Windows 10 plattar till ikonerna

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 plattar till ikonerna

Den första testversionen av Windows 10 innehåller ett hopkok äldre och senare ikoner, men Microsoft planerar att uppdatera utseendet på åtminstone några av dem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Rekordmedlem

Extremt fult.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

underbart vackert.... Eller... inte...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Avstängd

Stilfullt. Däremot gillar jag inte att det är en blandning av gamla ikoner (Windows Vista) och nya ikoner (Windows 10). Hoppas att alla ikoner är uppdaterade tills Consumer Preview.

Permalänk
Medlem

Det är ju så att man får lunchen i knät.. Hur fan tänker de?

Tips: Ge inte uppdraget att designa ikonerna till folk som är sura för att de inte kom in på estetlinjen på gymnasiet nästa gång. Det ser förjävligt ut. Syns också i Feedback-appen att folk är riktigt förbannade så förhoppningsvis fixar de till det här innan skarpt släpp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ikonernas design har jag inga problem med, deras färgpalett är dock helt öde.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kommer man själv kunna byta tema/ikoner i W10.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd

Självklart kommer det bli något liknande för alla ikoner i Windows 10 innan det släpps. Fast de kan nog snyggas till lite innan dess.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tycker om raka linjer, skarpa hörn, distinkt och tydligt. Behöver inte babysäkra mitt operativsystem med mjuka fluffiga hörn etc. Sen så ser kanske inte de ikonerna jättesexiga ut. Men det viktigaste med ikoner är ju att man ser vad de betyder och det tycker jag de lyckas med helt ok.

sen så både förstår och respekterar jag att andra har annan smak än mig.

Permalänk
Medlem

Det var ju nästan snyggare i 3.1..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Mer platt design och platta ikoner till folket! Sådär ska ikoner se ut! Men varför bara några ikoner?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Det var ju nästan snyggare i 3.1..

Skulle just kommentera detsamma, ser ut som skåpsmat från 3.1

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Inaktiv

Helt rätt! Tvådimensionella ytor och enkla färger är helt klart den nya trenden i grafisk design. Själv tycker jag att det är snyggt, men även de som inte tycker det är snyggt måste hålla med om att det är på tiden. Om Microsoft inte uppdaterat sina ikoner skulle de upplevas ännu mer ålderdomliga än de redan gör.

Dessutom särdrar de dova pastellerna Windows från Apples design – smart.

Permalänk
Master of Overkill

Bryr mig inte hur det ser ut, vill bara ha funktion.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är ju så att man får lunchen i knät.. Hur fan tänker de?

Tips: Ge inte uppdraget att designa ikonerna till folk som är sura för att de inte kom in på estetlinjen på gymnasiet nästa gång. Det ser förjävligt ut. Syns också i Feedback-appen att folk är riktigt förbannade så förhoppningsvis fixar de till det här innan skarpt släpp.

Tycker att de som skickar in feedback om designen borde få kryssa i om de gillar windows classic mode. Svarar de ja så bör deras svar om design tas bort.

Tycker de nya ikonerna ser hyfsat snygga ut.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinkn00b:

Förhoppningsvis kommer man själv kunna byta tema/ikoner i W10.

Troligen inte till samma grad som i tidigare operativsystem. W8 är redan väldigt restriktiv vad gäller temaändringar. Ungefär det ända du kan ändra på är färger och that's it.

Skrivet av Emil Persson:

Helt rätt! Tvådimensionella ytor och enkla färger är helt klart den nya trenden i grafisk design. Själv tycker jag att det är snyggt, men även de som inte tycker det är snyggt måste hålla med om att det är på tiden. Om Microsoft inte uppdaterat sina ikoner skulle de upplevas ännu mer ålderdomliga än de redan gör.

Dessutom särdrar de dova pastellerna Windows från Apples design – smart.

Instämmer till fullo. Apples Maverick är det snyggate operativsystemet hittils och tycker det är bra att Microsoft tar inspiration från det. Men skulle önska att dom kunde hämta lite till.

Permalänk
Medlem

Några av de absolut fulaste ikoner jag någonsin skådat. Bättre att inte ha några ikoner alls i så fall.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Självklart kommer det bli något liknande för alla ikoner i Windows 10 innan det släpps. Fast de kan nog snyggas till lite innan dess.

Vita fyrkater är snyggare enligt mig. Tycker faktiskt att de som visas i artikeln är ganska fula men tycke är som baken, delad. Själv hoppas jag att de förbättrrar dessa innan launch så man slipper sitta flera timmar efter installation och försöka fixa ikoner / utseende så det blir acceptabel för ögat så det inte blöder.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Design är inte fel, det är färgerna som känns galet
Men sedan ska man bara klicka på dem, så jag bryr mig inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Tycker det snyggt ut, passar bättre till det andra i Windows 10, så länge de ändrar alla ikoner.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Inaktiv

Platt är snyggt, men de där ikonerna ser inte färdiga ut. Jag hoppas att de putsas till innan släppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Inget fel på dessa. Snygga och enkla, precis som Windows har blivit.

Permalänk
Avstängd

Kunde se bättre ut med starkare saturerade färger men nä detta påminner mig för mycket om 90 talet

Permalänk

Bra! Vet att det inte är en populär åsikt men minimalismen de kör med är riktigt snygg!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Hoppas man kan kopiera ikonerna från W7 och få ha kvar dom på det sättet.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | EOS/W11 PFW
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Rösta på gräsligt
Avskyr Windows 8, 8.1 Windows 10 utseende.

Men ändå Windows 10 ser ut att kunna bli ganska OK till funktion, utseendet + ikoner går säkert att göra nått åt med tredjeparts teman eller program, så inte så stort problem egentligen, men skulle aldrig skaffa Windows 10 om GUI inte kunde ändras.

Skrivet av Mars SSX:

Troligen inte till samma grad som i tidigare operativsystem. W8 är redan väldigt restriktiv vad gäller temaändringar. Ungefär det ända du kan ändra på är färger och that's it.

Nja out of the box är det så, men med en del tredjeparts program, lätt hackning, teman osv, går det göra en hel del, vilken för mig en förutsättning för att kunna köra Windows 10, accepterar inte Microsofts "nya" utseende någonstans.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Haha det ser ut som något gjort i Visio! xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

Kunde se bättre ut med starkare saturerade färger men nä detta påminner mig för mycket om 90 talet

Men vad vet du. Du tror ju at Sony FW900 har bäst färger i hela världen och tycker själv om kallare färger än neutrala och korrekta*.

*Syftar på din tråd om Eizo Foris FG2421 som var ett rent helvete.

Permalänk
Medlem

När man tror att Microsoft ska göra något bra så visar det sig ändå att man får en påse hundskit på köpet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Tycker att de som skickar in feedback om designen borde få kryssa i om de gillar windows classic mode. Svarar de ja så bör deras svar om design tas bort.

Tycker de nya ikonerna ser hyfsat snygga ut.

Ikonerna i sig ändras ju inte bara för att man kör classic, och det är för den delen väldigt många som även vill ha classic-temat tillbaka som val.

Jag tycker classic är vackert. Oöverträffad tydlighet utan bling bling. Det nya blir otydligt och med bling bling. Aero var i alla fall tydligt OCH bling, även om jag själv stänger av genomskinligheten då jag bara tycker det grötar till det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.