Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Fullt ös på två 970 i SLI kan dra upp till 439 Watt enligt Guru3D test av 970 SLI Referenskort.
http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_970_sli_revi...
Det blir inte mycket kvar till det andra men utan överklockning borde det gå.
Det finns lite mer än 150 Watt kvar till prolle och diskar.
Men som flera säger satsa på ett lite bättre nätagg runt 750 Watt så får du även kablaget löst.
Ett som flera lovordar är EVGA SuperNOVA 750 G2 som finns till rimligt pris också.

439W gäller hela systemet, med bla :

"Our test system is based on a power hungry six-core Intel Core i7-3960X Extreme Edition Sandy Bridge-E based setup on the X79 chipset platform. This setup is overclocked to 4.60 GHz on all cores. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor"

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

TBH så tabbade jag mig, tänkte att SFX = FSP i mitt huvud. Fråga mig inte varför... för lite kaffe kanske?

Min inställning till ditt problem är dock densamma, är detta verkligen helt genomtänkt? Visst går det att stresstesta ett system under kortare stunder och inte se några problem. Men om du kör ett system som belastar ett nätagg maximalt under längre stunder så kommer du stänka livstiden på den markant. Dessutom kan även systemet i övrigt ta skada vid ett eventuellt haveri.

Om min argumentation fortfarande inte räcker för att få dig att tänka om så är det i slutändan ditt val och dina pengar. Jag hade gjort annorlunda, men vi är alla olika.

Vart är MultiMan när vi behöver honom?

Som sagt, 600W räcker och blir över, det är inte riktigt det som är problemet, snarare fördelningen av ström (A) på de olika pinsen. Det jag försöker reda ut nu

Som talaren ovan tar systemet runt 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Är detta något du vet av erfarenhet? Har annars fått förslaget att dra 2x6 pin till första 970, Sedan ta CPU 8 pinnen och köra den till andra 970 med adapter och sätta CPU power på molex tillsammans med pump och disk

En 8-pin kan (enl PCIe spec) leverera 150W, följaktligen kan två 8-pin leverera 300W.

En 6-pin kan (enl PCIe spec) leverera 75W,
med adaptrar från 8-pin till 6-pin så tar man ut 4x75W = 300W.

Om inte Silverstone fuskat med dimensioneringen av kablar/kontakter, så skall det fungera.

MEN du bör även se till att ha ett kompetent moderkort,
som klarar av att leverera tillräckligt med ström via PCIe-uttagen.

Fo3

EDIT: Ovanstående gäller (självklart) inkoppling på nätaggs-kablarnas 8-pin PCIe-kontakter,
om det inte var helt klart...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Som sagt, 600W räcker och blir över, det är inte riktigt det som är problemet, snarare fördelningen av ström (A) på de olika pinsen. Det jag försöker reda ut nu

Som talaren ovan tar systemet runt 450W

Amperen räcker. Det är singlerail och med aggets spec klarar de 600w på 12v alone du kan använda vilka adaptrar du vill molex till pcie alt pcie spliter. Kablaget klarar av det.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Här finns en variant på den typ av spliter du är ute efter. Har dock inte sett den hos någon svensk återförsäljare. http://www.startech.com/Cables/Computer-Power/Internal/6inch-...

Eller så gör du själv

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Är detta något du vet av erfarenhet? Har annars fått förslaget att dra 2x6 pin till första 970, Sedan ta CPU 8 pinnen och köra den till andra 970 med adapter och sätta CPU power på molex tillsammans med pump och disk

Nej nej, cpu 8 pinnars ska du inte koppla till grafikkortet! Var föreslogs det? Finns det ens adaptrar till det? Verkar helt tokigt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nej nej, cpu 8 pinnars ska du inte koppla till grafikkortet! Var föreslogs det? Finns det ens adaptrar till det? Verkar helt tokigt.

Ingen fara. Det är samma kablage med olika layout bara. Med en adapter blir den snabbt 2st pcie.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

439W gäller hela systemet, med bla :

"Our test system is based on a power hungry six-core Intel Core i7-3960X Extreme Edition Sandy Bridge-E based setup on the X79 chipset platform. This setup is overclocked to 4.60 GHz on all cores. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor"

Fo3

Yep står ju faktiskt ganska klart:

System Wattage with GPU in FULL Stress = 439 Watts

Dvs inga problem alls, verkar dessutom som att dom testar med 3960X

Permalänk
Medlem

om du hade tänkt efter innan du beställt dina kort så hade du kunnat välja 2st asus gtx 970 strix som drivs med en 8-pin vilket betyder att du hade kunnat utnyttja båda dina 8-pin pci-e kablar från nätaggregatet utan adaptrar, du kan inte göra ett återköp för denna lösningen?

Edit: vilket chassi ska du använda då du måste ha ett sfx nätagg?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Roger W Visa inlägg
Nej nej, cpu 8 pinnars ska du inte koppla till grafikkortet! Var föreslogs det? Finns det ens adaptrar till det? Verkar helt tokigt.

Skrivet av Palme_570:

Ingen fara. Det är samma kablage med olika layout bara. Med en adapter blir den snabbt 2st pcie.

?!

EPS12V 8-pin 4 pinnar 12V, 4 pinnar jord.
PCIe 8-pin 3 pinnar 12V, 5 pinnar jord.

De är inte utbytbara rakt av, möjligen med någon mycket "speciell" adapter.

Men varför köra även moderkortet per adapter,
och komplicera det hela när det inte behövs?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Här finns en variant på den typ av spliter du är ute efter. Har dock inte sett den hos någon svensk återförsäljare. http://www.startech.com/Cables/Computer-Power/Internal/6inch-...

Nja den där är 1x6pin till 2x6pin. Det vore bättre att hitta en adapter som använder alla 8pinnar, istället för en ren splitter.

Skrivet av FatherOfThree:

EPS12V 8-pin 4 pinnar 12V, 4 pinnar jord.
PCIe 8-pin 3 pinnar 12V, 5 pinnar jord.

De är inte utbytbara rakt av, möjligen med någon mycket "speciell" adapter.

Men varför köra även moderkortet per adapter,
och komplicera det hela när det inte behövs?

Precis!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

En 8-pin kan (enl PCIe spec) leverera 150W, följaktligen kan två 8-pin leverera 300W.

En 6-pin kan (enl PCIe spec) leverera 75W,
med adaptrar från 8-pin till 6-pin så tar man ut 4x75W = 300W.

Om inte Silverstone fuskat med dimensioneringen av kablar/kontakter, så skall det fungera.

MEN du bör även se till att ha ett kompetent moderkort,
som klarar av att leverera tillräckligt med ström via PCIe-uttagen.

Fo3

EDIT: Ovanstående gäller (självklart) inkoppling på nätaggs-kablarnas 8-pin PCIe-kontakter,
om det inte var helt klart...

Den har bara 2x6 pin, alt. en 8+6 pin, ej båda. De har skrivit klantigt.

Our new SX600-G PSU provides either 2x 6pin PCI-E or 1x 8pin + 1x 6pin PCI-E connectors.
What you need is 2x adapter from 2x 4pin Molex to 1x 6pin PCI-E and another Molex cable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Roger W Visa inlägg
Nej nej, cpu 8 pinnars ska du inte koppla till grafikkortet! Var föreslogs det? Finns det ens adaptrar till det? Verkar helt tokigt.

?!

EPS12V 8-pin 4 pinnar 12V, 4 pinnar jord.
PCIe 8-pin 3 pinnar 12V, 5 pinnar jord.

De är inte utbytbara rakt av, möjligen med någon mycket "speciell" adapter.

Men varför köra även moderkortet per adapter,
och komplicera det hela när det inte behövs?

Fo3

Mycket speciell adapter ? Nej det är inget avancerat antingen gör du 1 kabel till 2 eller så struntar du i kablage beroende på hur många kontakter du behöver. Oavsett är det inget jag "rekommenderar" Iom att du behöver en 8 pin eps adapter till det istället allt en onödigt stor splitter så är det givetvis smidigare att köra molex till pcie eller pcie till 2 pcie från början.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av era909:

Nätagget har två stycken 6+2-pins PCI-E strömkablar. Du kan använda två adaptrar för att konvertera dessa till två PCI-E 6-pins styck, dvs fyra stycken 6-pins utan att riskera att överbelasta dem.

En 8-pins PCI-E (6+2) kan leverera dubbelt så hög effekt som en 6-pins så att konvertera en 8-pin till två 6-pin är inga problem.

Molex Mini Fit Jr. klarar 9A. TS vill ha 300W (4x6pin) från 3st 12V pins. Det blir 8,33A per pin. Det är farligt nära gränsen Molex har satt ut på sina kontakter.

Skrivet av Roger W:

Nej nej, cpu 8 pinnars ska du inte koppla till grafikkortet! Var föreslogs det? Finns det ens adaptrar till det? Verkar helt tokigt.

Det är jag som gav TS det rådet. Man tar alltså 3st +12V pins från EPS8, man tar 4st jord från EPS8, och 1st jord från Molex/sata.

Därefter kopplar man 1st +12V och 1st jord från vardera Molex/sata-port (det finns två) för att skapa en (2x12V + 2xGND) till (4x12V + 4xGND)-adapter till CPU.

Det är single rail på nätdelen TS har, så vilka adaptrar man behöver är helt ointressant. Man skulle, om man vill, kunna dra ut alla +12V och alla jord på en enda tjock kabel och fördela hur man vill.

Skrivet av FatherOfThree:

Citat:
EPS12V 8-pin 4 pinnar 12V, 4 pinnar jord.
PCIe 8-pin 3 pinnar 12V, 5 pinnar jord.

De är inte utbytbara rakt av, möjligen med någon mycket "speciell" adapter.

Men varför köra även moderkortet per adapter,
och komplicera det hela när det inte behövs?

Fo3

Man måste "komplicera det hela" när kontakterna inte är skapade för den belastning man behöver, problemet har aldrig varit effekten, utan hur man ska fördela pinnarna (9A) för att det inte ska smälta samman.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Palme_570;14901098"]Mycket speciell adapter ? Nej det är inget avancerat antingen gör du 1 kabel till 2 eller så struntar du i kablage beroende på hur många kontakter du behöver. Oavsett är det inget jag "rekommenderar" Iom att du behöver en 8 pin eps adapter till det istället allt en onödigt stor splitter så är det givetvis smidigare att köra molex till pcie eller pcie till 2 pcie från början.[/QUOTE

Intressant då, att du citerar mig, men tar bort just den text där du "rekommenderar"
en (hembyggd) splitter.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Den har bara 2x6 pin, alt. en 8+6 pin, ej båda. De har skrivit klantigt.

Our new SX600-G PSU provides either 2x 6pin PCI-E or 1x 8pin + 1x 6pin PCI-E connectors.
What you need is 2x adapter from 2x 4pin Molex to 1x 6pin PCI-E and another Molex cable.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story2... i denna recension ser man klar och tydligt att båda pci-e kablarna är 6+2-pins

Edit: Har du redan nätaggregatet eller ska du köpa det? Om du redan har nätagget så har du fått fel pci-e kabel om du inte har två st pci-e 6+2pin

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story2... i denna recension ser man klar och tydligt att båda pci-e kablarna är 6+2-pins

Edit: Har du redan nätaggregatet eller ska du köpa det? Om du redan har nätagget så har du fått fel pci-e kabel om du inte har två st pci-e 6+2pin

De ska införskaffas

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av b3h4ppyn0w:

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story2... i denna recension ser man klar och tydligt att båda pci-e kablarna är 6+2-pins

Edit: har du redan nätaggregatet eller ska du köpa det? om du redan har nätagget så har du fått fel pci-e kabel och du inte har två st pci-e 6+2pin

Och det är en otroligt dum konstruktion. Kollar du på nätdelen så har den 3st +12V. Detta ger en maxbelastning (enligt Molex själva) på 324W.

4st 6-pin (eller 2st 8-pin) dimensioneras efter en belastning på 300W. Detta ger TS 24W utrymme innan det smäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Molex Mini Fit Jr. klarar 9A. TS vill ha 300W (4x6pin) från 3st 12V pins. Det blir 8,33A per pin. Det är farligt nära gränsen Molex har satt ut på sina kontakter.

Det är jag som gav TS det rådet. Man tar alltså 3st +12V pins från EPS8, man tar 4st jord från EPS8, och 1st jord från Molex/sata.

Därefter kopplar man 1st +12V och 1st jord från vardera Molex/sata-port (det finns två) för att skapa en (2x12V + 2xGND) till (4x12V + 4xGND)-adapter till CPU.

Det är single rail på nätdelen TS har, så vilka adaptrar man behöver är helt ointressant. Man skulle, om man vill, kunna dra ut alla +12V och alla jord på en enda tjock kabel och fördela hur man vill.

Man måste "komplicera det hela" när kontakterna inte är skapade för den belastning man behöver, problemet har aldrig varit effekten, utan hur man ska fördela pinnarna (9A) för att det inte ska smälta samman.

Javisst måste man kalkylera och fördela belastningar...
Men grafikkorten i detta fall tar max 164W per styck enligt Guru3D, vilket borde ge helt godtagbara toleranser.
http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_970_sli_revi...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

De ska införskaffas

då ska du vara lugn för det ska enligt alla recensioner jag kollat upp ha 2st 6+2(=8)pin pci-e.
Vad ska du ha för chassi som kräver sfx nätagg?
Som jag skrev tidigare så rekommenderar jag att du gör ett återköp och väljer två st asus gtx 970 strix då de endast har 1st 8pin per grafikkort så att du kan koppla in båda grafikkorten utan adaptrar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

då ska du vara lugn för det ska enligt alla recensioner jag kollat upp ha 2st 6+2(=8)pin pci-e.
Vad ska du ha för chassi som kräver sfx nätagg?
Som jag skrev tidigare så rekommenderar jag att du gör ett återköp och väljer två st asus gtx 970 strix då de endast har 1st 8pin per grafikkort så att du kan koppla in båda grafikkorten utan adaptrar.

Chassit heter Arctic

Denna tråd ligger i modifikationsavdelningen, ej i köpråd Jag vill ej ta den lätta vägen, bara få det att funka

Permalänk
Medlem

En GPU kan dra upp till 75w från moderkort-socketen enligt PCIe-standarden så det är ingen risk för att TS kablar ska smälta som en del s.k "proffs" verkar antyda i tråden.

Det funkar helt galant att splitta kablar eller köra adapter från Molex.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av FatherOfThree:

Javisst måste man kalkylera och fördela belastningar...
Men grafikkorten i detta fall tar max 164W per styck enligt Guru3D, vilket borde ge helt godtagbara toleranser.
http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_970_sli_revi...

Fo3

Prioriterar grafikkort strömförsörjningen från PCI-e slot, PCI-e strömkontakter eller fördelas belastningen jämnt? Det sista låter mest logiskt, men jag vet inte.

Skrivet av satoshi:

En GPU kan dra upp till 75w från moderkort-socketen enligt PCIe-standarden så det är ingen risk för att TS kablar ska smälta som en del s.k "proffs" verkar antyda i tråden.

Det funkar helt galant att splitta kablar.

Det är klart den kan, men om man ska konstruera något så gör man det väl ändå enligt standarder som finns? Och det är inte kablarna jag är orolig för, det är pinsen. Om man har en 600W nätdel och riskerar att inte kunna använda den fullt ut förstår jag inte syftet med denna.

Har du ett problem med någon, eller varför så besk attityd?

Permalänk
Skrivet av Netforce:

tveksamt att 970 sli fungerar på 600 watt.. 1 970 kräver 500 watt.

1st 970 drar 310W med ett ganska tungt system. Att tillverkade rekommenderar 500W har inte så mycket att göra med hur mycket som krävs.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="FatherOfThree;14901123"]

Skrivet av Palme_570:

Mycket speciell adapter ? Nej det är inget avancerat antingen gör du 1 kabel till 2 eller så struntar du i kablage beroende på hur många kontakter du behöver. Oavsett är det inget jag "rekommenderar" Iom att du behöver en 8 pin eps adapter till det istället allt en onödigt stor splitter så är det givetvis smidigare att köra molex till pcie eller pcie till 2 pcie från början.[/QUOTE

Intressant då, att du citerar mig, men tar bort just den text där du "rekommenderar"
en (hembyggd) splitter.

Fo3

Var ser du att jag har editerat ett inlägg ? Jag skrev aldrig att jag rekommenderade det. Jag skrev att det går utan problem.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Palme_570;14901217"]

Skrivet av FatherOfThree:

Var ser du att jag har editerat ett inlägg ? Jag skrev aldrig att jag rekommenderade det. Jag skrev att det går utan problem.

Förlåt, tänkte fel om redigeringen...

Du skrev dock:
"Ingen fara. Det är samma kablage med olika layout bara. Med en adapter blir den snabbt 2st pcie."

Hur tolkar du själv detta?

Fo3

Och beträffande "utan problem", finns en sådan adapter ens att köpa?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

1st 970 drar 310W med ett ganska tungt system. Att tillverkade rekommenderar 500W har inte så mycket att göra med hur mycket som krävs.

Edit: sorry lasergurka, såg fel och blev upprörd

ett 970 drar runt 150 watt (~ 75w från mobot och resten från de dubbla 6pinnarna)

I swecs recension om 980: "Trots att kortet har en Thermal Design Power (TDP) på endast 165 W har Nvidia valt att bestycka det med två 6-pins PCI Express-kontakter"

Till TS

Splitta dina 2st 6+2 pins till 4 st 6pins mha 2st "8pin-till-två-6pins-adaptrar". Kommer funka UTAN problem.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

[QUOTE="FatherOfThree;14901230"]

Skrivet av Palme_570:

Förlåt, tänkte fel om redigeringen...

Du skrev dock:
"Ingen fara. Det är samma kablage med olika layout bara. Med en adapter blir den snabbt 2st pcie."

Hur tolkar du själv detta?

Fo3

Och beträffande "utan problem", finns en sådan adapter ens att köpa?

Ja att det är lätt att fixa till en sådan adaptern, men aja kanske är lätt att feltolka.

Tror inte den går att köpa då det inte finns något behov efter en sådan.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Vad med bakåtsträvande tomtar det finns här på swec..
Tryck på några adaptrar och kör ba'!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Här har du en till rimligt pris och frakt. Från Kina dock.
http://www.ebay.com/itm/8pin-To-2-port-Dual-6Pin-6p-PCI-Expre...
Det verkar inte finnas direkt något överflöd med dessa i Europa tyvärr.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..