Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

La recension

Snyggt som vanligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Kul att se många andra gilla telefonen efter ca 2 månader är jag fortfarande imponerad av den och med nya uppdateringen verkade buggen med musiken slutat också kunde sluta när som och inte hoppa till nästa låt.

10/10

Har nu haft min i tre veckor och hade 920 före denna. Jag var jättenöjd med 920 och kan nu konstatera att jag inte skulle kunna bli det igen efter att ha vant mig med denna! Skärmen prestanda främst gör 8.1 samt dom flesta appar så mycket mer rättvisa. Sen kameran!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en av dessa gobitar i går. Har haft 920 och 925 tidigare (båda bortslarvade på fyllan) och lumiamobilerna blir bara bättre och bättre. Nöjd som vanligt med lumia 😊

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra Nisse !!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Tänkte köpa en 930, men blir lite orolig nu när MS skrotar Nokia-varumärket. Kommer MS sluta släppa updates till Nokia-telefonerna eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Tänkte köpa en 930, men blir lite orolig nu när MS skrotar Nokia-varumärket. Kommer MS sluta släppa updates till Nokia-telefonerna eller?

Klart det kommer updates. Det är ju ändå samma os.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Tänkte köpa en 930, men blir lite orolig nu när MS skrotar Nokia-varumärket. Kommer MS sluta släppa updates till Nokia-telefonerna eller?

Dom slopar namnet Nokia bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardboy:

Snyggt som vanligt!

Skrivet av Tuxsux:

Riktigt bra Nisse !!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, tackar

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Kul att se många andra gilla telefonen efter ca 2 månader är jag fortfarande imponerad av den och med nya uppdateringen verkade buggen med musiken slutat också kunde sluta när som och inte hoppa till nästa låt.

10/10

Min har i alla fall kvar musikbuggen efter nya uppdateringen. Riktigt irriterande, då jag brukar spela musik 24/7.

Permalänk

Någon mer än jag som har problem med MSN väderapp som har slutat fungera sedan dom uppdaterade den? Den stängs ner någon sekund efter att den har startat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Någon mer än jag som har problem med MSN väderapp som har slutat fungera sedan dom uppdaterade den? Den stängs ner någon sekund efter att den har startat.

Jag fick oxå problem med den. Men mitt problem var att uppdateringen inte gick att installera. Jag löste problemet genom att softresetta två ggr på raken. Vet inte om du kan försöka avinstallera och ominstallera kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Jag fick oxå problem med den. Men mitt problem var att uppdateringen inte gick att installera. Jag löste problemet genom att softresetta två ggr på raken. Vet inte om du kan försöka avinstallera och ominstallera kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har testat att ominstallera den men det hjälper inte. Men appen funkar utan problem på din mobil nu alltså?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Haft min Lumia 930 sen i början av augusti. Idag när det ringer i telefonen, plockar upp den som vanligt och svarar.
Under samtalet så tycker jag att telefonen känns konstig, mjuk på nått sett. Tar mig en närmare titt och upptäcker att skärmen har lossnat från skalet på ena sidan...är det nån annan än jag som har fått detta? och tror ni att man kan få den lagad?

Bifogar bilder

http://imgur.com/ly7L5kP

http://imgur.com/ntBBKWg

http://imgur.com/kLkLdiD

http://imgur.com/VjcYuS5

Jäkligt tråkigt på en mobil som kostar 5k och är tre månader gammal.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Haft min Lumia 930 sen i början av augusti. Idag när det ringer i telefonen, plockar upp den som vanligt och svarar.
Under samtalet så tycker jag att telefonen känns konstig, mjuk på nått sett. Tar mig en närmare titt och upptäcker att skärmen har lossnat från skalet på ena sidan...är det nån annan än jag som har fått detta? och tror ni att man kan få den lagad?

Jäkligt tråkigt på en mobil som kostar 5k och är tre månader gammal.

Ajdå, jag hoppades på att jag var den enda. Min har också lossnat lite på samma sida som din. Inte riktigt lika mycket som din så det syns egentligen bara i det övre hörnet. Jag har också en orange som jag köpte ungefär vid samma tidpunkt som du. Var köpte du din?

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Ajdå, jag hoppades på att jag var den enda. Min har också lossnat lite på samma sida som din. Inte riktigt lika mycket som din så det syns egentligen bara i det övre hörnet. Jag har också en orange som jag köpte ungefär vid samma tidpunkt som du. Var köpte du din?

Tråkigt att höra! Den är köpt hos Dustin. Enligt google så verkade det vara flera som har detta, gäller även 1020 tydligen.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Jag har testat att ominstallera den men det hjälper inte. Men appen funkar utan problem på din mobil nu alltså?

Ja det gör den. Testade hela dagen att uppdatera och avinstallera utan resultat, sedan en dubbel uppsättning softreset ( vet inte om det var nödvändigt med två) så funkade installationen och sedan appen klockrent. Som den gjorde innan uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av heeet:

Haft min Lumia 930 sen i början av augusti. Idag när det ringer i telefonen, plockar upp den som vanligt och svarar.
Under samtalet så tycker jag att telefonen känns konstig, mjuk på nått sett. Tar mig en närmare titt och upptäcker att skärmen har lossnat från skalet på ena sidan...är det nån annan än jag som har fått detta? och tror ni att man kan få den lagad?

Bifogar bilder

Jäkligt tråkigt på en mobil som kostar 5k och är tre månader gammal.

Sådär hade en utav mina också (har gått igenom 5 stycken). Detta problemet finns det även en tråd om på wpcentral.com så det verkar inte helt ovanligt tyvärr.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Sådär hade en utav mina också (har gått igenom 5 stycken). Detta problemet finns det även en tråd om på wpcentral.com så det verkar inte helt ovanligt tyvärr.

Ush vad tråkigt! tror du det går att reklamera pga det?. Hur kommer det sig att du har gått igenom 5 st?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av heeet:

Ush vad tråkigt! tror du det går att reklamera pga det?. Hur kommer det sig att du har gått igenom 5 st?

Du kan säkerligen skicka in den på service och de förhoppningsvis kan fixa det den vägen. Men det är ju surt att skicka iväg den för en sån sak egentligen. Något annat tror jag inte att du kan göra.

Jag fick gå igenom många exemplar för jag fick aldrig någon med en tillfredställande skärm. Den hade alltid issues på ett eller annat sätt. Men jag är också lite kräsen när det gäller skärmar jag accepterar inte ojämn bakgrundsbelysning vilket alla de jag provade hade. Sen på någon lur så fanns även samma problem som du uppvisade. Sen på ett annat exemplar så buktade bakluckan ut på ett ställe och det gick inte att trycka in. Så det har varit lite blandade issues även om jag själv störde mig på skärmen huvudsakligen och hade kunnat leva med de andra problemen så länge det inte blev något allvarligt utav det.

Fin och härlig telefon men verkar tyvärr vara drabbad utav en del kvalitétsproblem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Du kan säkerligen skicka in den på service och de förhoppningsvis kan fixa det den vägen. Men det är ju surt att skicka iväg den för en sån sak egentligen. Något annat tror jag inte att du kan göra.

Jag fick gå igenom många exemplar för jag fick aldrig någon med en tillfredställande skärm. Den hade alltid issues på ett eller annat sätt. Men jag är också lite kräsen när det gäller skärmar jag accepterar inte ojämn bakgrundsbelysning vilket alla de jag provade hade. Sen på någon lur så fanns även samma problem som du uppvisade. Sen på ett annat exemplar så buktade bakluckan ut på ett ställe och det gick inte att trycka in. Så det har varit lite blandade issues även om jag själv störde mig på skärmen huvudsakligen och hade kunnat leva med de andra problemen så länge det inte blev något allvarligt utav det.

Fin och härlig telefon men verkar tyvärr vara drabbad utav en del kvalitétsproblem.

ajdå! har du fått tag på en som passar dig nudå? klart att man inte ska nöja sig med en produkt som är defekt! Själv blir det att kontakta Dustin under dagen och se vad som händer vill inte gå runt med en skärm som ger mig känslan av att den lossnar när som, hehe.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av heeet:

ajdå! har du fått tag på en som passar dig nudå? klart att man inte ska nöja sig med en produkt som är defekt! Själv blir det att kontakta Dustin under dagen och se vad som händer vill inte gå runt med en skärm som ger mig känslan av att den lossnar när som, hehe.

Dottern fick ta det 5'e exemplaret hon blev kär i 930. Jag sa inget om det jag upplever på skärmen och hon har heller inte sagt något men hon är säkerligen inte lika kräsen som mig när det gäller sånt eller ens tänker på det över huvud taget. Jag gick vidare till en LG G-Flex och fick tack och lov ett superbt exemplar på en gång.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Dottern fick ta det 5'e exemplaret hon blev kär i 930. Jag sa inget om det jag upplever på skärmen och hon har heller inte sagt något men hon är säkerligen inte lika kräsen som mig när det gäller sånt eller ens tänker på det över huvud taget. Jag gick vidare till en LG G-Flex och fick tack och lov ett superbt exemplar på en gång.

Okej skönt att du hittade nån som passade dina behov! själv har jag fastnat för WP Har gjort en felanmälan hos återförsäljaren, snart gått 7 arbetsdagar utan svar, återstår och se om man ska behöva jaga dem, hehe.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av heeet:

Okej skönt att du hittade nån som passade dina behov! själv har jag fastnat för WP Har gjort en felanmälan hos återförsäljaren, snart gått 7 arbetsdagar utan svar, återstår och se om man ska behöva jaga dem, hehe.

Jo WP är fetnice jag gillar upplägget starkt. Men det jag har svårt att släppa när man är på Android är tillgängligheten och enkelheten att sparka igång en emulator för valfri konsol och sitta och lita. Nintendo DS är som gjort för touch. Istället för stylus så blir det ett finger och porträttläget blir utmärkt för dubbla skärmar

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Finns det någon app/sätt att få ner ljusstyrkan på skärmen mer än det lägsta läget i skärminställningarna? För ljust när man ligger i sängen på kvällen tycker jag:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Finns det någon app/sätt att få ner ljusstyrkan på skärmen mer än det lägsta läget i skärminställningarna? För ljust när man ligger i sängen på kvällen tycker jag:-(

Skickades från m.sweclockers.com

På min 920 har ljusstyrkan mycket större omfång om jag har den på 'automatisk'. Med andra ord, om jag är i ett mörkt rum så är det låga mycket lägre på 'automatisk' än om jag har den på 'låg'. Tror samma gäller för hög ljusstyrka också, men omvänt då. Testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Finns det någon app/sätt att få ner ljusstyrkan på skärmen mer än det lägsta läget i skärminställningarna? För ljust när man ligger i sängen på kvällen tycker jag:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får lägre ljusstyrka när det är mörkt med automatiskt istället för lägsta ljustinställningen.

Permalänk
Medlem

Orange eller den gröna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Orange eller den gröna?

Orange!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

ajdå! har du fått tag på en som passar dig nudå? klart att man inte ska nöja sig med en produkt som är defekt! Själv blir det att kontakta Dustin under dagen och se vad som händer vill inte gå runt med en skärm som ger mig känslan av att den lossnar när som, hehe.

Min blev sån efter service. Köpte också hos Dustin som använder sig av Mobilbyrån för service.
De i sin tur verkar skicka telefonen till Nokia.
Så fort telefonen anländer till dom skickas den till "Extern service"

Jag hade min inlämnad för skärmpanelen + glapp vid laddning.

Fick tillbaka en telefon där bakstycke och skärm inte sitter fast + att metall ramen är repad. Så nu är det anmält till Dustin istället. Förväntar mig en ny telefon då jag vägrar vara utan i 2 veckor till.

Det ironiska är väl att skärmen är KLOCKREN nu.

Suck suck suck....

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma;14938253[SPOILER:

]Min blev sån efter service. Köpte också hos Dustin som använder sig av Mobilbyrån för service.
De i sin tur verkar skicka telefonen till Nokia.
Så fort telefonen anländer till dom skickas den till "Extern service"

Jag hade min inlämnad för skärmpanelen + glapp vid laddning.

Fick tillbaka en telefon där bakstycke och skärm inte sitter fast + att metall ramen är repad. Så nu är det anmält till Dustin istället. Förväntar mig en ny telefon då jag vägrar vara utan i 2 veckor till.

Det ironiska är väl att skärmen är KLOCKREN nu.

Suck suck suck....[/SPOILER]

Men vad tråkigt! ja hoppas verkligen dem tar på sig ansvaret och skickar en ny till dig och att den är riktig

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes