Windows 10 i skärmdumpar och bilder

Permalänk
Medlem

Ja men det börjar ju likna Mac Os bara mer och mer. Kanske därför det ser aningen snyggare ut än förr.

Windows har ju t.o.m härmat Docken när dom började med en ljusbubla under program som är på -.- Oh well...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasd_101:

är winver 6.4?

Ja, så inga större ändringar mot Vista/W7/W8/W8.1 under skalet, så det mesta som fungerar i W7/W8/W8.1 borde fungera rätt hyfsat i W10 utan några direkta problem.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Det börjar arta sig. Kommer fortfarande inte installera fören metro är helt borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Varför skulle man låtsas vara nöjd om man inte är nöjd? Är det något företag som ändrar för ändrandets skull så är det Microsoft.

Så för att de först tar bort startmenyn trots att användarna inte vill detta och sedan lägger tillbaka den så bör man vara nöjd med allt övrigt? Känns som farlig logik det där.

Kan ju ta frukthandeln som exempel. Först säljer man frukt, sen säljer man frukt med bekämpningsmedel, sen marknadsför man frukt utan bekämpningsmedel som något extra och tar extra betalt för det. Smart marknadsföring för företaget, mindre smart för dig och mig.

Fast å andra sidan sägs det ju att Windows 10 ska bli gratis för Windows 8 ägare..

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Hur kan ett OS vara bögigt?

Skrivet av SlarveR:

Mer nyanserat anser jag att Microsoft borde fixa två separata OS, ett till plattor och telefoner och ett till pcdatorer för dem som inte har någon användning av pekskärmar och annat trams.

"Tramset" du pratar om är det enda segmentet i datormarknaden som visar någon slags tillväxt. MS vill inte gambla på att alla deras Windows-användare ska välja ett nytt tablet-Windows när dom rör sig mot nya devices. Bättre då att få det existerande Windows att funka smärtfritt med nya former av input och formfaktorer så att man behåller alla dom hundratals miljoner som idag använder Windows.

Skrivet av Dimman:

Ska det vara så svårt att lägga till stöd för att kunna:

1. Binda knappar till olika fönsteraktiviteter såsom
- Flytta fönster (Jag har CTRL+piltangenter och CTRL-SHIFT+piltangenter för mindre förflyttnigar i Fluxbox på Arch Linux)
- Förstora/förminska fönster (Jag har CTRL-SUPER+piltangenter (och shift som ovan..) i Fluxbox)

2. Alt + mouse1 för att flytta runt fönstret genom att klicka varsom i det och dra ...
3. Alt + mouse2 för att förstora/förminska fönstret (samma som att klicka/hålla/dra i något av hörnen på Windows)

4. Låta mig enkelt göra en keymap så att jag kan ha engelsk layout och bara hålla in ALTGR och trycka på [ för att få å, etc.

5. Låta mig enkelt sätta tangentbordskombinationer för att köra kommandon

6. Låta mig söka med regexp

7. Låta mig byta virtuella skrivbord genom att köra CTRL-ALT+pil höger/vänster

8. Låta mig flytta med fönster till andra skrivbord genom att hålla CTRL-ALT-SHIFT+pil höger/vänster

Fixar de detta så hade det varit en mycket trevligare upplevelse (dock långt från Linux om man som jag är utvecklare, men av andra skäl än de nämnda.)

Hoppas du redan delat med dig av dessa förslag till MS via Feedback-appen också

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Ja, så inga större ändringar mot Vista/W7/W8/W8.1 under skalet, så det mesta som fungerar i W7/W8/W8.1 borde fungera rätt hyfsat i W10 utan några direkta problem.

http://i.imgur.com/58qlO16.jpg

Du tänker tyvärr fel, det interna versionsnumret har ingenting att göra med huruvida det är stora förändringar under skalet eller inte. Jag har förklarat varför man fortfarande kör på 6.x förut men kan göra det igen om du vill. Men du har rätt i att det har med kompatibilitet att göra.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Ni skriver:

Huvudnyheterna i Technical Preview är således startmeny, appar i fönster, virtuella skrivbord och den uppfräschade snap-funktionen. I övrigt är det mesta sig likt från Windows 8."

Är detta den enda informationen som ni skakat fram?

Hur är det under motorhuven då, typ funktioner som inte är visuella som alla lustiga buggar och problem som folk haft. Vad är fixat, vad finns det för förbättringar, vad finns det för nya funktioner där?

Om nu Windows 10 ska vara "teh shit" kan ju inte de enda förbättringarna vara det ni skriver här. En artikel med en riktig djupdykning vore mer intressant, inte bara upprepning av Microsoft pressreleaser.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att förklara varför ctrl+v är så viktigt i kommandotolken? jag tycker också det är bra men det verkar som att väldigt många tycker att det är så extremt bra, och jag förstår inte varför, tvivlar på att det är speciellt många som klistrar in så mycket saker så att det blir jobbigt att högerklicka och klicka på klista in?

(Tänker inte bara på folk här på swec utan andra också)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FiftyFifty:

Det börjar arta sig. Kommer fortfarande inte installera fören metro är helt borta.

Nu i w10 kan du ju välja bort att aldrig använda de så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Ja, så inga större ändringar mot Vista/W7/W8/W8.1 under skalet, så det mesta som fungerar i W7/W8/W8.1 borde fungera rätt hyfsat i W10 utan några direkta problem.

http://i.imgur.com/58qlO16.jpg

Så inga större förbättringar gentemot Windows Version 6.1 (Windows 7) alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Ska det vara så svårt att lägga till stöd för att kunna:

1. Binda knappar till olika fönsteraktiviteter såsom
- Flytta fönster (Jag har CTRL+piltangenter och CTRL-SHIFT+piltangenter för mindre förflyttnigar i Fluxbox på Arch Linux)
- Förstora/förminska fönster (Jag har CTRL-SUPER+piltangenter (och shift som ovan..) i Fluxbox)

2. Alt + mouse1 för att flytta runt fönstret genom att klicka varsom i det och dra ...
3. Alt + mouse2 för att förstora/förminska fönstret (samma som att klicka/hålla/dra i något av hörnen på Windows)

4. Låta mig enkelt göra en keymap så att jag kan ha engelsk layout och bara hålla in ALTGR och trycka på [ för att få å, etc.

5. Låta mig enkelt sätta tangentbordskombinationer för att köra kommandon

6. Låta mig söka med regexp

7. Låta mig byta virtuella skrivbord genom att köra CTRL-ALT+pil höger/vänster

8. Låta mig flytta med fönster till andra skrivbord genom att hålla CTRL-ALT-SHIFT+pil höger/vänster

Fixar de detta så hade det varit en mycket trevligare upplevelse (dock långt från Linux om man som jag är utvecklare, men av andra skäl än de nämnda.)

Det här med att inte få sätta upp sina egna tangentbordskombinationer på ett vettigt sätt har förundrat mig länge och är under all kritik faktiskt. Nu när workspaces till slut hittat sig in i Windowsvärlden så känner man sig ju ännu mer bakbunden än tidigare och jag ser det som en väldigt grundläggande sak i ett desktop-UI.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Någon som har lust att förklara varför ctrl+v är så viktigt i kommandotolken? jag tycker också det är bra men det verkar som att väldigt många tycker att det är så extremt bra, och jag förstår inte varför, tvivlar på att det är speciellt många som klistrar in så mycket saker så att det blir jobbigt att högerklicka och klicka på klista in?

(Tänker inte bara på folk här på swec utan andra också)

De valde ju att vända sig mot företag i denna presentation, för att de har varit mest negativa emot att gå över till 8/8.1 och då ville de ju visa lite produktivitetsförbättringar. Men just den lilla grejen påverkar väl inte så mycket, men kan tänka mig att många gnällt om det det senaste decenniet.

Lär ju förresten vara suveränt för företag att ha en liten notis app klistrad i startmenyn, då kan väl ingen klaga på att de inte sett systeminfo eller annan viktig information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

De hoppar över Windows 9 helt och hållet och döper om till 10, de lustigkurrarna. Egentligen är det väl Windows 8.2.

Dvs, uppgraderingen blir från 8.1 direkt till 10.

Okej, då vet jag, och vi får denna gratis då, de som har 8.1? :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du tänker tyvärr fel, det interna versionsnumret har ingenting att göra med huruvida det är stora förändringar under skalet eller inte. Jag har förklarat varför man fortfarande kör på 6.x förut men kan göra det igen om du vill. Men du har rätt i att det har med kompatibilitet att göra.

Normalt sett är en minor-stegning en bakåtkompatibel API-utökning och en major-stegning ett API-brytande steg framåt.

Du menar att Microsoft inte ens följer den mest grundläggande regeln i versionshantering?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimman:

Normalt sett är en minor-stegning en bakåtkompatibel API-utökning och en major-stegning ett API-brytande steg framåt.

Du menar att Microsoft inte ens följer den mest grundläggande regeln i versionshantering?

Precis, det är det jag menar. Microsoft vill aldrig igen råka ut för samma sak som med Windows Vista där man ändrade till 6.x och mängder av skräp-program och drivrutiner slutade fungera eftersom att de checkade efter 5.x för att ens starta. Därför kommer man hålla fast vid 6.x så länge som möjligt, oavsett grad av revolutionerande förändringar under ytan.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Precis, det är det jag menar. Microsoft vill aldrig igen råka ut för samma sak som med Windows Vista där man ändrade till 6.x och mängder av skräp-program och drivrutiner slutade fungera eftersom att de checkade efter 5.x för att ens starta. Därför kommer man hålla fast vid 6.x så länge som möjligt, oavsett grad av revolutionerande förändringar under ytan.

Jag har inte sett några revolutionerande förändringar i Windows på bra länge, kan du visa mig dessa för jag är tydligen blind?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

För att släppa fokus på utseende lite, hur ser det ut med drivrutiner för er som har installerat? Är det Win 8 drivisar som gäller i nuläget på sånt som inte kommer förinstallerat? Grafik, ljud etc. Går det att spela, koppla in skrivaren, hur funkar olika tredje parts program mm?
Det är ju bara en TP version, men kul att veta hur bra/dåligt sådant funkar redan.

Skrivet av Triton242:

Hur är det med drivrutiner? Funkar windows8 rutinerna tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av milky81:

+1

Hur ser det ut med kompatibiliteten? Fungerar allt i win 10 som fungerar i win8?

Har själv lagt in det på en Asus P67P8-M, 3350P med HD7950, och det enda jag behövde installera var mer avancerade Sata drivare, då de standard var lite sega. I övrigt så la den in rubbet själv. Tom AMD CCC installerades och ordnade sig själv, precis som mer avancerade mus programvara mm (Razer).
Det verkar som att alla drivare som går med 8.1 går utmärkt i denna.

Jag har haft en liten bugg, som ska ska försöka reproducera, men jag misstänker att den var pga Sata drivaren. Förutom det så har allt fungerar bra hittills. Dock har man inte haft mer än några timmar att testa det rejält. Får sitta i helgen och klämma på det ordentligt.

Skrivet av Vejto:

Så vi är återigen tillbaka till ett statiskt skrivbord med oerhört fula genvägar.. Varför vill så många använda sig av en startmeny och inte själva skrivbordet? Win 8 gjorde många fel men det var ändå ett steg i rätt riktning.. Detta känns gammalt

Jag har vana på hur jag vill ha det efter att ha jobbat med datorer i ca 20 år nu. Jag vill inte ändra på det, och anser inte att jag ska bli tvingad till det. Jag sover i samma säng, har ungefär samma morgonrutin, bilen fungerar på liknande sett trots byte mellan 3 olika bilar och jag har ungefär samma intresse och smak som jag haft de senaste 10+ åren.
Varför i tusan måste då min dator då bete sig som något helt annat, för att du tycker att alla ska ha det? Detta är ju varför Windows 8 blev den flopp den blev. Inte pga det är ett dåligt OS, utan pga användarna tvingades till saker de inte ville eller gillade.

Detta är varför jag gillar Win10, du kan själv välja. Ingen tvingar dig... Vill du ha MUI, så ha det. Vill du har MS konto, ja/nej. Vill du köra en skärm, eller flera?
Kan du inte se fördelen med detta? Att alla får lov att välja själv.
Detta kombinerat med de små irriterande sakerna man har behövt själv fixa, som sakta blir bättre gör att jag kan se mig gilla detta OS. Jag hoppas dock jag kunde få en mer 3D syn på det igen, men om jag ska vänja mig vid ett platt pussel så kan jag det, så länge som pusslet fungerar på samma sätt som jag vill.

Skrivet av Hagge:

Okej, då vet jag, och vi får denna gratis då, de som har 8.1? :)?

Endast om du köpte OSet, alltså retail version. Inte om de följde med datorn, eller OEM/uppgradering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Jag har inte sett några revolutionerande förändringar i Windows på bra länge, kan du visa mig dessa för jag är tydligen blind?

Jag sa inte att det hade kommit några sådana heller. Men rätt mycket har det hänt sedan Windows 7, ta en titt i min signatur om du vill.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Det jag önskar mest av allt är att dom använder ett nytt filsystem i hela operativsystemet (inklusive boot) som är bra optimerat och snabbt som attan. NTFS är föråldrat och borde tas bort så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Precis, det är det jag menar. Microsoft vill aldrig igen råka ut för samma sak som med Windows Vista där man ändrade till 6.x och mängder av skräp-program och drivrutiner slutade fungera eftersom att de checkade efter 5.x för att ens starta. Därför kommer man hålla fast vid 6.x så länge som möjligt, oavsett grad av revolutionerande förändringar under ytan.

Alltså att program/drivrutiner som kräver 5.x inte funkar på 6.x är ju exakt vad versionsnumren handlar om. Man införde en helt ny driver foundation ex.

Har du källa på det du säger?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Ni skriver:

Huvudnyheterna i Technical Preview är således startmeny, appar i fönster, virtuella skrivbord och den uppfräschade snap-funktionen. I övrigt är det mesta sig likt från Windows 8."

Är detta den enda informationen som ni skakat fram?

Hur är det under motorhuven då, typ funktioner som inte är visuella som alla lustiga buggar och problem som folk haft. Vad är fixat, vad finns det för förbättringar, vad finns det för nya funktioner där?

Om nu Windows 10 ska vara "teh shit" kan ju inte de enda förbättringarna vara det ni skriver här. En artikel med en riktig djupdykning vore mer intressant, inte bara upprepning av Microsoft pressreleaser.

Microsoft har inte sagt vad som är förändrat under motorhuven. Om jag får gissa så bygger 'technical preview' på Windows 8.1 där de endast lagt till de ändringar som de har visat. Betan kommer säkert runt build i april nästa år och det är då man kan börja prata om vad som kommer vara nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker windows 8.1 är sjukt bra. Men jag ser såklart fram emot windows 10 eftersom det tar windows 8-konceptet till nästa nivå. Tycker det är smått komiskt att windows 10 redan omfamnas av alla windows 8-hatare fastän skillnaden är ganska minimal, och det säger jag som 100% desktop-användare. 90% av alla som hatar windows 8 vet inte att man helt och hållet kan göra sig kvitt modern UI (man känner även igen dom på att dom fortfarande använder begreppet metro) och det kräver inte att man är datorsnille ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Någon som har lust att förklara varför ctrl+v är så viktigt i kommandotolken? jag tycker också det är bra men det verkar som att väldigt många tycker att det är så extremt bra, och jag förstår inte varför, tvivlar på att det är speciellt många som klistrar in så mycket saker så att det blir jobbigt att högerklicka och klicka på klista in?

(Tänker inte bara på folk här på swec utan andra också)

det är bra t ex för långa sökvägar, slippa skriva in hela sökvägen manuellt. Du kan ju redan klistra in i cmd genom att högerklicka, men en del vill väl kunna slippa musen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BengansBlogg:

Det jag saknar mest i temat för 8.1 är nog en rejäl skugga bakom det fönster som är aktivt så man ser det tydligare utan att behöva lyfta blicken och kolla om ramen uppe har rätt färg.

Händer ofta att man har fokus i fel fönster i win 8.1 och det är väldigt irriterande...

Skuggan är helt klart ett steg i rätt riktiktning och dessutom ganska snyggt gjort, men som nedansteånde citat, starkare (eller valbar!) skugga vore toppen.

Skrivet av backfeed:

Det är helt klart en förbättring, men skuggan skulle tjäna på att krympas och förstärkas (förmörkas) ordentligt för att tjäna som en tydlig indikator på vilket fönster som är aktivt. Och så kanske det blir också, det är ju som sagt bara en förhandsvisning.

Användarkonfigurerbar skugga är nog det som vore det bästa. Då skulle man kunna få till det ungefär som man själv vill.

Skrivet av pålis:

Pinna inga Live Tiles på Start-menyn och ändra Window Color till grått så har ni Windows Classic. Start-menyn i Win 10 är fan mer Windows Classic än i Win 7.

Ärligt talat så är likheterna väldigt få och dessutom så blev startmenyn svart av någon anledning. Därtill så är vanliga classic-temat inte grått utan ganska så anpassningsbart av användaren.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimman:

Alltså att program/drivrutiner som kräver 5.x inte funkar på 6.x är ju exakt vad versionsnumren handlar om. Man införde en helt ny driver foundation ex.

Har du källa på det du säger?

Jag har hört det från flera olika källor på Microsoft under årens lopp men jag vet att Mark har pratat om det i någon av hans "Case of the unexplained".

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963887.aspx

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag har hört det från flera olika källor på Microsoft under årens lopp men jag vet att Mark har pratat om det i någon av hans "Case of the unexplained".

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963887.aspx

Mhmm..

Poängen är denna: Om man introducerar ändringar som bryter API/ABI så stegar man majorversionen. Oavsett om Microsoft väljer att stega eller ej så är API/ABI-brytande ändringar ej bakåtkompatibla.

Jag tror snarare, tills jag fått en faktisk källa, att du fått det om bakfoten lite; de kommer säkert garantera bakåtkompatibilitet för API/ABI i Win10 just för att saker och ting som fungerar i Win7/8/8.1 ska fungera i Windows 10. Därav att man inte stegar majornumret utan stegar minor för att påvisa att ändringarna är bakåtkompatibla.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja, så inga större ändringar mot Vista/W7/W8/W8.1 under skalet, så det mesta som fungerar i W7/W8/W8.1 borde fungera rätt hyfsat i W10 utan några direkta problem.

http://i.imgur.com/58qlO16.jpg

inga förändringar under skalet? tror du måste läsa på lite.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Slängde in den på samma disk som jag har win8, ren installation från usb på tom partition, installationen gick bra, men i startalternativen fanns efter omboot bara win 8. Tänkte den, på Windowsmanér, skrivit in bootloadern på någon annan disk, typ min Win7-disk, men icke. Kopplade ur alla andra diskar, installerade igen, då kunde jag boota Windows 10, men inte Windows 8. Fick anväda easybcd för att lägga till en bootentry, och nu verkar det funka.

Har inte hunnit göra så mycket annat än, men när jag installerade imgburn fick jag ingen indikation på att den ville installera toolbars, opencandy och annan skit, så antingen känner opencandy inte igen Win10 och hoppar över sig själv, eller så har jag väl fått saker installerat i bakgrunden...tror allt är ok, men ska kolla senare (tror inte Windows Defender varnar för Opencandy)

Passade på att installera en trial av Office 2013 också, tänkte att "ska det va så ska det va", fy fan så det ser ut...men det är väl för en annan tråd.-

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xlex:

Ja men det börjar ju likna Mac Os bara mer och mer. Kanske därför det ser aningen snyggare ut än förr.

Windows har ju t.o.m härmat Docken när dom började med en ljusbubla under program som är på -.- Oh well...

Men snälla du, att alltid någon måste börja skita ner trådar som denna med Apple vs. MS
Denna tråden handlar om W10 i preview, inte att du föredrar ett annat operativsystem

Permalänk
Medlem

Är det någon som anväder detta som sitt primära nu ? uppgraderat sitt w8 rakt av?

Visa signatur

Nätverksnörd