Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Hade mitt abonnemang gått ut nu hade jag definitvt köpt en, dock går det ut i januari.. Någon som vet när 1+2 släpps?

Kvartal 2 2015 mest troligt

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

De OPOs som säljs i Sverige är inte fake, de är också kinesiska versionen.

Klumpigt uttryckt av mig, men ja, du har rätt. Självklart är det den riktiga OPO, men med ColourOS och GSMband som fattas. I.e kina versionen. Kommer inte ihåg exakt vilka men det är väl de 2-3 viktigaste 4G banden i Sverige?

Skrivet av ante_ante:

Beställde i tisdags morse men och status står oförändrad på pending shipment. Antagligen har den skickats och status har inte uppdaterat eller så får man vara utan lur tills efter helgen.

Beställde du med standard eller express frakt? Båda gångerna jag har beställt så har det tagit 2 arbetsdagar. Express

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Klumpigt uttryckt av mig, men ja, du har rätt. Självklart är det den riktiga OPO, men med ColourOS och GSMband som fattas. I.e kina versionen. Kommer inte ihåg exakt vilka men det är väl de 2-3 viktigaste 4G banden i Sverige?

Beställde du med standard eller express frakt? Båda gångerna jag har beställt så har det tagit 2 arbetsdagar. Express

800 & 900 mhz lte som är de viktigaste banden (imo) finns inte på någon oneplus.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tiggeri och svar.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

800 & 900 mhz lte som är de viktigaste banden (imo) finns inte på någon oneplus.

Nja, inte viktigast enligt oneplus i alla fall, och jag tenderar att hålla med. De banden används på glesbygd och är knappt ens då att föredra över 3G.

Det relevanta för storstadsbor är 2600 bandet vilket oneplus har stöd för både med FDD och TDD.

Det vore oklokt att göra tvärtom faktiskt, då 3G ersätter 4G rätt bra på de frekvenserna, medan 2600 är creme de la creme vilket alla eftersträvar i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Nja, inte viktigast enligt oneplus i alla fall, och jag tenderar att hålla med. De banden används på glesbygd och är knappt ens då att föredra över 3G.

Det relevanta för storstadsbor är 2600 bandet vilket oneplus har stöd för både med FDD och TDD.

Det vore oklokt att göra tvärtom faktiskt, då 3G ersätter 4G rätt bra på de frekvenserna, medan 2600 är creme de la creme vilket alla eftersträvar i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du met tvärt om? Jag föredrar att ha alla relevanta band för vårt land.
Jag är inte heller stadsbo. Imo = in my opinion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad menar du met tvärt om? Jag föredrar att ha alla relevanta band för vårt land.
Jag är inte heller stadsbo. Imo = in my opinion.

Håller helt med dig. Avsaknaden av 4G utanför städer är den enda anledningen till att jag skaffade en Nexus 5, då jag är på ett ställe som saknar 3G, men det finns 4G på 900 bandet där, vilket gör att jag måste ha stöd för det bandet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Håller helt med dig. Avsaknaden av 4G utanför städer är den enda anledningen till att jag skaffade en Nexus 5, då jag är på ett ställe som saknar 3G, men det finns 4G på 900 bandet där, vilket gör att jag måste ha stöd för det bandet

Ja, på mitt jobb har jag iofs hyffsat stabil 3G mottagning men det är riktigt dålig speed där. Då är 4G guld värt på långa 12h pass.

Permalänk
Avstängd

Någon mer som haft en långsam frakt?

Jag valde expressfrakt, men någon expressfart verkar det inte vara tal om..
Inte hänt något sedan tidig morgon den 30 september: "Information om försändelsen mottagen, LONDON-HEATHROW - UK, 07:14"

Permalänk
Medlem
Skrivet av remsan:

Någon mer som haft en långsam frakt?

Jag valde expressfrakt, men någon expressfart verkar det inte vara tal om..
Inte hänt något sedan tidig morgon den 30 september: "Information om försändelsen mottagen, LONDON-HEATHROW - UK, 07:14"

Otur tror jag. För mig tog det 2 arbetsdagar båda gångerna. Ring och ligg på DHL lite. När beställde du?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Sådär. 64GB Sandstone black är beställt med Expressfrakt. Hoppas det går fort ^^

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carlj:

Otur tror jag. För mig tog det 2 arbetsdagar båda gångerna. Ring och ligg på DHL lite. När beställde du?

Beställde på kvällen den 29.e september.

Edit: Ringde DHL nu, OPO har inte levererat dem paketet ännu. "Information om försändelse mottagen" är tydligen inte samma som att det har mottagit själva paketet.

Permalänk
Medlem

Hur är det nu egentligen, läste någonstans om att Oneplusone skulle anpassas för den europeiska marknaden för ett tag sedan. Innebär det att den nu fungerar i 800/900mhz banet?

Använder mig av Halebop som operatör (telias nät) och använder mobilen mycket vid stugan där jag har bra täckning med 4G i 800mhz bandet men sämre täckning på 3G i andra band.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olaulla:

Hur är det nu egentligen, läste någonstans om att Oneplusone skulle anpassas för den europeiska marknaden för ett tag sedan. Innebär det att den nu fungerar i 800/900mhz banet?

Använder mig av Halebop som operatör (telias nät) och använder mobilen mycket vid stugan där jag har bra täckning med 4G i 800mhz bandet men sämre täckning på 3G i andra band.

Inget jag hört.

http://oneplus.net/se/one#specifications

800mhz är Band 20

Permalänk

Lika för mig, beställde onsdag kväll.

Information om försändelsen mottagen, LONDON-HEATHROW - UK, 07:54

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copperlord:

Lika för mig, beställde onsdag kväll.

Information om försändelsen mottagen, LONDON-HEATHROW - UK, 07:54

Då är det hos DHL det ligger, eftersom de har mottagit paketet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olaulla:

Hur är det nu egentligen, läste någonstans om att Oneplusone skulle anpassas för den europeiska marknaden för ett tag sedan. Innebär det att den nu fungerar i 800/900mhz banet?

Använder mig av Halebop som operatör (telias nät) och använder mobilen mycket vid stugan där jag har bra täckning med 4G i 800mhz bandet men sämre täckning på 3G i andra band.

Nope, finns ingen annan version än den internationella som inte har stöd för 800/900 mhz bandet. Dock så stöds 1800 bandet, vilket Telia håller på o bygger ut just nu.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Min OnePlus One (beställd förra torsdagen med standardfrakt) verkar också ha fastnat vid lagret... Står processing på oneplus hemsidan, och att dem mottagit information på DHL...

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Skrivet av Copperlord:

Lika för mig, beställde onsdag kväll.

Information om försändelsen mottagen, LONDON-HEATHROW - UK, 07:54

Samma här, beställde tidigt tisdag morgon. Först igår fick jag sms från dhl om 2 val. Paketet är reggat kl 11:28 i Heathrow sen igår. Blir en tråkig helg

Edit: beställde med standard frakt men söker man på kollinumret är det under expresspaket hos dhl.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med DHL? Det är väl hemleverans? Har nämligen portkod, så kan man höra av sig till DHL när man fått kolli och berätta vilken portkod?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Hur fungerar det med DHL? Det är väl hemleverans? Har nämligen portkod, så kan man höra av sig till DHL när man fått kolli och berätta vilken portkod?

Du får ett sms du ombeds svara på.
Du skickar "1" för att få det levererat till ditt närmaste utlämningsställe (står i SMS:et)
Du uppmanas skicka portkod ifall du vill ha det levererat.

Hela processen går snabbt. Jag beställde en söndag 21:00 och hade telefonen vid lunchtid på tisdagen.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Skrivet av ante_ante:

Samma här, beställde tidigt tisdag morgon. Först igår fick jag sms från dhl om 2 val. Paketet är reggat kl 11:28 i Heathrow sen igår. Blir en tråkig helg

Edit: beställde med standard frakt men söker man på kollinumret är det under expresspaket hos dhl.

vaknade upp och såg att mitt nu finns i Leipzig, så det går snabbt när det väl kommer iväg! Förhoppningsvis får man det imorgon då.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ante_ante:

Samma här, beställde tidigt tisdag morgon. Först igår fick jag sms från dhl om 2 val. Paketet är reggat kl 11:28 i Heathrow sen igår. Blir en tråkig helg

Edit: beställde med standard frakt men söker man på kollinumret är det under expresspaket hos dhl.

Är det reggat på Heathrow eller har dom fått förbands information? Om det är förhands infon så är det fortfarande OnePlus som inte fått fingrarna ur och skickat den.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sir Hitman:

Är det reggat på Heathrow eller har dom fått förbands information? Om det är förhands infon så är det fortfarande OnePlus som inte fått fingrarna ur och skickat den.

torsdag, Oktober 02, 2014 Ort Tid Kolli
1 Information om försändelsen mottagen LONDON-HEATHROW - UK 11:28

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten Screencast för att visa hur OPO flyter med NovaLauncher.

Utan tvekan den bästa mobiltelefonen jag ägt!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Hur bra fungerar 4g på den? Det verkar ju inte funka på alla ställen i Sverige? Kan man kontrollera om det funkar just vart man bor?
Den saknar alltså ett par frekvensband för 4g, kan man kolla vilken staden man bor i kör på?

En till fråga, vad tycker ni om telefonerna? Är den bättre än t.ex en s5/iphone 5s/6, eller är den mer eller mindre lika bra? Om vi bortser från prisvärdhet såklart.

Är skärmen inte jobbig när den är 5.5"? Känns skitstort..

Permalänk
Skrivet av markusarea:

Hur bra fungerar 4g på den? Det verkar ju inte funka på alla ställen i Sverige? Kan man kontrollera om det funkar just vart man bor?
Den saknar alltså ett par frekvensband för 4g, kan man kolla vilken staden man bor i kör på?

En till fråga, vad tycker ni om telefonerna? Är den bättre än t.ex en s5/iphone 5s/6, eller är den mer eller mindre lika bra? Om vi bortser från prisvärdhet såklart.

Är skärmen inte jobbig när den är 5.5"? Känns skitstort..

4G kan jag inte svara på.

Jag tycker nog om den. Hade velat haft en vit 64 gb men det fanns ju inte. Ligger skönt i handen, lagom stor att navigera på. Har bara laddat 1 gång i nån halvtimme, så batteriet är jag inte jättenöjd med då jag redan är nere på 92%. 3h efter laddning. Men laddar inatt så blir det nog bättre när det är fullt. Känns väldigt prisvärd.

Trodde också 5.5" skulle vara stort, och ja det är den. Men det är riktigt skönt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Hur bra fungerar 4g på den? Det verkar ju inte funka på alla ställen i Sverige? Kan man kontrollera om det funkar just vart man bor?
Den saknar alltså ett par frekvensband för 4g, kan man kolla vilken staden man bor i kör på?

En till fråga, vad tycker ni om telefonerna? Är den bättre än t.ex en s5/iphone 5s/6, eller är den mer eller mindre lika bra? Om vi bortser från prisvärdhet såklart.

Är skärmen inte jobbig när den är 5.5"? Känns skitstort..

Jag har inte telefonen än så jag har inte testat.

De frekvensband som saknas är de lägre banden, band du kan ha nytta av ute i skogen typ. Annars används andra band, oftast. Vad jag vet. Ibland tror jag det finns kartor hos operatörerna.

Bortser från prisvärdhet? Aldrig i livet. Baksidan på den svarta luren flagnar tydligen lätt, den nedpissade skärmen vet jag fortfarande inte om det är löst(en mindre, diskret gul "tint" längst ner på skärmen som påverkar vissa enheter) och många upplever buggar i Cyanogenmod 11S som verkar ta år och dagar att fixa.

Sen är väl inte företaget något att hurra över: Hot or Not-tävling för kvinnor, vägrar bemöta problem i forumet(tror FORTFARANDE inte de erkänt skärmproblemet!!) och garantiärenden ska tydligen vara ett helvete.

Så nej, den är inte bättre än en de andra toppmodellerna för 7K från en av de etablerade tillverkarna.

Tar vi däremot i beräkningen priset(och hårdvaran för priset) och det faktum att det är fritt fram att flasha ROMs och kernels på telefonen... Är den i sådana fall en bra telefon? Ja. Man får vad man betalar för helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Hur bra fungerar 4g på den? Det verkar ju inte funka på alla ställen i Sverige? Kan man kontrollera om det funkar just vart man bor?
Den saknar alltså ett par frekvensband för 4g, kan man kolla vilken staden man bor i kör på?

En till fråga, vad tycker ni om telefonerna? Är den bättre än t.ex en s5/iphone 5s/6, eller är den mer eller mindre lika bra? Om vi bortser från prisvärdhet såklart.

Är skärmen inte jobbig när den är 5.5"? Känns skitstort..

4G fungerar bra där den har tillgång till aktuella band, men exakt vilka det är och var verkar vara en smärre gissningslek eller så får du gräva runt på operatörernas sidor (eller ringa och fråga ). Fungerar här i stan i vart fall, om än inte i utkanten där jag bor. Men å andra sidan räcker 3G gott för min del här, så jag klagar inte.

Bättre eller sämre, ja det beror på vem man frågar. Bortser man från prisvärdheten faller det stora incitamentet med just OPO:n, så jag anser inte att det är en rättvis jämförelse om man bortser från den punkten. Det är en bra lur om man kan överleva utan minneskortsplats, eventuellt utan 4G, och är villig att chansa lite gällande supporten. På sistnämnda punkt bör man ändå ha i åtanke att du för motsvarande peng du skulle ha lagt på en "etablerad" lur så kan du köpa två OPO, give or take ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag slänger in en invite även i denna tråden, vet inte om någon claimade den invite jag skrev i invite-tråden.

https://account.oneplus.net/invite/claim/HQQN-UWUO-HJXX-JDM*.

Sista tecknet är en bokstav från alfabetets första hälfts senare del.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.