Corsair agerar efter protester mot ny logotyp

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Om Corsair vill ha en ''gaming'' logga så är det väl bättre att välja två korslagda huggsablar eller en dödskalle med två korslagda benknotor under?

Den är väl tagen av gigabyte? eller ja liknande det du nämner i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Eller varför inte bara ett par aggressivare segel.

Permalänk
Medlem

Lustigt nog måste jag hålla med dem som tycker gamla loggan är snyggare. Inte minst för den ansluter till namnet väldigt tydligt. Pirater, annorlunda, det skall gå fort och roligt.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Andersson:

Om Corsair vill ha en ''gaming'' logga så är det väl bättre att välja två korslagda huggsablar eller en dödskalle med två korslagda benknotor under?

om skallen liknar en skalle och inte är en skalle så kan det fungera typ utan ögon eller något men nej

Permalänk
Skrivet av Larsioni:

Loggan ser faktiskt ut som min flickväns "tramp stamp". Ser bra ut på henne ser mindre bra ut här.

Pics or it didn't happen!

Permalänk
Medlem

Suck. . Vem orkar bry sig?. . .

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyperträd:

Pics or it didn't happen!

där kom det

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Det finns en anlending till att galleriet här på sweclockers ser ut som det gör. Många bryr sig om hur deras prylar ser ut.

När du köpte en bil/hus/cykel/kläder senast, valde du färgen? Valde du bort ett klädesplagg med en rosa dödskalle på bröstet?
Skulle apple ha blivit lika stora med en extremt ful tribal som logo?

Iom loggan så gör företaget tydligt att de riktar sig till femtonåringar.

Jag tror att även om du kanske fortfarande köpt en pryl med en hemsk logga, så hade du inte inte varit lika nöjd med den som du hade varit med en mindre ful logotyp.

Så nej det spelar ingen roll 'egentligen'. Men det spelar roll.

När jag köper saker, köper jag dem för funktionalitet eller prestanda. Loggan struntar jag i, oavsett om det är apple, microsoft, corsair, seagate eller nvidia. I couldn't care less.

Jag förstår inte varför samhället blivit så ytliga och bryr sig om en liten logga, som i mina ögon aldrig kan bli snygg.. Titta på Lacoste, den loggan är väl inte ens i närheten av snygg?

Permalänk
Skrivet av Zyz:

När jag köper saker, köper jag dem för funktionalitet eller prestanda. Loggan struntar jag i, oavsett om det är apple, microsoft, corsair, seagate eller nvidia. I couldn't care less.

Jag förstår inte varför samhället blivit så ytliga och bryr sig om en liten logga, som i mina ögon aldrig kan bli snygg.. Titta på Lacoste, den loggan är väl inte ens i närheten av snygg?

Nej och det är därför bara fjortiskids och stekare köper lacoste nu för tiden

Varför ska man strunta i en aspekt av alla saker för? Jag vill att det jag köper ska ha funktionalitet, prestanda samt ha snygg design.

Permalänk
Medlem

Designen av produkten kan jag till viss del hålla med, men vad har loggan med saken att göra? Loggan på tangentbord, möss och andra datorkomponenter är i vissa fall bara en sticker som går att ta bort eller färg som man kan ta bort. Varför bry sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyz:

När jag köper saker, köper jag dem för funktionalitet eller prestanda. Loggan struntar jag i, oavsett om det är apple, microsoft, corsair, seagate eller nvidia. I couldn't care less.

Jag förstår inte varför samhället blivit så ytliga och bryr sig om en liten logga, som i mina ögon aldrig kan bli snygg.. Titta på Lacoste, den loggan är väl inte ens i närheten av snygg?

Du låter väldigt absolut i ditt tankesätt. Erkänner du utseendets relevans i konst? och i så fall, varför inte i andra produkter?

Tycker Eight0808 beskriver det bra, varför bortse från den visuella aspekten?

Skrivet av Zyz:

Designen av produkten kan jag till viss del hålla med, men vad har loggan med saken att göra? Loggan på tangentbord, möss och andra datorkomponenter är i vissa fall bara en sticker som går att ta bort eller färg som man kan ta bort. Varför bry sig?

Nu tror jag inte att Corsairs logga i de flesta fallen bara är en sticker som man kan ta bort.
Loggan kan anses vara relativt liten, men om den sticker ut så kan den förstöra intrycket för hela produkten. Även om du väljer att inte att kalla den en del av designen.

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett K70 RGB. Men den där loggan är ju inte vacker alltså... tål att tänkas på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Konstigt för några dagar så var det en annan ton från Corsair.

Dom har sökert tillverkat så många delar och kartonger så det blir för dyrt att återkalla.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Du låter väldigt absolut i ditt tankesätt. Erkänner du utseendets relevans i konst? och i så fall, varför inte i andra produkter?

Tycker Eight0808 beskriver det bra, varför bortse från den visuella aspekten?

Nu tror jag inte att Corsairs logga i de flesta fallen bara är en sticker som man kan ta bort.
Loggan kan anses vara relativt liten, men om den sticker ut så kan den förstöra intrycket för hela produkten. Även om du väljer att inte att kalla den en del av designen.

i konst så är utseendet själva produkten, finns liksom inget annat. Att jämföra konst med dataprylar är som att jämföra äpple med bilar. Helt fel.

Däremot ett tangentbord, där utgör funktionaliteten i stort sett hela tangentbordet. Sen finns det i många fall möjlighet att själv debranda produkterna. Loggan är oviktig för produktens funktionalitet och prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag rekommenderar alla som önskar köpa ett stycke K70 RGB här i Sverige och som inte önskar ett med den nya loggan att skriva i den här tråden för att sätta lite press på Corsair Sverige.

#14895777

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Om Corsair vill ha en ''gaming'' logga så är det väl bättre att välja två korslagda huggsablar eller en dödskalle med två korslagda benknotor under?

vore brutalt mycket snyggare med två korslagda sablar eller en spin-off på deras redan fungerande segel.

Skrivet av Broken-arrow:

Den är väl tagen av gigabyte? eller ja liknande det du nämner i alla fall.

då tycker jag verkligen corsair ska göra det. vore kul om gigabyte hävda rätt till en logotyp baserat på "jolly roger" anno 1700-tal

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattimattson:

Jag gillar faktiskt Corsairs logga. Den står för kvalitet och är stilren och var riktigt sugen på deras RGB tangentbord.
Vanligtvis skulle jag helst inte ha några loggor över huvud taget men med deras så dekoreras mitt skrivbord mer än det blir plottrigt.

Den nya loggan är bara gräslig och (så som jag ser det) försöker locka kunder som är 10-14 år. Det är inget fel på re-branding av gaming sortiment om man gör det på rätt sett, men det här är ett uppenbart misstag då jag nu har blivit helt ointresserad av produkten. Jag inte vill ha något som liknar en tribal eller som många verkar kalla det en tramp-stamp på eller i närheten av mitt skrivbord.

Lite humoristiskt att du säger så, när du har den loggan som du har..

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk

Se det posetiva av detta.
dom som har den nya loggan på sina tangetbord och möss har nu samlarvärde xD

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Nedbrytning av logotypen

För en som läst lite om logotyper kan jag berätta att denna är värdelös som logotyp.

Den fungerar inte alls om man inte använder den centrerat (iconen rakt över eller under texten) INTE bredvid som den är på tagnentbordet.

När man gör en logotyp brukar man försöka placera den i en kvadrat eller cirkel, detta för att kunna ha den både över, under och vid sidan av texten. Det blir både enklare och snyggare så.

När ett så välrenommerat företag som Corsair bestämmer sig för att starta ett nytt sidoföretag år 2014 med gaming som inriktning borde dom inte ha en tatuering(/korsade svärd) som logo - de bör ju följa den stora massan med företag som gör större och bulkigare logos (windows8- och ios7-strömmen)

Summan av kardemumman: Den är så sjukt fel.

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Skrivet av sendrim:

När ett så välrenommerat företag som Corsair bestämmer sig för att starta ett nytt sidoföretag år 2014 med gaming som inriktning borde dom inte ha en tatuering(/korsade svärd) som logo - de bör ju följa den stora massan med företag som gör större och bulkigare logos (windows8- och ios7-strömmen)

Inte helt säker på sarkasmen, men ok.

Kan dock tycka att Corsair inte borde lansera ett "Gaming" sortiment över huvud taget.

Det enda som kommit från så kallade gamingföretag är konsumentprodukter till ett högre pris med lägre kvalitét. (SteelSeries/Razer/Logitech Gaming)
Motiverar detta med att nästan alla gamingprodukter jag använt har på ett eller annat sätt fallerat bortom komsumentvänlig reparation på ovanligt kort tid. Nämnvärt är också att oftast när man ber om reservdelar eller sprängskisser rekommenderar företagen att man helt enkelt slänger och köper nytt (svårt att tillhandahålla med reservdelar till ett överkomligt pris när de har verkstäder där de ompacketerar RMA:de enheter och säljer dem som nya?)

Permalänk
Föredetting

Anledningen till hetsen över att allt ska heta gaming stavas SEO - search engine optimization. Sluta sök på gaming på Google, så försvinner även alla gaming-relaterade sub brands.

Det förklarar ju inte logotypen, förvisso, men namnet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.