Microsofts undvikande av Windows 9 kan förklaras av dålig kod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Ja men vad saknas, kan du specificera så jag kan visa till dig att det kanske finns där, du kanske inte har kollat ordentligt? För jag kan då säga att min startmeny i Windows 10 Tech ser då inte ut som en förminskad version av Metro.

Du ropar hej före du kommit över bäcken, vi vet ju än så länge ingenting om Windows Phone 9/10? Vet ju inte ifall det kommer bli ett bättre samarbete mellan mobila och mer stationära produkter? Fick då ett starkt intryck att det är målet.

Vad spelar det för någon roll att de är efter? Det är väl bara bra att det kommer till slut? Vad är problemet än en gång? Jag är glad att jag äntligen kommer kunna ha virtuella skrivbord utan tredjepartsprogram, likaså var jag väldigt glad och slippa använda mig av t.ex. daemon tools för att mounta ISO filer när jag bytte till Windows 8.

Andas nu några gånger och bli inte så uppspelt över små saker, Windows 10 kommer och det är bara vänja dig, stanna kvar i det gamla eller byta till konkurrenterna.

Till att börja med så är startmenyn i grunden en förminskad version av "metro" med kalender, skype, personer, mail etc och andra "program" liggande där (o ja, jag vet att de kan tas bort men det är ändå "metrofierat") och även om man tar bort dem så blir startmenyn inte på långa vägar vettig.

Fast att montera iso filer som kom i W8 är ju inget revolutionerande, och är inget som är jättestort behov av de få gångerna man skulle behöva mounta en iso fil, vilket är kanske max någon gång per år eller ens det (inte gjort det en enda gång på flera år nu).

Ja, Windows 10 kommer, och det kommer inte bli bra som det ser ut nu, alldeles för "metrofierat" över allt i operativsystemet. SÅ W7 kommer vara kvar i många år till

Skrivet av eurythmech:

Förutom då att Windows 95 var fullkomligt revolutionerande och att Windows 8 är riktigt bra, ja.

Knappast, Windows 95 var skräp, lika så W8, bara att koll bilden så ser du det.
Och går man efter varannan bra / varannan dåligt operativsystem från Microsoft (som de tidigare gjort) så borde W10 bli bra egentligen enligt den principen, men det verkar som om Microsoft vill bryta varannan bra/dålig version och släppa 2 dåliga på rad...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Till att börja med så är startmenyn i grunden en förminskad version av "metro" med kalender, skype, personer, mail etc och andra "program" liggande där (o ja, jag vet att de kan tas bort men det är ändå "metrofierat") och även om man tar bort dem så blir startmenyn inte på långa vägar vettig.

Till att börja med så är startmenyn i grunden en startmeny, enligt mina iakttagelser. Men hur gör man vettig startmeny tycker du?
Det är svårt att definera vad "inte på långa vägar vettig" innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Till att börja med så är startmenyn i grunden en förminskad version av "metro" med kalender, skype, personer, mail etc och andra "program" liggande där (o ja, jag vet att de kan tas bort men det är ändå "metrofierat") och även om man tar bort dem så blir startmenyn inte på långa vägar vettig.

Fast att montera iso filer som kom i W8 är ju inget revolutionerande, och är inget som är jättestort behov av de få gångerna man skulle behöva mounta en iso fil, vilket är kanske max någon gång per år eller ens det (inte gjort det en enda gång på flera år nu).

Ja, Windows 10 kommer, och det kommer inte bli bra som det ser ut nu, alldeles för "metrofierat" över allt i operativsystemet. SÅ W7 kommer vara kvar i många år till

Men vad är det som saknas? Vad är felplacerat? Off knappen? Som används få gånger? Ett måste och vara nere till höger för att det är för jobbigt och röra musen 1,5cm uppåt? Jag måste säga att jag är väldigt skeptisk till att du egentligen testat det ens. Det är nu tredje gången jag frågar dig vad det är som saknas och du undviker mitt svar som en politiker.

Sa aldrig att det var revolutionerande, utan att det var skönt och slippa tredjepartsprogram som Daemon tools för att mounta ISO filer. Må hända få gånger per år, men nu finns det där. Måste allting vara revolutionerade så fort det släpps?

Tycker inte du att det är lite trångsynt att vilja ha förändringar, tycka att det är för lite förändringar från en siffra till en annan för att kalla det "nytt" OS, men sedan tycka att alla förändringar är fel för att det skiljer sig så pass "mycket" från en föregående version (7:an)?

Jag tror jag aldrig har ställt så här mycket frågor i en "diskussion" och fått så få svar tillbaka.

Skrivet av PowerNet:

Knappast, Windows 95 var skräp, lika så W8, bara att koll bilden så ser du det.
Och går man efter varannan bra / varannan dåligt operativsystem från Microsoft (som de tidigare gjort) så borde W10 bli bra egentligen enligt den principen, men det verkar som om Microsoft vill bryta varannan bra/dålig version och släppa 2 dåliga på rad...

Kolla på en bild med en meme och ta det som fakta?
Vadå varannan bra, varannan dålig, 1.x, 2,x 3,x 95, 98, (NT 4.0), Millenium, XP, Vista, 7, 8, 10. Blir det helt plötsligt att 10:an är varannan dålig igen? På vilket sätt, nummerföljd? Men de som är baserat på årtal eller har namn? Vilken kategori faller de in på? XP och vista, vad är det för skillnad som gör att den ena kommer före den andra och inte hoppar över något?

Trams.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Knappast, Windows 95 var skräp, lika så W8, bara att koll bilden så ser du det.
Och går man efter varannan bra / varannan dåligt operativsystem från Microsoft (som de tidigare gjort) så borde W10 bli bra egentligen enligt den principen, men det verkar som om Microsoft vill bryta varannan bra/dålig version och släppa 2 dåliga på rad...

Jag tror inte du förstår hur mycket Windows 95 gjorde för att bana väg för PC:n som var mans maskin. För att inte tala om att det var först där man fick in spel i på allvar i Windows.

Och vad är det tänkt att jag ska lära mig av att kolla på bilden en gång till?

Permalänk
Medlem

Inte sant

Skrivet av Windows IT Pro:

This is not why Microsoft skipped Windows 9 and called it Windows 10

A Reddit poster claimed this week that Microsoft had to skip the name "Windows 9" and settle on Windows 10 for its new OS because of version-checking code in "many third party products" that would see the name Windows 9 as being "Windows 95" or "Windows 98" and would thus mark the OS as out of date. That's ridiculous. Version checking occurs with the actual version number of the OS, which explains why products like Windows Vista, 7, 8, 8.1 and now 10 all have very similar version numbers: 6.0, 6.1, 6.2, 6.3, and now 6.4, respectively.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KplSteiner:

Fast tittar man på Stack Overflow till exempel så är det ju massa exempel på folk som säger att man ska kolla versionen precis så. Artikeln har ju även en lista på faktiska program från Github som använder just den metoden. Så att det inte är så man gör är ju bevisligen fel. Sen kanske det inte är därför de valt namnet men andra halvan av det där uttalandet är ju fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Windows Vista (som är ett BRA OS efter uppdateringarna), 7 och 8 har mycket gemensamt. Speciellt 7:an och 8:an där sistnämnda sticker ut mer på grund av sitt "Metro"... som väckte folkets avsky.

Windows 10 ser ju ut att bli näst identiskt med Windows 8 förutom några "mindre" ändringar. Visst är det mycket underliggande kod som man aldrig ser som användare, men vilken gör enorma skillnader.

Windows Vista har aldrig varit ett bra OS, och kommer aldrig att bli det, lika lite som att W8 är/kommer bli ett bra OS.
(rent tekniskt sätt så är W8 ett bra OS, men Metro drar ner W8 totalt i kvicksanden.)

Precis! SÅ de hade lika gärna kunna byggt vidare på W8 och gjort W8 till VAD det skulle varit egentligen (utan Metro), och kallat W10 för W8.2 då det är relativt lite som skiljer W8 och W10, utom att de gör ett halvtaskigt försök att göra de som vill ha en startmeny glada, men ger de en förminskad version av Metro startskärmen.....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Fast eftersom man i princip inte märker av Metro (förutom då man använder den kraftigt förbättrade sökfunktionen) i Windows 8 så känns det som ett lysande OS, inte sant?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eurythmech:

Fast eftersom man i princip inte märker av Metro (förutom då man använder den kraftigt förbättrade sökfunktionen) i Windows 8 så känns det som ett lysande OS, inte sant?

Om du inte märker av Metro i W8 så borde du nog kanske kolla synen?
i W8 så:
* vid inloggning
* startskärmen
* program öppnas i helskärm, och man slussas mellan helskärm och desktop vy oavbrutet
etc etc

Skrivet av Verminator:

Nej vad ska man använda sig av Metro för? Man måste ju inte det. Förutom vid inloggning och avstängning.

Vid vardagligt användande är det inget skillnad mellan 7:an och 8:an vad gäller gränssnitt.

För att i W8 så har du inget val? Som ovan, så tvingas du vid inloggningen se metro, startskärmen, slussas mellan metro läget i program och desktop läget i andra.
Så det är stora skillnader mellan W7 och W8 i gränssnittet.

Men nu handlade ju tråden främst om W10, och ser man där så gör Microsoft ett halvhjärtat försök att lägga in en förminskad Metro startmeny, men de misslyckas med det. Och man kan fortfarande inte undkomma Metro helt, då det finns när man startar datorn/den är låst, i vissa inställningsmenyer, och en del program är väldigt stora och "klumpiga" ex Calculator (ja, det finns den vanliga undangömd bakom i en mapp, men den nya ligger först), Alarms, PC Settings etc alla de ser ut som att det är en förskoleunge som gjort "designen" och det skriker pekskärm / metro över det hela.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

[QUOTE="PowerNet;14910353"]

Skrivet av Pnorberg:

Om jag säger att det är riktigt bra, så pass bra att jag inte alls trivs och sitta vid en Windows 7 dator nu (vilket jag gör ungefär 50% av min tid vid en dator), vem har rätt?
Vad är det som är dåligt med Windows 8 förutom Metro som många hakar upp sig på?
Hur stor skillnad var det mellan Windows 95 och 98 sen SE? Eller ME, 2000 och XP?
Påverkar ditt användande av Windows när det står 10 istället för 8.2? Är det en "deal breaker" för att inte använda Windows, en siffra? Är det här ens en diskussion värt och ta upp? Sist jag såg så var det Microsoft som tillverkade denna produkt, deras produkt, deras namn.

Vad är det som saknas i den nya startmenyn? Vad gör den sämre? Testat den ens?

Största förändringen? Tror du att Technical preview är slutprodukten?

Edit: Såg din edit, så Microsoft borde aldrig införa virtuella desktops eller vad är det du försöker säga? Är det dåligt att de lägger in det till slut utan tredjepartsprogram?[/QUOTE

W8 var en flopp, W10 är inte bättre den.
Ja det är Microsofts produkt, men de floppar på namndöpning om och om igen. Bara sista åren så är det flera "namn fails" som ex W8.1 (det är mer eller mindre bara service pack) för W8), Xbox one (hur tänkte de här? Xbox one (ett) har redan funnits för över 10 år sedan... Och nu W10 (vart är W9? Hoppa över mitt i en serie....).

Det mesta saknas, den är mycket sämre än W7 startmenyn, menyer ligger fel osv. O ja, jag har testat W10, och det är lika uselt system som W8 är.

Ja, de största förändringarna är ju: förminskad metro meny, virtuella skrivbord, och att kunna köra metro programmen i mer vanligt läge. Och mellan preview och slutgiltig produkt brukar det inte tillkomma något större, utan det brukar mestadels handla om att räta ut buggar, finslipa grafiskt och under skalet.

Virtuella skrivbord är en av de funktionerna som i nya är snvändbart, sen så är ju Microsoft ruskigt många är efter i princip alla andra operativsystem på marknaden t.ex. Linux som haft det väldigt länge.

Att du inte tar upp ett ENDA konkret exempel som gör w8 sämre än w7 visar ju bara att du inte vet vad du snackar om, utan bara följer strömmen.

"Linux" har inte virtuella desktops, men flera desktop environments till Linux-distros har det. Vill man lösa det på Windows 8 och tidigare så finns det program som fixar det perfekt, så istället för att man kan välja desktop environment i Linux så kan man ladda ner ett program som löser det åt en.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Om du inte märker av Metro i W8 så borde du nog kanske kolla synen?
i W8 så:
* vid inloggning
* startskärmen
* program öppnas i helskärm, och man slussas mellan helskärm och desktop vy oavbrutet
etc etc

Jag trodde inte jag behövde vara övertydlig och skriva "märker av det negativt":

Vid inloggningsskärmen: Vilken skillnad gör Metro-skin mot vilket annat skin som helst?

Startskärmen: Förklara gärna mer utförligt vad du menar.

Program öppnas i helskärm: Metro-appar, ja. Men varför skulle jag köra dessa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Jo men jag skrev ju "Förutom vid inloggning och avstängning." När det gäller inloggningen så kan jag väl inte tänka mig att någon har något emot "Metro" jämfört med inloggningsskärmens utseende i Windows 7? Allvarligt talat.
Avstängningen... nej förresten, ett högerklick på "windows-logotypen" ... så inget "Metro" där... förutom just när datorn förbereds för vila/avstängning. Men samma här som inloggningen... utseendet här kan väl knappast ha någon betydelse?
Efter inloggningen så kommer jag till "skrivbordet" direkt... startar jag sedan t.ex. Chrome eller något annat program så ser jag inte "Metro"? Vad menar du där? Du syftar på "Apparna" eller hur? De använder jag inte, eftersom man inte behöver göra det. Använder mina egna valda program.
Nästan allt man behöver finner man genom ett högerklick på "Windows-logotypen"... förr känd som "start".

Att ens tvinga på Metro läget vid inloggningen är ju jävelskap, så otroligt onödigt att ha en bild som inloggning som man måste dra bort för att komma till inloggningsskärmen....
Har redan sagt vilka program jag syftar på som ex Calculator, calendar, mail, contacts etc (vilka ligger först i både program menyn, och även på startmenyn som är förminskad Metro meny bara).
[QUOTE="aejt;14915700"]

Skrivet av PowerNet:

Att du inte tar upp ett ENDA konkret exempel som gör w8 sämre än w7 visar ju bara att du inte vet vad du snackar om, utan bara följer strömmen.
"Linux" har inte virtuella desktops, men flera desktop environments till Linux-distros har det. Vill man lösa det på Windows 8 och tidigare så finns det program som fixar det perfekt, så istället för att man kan välja desktop environment i Linux så kan man ladda ner ett program som löser det åt en.

Fast, jag har tagit upp flera exempel på varför W8 är sämre?
* Påtvingande av Metro
* Konstant växlande mellan Metro läget, och desktop läget beroende på vilket program man startar, ska man in och starta program så slussas man in i Metro menyn och där starta det, sedan tillbaka till desktop läget igen. Konstant slussande hit och dit.
Fast Linux har ju visst virtuella desktops, och har haft det i åratal. Både CentOS, Debian, Fedora, och flertalet mer har det, och har haft det väldigt länge.
Och med Linux i denna diskussionen så menas de operativsystemen som är baserade på Linux kärnan, Linux i sig är inget eget operativsystem utan det är operativsystem som är baserade på Linux kärnan och ingår i Linux familjen av operativsystem, och därav så är de kallade Linux.
Fast, varför tvingas ladda ner program för att lösa en funktion som de kan bygga in från grunden? (de kunde lika gärna byggt in det i Vista, eller W7 redan), eller som med W8 att man "måste" ladda ner ex Start8 eller annat fulhack för att få en mer normal startmeny då Microsoft själva failade och satsade "all in" på surfplattor, och telefoner med sitt Metro som är gjort för touchskärmar.

Skrivet av eurythmech:

Jag trodde inte jag behövde vara övertydlig och skriva "märker av det negativt":
Vid inloggningsskärmen: Vilken skillnad gör Metro-skin mot vilket annat skin som helst?
Startskärmen: Förklara gärna mer utförligt vad du menar.
Program öppnas i helskärm: Metro-appar, ja. Men varför skulle jag köra dessa?

Varför tvinga på en bild som man måste dra undan för att komma till inloggningen?`Det är ju bara ren jävelskap för att göra det jobbigare och irritera användarna.
Och Metro programmen ligger främst i alla menyer, ex calculator, mail, contacts etc. Så Microsoft vill ju att de ska nyttjas före gamla hederliga miniräknaren som ligger i en undermeny långt nere (som det visserligen gör i äldre operativsystem med) men Microsoft vill ju få folk att använda deras Metro program istället.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Ok... allvarligt talat... nu förstår jag inte alls vad du yrar om?

Inloggning med bild som man måste dra bort? Va? Ett klick på musen eller tangentbordet sen skriver man in lösenordet... är standardinställningen på en vanlig dator. Du kanske menar datorer med "pekskärm"... dem har jag aldrig provat Windows 8 på, så jag vet inte hur det fungerar där.

Jaså det var "Metro-apparna" du syftade på... men som sagt så måste man inte använda dem. Gör man inte det så blir det inget "slussande" mellan Metro och Desktop.

Vanliga kalkylatorn finns med (WIN+R "calc.exe" enter... eller WIN+S "calc" enter) och personligen så använder jag Gmail för e-post, kontakter och kalender... eftersom jag har en Android-telefon.

Ja, det är fortfarande en bild man måste dra/klicka bort oavsett. Ett extra onödigt steg, i en annars simpel process, vilket är med att Microsoft vill påtvinga ett mer touch baserat operativsystem på desktop, vilket totalfloppar.
Som jag sa, så vet jag att den finns, men den ligger djupare ner i Windows "startmenyn" än vad deras nya program Calculator som är Metro baserad gör, så Microsoft vill fortfarande att man ska köra Metro programmen i första hand då det är för touch enheter, vilket totalfloppar på en desktop.
Har du ens startat nya Calculator och sett hur "uppblåst" den är? Den täcker i princip hela skärmen, för en liten kalkylator med väldigt stora knappar, vilket syns att den är gjort för touch enheter.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

[QUOTE="PowerNet;14915876"]Att ens tvinga på Metro läget vid inloggningen är ju jävelskap, så otroligt onödigt att ha en bild som inloggning som man måste dra bort för att komma till inloggningsskärmen....
Har redan sagt vilka program jag syftar på som ex Calculator, calendar, mail, contacts etc (vilka ligger först i både program menyn, och även på startmenyn som är förminskad Metro meny bara).

Skrivet av aejt:

Fast, jag har tagit upp flera exempel på varför W8 är sämre?
* Påtvingande av Metro
* Konstant växlande mellan Metro läget, och desktop läget beroende på vilket program man startar, ska man in och starta program så slussas man in i Metro menyn och där starta det, sedan tillbaka till desktop läget igen. Konstant slussande hit och dit.
Fast Linux har ju visst virtuella desktops, och har haft det i åratal. Både CentOS, Debian, Fedora, och flertalet mer har det, och har haft det väldigt länge.
Och med Linux i denna diskussionen så menas de operativsystemen som är baserade på Linux kärnan, Linux i sig är inget eget operativsystem utan det är operativsystem som är baserade på Linux kärnan och ingår i Linux familjen av operativsystem, och därav så är de kallade Linux.
Fast, varför tvingas ladda ner program för att lösa en funktion som de kan bygga in från grunden? (de kunde lika gärna byggt in det i Vista, eller W7 redan), eller som med W8 att man "måste" ladda ner ex Start8 eller annat fulhack för att få en mer normal startmeny då Microsoft själva failade och satsade "all in" på surfplattor, och telefoner med sitt Metro som är gjort för touchskärmar.

Varför tvinga på en bild som man måste dra undan för att komma till inloggningen?`Det är ju bara ren jävelskap för att göra det jobbigare och irritera användarna.
Och Metro programmen ligger främst i alla menyer, ex calculator, mail, contacts etc. Så Microsoft vill ju att de ska nyttjas före gamla hederliga miniräknaren som ligger i en undermeny långt nere (som det visserligen gör i äldre operativsystem med) men Microsoft vill ju få folk att använda deras Metro program istället.

Så att trycka ctrl+alt+delete för att logga in är helt okej, men att trycka valfri tangent är död, pest, fruktan och missväxt? Ett tips i sådana fall: Välj ett lösenord som börjar med shifttryck så blir allt galant.

Och för oss människor som till äventyrs inte använder de hopplösa metroappar du nämner (varför gör man det?) så är Win 8 fortfarande utan nackdelar va?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eurythmech:

Så att trycka ctrl+alt+delete för att logga in är helt okej, men att trycka valfri tangent är död, pest, fruktan och missväxt? Ett tips i sådana fall: Välj ett lösenord som börjar med shifttryck så blir allt galant.

Och för oss människor som till äventyrs inte använder de hopplösa metroappar du nämner (varför gör man det?) så är Win 8 fortfarande utan nackdelar va?

Har inte tryckt ctrl+alt+del på många år....
Så ja det är ett extra moment, vilket även ctrl+alt+del var.

Nej det är inte utan nackdelar, då jag nämnt flera
* Metro programmen
* Förminskad Metro meny som "startmeny"
* pc settings är Metro"fierad"
* inloggningen med en stor bild som måste dras/klickas bort (Metro

Så Microsoft påtvingar fortfarande Metro även om kunderna inte vill ha Metro skräpet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharpless:

Och Windows 95 och 98 körde ju NT-kärna också.

Nej det gjorde dom inte alls, Windows 2000 och Windows XP allt efter XP bygger på NT kärnan. Innan dess fanns två serier NT för företag och annat för hemmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Knappast, Windows 95 var skräp, lika så W8, bara att koll bilden så ser du det.
Och går man efter varannan bra / varannan dåligt operativsystem från Microsoft (som de tidigare gjort) så borde W10 bli bra egentligen enligt den principen, men det verkar som om Microsoft vill bryta varannan bra/dålig version och släppa 2 dåliga på rad...

Win95 var knappast skräp det var ett helt nytt interface, men visst var det buggit i början, men det var även XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tur att de inte bryr sig ett dugg om din respekt. Ute i verkligheten finns det mängder av specialskrivna program som löser specifika problem. Ofta är den som skrev det borta sedan länge och det kanske inte ens är möjligt att få tag på källkoden. Så varför skulle de lägga ner massa tid, energi och pengar på att byta ut mjukvara som fungerat tidigare bara för att du inte riktigt verkar ha koll på hur verkligheten ser ut?

Fast frågan är ju byter man till senaste windows om man har ett 15år gammalt program som man måste köra.... knappast troligt.