Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Förlåt men ???????????

Provat med 3 stycken Soft Reset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Provat med 3 stycken Soft Reset?

Hej. Tack för svaret.
Nej men ska testa det nu när du sa det.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Hej. Tack för svaret.
Nej men ska testa det nu när du sa det.

Har du testat att bara starta om och att bara göra en soft reset?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vem är det som har hittat på det här "3XSR"...? Löjligt begrepp, kan man inte bara säga "3 stycken soft reset" så slipper man hålla på och förklara hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Vem är det som har hittat på det här "3XSR"...? Löjligt begrepp, kan man inte bara säga "3 stycken soft reset" så slipper man hålla på och förklara hela tiden.

Förkortningar överlag på det här forumet.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Förkortningar överlag på det här forumet.

F.D.F.F.F.F.O.S.F.D.F.F.I.F.

(=Fast det finns förkortningar folk förstår, och så finns det förkortningar folk inte förstår)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

F.D.F.F.F.F.O.S.F.D.F.F.I.F.

(=Fast det finns förkortningar folk förstår, och så finns det förkortningar folk inte förstår)

Hur vet man vilket?

Permalänk
Skrivet av stelex:

Hur vet man vilket?

Om folk tex svarar "???????" eller en googling inte ger ett enda svar så kan det vara ett tecken på att det är en förkortning som inte förstås av allmänheten.

Tycker "3XSR" gjorde ett tappert försök men det slog inte igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Har du testat att bara starta om och att bara göra en soft reset?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag testade med att starta om + testat med 3xSoftreset men idag vid 15 tiden hände det igen. Såg ut som någon ville ändra tema inställningar.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Jag testade med att starta om + testat med 3xSoftreset men idag vid 15 tiden hände det igen. Såg ut som någon ville ändra tema inställningar.

"3xsoftreset" är mer tidsfördriv än nytta. Finns väl några saker som går att prova men jag tror inte de gör så stor skillnad, rengör skärmen, sänk känsligheten på skärmen. Prova med en hard reset, den rensar telefonen på all data då dock men det finns backup.

I värsta fall är det väl "digitizern" som glappar eller gått sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

"3xsoftreset" är mer tidsfördriv än nytta. Finns väl några saker som går att prova men jag tror inte de gör så stor skillnad, rengör skärmen, sänk känsligheten på skärmen. Prova med en hard reset, den rensar telefonen på all data då dock men det finns backup.

I värsta fall är det väl "digitizern" som glappar eller gått sönder.

Ok tack. Ska testa. Tack för informationen. Kan det vara för att jag har skärmkänsligheten på högsta?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Ok tack. Ska testa. Tack för informationen. Kan det vara för att jag har skärmkänsligheten på högsta?

Högsta ska inte ge "spökhändelser" men om något har blivit tok i telefonen kanske det kan göra hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, vilken blir nästa lur efter 830?

830 som får anses sätta en helt ny prägel där MS/Nokia flyttar fram 8-serien i rampljuset, och det är nästan så jag får en känsla att den ska stjäla lite uppmärksamhet från 930, för det gör den, den är placerad med flit i solen, den är ju inte ens släppt eller isåfall väldigt nyligen men jag tror fler redan nu vet mer om den än om sin föregångare 820? 830 och i viss mån 735 (720 var ju lite mer omtalad än 820 om jag inte missminner mig) är enligt min mening ett bra kliv framåt för båda, men jag tycker 830:ns steg är större, och det är jäkligt skumt att 930 och 735 lanseras utan Glance då de framhäver 830 som blir den som får äran att inleda eran med deras nya kamerateknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vad tror ni, vilken blir nästa lur efter 830?

830 som får anses sätta en helt ny prägel där MS/Nokia flyttar fram 8-serien i rampljuset, och det är nästan så jag får en känsla att den ska stjäla lite uppmärksamhet från 930, för det gör den, den är placerad med flit i solen, den är ju inte ens släppt eller isåfall väldigt nyligen men jag tror fler redan nu vet mer om den än om sin föregångare 820? 830 och i viss mån 735 (720 var ju lite mer omtalad än 820 om jag inte missminner mig) är enligt min mening ett bra kliv framåt för båda, men jag tycker 830:ns steg är större, och det är jäkligt skumt att 930 och 735 lanseras utan Glance då de framhäver 830 som blir den som får äran att inleda eran med deras nya kamerateknik.

Jag undrar om de kommer göra en 935, mest för att jag var sugen på att köpa 925 tidigare. Men kanske har 830 tagit över rollen som lite tunnare telefon nu?

Permalänk
Medlem

Idag när jag loggade in på Swedbank så möttes jag av det här meddelandet:

Citat:

Den 31 oktober 2014 avslutas den här Mobilbanken på grund av för få användare. Använder du en äldre version av iPhone, iPad eller Android kan du istället ladda ner Mobilbanksappen. Du behöver uppdatera operativsystemet under Inställningar i mobilen och därefter ladda ner Mobilbanken i App Store eller Google Play. Har du frågor, kontakta Support internet- och mobiltjänster på 0771-97 75 12.

https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/login.html

Skönt att de tar bort den enda möjlighet för oss med WP. Skitbank.

Undra vilka versioner av IOS och Android som appen inte är kompatibel med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zart:

Idag när jag loggade in på Swedbank så möttes jag av det här meddelandet:

https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/login.html

Skönt att de tar bort den enda möjlighet för oss med WP. Skitbank.

Undra vilka versioner av IOS och Android som appen inte är kompatibel med.

Bara till att byta bank då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Bara till att byta bank då.

Skickades från m.sweclockers.com

Mobilt BankID går väl att köra i deras internetbank för "desktop" också även i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Mobilt BankID går väl att köra i deras internetbank för "desktop" också även i fortsättningen.

Tycker mest att om man klagar och kallar sin nuvarande bank "skitbank" så kanske det är dags att byta. Jag tycker inte det är smart att ge pengar till något företag som jag är missnöjd med i den utsträckning det går.

Men är väl bara Handelsbanken och Avanza som har appar.
SEB skriver att de ska släppa en "snart".

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Tycker mest att om man klagar och kallar sin nuvarande bank "skitbank" så kanske det är dags att byta. Jag tycker inte det är smart att ge pengar till något företag som jag är missnöjd med i den utsträckning det går.

Men är väl bara Handelsbanken och Avanza som har appar.
SEB skriver att de ska släppa en "snart".

Hos de flesta är du hänvisad till hemsidan i vilket fall som helst. Sen kan väl folk lika gärna vara arga på att Microsoft inte gör det enklare att utveckla och portera mobila appar.

Permalänk
Medlem

Hej! Nu är det så att jag funderar att gå över från Android till WP för att testa om det är något för mig, nu när jag blivit lite äldre och inte längre ''fipplar'' med launchers, utseende osv på min telefon.

Det jag undrar över nu är, finns det något sätt att enkelt synkronisera musiken från min PC till min WP-telefon?

Undrar detta, då jag på min nuvarande Android har en sådan skön app som jag kan starta - så kollar den genom min musik-mapp på datorn om det kommit något nytt - och automatiskt lägger in det nya på telefonen trådlöst. Finns det något motsvarande till WP eller något enkelt sätt att synka lokalt lagrade filer? Då jag varken använder Spotify eller dylikt, väger det ganska stort att slippa själv koppla in telefonen varje gång jag skaffat några få nya låtar som jag vill ha min musiksamling i telefonen.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Tycker mest att om man klagar och kallar sin nuvarande bank "skitbank" så kanske det är dags att byta. Jag tycker inte det är smart att ge pengar till något företag som jag är missnöjd med i den utsträckning det går.

Men är väl bara Handelsbanken och Avanza som har appar.
SEB skriver att de ska släppa en "snart".

Jag har flyttat över allt sparande till Avanza men har Swedbank för lönekonto. Ja, jag kanske byter till Länsförsäkringar då de verkar ha en WP-app.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av betan:

Högsta ska inte ge "spökhändelser" men om något har blivit tok i telefonen kanske det kan göra hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Får också spökhändelser med min Lumia 1520. Har satt känsligheten på lägsta. Men stör mig inte jättemycket så bryr mig inte nämvärt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Men är väl bara Handelsbanken och Avanza som har appar.
SEB skriver att de ska släppa en "snart".

Danske Bank och DNB har det också (tillkom rätt nyligen). Ser även ut som fler är på G (bara Nordea som backar och tog bort stöd för WP).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag undrar om de kommer göra en 935, mest för att jag var sugen på att köpa 925 tidigare. Men kanske har 830 tagit över rollen som lite tunnare telefon nu?

Jag tror det kommer till i 9-serien, då jag dels inte kan se att de lanserat 925 i onödan, då den faktiskt är bättre än 920, ganska många fördelar, men den når inte ända fram till 930, så det får mig att tro att det kommer en tung pjäs till, för annars blir ju 830 den som precis som du väcker dessa tankar. Som jag tror kommer upphöra när nästa (935, 940?) kommer, då den precis som 925, kommer vara i framkant för 930. Det skulle vara ologiskt om de lät 930 hamna lite i skuggan av 830, som den faktiskt gör nu, och kommer det ingen annan i samma serie utan nästa skulle bli 1030, så uppstår ett glapp som tidigare inte funnits.

Jag hoppas det blir så, och MS vet ju hur de ska göra, de kan ju detta kanske bättre än någon annan, så om du och jag reflekterar över detta, så törs jag lova att Gates & Co har gjort det också.

Skrivet av betan:

Tycker mest att om man klagar och kallar sin nuvarande bank "skitbank" så kanske det är dags att byta. Jag tycker inte det är smart att ge pengar till något företag som jag är missnöjd med i den utsträckning det går.

Men är väl bara Handelsbanken och Avanza som har appar.
SEB skriver att de ska släppa en "snart".

Jag tycker både du och Petter resonerar rätt, jag har förståelse att man blir irriterad men kör vidare i annan form som, Petter påpekar, eller att man lessnar helt och helt enkelt flyttar på sig helt. De enda jag inte kan förstå är de som klagar men inte agerar, för man kan ju faktiskt få ett fungerande flyt på både ditt och Petters förslag.

Sedan kan det väl vara på sin plats att påpeka att Swedbank som nu följt Nordea även inom WP, ändå blivit bättre i IRL då de i sin avslutning av kontanthantering börjat samarbeta med SEB, så idag kan man sätta in pengar i SEBs lobby, i automater öppna till sena timmen. Många klagar på att man bara kan ta ut och sätta in 10 i veckan på kontoret, och nu är besvikna då de tror att Swed blivit en bank som helt slutat med kontanter, vilket ju säger sig självt inte kan få en bank att fungera. Jag själv föredrar en kö-fri automat utan dialog, med oändligt mycket bättre öppettider, än hur det var innan.

Sedan tycker jag, precis som du, att Handelsbanken och Avanza förtjänar att nämnas, då den ena är den i särklass stabilaste banken vi har i landet, den har bäst börsvärde, den har smartast app-inlogg, och den är helt enkelt så bra att den kvalificerar sig, och Avanza är enligt mig den bästa aktiemäklarn i landet, bättre kundsupport hittar man inte, deras trevliga och ständiga jakt på att hela tiden vara bäst på det de gör, kommer hålla dem i toppen länge. Men som vardagsbank blir ju inte den så värdefull, men om man har planer på att avsätta kapital som man vill ska handhas av uppdaterade topp-snubbar, så ska man välja Avanza. Gå på deras träffar och lyssna på deras föreläsare, om ni har möjlighet. Jag har Avanza att tacka för mycket.

SEB är enligt mig den bästa banken då man kan ta ut mest pengar, och deras insättning är också grym, så hur den inte ska nämnas kan jag inte se.

Permalänk
Medlem

Trevlig uppdateringen av FB Beta kom igår. Bla med möjlighet att se bilder i kommentarer till inlägg, lägga in egna bilder i kommentarer samt redigera kommmentarer.

http://www.windowsphone.com/s?appid=93da5d29-daf0-4783-9ed5-a87b33247ec6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av '[SH:

;14910595']Trevlig uppdateringen av FB Beta kom igår. Bla med möjlighet att se bilder i kommentarer till inlägg, lägga in egna bilder i kommentarer samt redigera kommmentarer.

http://www.windowsphone.com/s?appid=93da5d29-daf0-4783-9ed5-a87b33247ec6

Skickades från m.sweclockers.com

FY FAN VA SKÖNT.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Fick Cyan till min 8.1 DP idag Tog sin lilla tid...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Zart:

Idag när jag loggade in på Swedbank så möttes jag av det här meddelandet:

https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/login.html

Skönt att de tar bort den enda möjlighet för oss med WP. Skitbank.

Undra vilka versioner av IOS och Android som appen inte är kompatibel med.

Ringde och kolla med dem.
Tydligen skulle det komma en lösning under 2015

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av Zart:

Idag när jag loggade in på Swedbank så möttes jag av det här meddelandet:

https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/login.html

Skönt att de tar bort den enda möjlighet för oss med WP. Skitbank.

Undra vilka versioner av IOS och Android som appen inte är kompatibel med.

Det går ju logga in med mobilt bankid på deras vanliga sida.

https://internetbank.swedbank.se/idp/portal/identifieringidp/idp/dap1/ver=2.0/rparam=execution=e1s2

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Fick Cyan till min 8.1 DP idag Tog sin lilla tid...

Gissar på att du har inte har CV Scandinavia som operatör?