Lönt att gå över från Win 7 till Win 8.1?

Permalänk
Medlem

Ominstallerar du ta windows 8, förutsatt att du har en key eller är student. Annars kör vidare på win 7. Har själv win 7 på min stationära sen har jag win 8 på 2 andra som jag formaterat/ nyköpt. Då körde jag in ett student win 8 på dem 2.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Lika här, men så finns det de som propagerar och skriker för att de inte får som de vill och blir helt handikappade när de blir presenterade en lösning. Det sorgliga i kråksången är att samma personer glömmer att informera om alla fördelar med ett nyare operativsystem och hur man kommer runt det helvete som de själva målar upp. Ren propaganda med andra ord och inte det minsta informativt.

Inget att bry sig om. De kommer från Linux- och Androidträsket och tycker det är roligt att dissa.
Dessutom är de ju inte det minsta pålästa, och har de praktisk erfarenhet är det från någon tidig förlaga av Win8.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Ominstallerar du ta windows 8, förutsatt att du har en key eller är student. Annars kör vidare på win 7. Har själv win 7 på min stationära sen har jag win 8 på 2 andra som jag formaterat/ nyköpt. Då körde jag in ett student win 8 på dem 2.

Jo, uppgraderade till 8.1 just pga. att jag fick licensen gratis.

Förutom att det verkar som att jag inte kan ta bort passwords-kravet (microsoft-kontot) vid inloggning är jag nöjd än så länge.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Kör med lokalt konto istället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Jo, uppgraderade till 8.1 just pga. att jag fick licensen gratis.

Förutom att det verkar som att jag inte kan ta bort passwords-kravet (microsoft-kontot) vid inloggning är jag nöjd än så länge.

Kör med automatisk inloggning. Det är bara att Googla lite hur man gör.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

tycker inte win 7 och 8/8.1 är nån skillnad direkt när man som jag kör desktop mode dvs helt utan att äns behöva röra metro ui.

använder classic shell för att få startmeny som ser ut som i Win 7.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Jag upplever win 8 som att det funkar lite bättre, mer stabilt osv. Använder mig av Stardock Start8 som klart är snyggast av alla andra startmeny moduler imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jo, uppgraderade till 8.1 just pga. att jag fick licensen gratis.

Förutom att det verkar som att jag inte kan ta bort passwords-kravet (microsoft-kontot) vid inloggning är jag nöjd än så länge.

Själva inloggningen är riktigt konstig tycker jag. Det kvittar om du sitter på ssd eller "vanlig" disk så tar det nästan alltid konstant tid att logga in.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Alla de "problem" som du beskriver går att åtgärna om du vet hur du gör, men som många andra antar jag att lära sig något nytt, tog för lång tid.

Hahaha nää, jag får min beskärda del problem i linuxvärlden. Men om jag ska betala för att "laga" deras operativsystem, why bother? Sitter då hellre på min linuxburk eller windows 7.

Men som många andra antar jag att betala för onödiga problem är smart, det är ju trots allt nytt.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.