Vengeance® K70 RGB Fully Mechanical Gaming Keyboard Anodized Black — Cherry MX Red

Permalänk

Vengeance® K70 RGB Fully Mechanical Gaming Keyboard Anodized Black — Cherry MX Red

Detta tangentbord är släppt i US. När kan vi förvänta oss det nordiska?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av mikegnorp:

Detta tangentbord är släppt i US. När kan vi förvänta oss det nordiska?

Det går att förboka i USA nu ja, kommer tyvärr att dröja ett tag till innan det kommer till Europa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CorsairSWE:

Det går att förboka i USA nu ja, kommer tyvärr att dröja ett tag till innan det kommer till Europa.

Kan du specificera noggrannare när den kan tänkas komma till Sverige. Innan årets slut?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Überklass:

Kan du specificera noggrannare när den kan tänkas komma till Sverige. Innan årets slut?

Kan tyvärr inte säga något om det, men snart så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Innan årets slut ja, mer kan jag inte säga.

Antar att det handlar om tangentbordet med röda brytare. Kommer det komma med andra typer också, exempelvis bruna?
Och kommer vi då få vänta ytterligare en tid eller kommer de i så fall samtidigt som de röda?

Permalänk
Medlem

När kommer ert RGB tangentbord till Sverige tro?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Kommer detta tangentbord att komma med Cherry MX Black som alternativ eller är det endast Cherry MX Red(/Brown/Blue) switchar som släpps?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av stevie:

Antar att det handlar om tangentbordet med röda brytare. Kommer det komma med andra typer också, exempelvis bruna?
Och kommer vi då få vänta ytterligare en tid eller kommer de i så fall samtidigt som de röda?

Kommer med röda först och främst, senare med bruna och blåa.

Skrivet av Skogsmard:

Kommer detta tangentbord att komma med Cherry MX Black som alternativ eller är det endast Cherry MX Red(/Brown/Blue) switchar som släpps?

Just nu är de bara röda, blåa och bruna planerade.

Skrivet av Hymer:

När kommer ert RGB tangentbord till Sverige tro?

Inget fast lanseringsdatum i Europa än tyvärr.

Permalänk
Medlem

Tragiskt att Corsair inte kan hålla sig till standard storlekar, vilket gör att byta ut capsen till något vettigare nästintill blir omöjligt.
Var mycket nöjd med mitt K65 tills jag började titta på nya cap set, blev RIKTIGT besviken att Corsair valt att köra en helt unik space tangent med storleken 6.5 units och sen vägrade att ens sälja en till mig efter jag förstört min med färg.

Gör om gör rätt Corsair, standard size eller GTFO

Hur sexigt RGB än må vara så duger det inte att skicka med ABS caps som är outbytbara och vägra sälja varken ABS eller PBT set till sina kunder. IG som fan

Mitt K65 med ABS set: http://i.imgur.com/MWjXwGN.jpg
Mitt K65 med PBT set: http://i.imgur.com/2GQd67s.jpg

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk

Nu finns dessa tangentbord att förbeställa bla hos Inet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CorsairSWE:

Kan tyvärr inte säga något om det, men snart så!

Kommer vi i Sverige, liksom i USA, kunna få tag på K70 RGB (cherry red) med den klassiska och stilrena Corsairlogan och inte bara med den nya gräsliga "gaming" logan?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Überklass:

Kommer vi i Sverige, liksom i USA, kunna få tag på K70 RGB (cherry red) med den klassiska och stilrena Corsairlogan och inte bara med den nya gräsliga "gaming" logan?

Återkommer med svar om det snarast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CorsairSWE:

Återkommer med svar om det snarast.

enda som stoppar mig från att beställa nu är loggan har väntat i över ett år på att ersätta min k70 med ett likadant fast vitt ljus men den nya loggan går inte så det är det enda som stoppar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

enda som stoppar mig från att beställa nu är loggan har väntat i över ett år på att ersätta min k70 med ett likadant fast vitt ljus men den nya loggan går inte så det är det enda som stoppar mig

är det inte bara en klisterlapp med loggan? isf kan du ta loggan från ditt gamla och sätta på den nya?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laykith:

är det inte bara en klisterlapp med loggan? isf kan du ta loggan från ditt gamla och sätta på den nya?

Skickades från m.sweclockers.com

Metallen är urfräst på olika sätt beroende på dekalen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

enda som stoppar mig från att beställa nu är loggan har väntat i över ett år på att ersätta min k70 med ett likadant fast vitt ljus men den nya loggan går inte så det är det enda som stoppar mig

Vad löjligt om en bagatell är vad som stoppar dig, har inget med funktionen att göra.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Beställde K70 RGB utan att ha hängt med i Logo-frågan. Har redan ett K70 med röd belysning (och gamla loggan) och vill att det ska stämma överens.

Kanske är fjantigt men jag funderar nu allvarligt på att avbeställa RGBn just pga den (i mitt tycke) EXTREMT fula logotypen. Hoppas innerligt att det går att få med gamla loggan!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anarkizt:

Beställde K70 RGB utan att ha hängt med i Logo-frågan. Har redan ett K70 med röd belysning (och gamla loggan) och vill att det ska stämma överens.

Kanske är fjantigt men jag funderar nu allvarligt på att avbeställa RGBn just pga den (i mitt tycke) EXTREMT fula logotypen. Hoppas innerligt att det går att få med gamla loggan!

Det går OM du beställer via corsairs hemsida.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Kan man göra det även för Nordic-layout? Tyckte jag kollade runt där...

Och hur beställer man egentligen från deras hemsida? Hittar ingen "shop" någonstans. Det som verkar gälla är det där Newegg?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte ens hitta deras K70 RBG's med skeppet. Är jag bara blind? Linky?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skogsmard:

Det går OM du beställer via corsairs hemsida.

Skrivet av anarkizt:

Kan man göra det även för Nordic-layout? Tyckte jag kollade runt där...

Och hur beställer man egentligen från deras hemsida? Hittar ingen "shop" någonstans. Det som verkar gälla är det där Newegg?

Skrivet av DaveAzoicer:

Kan inte ens hitta deras K70 RBG's med skeppet. Är jag bara blind? Linky?

K70 RGB med den klassiska logan gäller bara för nordamerikanska konsumenter och dessa beställer från Newegg.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rajat:

Vad löjligt om en bagatell är vad som stoppar dig, har inget med funktionen att göra.

Vem är du att avgöra vad som är viktigt för honom, mig eller någon annan än dig själv?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Såg att detta statement gått ut

"Oct 4, 2014 — Here is the official statement from Corsair that i received at 7:33 pm from CorsairGeorge:

"Hello all,
Last week we pointed out the availability of a Vengeance K70 and Vengeance K70 RGB keyboards with red switches for fans of our Corsair “sails” logo. We have since rolled up our sleeves to see just how many additional “sails” logo versions we can add to our line. The answer is 11 configurations which were based on requests we’ve received. We also added a matching M65 RGB mouse.

• Vengeance K70 RGB - Cherry MX red – US, UK, Nordic (US now, UK/Nordic available late November)
• Vengeance K70 RGB - Cherry MX brown – US, UK (available late November)
• Vengeance K95 RGB - Cherry MX red – US, UK (available late November)
• Vengeance K70 - Cherry MX red – US, UK (available mid October)
• Vengeance K70 - Cherry MX brown – US, UK (available mid October)
• M65 RGB – black (late November)

Both Corsair Gaming and Vengeance branded products are made to the same level of precision and are awesome. We promise."

Thank you Corsair for listening to your loyal customers."

Men varför inga bruna mx? är det så dyrt att byta ut några få plastknappar på ett tangentbord att det inte går att släppa tangentbordet med bruna switchar i norden med?

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Vem är du att avgöra vad som är viktigt för honom, mig eller någon annan än dig själv?

Rajat får väl tycka det är löjligt om han vill? Själv gillar jag inte heller "tramp stamp"-loggan men det skulle inte hindra mig från ett köp om allt annat verkade bra.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Inga MX Brown till oss? Då får det bli något annat då.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt cherry blue iaf. Kanske köper mx red med gamla loggan och nordisk layout när nu den kommer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

K65 RGB Nordic

Hittar ingen info om K65 RGB kommer ut i nordisk version eller är det bara "Best-Buy exclusive". Vore bra och veta så man vet om man ska leta vidare på ett tangentbord utan numpad med ISO-layout

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Eldritzh:

Inga MX Brown till oss? Då får det bli något annat då.

Inte med Segel-loggan, men med våran nya Corsair Gaming logga kommer de K70 RGB med bruna brytare.

Skrivet av Fatzo:

Hittar ingen info om K65 RGB kommer ut i nordisk version eller är det bara "Best-Buy exclusive". Vore bra och veta så man vet om man ska leta vidare på ett tangentbord utan numpad med ISO-layout

Just nu så kommer K65 endast i US och JP layout. Om det kommer en med nordisk layout i framtiden kan jag tyvärr inte svara på nu.

Permalänk
Skrivet av CorsairSWE:

Inte med Segel-loggan, men med våran nya Corsair Gaming logga kommer de K70 RGB med bruna brytare.
[...]

När kommer man kunna beställa K70 RGB Nordic edition med segel loggan?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skogsmard:

När kommer man kunna beställa K70 RGB Nordic edition med segel loggan?

har haft pengarna redo i snart 1 år