Flyttar filer från NAS till extern hårddisk, ssdn blir full.

Permalänk

Flyttar filer från NAS till extern hårddisk, ssdn blir full.

Hej

Jag har en NETGEAR NAS duo v2 som jag ska föra över filer från till en intern hårddisk som jag kopplat externt till min dator.
Problemet är att min ssds minne tas upp och nu tickar MB ner och ssd har snart 0mb kvar!

Filerna flyttades från NASen till (G:) men (C:)s minne försvinner.
Jag flyttade 209GB och ssd fylldes under tiden med 47GB.
Jag kan se att det finns för mycket minne här:
C:\Users\Daniel\AppData\Local\Microsoft\Windows
Windowsmappen är 47,2GB men när jag kollar egenskaper på alla filer i mappen finns det bara 186MB där inne.

Någon som vet vad som händer och vad jag ska göra?
Jag har använt ccleaner, startat om datorn, tagit bort och satt tillbaka sladden från (G:)

Mvh Daniel

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att den mellanlagrar alltid på datorn innan den gör något.
Samma sak om man ska ta bort något från Readynasen så tar det lång tid.

Kan ha fel...

Permalänk
Skrivet av Agonotheta:

Jag har fått för mig att den mellanlagrar alltid på datorn innan den gör något.
Samma sak om man ska ta bort något från Readynasen så tar det lång tid.

Kan ha fel...

Dold text

Jag funderade också på det, men filerna borde ju också tas bort automatiskt :S

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk

Nu kom allt minne bara tillbaka, konstigt men tråden kanske blev onödig och kan tas bort.
Jag hittade även en annan med samma problem:

Citat:

1

Hello:

I saw your post and had a possible solution, so I registered, and here it is.

When on Windows 8.1 I was transferring a-lot of files off my UPnPLAY (Iomega) drive I noticed my laptop hard drive getting warm. It was transferring form the UPnPLAY drive to a 2TB portable USB 3.0 drive. So I checked the internal drive space & noticed it had gone down.

I got a program called "WizTree" to view what was using all the drive space (I was down to 6GB out of 750GB on the internal drive). If you use the program just view the top 1000 files (tab at the top), you'll see the hidden inetcache directory has all the files. You can delete them from this program (it is free, but like I am doing, just give them an optional donation if you can - support programmers). I sorted by file size, then select the first, shift and select the last, then right click and select delete.

I'm installing some new Seagate Windows 8 software for my GoFlex drives, the iOmega I'll work around or do it from Android. In my case, perhaps yours too, it seems to be a bug whereby it uses that directory as an intermediate stage. The files listed by WizTree were the same files I had been moving so I was sure it was NOT malware but simply that the cache had not been flushed afterwards. I did run Microsoft Safety Scanner - it was clean.

I'll see if the software install clears it up - I have not fully installed them yet so it's very likely this is the cause.

Hope that helps...

EricW

http://windowsforum.com/threads/inetcache.179891/

Dold text
Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas