som inte använder optisk läsare (bra täckplåt/ olika versioner/ olika front) samtidigt som det är bra med möjlighet till optisk läsare i htpc. Kvalité med glas med!

O istället för öppen front som släpper ut ljud o in damm så kanske man kan satsa på något snyggare dammfilter där som iallafall tar hand om det sistnämnda problemet.....

Permalänk
Medlem

Gillar mini Itx-formatet men ett fullstort grafikkort i det skulle vara episkt, kanske för mycket begärt? glas eller inte spelar ingen som helst roll heller!

Permalänk
Medlem

Om glaset hade varit frostat eller rökfärgat så hade den designen funkat för mig. Ställer mig dock tveksam till ett chassi helt utan fläktplatser och öppen front.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

är inte intresserad av M-ITX och inte ATX, M-ATX modellen är den som lockar. Då jag vill kunna köra med TV-kort tex utöver Grafikkort.
Men i min nivarande HTPC så kör jag med AMD APU så jag behöver inget grafikkort i dagsläget. men det är av den anledningen jag inte vill a M-ITX, och ATX känns lite onödigt med alla SATA portar och Antalet PCI-E portar. där av tycker jag att M-ATX är lagom storlek på moderkort till HTPC om man inte är ute efter verkligen små lådor men då köper man inte detta chassie då skulle jag titta mer på tex Intel NUC eller någon annan tillverkare av NUC liklande lösningar med en Extern Blu-Ray enhet, men det är bara aktuellt om man ABOSLUT MÅSTE få ned storleken. en NUC liknande lösning kan även hängas bakpå TVn i VESA fästet å sen kan den externa Blu-Ray spelaren ligga brevid/under TVn.

så 3 modeller med Exakt samma mått på lådan känns kefft. storleken bör variera efter Moderkortets storlek för att nå så bred kundbas som möjligt. även om dem skulle se likadana ut alla tre.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Tycker dom ser riktigt bra ut! kompakt chassi för skrivbordet eller tvbänken. Snyggt med men hoppas dom har en snygg lösning för de som inte använder optisk läsare (bra täckplåt/ olika versioner/ olika front) samtidigt som det är bra med möjlighet till optisk läsare i htpc. Kvalité med glas med!

O istället för öppen front som släpper ut ljud o in damm så kanske man kan satsa på något snyggare dammfilter där som iallafall tar hand om det sistnämnda problemet.....

jag kör Blu-Ray läsare i min HTPC, för då slipper man ha en Blu-Ray spelare / video. Allt i ett HTPC tycker jag är en bra lösning, allt sammlat i samma låda.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

De kan ta bort den öppna fronten och plexit och sätta dit en vanlig plåt av aluminium så ser det rätt bra ut.

Precis det jag tänkte. Jag tror att de som vill ha glas och öppna delar i sitt chassi är en väldigt liten grupp. Men vem vet, jag kanske har fel.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Precis det jag tänkte. Jag tror att de som vill ha glas och öppna delar i sitt chassi är en väldigt liten grupp. Men vem vet, jag kanske har fel.

jag tror också att den gruppen är liten, jag har inte varit intresserad av att se mina komponenter i någon av mina datorer sen jag reggade mig här å gjorde ett eget fönster på mitt chassie å med dremmel "graverade" en draken som jag kalkerade av. de blev en cool draken som sken lite diod blått...

jag reggade mig här 2001....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Täckplåt för sidan med Nätagg/HDD bur hade varit pricken över i för mig.

Permalänk
Medlem

Skulle ALDRIG få stå i mitt vardagsrum. Totalt avsaknad av still och möjlighet att smälta in bland andra föremål. Känns som något jag skulle kunnat tänkt mig när jag var 18år och inte begrep bättre. I ett vardagsrum anser jag att datorn skall ta så lite uppmärksamhet som möjligt eller iafall passa in med resterande grejor. Något jag finner helt omöjligt med denna modell.

Permalänk

Inget SFX agg tack, är få som gör agg och till vetig kvalité och pris (silverstone tycker jag gör lite åt budget agg). deras guld verkar ok dock. Men kostar en hel del och hur står sig Enhance Electronics mot seasonic och superflower?

Kommentaren mot chassit är att t.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1282733 som jag tycker är stilrenare och rätt små mått och plats för fläktar på 120mm, men tycker matx för HTPC (om det denna lådan tänkt sikta på) är lagom och bra om det finns stöd för mitx.

Men tycker PC-06 är lagom balans av dom tre. Men för min del för mycket bling bling för vardagsrummet. Har man en vanlig stilren TV bänk ska ju inte datorn bryta av detta för mycket.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt jävla snyggt ut. Damm känns som att det är lite oväsentligt. Inte speciellt svårt att ba plocka lös glaset och blåsa ur gpu/cpukylare på plats. Samt om man väggmonterar det lite snyggt ovanför skärmarna så lär det inte samla så mycket damm heller.

PC-06 med Röda komponenter och en snygg ledslinga i utkant hela vägen runt så det blir som en ram

Edit; och jag menar då som vanlig pc inte htpc. Håller med tidigare att en htpc inte ska sticka ut men datahörnan ska fan vara spacestation! Och öppna lösningen borde göra att det går att köra hyffsad temp.

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk

Snyggt, en sån där skulle jag gärna ha bredvid TV:n!

Permalänk
Medlem

mITX och mATX ser riktigt bra ut. När det kommer upp till full ATX känns det som att det blir en massa extrautrymme upp från mATX som inte används vettigt, och att folk som köper fullstora ATX antagligen är en lite annan målgrupp som inte vill ha slimmat och så vidare. Men det kan ju bara vara jag som är skadad också, då jag inte köper något större än mATX.
Som Jazid sade, mITX-chassit skulle gärna kunna ha ett sfx-agg för att bli ännu mindre, eller kanske rent utav någon form av serveragg?
Fronten ser inte jättetrevlig ut, om ni riktar er mot vardagsrum känns det som att ni skulle vinna på lite mer av er gamla bana med en snygg borstad aluminiumfront, kanske där ena halvan är perforerad som man brukar se? Nu ser man ändå inte särskilt mycket, bara ett halvt nätagg och en hårddisksvagga, och det känns inte som något som skulle ge mervärde av att se enligt mig.
Sidans material ska jag inte säga något om, särskilt inte om det är vändbart, det är bra! Dock känns det som ett bra drag att göra hål för intag av luft, till exempel vid nätaggregatet, cpun och gpun. Kanske sätta grafikkortet lite högre upp också, så att det har en möjlighet att faktiskt ta luft från utsidan? Eller eventuellt att sätta några fläktplatser ovanför det, men det känns kanske en aning onödigt när man ändå har fläktar på kortet..
Mvh Hag.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Pc-06 med micro atx är väl endå det bästa alternativet isf, men kan man bara köra micro eller mini itx också på den?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

De tog sin lilla tid... Hade den här idén för... ja... Innan 2007 (då startade jag ett företag med tanke att bygga såna chassin). Men efter ett tags research insåg att jag inte hade resurserna eller kunnandet att ro de hela i land. Visste för lite om produktion, och inte tillräcklig om distribution heller. Men nu finns chassin såna chassin färdiga att få tag på...

Har många ytterligare idéer runt konceptet... Men de håller jag nog för mig själv ett tag till.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Haf XB finns den får plats i min TV bänk

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag ser ingen skillnad förutom storlekarna (mini, micro o riktiga).

Snygga annars!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Skulle lätt kunna köpa denna!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag vill att det ska vara tyst dock ju :/

Permalänk
Medlem

Gillar designen! Kan leva med att damma av en sådan då och då om locket är lätt att öppna, annars får dammfilter inkluderas.

Byt gärna plats på PSU och HDD hörnan, så kan man köra fullstort grafikkort på ITX varianten ifall man inte kör lika många diskar.

Den optiska enheten kan man gott skippa helt. Gärna atx agg istället också, finns inte inte så många vettiga sfx agg tyvärr.

Permalänk

Får samma känsla som när jag såg PC-U06 (Snigeln) för första gången! Det där MÅSTE jag ha!
Men fixa den öppna fronten. Men den där kommer upp på väggen oavsett. Skitsnyggt och nyskapande.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Detta Chassi Vill jag absolut ha! kommer passa bra till både min HTPC setup samt min vanliga gaming dator för lan!

Bra jobbat Lian-li!

Det jag känner av på raken som måste fixas med detta chassi är den öppna fronten/baksidan som sitter ovanför DVD läsaren/nätagget. sätt ett fläktgaller med stora hål eller något, ska jag ha dessa chassin så vill jag inte att pennor eller en tvkontroll kan råka hamna emellan där.

Upprepar alltså, FLÄKTGALLER På FRAM OCH BAKSIDAN AV CHASSIT (OVANFÖR DVDLÄSARE/NÄTAGG) detta är mycket viktigt!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

är det bara jag, eller är grafikkortet på bilden inte ikopplat?? hur funkar kopplingen däremellan? får det plats på höjden? vad är planen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av molle96:

är det bara jag, eller är grafikkortet på bilden inte ikopplat?? hur funkar kopplingen däremellan? får det plats på höjden? vad är planen?

Från artikeln:

Citat:

Gemensamt är att samtliga får en PCI Express 3.0 x16-riser för dedikerade grafikkort

Grafikkortet är alltså inkopplat med en riser, i praktiken en bred förlängningssladd för pci express-kontakten. Därför de kan placera kortet bredvid grafikkortet istället för som de brukar sitta.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk

Tycker de där chassina är gräsligt fula. Öppet är helt onödigt att ha och det kommer bara in damm som tär på komponenterna snabbare än om det inte hade varit öppet. Alla tre är lika stora, varför är de det? De är inte ett dugg stilrena, jättefula är de. Jag hittar faktiskt inget positivt med dem.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

Detta är något som fyller mina önskningar till en viss del.

Det som är minus är det öppna fronten och baksidan, täpp till de med antingen glas eller plåt. Sen skulle nog det nog vara bättre att följa storleken med ATX standarden inte bara ha en lika stor för alla storlekar..
Det passar mig perfekt annars då jag är trött på mina Antec p182 och skulle vilja få in datan i en låda istället.

Blir antigen lian li:s PC-07 eller Fractal Design Node 605 hoppas det inte dröjer allt för länge och att Lian li putsar vidare lite missar de har gjort.
Blir det en riser till grafikkortet? Får jag in Asus Direct CU 2 kylare i PC-07? Fläktfilter? Personligen vill jag få bort CD-romen helt då den inte används så ofta längre, duger väl att köpa en extern för de som behöver en. Då får mna även in någon mer HDD istället

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Skrivet av DraLetterZ:

Lite synd att dom väljer just SFX PSU. Finns ju bara halvbra agg till högt pris än så länge och dessutom inte så tysta häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar