17" gamer laptop, GTX kort möjligt under 7k?

Permalänk

17" gamer laptop, GTX kort möjligt under 7k?

Jag har letat och letat efter en 17" med ett gtx kort för under 7k men jag kan verkligen inte hitta det, jag vill att datorn ska hålla en tid så att jag kan i början köra nya spel på hög inställning men även om 5 år spela nya, fast då kanske på låg.

Jag tänker bara skriva en önskelista över saker jag önskar att den hade (* betyder extra prioriterat)

17" *
Bra grafikkort helst gtx, inget förskräckligt integrerat *
Processor på runt 1.7-2 ghz amd/intel spelar ingen roll
Matt skärm
SSHD
8 gb ram
Acer/Asus är att föredra
1tb hårddisk

Budget 7000 :-

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573g-54218g50akk-i5-8-500-gtx850m-4gb-w8-1-p27353099 Visserligen 15.3" så denna, fast 17" är det möjligt?

Permalänk
Medlem

Säljs antagligen inte längre ny i butik men jag har en asus g74sx, gtx 560m, i7(minns inte exakt vad den heter just nu), 8gb RAM, kika om du hittar en sån? Den är 17" btw

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Svårt att hitta en passande dator i din prisklass men titta på Acer V3, Lenovo Y50 och MSI GP60 och se om det är något som faller dig i smaken.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ Stock, Asus P8P67 B3, HyperX Genesis 2x4gb 1600Mhz, Gigabyte GTX570 "Windforce III" @ 820/1640/4000, Samsung 1tb, Corsair tx650v2 650W, Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannomorth:

Jag har letat och letat efter en 17" med ett gtx kort för under 7k men jag kan verkligen inte hitta det, jag vill att datorn ska hålla en tid så att jag kan i början köra nya spel på hög inställning men även om 5 år spela nya, fast då kanske på låg.

Jag tänker bara skriva en önskelista över saker jag önskar att den hade (* betyder extra prioriterat)

17" *
Bra grafikkort helst gtx, inget förskräckligt integrerat *
Processor på runt 1.7-2 ghz amd/intel spelar ingen roll
Matt skärm
SSHD
8 gb ram
Acer/Asus är att föredra
1tb hårddisk

Budget 7000 :-

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573g-54218g50akk-i5-8-500-gtx850m-4gb-w8-1-p27353099 Visserligen 15.3" så denna, fast 17" är det möjligt?

Den som du länkar till skulle jag inte ha köpt. Grafikkortet verkar prestera hyffsat, men problemet för mig är den svaga processorn. 2,7Ghz i turbo lämnar inte mycket över när det börjar bli tungt.

Här kan du se hur grafikkortet presterar:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-850M.107795.0...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Gå in på prisjakt, filtrera på gtx, sortera efter pris:

http://cdon.se/hemelektronik/acer/17inch-acer-aspire-v3-772g-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Säljs antagligen inte längre ny i butik men jag har en asus g74sx, gtx 560m, i7(minns inte exakt vad den heter just nu), 8gb RAM, kika om du hittar en sån? Den är 17" btw

Varför skulle han köpa en såpass utdaterad dator? :/

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Varför skulle han köpa en såpass utdaterad dator? :/

Nej jag tänkte bara om han hittar en bättre begagnad får han den nog väldigt billigt, självklart finns det nya mycket bättre men då jag inte har någon koll på dessa uttalade jag mig inte om dem.
G74SX håller fortfarande måttet för mig, jag kör csgo, LOL och archeage på den, har även kört BF3.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Skrivet av Jagheter:

Säljs antagligen inte längre ny i butik men jag har en asus g74sx, gtx 560m, i7(minns inte exakt vad den heter just nu), 8gb RAM, kika om du hittar en sån? Den är 17" btw

Oj, den ligger dock något över min prisklass då den ligger på drygt 15 000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannomorth:

Oj, den ligger dock något över min prisklass då den ligger på drygt 15 000

Ny ja
Men kolla på dem andra modellerna som har länkats i tråden?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Den som du länkar till skulle jag inte ha köpt. Grafikkortet verkar prestera hyffsat, men problemet för mig är den svaga processorn. 2,7Ghz i turbo lämnar inte mycket över när det börjar bli tungt.

Här kan du se hur grafikkortet presterar:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-850M.107795.0...

2,7ghz tycker jag funkar fin fint allt som oftast, inte mycke som kräver mer än det, känns oftast som att grafikkortet är flaskhalsen.

Skrivet av korvmannen:

Gå in på prisjakt, filtrera på gtx, sortera efter pris:

http://cdon.se/hemelektronik/acer/17inch-acer-aspire-v3-772g-...

Höll på att strula med prisjakt i över en timme men massa olika filtreringar för att bara få GTX kort, inte en sekund tänkte jag att jag kunde bara skriva GTX *facepalm*

Skrivet av Jagheter:

Nej jag tänkte bara om han hittar en bättre begagnad får han den nog väldigt billigt, självklart finns det nya mycket bättre men då jag inte har någon koll på dessa uttalade jag mig inte om dem.
G74SX håller fortfarande måttet för mig, jag kör csgo, LOL och archeage på den, har även kört BF3.

Oh, jo fast nyare spel vill jag också kunna köra, även om de bara blir i ett år, för sen är datorn kass igen.

Permalänk
Skrivet av korvmannen:

Gå in på prisjakt, filtrera på gtx, sortera efter pris:

http://cdon.se/hemelektronik/acer/17inch-acer-aspire-v3-772g-...

Underbart! Tack verkar vara precis det jag letar efter, vad säger ni andra, är det något som ni tycker är knas, någon flaskhals eller något?

Permalänk
Skrivet av Mannomorth:

Underbart! Tack verkar vara precis det jag letar efter, vad säger ni andra, är det något som ni tycker är knas, någon flaskhals eller något?

Ser bra ut för mig.

Gillar att de skriver LED skärm och man måste själv kolla i specs för att se att det är LED bakrundsbelysning...

När ska affärer lära sig skillnaden mellan äkta LED skärm, och LED bakgrundsbelyst LCD?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Säljs antagligen inte längre ny i butik men jag har en asus g74sx, gtx 560m, i7(minns inte exakt vad den heter just nu), 8gb RAM, kika om du hittar en sån? Den är 17" btw

Blir nog svårt då den snart är 4 generationer gammal.

Till TS: vänta några veckor så släpps den nya 900m serien, då kommer 800m serien sänkas i pris och du får kanske en hyfsad spel burk för ca 7 papp

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Skrivet av Slarr3n:

Blir nog svårt då den snart är 4 generationer gammal.

Till TS: vänta några veckor så släpps den nya 900m serien, då kommer 800m serien sänkas i pris och du får kanske en hyfsad spel burk för ca 7 papp

Är inte den länkade datorn en hyfsad spelburk då?

Permalänk
Skrivet av Mannomorth:

Är inte den länkade datorn en hyfsad spelburk då?

Jo men den kommer då ner i pris då Nvidias 900m serie kommer snart

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Skrivet av profbergvall:

Jo men den kommer då ner i pris då Nvidias 900m serie kommer snart

Då gör jag det, tack ar tackar

Permalänk

Förmodligen inte då 900 serien avser 970 och 980, alltså det högre segmentet. Maxwell i de undre segmentet 850 och 860 finns redan och med trådskaparens budget finns ingen anledning att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannomorth:

2,7ghz tycker jag funkar fin fint allt som oftast, inte mycke som kräver mer än det, känns oftast som att grafikkortet är flaskhalsen.

Finns väldigt många spel som tycker om Ghz. Det största problemet är att du vill använda datorn i ett par år, men den kommer bli rätt trött ganska snabbt.

Ta en titt och se hur datorn presterar som du länka till i första posten: (scrolla ner)
http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-V5-573G-54218G1Taii-...

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannomorth:

Då gör jag det, tack ar tackar

GTX850 är en maxwell-krets så skulle inte tro att det är någon större poäng att vänta på 900-serien.

Tycker du nog ska köra på den där acer datorn om du nu har den där budgeten, såg faktiskt riktigt prisvärd ut. Har själv pillat på en liknande modell och skärmen och byggkvaliteten var helt klart över förväntan för den prisklassen. Sen är det såklart lite tråkigt när det kommer till spel att det sitter en u-processer i den men med den budgeten måste man göra lite kompromisser.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

GTX850 är en maxwell-krets så skulle inte tro att det är någon större poäng att vänta på 900-serien.

Tycker du nog ska köra på den där acer datorn om du nu har den där budgeten, såg faktiskt riktigt prisvärd ut. Har själv pillat på en liknande modell och skärmen och byggkvaliteten var helt klart över förväntan för den prisklassen. Sen är det såklart lite tråkigt när det kommer till spel att det sitter en u-processer i den men med den budgeten måste man göra lite kompromisser.

Vad är u-processer? Jag kollade på www.notebookcheck.net där de skrev att det var bra balans och varken gpu eller cpu är någon flaskhals, så jag tror att det blir den

Permalänk
Skrivet av Mannomorth:

Vad är u-processer? Jag kollade på www.notebookcheck.net där de skrev att det var bra balans och varken gpu eller cpu är någon flaskhals, så jag tror att det blir den

Kör på den, det är en m(mobile) processor i den och den bättre gddr5 versionen av grafikkortet, du hittar inget bättre för 7k

Skickades från m.sweclockers.com