Permalänk

Grova problem med musen i olika program

Jag laddade hem BattleNET launcher och helt plötsligt fungerar inte musen vid uppstart. Den rör sig men kan inte trycka nånstans, dvs kan ej starta ett enda spel.

Trycker jag Ctrl+Alt+Delete och öppnar aktivetetshanteraren och den börjar funka. Halvt. i någon minut.

Men den funkar inte när jag öppnar upp listor (eller vad man kallar det) i FF, jag måste högerklicka vid stängknappen på FF så funkar det. En stund.
Även stängknappen och hela menyn ovanför tabs (stäng, minimera/maximera) reagerar inte när musen är över dom, om jag inte högerklickar först.
Även EA Origins tycks inte reagera, kan enbart trycka på "mina spel" och "butiken", försöker jag trycka nån annanstans, så händer inget. Stängknappen funkar inte alls och jag kan inte ens flytta Origins-rutan

Vet att det blev lulligt.
Men för att göra det enkelt.

- Funkar efter Ctrl + Alt+ Delete, men inte problemfritt

Hoppas något har svar, mår fan dåligt av detta
Haft problemet förut men bara sådär la de av efter några dagar. Men jag hoppas folk har svar här.

Har en Razer Deathadder från 2014.....

// Peter

Permalänk
Medlem

Har ingen lösning.
Har en logitech G5 som fryser lite då och då för att efter ett tag frysa helt. Har bytt USB-port så har den börjat gå ett tag igen. Inte säker på om det är programvara eller musen det är fel på men har börjat prova en enklare Fujitsu mus och den går normalt än så länge men har inte gått så måmga timmar än. Det kanske blir att köpa en ny mus.