iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem

Måste fått ett bra exemplar eller något... visserligen inte jättemånga som skrivit där med tanke på hur många iPhone 6/6+ som sålts. Eller så råkar jag väl ut för det någon gång i framtiden, har bara haft luren sedan i fredags men hittills har allt funkat klockrent precis som med tidigare iPhones jag haft.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 999987a:

Ni som beställt iphone 6 plus 16gb från Tele2, vad har ni för beräknat leveransdatum?

Beställt åt min lillebror
Beställde 19 september 2014 14:56
Beräknat leveransdatum vid beställningstillfälle: 2014-10-03

Permalänk
Skrivet av discodns:

Måste fått ett bra exemplar eller något... visserligen inte jättemånga som skrivit där med tanke på hur många iPhone 6/6+ som sålts. Eller så råkar jag väl ut för det någon gång i framtiden, har bara haft luren sedan i fredags men hittills har allt funkat klockrent precis som med tidigare iPhones jag haft.

Har appar optimerats för 4,7" och 5,5" storlekarna ännu?

Minns när 5an kom ut, så var vissa appar hemska i utseende efter varit anpassade efter 4S.

Märker samma sak nu med 6an, alla appar är princip förstorade och ser horribla ut. Gör ont i ögonen och läsa text te.x

Hade gärna velat ha lika liten text som innan, men bara bredare vyer.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Känslan när mobilen kommer imöra och jag åker idag på jobb fram till 10 oktober -.-

Permalänk
Avstängd

Consumer Reports är inte att lita på och Verge är ett skämt som är överdrivet positiva med allt som har Apple-logo. GSMarena är en av få som varit objektiva om dom många bristerna i Iphone 6:

Citat:

Main disadvantages:

Has unimpressive screen to body ratio (the Nexus 5 fits a 5-inch screen in this size of a body)
We would take a bigger battery than a thinner phone any day
No microSD slot
No user-replaceable battery
Curved corners make it more slippery and easier to drop than the iPhone 5S
No 32GB version, users forced to upgrade all the way to 64GB (which is cheaper this year, but a 32GB version should have been even cheaper or even standard)
Protruding camera lens makes the phone wobble if you don't have a case on
Camera is still merely 8MP four years in a row (granted, it's getting better with every new generation)
No 4K video and video sound is still mono
Lacks the optical image stabilization of the iPhone 6 Plus
No enhanced resistance to liquids or dust
Offers the same display pixel density fourth year in a row
NFC functionality limited to Apple Pay only
No FM radio
No Infrared port
No wireless charging
No stereo speakers
No USB Mass Storage mode, iTunes required for file transfers
Rather pricey without carrier subsidies

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6-review-1141.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Ni som beställt iphone 6 plus 16gb från Tele2, vad har ni för beräknat leveransdatum?

Tele2's leveranstider betyder inte ett skit..

Fick leverans tid 22a,
Fråga chatten och fick den 24de,
Den 24de frågade jag chatten och fick den 26de, fick även ett sms där det stog att den skulle skickas idag.
Den 27 är telefonen inte skickad, ringer support, han säger att den är skickad trots att den inte är det.
29de, inte fått mobilen, sitter i chatt kön och väntar.

Får man hämta den i butik, nej
Får man beställa med samma abonnemang i butik, nej

Tele2 har nog den sämsta supporten jag någonsin har stött på...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Tele2's leveranstider betyder inte ett skit..

Fick leverans tid 22a,
Fråga chatten och fick den 24de,
Den 24de frågade jag chatten och fick den 26de, fick även ett sms där det stog att den skulle skickas idag.
Den 27 är telefonen inte skickad, ringer support, han säger att den är skickad trots att den inte är det.
29de, inte fått mobilen, sitter i chatt kön och väntar.

Får man hämta den i butik, nej
Får man beställa med samma abonnemang i butik, nej

Tele2 har nog den sämsta supporten jag någonsin har stött på...

Tele2 är skit... haft 2 abonnemang där som jag skulle avsluta, fick fortfarande betala 12 månader fast abonnemanget var avslutat och gick ej använda. Efter 12 månader vägrar dom fortfarande och säga upp det, så är bundet till nåt som inte ens går och använda. Har flera hemska historier till med tele2... Det finns en mening med att dom kör får-reklamen på TV, för det är bara fårskallar som köper det.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Har kompletterat med en 12 W laddare. Går nu betydligt snabbare att ladda upp den jämfört med om man använder den medföljande 5 W laddaren.

http://store.apple.com/se/product/MD836ZM/A/apples-usb-str%C3...

http://www.macrumors.com/2014/09/22/iphone-6-and-6-plus-charg...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Fick min Iphone 6 64GB idag, ojäklar va bra den känns, riktigt nöjd!

Lade en order på ett fodral ifrån http://www.senacases.com/ på Ultraslim modellen, köpt där ifrån tidigare, sjuk bra kvalitet!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Consumer Reports är inte att lita på och Verge är ett skämt som är överdrivet positiva med allt som har Apple-logo. GSMarena är en av få som varit objektiva om dom många bristerna i Iphone 6[/IMG]

Håller med om att The Verge inte är mycket att gå på vad gäller recensioner och jag gillar generellt sett GSMarena, det gör detaljerade tester. Flera saker jag dock inte håller med om i deras iPhone 6 test, kommentarer som:

Citat:

Rounded corners? 8MP camera? NFC? This must be year 2012. Apple's not about cutting-edge hardware, but content and user experience. We've heard enough of that.

Det är löjliga uttalande och borde inte komma från en seriös hårdvarusida. Låter som recensenten gått på myten att större siffror automatiskt betyder bättre. iPhone 6/6+ skärmar har fått utmärkt betyg (bästa LCDn och endast slagen av Note 4 totalt) av DisplayMate som är experter på områden. Kameran har rankats högst hos DxOMark i deras mobiltest och prestanda enligt Anandtechs (och även enligt GSMArena själva) är i toppklass. Så att säga att Apple inte har hårdvara i absolut toppklass är ju ett löjligt påstående.

Sen håller jag med honom om en hel del också. Bortsett från ny design så är det en rätt blygsam uppdatering, lite bättre på allt men inga direkta nyheter. Det är ett mindre hopp jämfört med 4S -> 5. Hade gärna sett mindre "bezels", det är en stor 4.7/5.5 telefon. Heller haft en lite tjockare telefon med större batteri (och ingen utstickande kamera).

Sen vad man skall ha FM-radio till vete sjutton och att man måste ha iTunes för filöverföring är rena felaktigheter.

Personligen tycker jag det är någonstans mitt i mellan. Det är en utmärkt telefon med mycket bra allround prestanda (skärm, kamera och SoC). Men det är inte Apples bästa iPhone i mina ögon jämfört med hur andra modeller stod sig på sin tid. Tycker 5:an och 5S var bättre.

Permalänk
Skrivet av Србо:

Consumer Reports är inte att lita på och Verge är ett skämt som är överdrivet positiva med allt som har Apple-logo. GSMarena är en av få som varit objektiva om dom många bristerna i Iphone 6:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6-review-1141.php
http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2014/09/Gal...

Nu kollade jag inte vem det var som recenserade de båda telefonerna men kan det inte varit så att det helt enkelt var två olika personer som testade?

Dock håller jag med om att släppet inte känns lika klockrent och genomtänkt som Apples tidigare releaser, hursom så hoppas jag att jag blir nöjd med min 6+ när den väl kommer. Men! Till nästa (eller kanske näst nästa) generation får de ta och fixa till yttermåtten lite

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Nja jag håller då inte med. 6an är lätt den bästa iphonen jag haft. Har tidigare haft Iphone GSM, Iphone 3GS, Iphone 5.
Kameran och displayen imponerar mest. Sen är det jäkligt skönt med en telefon som har vettig täckning. 4G gör stor skillnad i Malmö iaf. Många ställen jag inte hade täckning på innan med 3G. Det problemet är löst nu med 4G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har appar optimerats för 4,7" och 5,5" storlekarna ännu?

Minns när 5an kom ut, så var vissa appar hemska i utseende efter varit anpassade efter 4S.

Märker samma sak nu med 6an, alla appar är princip förstorade och ser horribla ut. Gör ont i ögonen och läsa text te.x

Hade gärna velat ha lika liten text som innan, men bara bredare vyer.

Dom appar jag använder har jag inte märkt några sådana bekymmer med förutom ett spel där jag ser lite mer än vanligt, t.ex. en meny är centrerad istället för att gå över hela displayen. Texter eller bilder är dock inte "utdragna" eller ser konstiga ut.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Beställt åt min lillebror
Beställde 19 september 2014 14:56
Beräknat leveransdatum vid beställningstillfälle: 2014-10-03

Leverans idag, onödigt att sitta uppe halva natten mao.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en seriös jämförelsevideo av iPhone 6 och iPhone 6 Plus som visar bildstabiliseringen vid panoreringar etc. Vill veta hur stor inverkan den optiska stabilisatorn har. Min subjektiva känsla säger att den största skillnaden utgörs av den digitala stabiliseringen. I videoläget så beskärs bilden rätt rejält i jämförelse med stillbildsfoto, vilket indikerar på att det krävs en hel del "yta" för att åstakomma känslan av "steadicam". Men som sagt, inte sett något vettigt test av detta. Har sett en kille cirkulera runt sin nypolerade audi, men inte mer än så.
Har iPhone 6 lika bra stabilisering som 6 Plus kommer jag slå till på den, främst pga den för mig lämpligare storleken.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Anandtech lagt ut sin fulla recension av iPhone 6 (och 6+) nu: http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Beställde iphone 6 silver 64gb på comviq för 445kr i månaden i 24 månader. Känns väldigt billigt om man jämför med andra. Comviq hade även 5s och den kostade med 32gb 495kr i månaden i 24 månader. Nu pratar jag om 3gb surf också.

Känns som något blivit fel eller hur kan comviq ligga 100kr lägre i månaden än alla andra?!

Har du fått någon info om din lur, när den kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Anandtech lagt ut sin fulla recension av iPhone 6 (och 6+) nu: http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review

Ser inte dumt ut alls

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Delerium:

Har kompletterat med en 12 W laddare. Går nu betydligt snabbare att ladda upp den jämfört med om man använder den medföljande 5 W laddaren.

http://store.apple.com/se/product/MD836ZM/A/apples-usb-str%C3...

http://www.macrumors.com/2014/09/22/iphone-6-and-6-plus-charg...

Är det inte en sådan laddare man fick med när man köpte ny iphone på gamla goda tiden, då dom hade 3G, 3GS och 4an så medföljde en sådan? (en tjockare laddare)

Skrivet av discodns:

Dom appar jag använder har jag inte märkt några sådana bekymmer med förutom ett spel där jag ser lite mer än vanligt, t.ex. en meny är centrerad istället för att gå över hela displayen. Texter eller bilder är dock inte "utdragna" eller ser konstiga ut.

Kik är en ganska vanlig app, och där har jag problem med "stretched" iaf.. jämför man med tangentbordet och bokstäverna när man skriver från vanliga SMS/iMessage och Kik så är det stor skillnad på "font size". och även tangentbordet.. det känns klumpigt och skriva på Kik nu.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Ramminne verkar inte vara något problem när det kommer till appar iaf. Safari laddades om, men annars så vann iPhone överlägset.

Permalänk
Medlem

Sammanfattningsvis har det alltså visat sig att iPhone 6 har mycket bra prestanda, några av de bästa displayerna på marknaden bortsett från upplösningen, bra batteritid och grym kamera. Ändå tjafsar en del Androidanvändare om 2012 års hårdvara, märkligt. Helt klart är att iPhone 6 och iPhone 6 Plus är några av de bästa telefonerna på marknaden.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Sammanfattningsvis har det alltså visat sig att iPhone 6 har mycket bra prestanda, några av de bästa displayerna på marknaden bortsett från upplösningen, bra batteritid och grym kamera. Ändå tjafsar en del Androidanvändare om 2012 års hårdvara, märkligt. Helt klart är att iPhone 6 och iPhone 6 Plus är några av de bästa telefonerna på marknaden.

Som vanligt mao. Så här är det varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Sammanfattningsvis har det alltså visat sig att iPhone 6 har mycket bra prestanda, några av de bästa displayerna på marknaden bortsett från upplösningen, bra batteritid och grym kamera. Ändå tjafsar en del Androidanvändare om 2012 års hårdvara, märkligt. Helt klart är att iPhone 6 och iPhone 6 Plus är några av de bästa telefonerna på marknaden.

Har visat sig många gånger att majoriteten av dom som verkar ha de mest intensiva relationerna med Apple själva är androidanvändare. Trots att dom redan anser sig ha de bästa som finns ägnar dom förvånansvärt mycket åt något som mest verkar vara illa dold avundsjuka, förstår inte riktigt varför dock. Vad nöjd med det du har och gillar istället för att fokusera på vad andra vill ha.

Permalänk
Inaktiv

Någon som köpte sin via apple.se i fredags och fått något svar ännu? Jag beställde min vanliga 6a i fredags då det stod 5-7 dagar, men har ännu inte fått något nytt svar ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Handlar nog mer om att man kan få samma eller bättre för lägre pris.
Speciellt när Android L, 805, adreno 420 släpps.
Bättre pris? ja kanske, men jag slipper köpa om samma appar om jag kör på Apple

Sen sitter mycket för min del gällande mjukvaran, itunes kommer aldrig komma nära drag and drop "usb minne" för format som flac, mkv osv, hålla på med syncning osv är inget jag föredrar. Alla mina flac mappar har redan allt ordnat och känner inget behov av att kladda med det som inte gör det bättre på något sätt eller vis.
Har inte rört itunes på flera år, förstår inte varför det argumentet kommer upp. Kör MKV med text i min iphone 4 utan problmen, antingen sparar jag det på luren eller streamar

Samt customization kommer alltid vara överlägset på android.
Smaken är som baken, för gammal för att leka runt och ändra hela tiden, föredrar en clean look

Sen kan vi ju ta storleken på Iphone 6+, den är extremt stor för en 5.5" skärm. Större än någon android 5.5" med stora marginaler, och vissa android får plats med en 6" skärm i mindre yta.
Detta är en extremt stor nackdel i mitt tycke.
Det köper jag helt och hållet

Att videoinspelning fortfarande är mono av någon korkad anledning.
Håller helt med
4k video avsaknad.
Inget behov av det än men det kommer väl när det väl finns ett större utbud av allt annat, t.ex. tv och datorskärmar för en vettig peng

Se mina svar i fet stil

Men det är väl tur att vi har konkurrens, annars hade det väl aldrig gått framåt?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Men det är väl tur att vi har konkurrens, annars hade det väl aldrig gått framåt?

Exakt, istället för att klaga på småsaker borde androidanvändare vara lite tacksamma för Apples framgångar då de revolutionerade smartphonemarknaden en gång i tiden osv, hur hade annars utvecklingen sett ut på androidsidan?

Likadant borde iPhoneanvändare bla vara glada för att andra smartphonetillverkade påvisat att större telefoner är eftertraktade av konsumenter m.m, annars hade vi säkerligen inte fått se större iPhonemodeller i år heller.

Permalänk
Medlem

Va o kände på de nya iPhone idag. Helt otroligt va nice den kändes. Kunde använda plus med bara en hand också he

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

iPhone 6 tycks vara betydligt snabbare än Samsung Galaxy S5 och HTC One (M8).

https://www.youtube.com/embed/nCln9_mgZJo

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

iPhone 6 tycks vara betydligt snabbare än Samsung Galaxy S5 och HTC One (M8).

https://www.youtube.com/embed/nCln9_mgZJo

Borde den ju vara dock eftersom den använder apples senaste hårdvara

Får se när Android L, 805 och Adreno 420 släpps hur det ser ut istället. Alla 3 av dom kommer öka farten rejält.