Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem

Det ser ju klart bättre ut än 2:an men själv så har jag alltid funnit Dragon Age så... opersonligt. I Witcher så spelar du Geralt, du vet om det och efter ett tag så känns det naturligt - det du gör är det som Geralt gör och tvärtom. Men i Dragon Age så hoppar man hej vilt mellan karaktärerna. I min hjärna blir det bara en enda soppa när dom försöker blanda "personlig" party kontroll (dvs du styr dom som om du vore dom) samtidigt som det finns en "riktig" spelarkaraktär som då plötsligt bara är vilken party medlem som helst. Det funkar mycket bättre i spel där det är top-down view och spelaren har party kontroll från början... Men inte när man ska vara en av gubbarna och försöka leva sig in i den rollen.

Folk tycker nog jag är petig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Man verkar inte kunna förbeställa samlarutgåvan här i Europa?

Kommer den bara säljas i USA?

EDIT: Det verkar vara exklusivt för Gamestop, och den finns listad på svenska sidan: http://www.gamestop.se/PC/Games/45373/dragon-age-inquisition-...
Men informationen på den sidan är ju extremt begränsad... Hemst slarvig hemsida, måste jag säga.

Blir lite knasig på deras hemsida, har dom ingen online handel i Sverige så man måste palla ner sig till en affär och förboka där? Känns så jävla 90 tal på det.
Försökte förboka från England men dom stoppade där, gick inte att skicka till Sverige.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gelantious:

Blir lite knasig på deras hemsida, har dom ingen online handel i Sverige så man måste palla ner sig till en affär och förboka där? Känns så jävla 90 tal på det.
Försökte förboka från England men dom stoppade där, gick inte att skicka till Sverige.

Japp, jag hörde med deras support och man var tvungen att köpa i butik... Nästan som att de inte vill få sålt dem, riktigt kass hemsida.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kollat lite lätt på videos och det ser ju vettigt ut , det jag är rädd för är att de har kvar 2ans idioti med att fiender spawnar fram ur tomma luften i vågor.
Just detta fenomen förstörde all lust att spela 2an mer än för storyn.

Nån som är mer insatt i Inqusition och har sett nåt/läst nåt om detta.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag tyckte story och cinematics var jävligt snyggt i 2an och ser ut att bli bra i 3an, men strider i 2an var det drygaste skräp jag någonsin sött på. Då är jag å andra sidan 33 bast och upplevt mycket inom spelvärlden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Ettan är ett av de bästa spelen som jag spelat. Klockrent topp 10-15. Även Ultima IX Assenssion anser jag vara ett av de bättre spelen också tillsammans med Fallout-spelen. Vill även nämna Silent Hill-spelen och Oblivion. Känner du att dessa var bra är Dragon Age ett måste för dig. Helt underbart spel, ettan alltså! Tvåan har ag inte ens testat då det tydligen är ett helt annat spel :S

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Kort film om combat

Permalänk
Medlem

Lite blandat gameplay från en förhandstitt på Gameriot

Permalänk
Medlem

har förbeställt på origin digital delux så det funkar i Sverige

Permalänk
Medlem

Hölls en officiell stream idag, och här finns den inspelade versionen.
http://www.twitch.tv/bioware/b/573285688

Nya screenshots också från
http://www.worldsfactory.net/2014/09/29/new-dragon-age-inquis...

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen att detta spel levererar nu! speciellt en bra PC-version också, såg streamen såg riktigt bra ut faktiskt. Men tänk er med MODS på PC fan va snyggt det kommer vara.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven grafikmässigt. Jag har förbokat detta på webhallen. Men när man kollat på deras teasers så är vissa filmer jättesnygga och andra inte speciellt. (är detta PS3 Xbox360 eller är det helt enkelt hur 90% av spelet kommer se ut?) Platt terräng och mark och hemsk vegetation t.ex. Screenshotsen ovan ser mycket bra ut dock.

Visst man ska inte köpa ett spel rent på grafik, men jag vill gärna utnyttja den kraft i datorn jag har.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag är lite kluven grafikmässigt. Jag har förbokat detta på webhallen. Men när man kollat på deras teasers så är vissa filmer jättesnygga och andra inte speciellt. (är detta PS3 Xbox360 eller är det helt enkelt hur 90% av spelet kommer se ut?) Platt terräng och mark och hemsk vegetation t.ex. Screenshotsen ovan ser mycket bra ut dock.

Det är väl så att screenshots alltid tas från bästa vinkel/utseende. Tror det generellt kommer bli snyggt, men det kanske varierar mellan områden.

Permalänk
Medlem

Var ifrån kan man köpa billigast? Orkar inte med VPN o dylikt, men internetsidor där man får nyckel på mail har jag inget emot!

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

"maxad" gameplay ifrån PC versionen, fan det där interfacet no go alltså...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

jahopp...inte supernice men hoppas det får modstöd kommer nog det fixas till, ser dock OK ut men inte mer.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Är dom första 2 spelen värda att spela? Har haft dom på steam länge men aldrig testat, Har spelat Icewind Dale samt Baldur's Gate och gillade dom

Beror på vad du gillar med Badlurs Gate och Icewind Dale.
Jag är själv väldigt oimponerad av hela Dragon Age grejen. Det tilltalar mer de personer som gillade KOTOR över BG och IWD serierna skulle jag generellt vilja påstå. Många gillar ju båda och du har du det bra förspänt med två spel framför dig.

DA:Origins är tråkigt i min mening för utvecklingen av karaktärerna är oinspirerad och känns emr som Diablo och MMO inpisrerad chaina attacker och förmågor. Det finns väldigt få motståndare - världen känns inte alls så levande som BG och IWD. De små historier och snippets av vad som hänt och som skall ge en känsla till spelet känns inte alls så rikt eller välskrivet som ens den generiska D&D universumen. De taktiska striderna i DA:Origens är OK. Det blir dock lite styltiga och känns väldigt repetitiva då samma konstellation av motståndare dyker upp titt som tätt.

DA:2 är dock en mer förenklat, med ett nytt grafiskt interface som får det att kännas som någon Final Fantasy inspirerad manga make-over med den sämsta någonsin (i mitt personliga tycke) karaktärsgalleri som BioWare någonsin släppt. Det är samma miljöer, det är samma stories som tidigare, det är bara samma generiska BioWare generator som går på tomgång, fast nu med KOTOR-light stridssystem och ologiska 2 vågs spawnande mobs som dyker upp i samma strid genom hela spelet.

I båda finns det engereande sido-äventyr som är mer engagerande en hela spelen som enhet. kvaliteten är riktigt varierande från helt OK, till tom bra till riktigt riktigt banalt och tråkigt. Motståndarna är riktigt tråkiga varelser som inte gör att man känner sig delaktig i historien, inte ens dina skumma medhjälpare är så mycket att lita på. Oengagerande, triviala och med DA2's rent ut sagt löjliga sex-generator till dialogue wheel så känner man sig mest "dafack" genom spelets sido-dialoger.

Ett par av huvudstoryn är helt ok - ett snabbt genomspelande blev det men jag satte combat difficulty till minimum för striderna var det tråkigaste jag varit med om sedan BioWare gjorde en mining scanner för att åka runt i timmar och leta skrot på planeter...

Så om du gillade det bombastiska från Baldurs Gate med rik historia, varierande rik high-fantasy med riktigt bra och hemska motståndare, eller IWD's kalla ogästvänliga grindande kommer nog enbart DA:origens att tilltala dig.

Men, har du spelen skall du självklart testa själv. Dragon Age Origens är välgjort. Det är inte hafsat och kan nog tilltala dig. Det var väldigt väl mottaget av de flesta, Dragon Age 2 startade dock en storm av missnöjdhet som ibland gjorde slutet i Mass Effect 3 till en bagatell i jämförelse

Som du kanske förstår är jag inte direkt uppspelt över Dragon Age Inquisition. Jag har dock spelat båda spelen så någon gång skall jag nog köpa och spela det - men det blir nog efter att jag orkat mig igenom Mass Effect 3...

Witcher 3 - det är spelet jag ser fram mot.

Permalänk
Medlem

Svensk drake

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Dragon Age: Origins är gratis på Origin om ni vill värma upp lite!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141009/dragon-age-origins...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Dragon Age: Origins är gratis på Origin om ni vill värma upp lite!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20141009/dragon-age-origins...

Tänkte också tipsa om detta men du han före! Man ska inte bara klaga på EA.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

PC system specs

Citat:

But now it's time for the real question: does your gaming rig have the (literal) guts to command the Inquisition? If you're looking to crank the settings up a bit, here are the recommended system specs:

Recommended:
OS: Windows 7 or 8.1 64-bit
CPU: AMD six core CPU @ 3.2 GHz, Intel quad core CPU @ 3.0 GHz
System RAM: 8 GB
Graphics Card: AMD Radeon HD 7870 or R9 270, NVIDIA GeForce GTX 660
Graphics Memory: 3 GB
Hard Drive: 26 GB
DirectX 11

Or, if you're playing on a slightly older setup, here are the minimum system requirements:

Minimum:
OS: Windows 7 or 8.1 64-bit
CPU: AMD quad core CPU @ 2.5 GHz, Intel quad core CPU @ 2.0 GHz
System RAM: 4 GB
Graphics CARD: AMD Radeon HD 4870, NVIDIA GeForce 8800 GT
Graphics Memory: 512 MB
Hard Drive: 26 GB
DirectX 10

PC screenshots 1080p

PC trailer

Permalänk
Medlem

Måste säga att de där screensen ser jävligt bra ut

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

hahahahah

https://twitter.com/dragonage?original_referer=http%3A%2F%2Fk...

"Confirmed: #DAI resolution is 1080p on PS4, and 900p on Xbox One. We maximized the current potential of each platform."

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Visste inte detta, och det gör mig lite besviken. Men de har tagit bort healingklasser i DAI. Jag gillade att ha en healer i partyt i de förra spelen.

Här är ett försök till förklaring:
http://forum.bioware.com/topic/515339-health-and-healing-a-vi...

Permalänk
Medlem

Jag längtar till detta spelet. Har faktiskt aldrig spelat DA förut. Detta blir första!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om mods? antar att det inte kommer att finnas modstöd alls? :/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag längtar till detta spelet. Har faktiskt aldrig spelat DA förut. Detta blir första!

Skickades från m.sweclockers.com

Lira det första, finns gratis på origin glöm ej mods!

http://www.nexusmods.com/dragonage/mods/top/?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Stream av PC-gameplay håller på (en del spoilers förstås)
http://www.twitch.tv/bioware

Edit: Slut nu. De visade lite PC-options och såg bra ut. Det är ett AMD supportat spel, så stödjer Mantle och Crossfire. De har också friendly fire on/off för den som vill köra en hårdare utmaning, och flera svårighetsgrader Normal, Hard, Nightmare.

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla klagomålen på tvåan. Gillade striderna i tvåan skarpt. Avskydde första spelet. Segt jävla turbaserat skit med på tok för mycket text hela tiden. Hoppas trean är mer som tvåan än ettan iaf.