Bör jag skaffa 4K för analogt TV-tittande och PS4?

Permalänk
Medlem

Bör jag skaffa 4K för analogt TV-tittande och PS4?

Hej,

Jag tänkte köpa en ny TV (max 42 tum, antagligen mindre) som jag kommer använda till att kolla på analog TV och spela PS4.

Finns det någon anledning för mig att skaffa 4K? Spontant känns det inte som det då PS4 väl är 1080? Kan det rent av vara en nackdel med 4K då det inte blir native-upplösning?

Permalänk
Medlem

Ja, för att inte tala om input lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krox:

Hej,

Jag tänkte köpa en ny TV (max 42 tum, antagligen mindre) som jag kommer använda till att kolla på analog TV och spela PS4.

Finns det någon anledning för mig att skaffa 4K? Spontant känns det inte som det då PS4 väl är 1080? Kan det rent av vara en nackdel med 4K då det inte blir native-upplösning?

Du ska absolut inte köpa 4K TV, eftersom att du inte ens använder en Full HD TV fullt ut med dina behov. Så kör på en 1080P så kommer du bli nöjd. Vilken? Ja, det får någon annan rekommendera.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Vänta till tekniken är förfinad och framförallt mer tillgänglig. Med tanke på dina behov finns det ingen anledning att skaffa 4K.

Permalänk

Som alla föregående talare säger jag detsamma, gå inte för en 4K TV, du kommer få en mycket bra 1080p TV för en billigare peng än en 4K. Vänta tills du får mer användning för 4K, och tekniken blivit bättre och priset billigare.

Visa signatur