Windows 9 gratis endast för vissa användare av Windows 8

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte släpps förrän om ett halvår så är det väl ändå ingen panik att börja fundera på uppgraderingskostnaderna i nuläget.

Permalänk
Medlem

Hej,
nu är ni "Hipnotiserat" eller hur "Gratis"...Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Vi med MSDNAA licenser då?

MSDNAA = DreamSpark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Undrar hur en den licens man har via Win7 OEM -> Win8Pro uppgradering (den som man kunde göra får någon 100-lapp efter Win8 lanseringen) räknas. Om det nu handlar om 300kr från OEM är det inget att bråka om, men finns ju ingen anledning att betala om man inte måste.

Även jag är lite nyfiken på det (då det är precis vad jag har) och har ungefär samma inställning som du har.

Skrivet av Oneone:

beror på vad du har för typ av licens. ta fram CMD och skriv SLMGR /dli , borde du se vad det är för typ.

http://vniklas.djungeln.se/wp-content/uploads/2012/08/Screen-...

Då får jag fram "RETAIL channel". Det borde väl mena att det är fullversion?

==
Angående Windows 9 i sig så har jag ännu inte sett någonting som faktiskt gör mig såld. Det enda jag sett folk har prata om är "äntligen Startmenyn igen", och jag var ärligt talat glad av att se den försvinna. Om det nu inte är mer, well. Vi får se efter ikväll..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Även jag är lite nyfiken på det (då det är precis vad jag har) och har ungefär samma inställning som du har.
Då får jag fram "RETAIL channel". Det borde väl mena att det är fullversion?

==
Angående Windows 9 i sig så har jag ännu inte sett någonting som faktiskt gör mig såld. Det enda jag sett folk har prata om är "äntligen Startmenyn igen", och jag var ärligt talat glad av att se den försvinna. Om det nu inte är mer, well. Vi får se efter ikväll..

Det stämmer

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Är inte mer än rätt att släppa det gratis och även dom med oem borde kunna få det som andra då 9an i mina ögon inte är så mycket mer än ett service pack 2 med namnändring för att kunna mjölka lite extra pengar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Dreamspark är retail så uppgraderingen borde vara gratis, men återstår att se.

Aa vi får se. Men om man har tillgång till DreamSpark kan man nog få en helt ny Windows 9 nyckel iaf

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Dreamspark är retail så uppgraderingen borde vara gratis, men återstår att se.

Så länge du fortfarande har ett giltigt konto på en skola/högskola/universitet som är kopplade till Dreamspark kommer nästa Windows version finnas tillgänglig när den är släppt.

Permalänk
Medlem

ÅHHHHHHHHHHH! GE MIG NYA WINDOWS NU!!!!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

De har lyckats bygga upp en hype må jag säga. Folk kommer kasta sig över det när det släpps i vår, och det skulle inte förvåna mig om Preview/beta/vaddetnublir kommer användas i sådan omfattning så att det ger ett tydligt avtryck på diverse statistiksidor, så som var fallet med Windows 7.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

läser folk inte nyheten? alla ställer ju samma fråga?! ibland undrar man ju vart mänskligheten är påväg

Det har man undrat i många år redan. Känns som folk bara blir dummare och dummare, speciellt i social media (facebook, youtube osv särskilt, skrämmande låg medel-IQ nivå alltså)

Jag har alltid ansett mig vara lite oklok men i jämfört med den dagliga sociala median man blir tvungen att ta del av med tanke på hobbys och intressen så känns man plötsligt översmart...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Angående Windows 9 i sig så har jag ännu inte sett någonting som faktiskt gör mig såld.

Ja det är jättekonstigt att du inte har sett något som gör dig såld..... När de inte har visat något än!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Har två datorer med Windows 8 OEM licens. Så 600 för att uppgradera båda lägger jag gärna!

Vet någon om det finns någon livesändning att se på?

Microsoft kommer INTE har någon live-sändning av eventet.

Däremot lär det finnas live-bloggar att kolla på, såg att The Verge tex skall ha en.

Permalänk

Inget är gratis med Microsoft!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Gött! köpte w8 billigt vid lansering, nu får man w9 gratis ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Allt låter bra enda jag saknar är en bättre scheduler. Pinsamt att detta ännu inte är fixat. Skrattfest varje gång man ser en tråd hoppa från kärna till kärna. Hade gärna betalat mer om de löste detta.

Ok kanske lite HSA stöd om inte i Windows så iaf i Office om man får drömma lite. Nu när det funkar med senaste radeon så kommer det ju finnas många användare snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Gött! köpte w8 billigt vid lansering, nu får man w9 gratis ...

En uppdatering/servicepack, som kanske gör det användbart på stationära datorer utan pekskärm...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Härligt! Vi går från Windows 7 som fungerar perfekt, till Windows 8 som får ett väldigt svalt mottagande..och det ska vi betala för.

Från Windows 8 till Windows 9, som sägs gå tillbaka till rötterna för en desktopmiljö...får betala...igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det har man undrat i många år redan. Känns som folk bara blir dummare och dummare, speciellt i social media (facebook, youtube osv särskilt, skrämmande låg medel-IQ nivå alltså)

Tack vare internet är man i kontakt med tusentals procent mer människor än vad man kunde drömma om förr, så klart man ser fler idioter då... Det har inte blivir fler idioter i världen för det.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Känns inte riktigt att värt att kommentera rykten. Jag väntar på officiella uttalanden från Microsoft istället.

Men ändå kommenterade du?

Permalänk
Skrivet av Oneone:

beror på vad du har för typ av licens. ta fram CMD och skriv SLMGR /dli , borde du se vad det är för typ.

http://vniklas.djungeln.se/wp-content/uploads/2012/08/Screen-...

Detta fick jag fram i rutan:

Namn: Windows (R) Core editoin
Beskrivning: Windows (R) Operating System, OEM COA NLSP channel
Ofullständig produktnyckel. QGJYH
Licenstillstånd: Licensierad

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Men ändå kommenterade du?

Det handlar ju om Microsoft och då måste han kommentera....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Härligt! Vi går från Windows 7 som fungerar perfekt, till Windows 8 som får ett väldigt svalt mottagande..och det ska vi betala för.

Från Windows 8 till Windows 9, som sägs gå tillbaka till rötterna för en desktopmiljö...får betala...igen.

Om du uppgraderade från win7 till win8, så bör du ha en full retail version. Och kommer då inte behöva betala för uppgradering till 9an. Förutsatt denna information stämmer.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det handlar ju om Microsoft och då måste han kommentera....

Det tror jag vi alla vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Detta fick jag fram i rutan:

Namn: Windows (R) Core editoin
Beskrivning: Windows (R) Operating System, OEM COA NLSP channel
Ofullständig produktnyckel. QGJYH
Licenstillstånd: Licensierad

ser ut som oem

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De har lyckats bygga upp en hype må jag säga. Folk kommer kasta sig över det när det släpps i vår, och det skulle inte förvåna mig om Preview/beta/vaddetnublir kommer användas i sådan omfattning så att det ger ett tydligt avtryck på diverse statistiksidor, så som var fallet med Windows 7.

Håller med! det roliga är att detta igentligen är Windows 8.2 men de har bytt namn på det... Och ändrat lite utseende "windows 9" hehehe men smart drag iaf för de mindre insatta kommer inte att förstå skillnaden endå.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jadu undra varför folk går över till Mac o linux .. när MS börjat ta betalt för sina updateringar!! Hmmm!

Permalänk
Skrivet av Oneone:

ser ut som oem

Får håppas att jag kanske kan få Win9 trots att jag använder min egna nyckel som jag fick med datorn.. jaja,, återstår och ser

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med! det roliga är att detta igentligen är Windows 8.2 men de har bytt namn på det... Och ändrat lite utseende "windows 9" hehehe men smart drag iaf för de mindre insatta kommer inte att förstå skillnaden endå.

Förmodligen så visste de att Win 8 skulle floppa pga att människan fungerar i klungor & att de flesta går efter varannan dålig/bra fortfarande. Därför sålde de det så billigt i början. Så att vi som vågade satsa ändå fick något

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med! det roliga är att detta igentligen är Windows 8.2 men de har bytt namn på det... Och ändrat lite utseende "windows 9" hehehe men smart drag iaf för de mindre insatta kommer inte att förstå skillnaden endå.

Kärnan har väl varit version 6 sedan Vista, så allt därefter har väl varit "små" uppdateringar om man ser det så.

Sedan så tror jag de gärna blir av med "8" på samma sätt som de gärna blev av med "vista", och då är ju ett namnbyte praktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.