Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem

Någon som har proble med att AMD Catalyst Control Center inte startar? Någon som har en fix för problemet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wixerone:

Nu har jag visserligen en Lumia 930 så allt synkas och blir
enklare men jag vill ändå ha möjligheten att välja att min dator är helt
lokal och inte har någon som helst koppling till tjänster i molnet.

framtiden är i molnet.
de enda som vill vara lokala är de som har nåt att dölja.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon179444:

Jag bråkar inte nu, men vad är det bra för? Jag har kört 8.1 sedan det släpptes och har mig veterligen inte haft någon nytta av det. Vad är det jag missar?

Skrivet av Verminator:

Fördelarna med Microsoftkonto kontra endast lokalt konto?

Behöver man en "hotmail,live eller outlook-adress" eller fungerar det bra idag med valfri e-post?

Titta i min signatur, punkt 5. Nej du behöver inte ha en Microsoftadress, det kan vara vilken adress som helst.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Tino:

Någon som har proble med att AMD Catalyst Control Center inte startar? Någon som har en fix för problemet?

Funkar som vanligt för mig

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte förstår mig på virtual desktop? När jag skapar ett nytt virtual desktop så ser jag programen från den tidigare i min task bar, använder jag alt tab så kan jag byta till applikationer i andra virtuala desktops. Sen ser det ut som att den inte gillar när en applikation rullar i fullscreen exempelvis film eller spel.

Själv förväntade jag mig att virtual desktop skulle vara egna slutna skrivbord. Är min tanke fel eller är micrsoft bara inte färdiga med att implementera det hela?

Skrivet av robert207:

Funkar som vanligt för mig

Vilka drivrutiner drog du in?

Permalänk
Skrivet av Tino:

Vilka drivrutiner drog du in?

14.9

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Hur får man Internet Explorer i app -läge så skärmtangentbordet visas när man markerar en textbox?? Extremt drygt att köra "desktop" IE på en Surface...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Bara jag som inte förstår mig på virtual desktop? När jag skapar ett nytt virtual desktop så ser jag programen från den tidigare i min task bar

Det reagerade jag på med. Verkar konstigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_m_r:

Hur får man Internet Explorer i app -läge så skärmtangentbordet visas när man markerar en textbox?? Extremt drygt att köra "desktop" IE på en Surface...

Detta är inte aktiverat för tillfället MEN man kan få till det via nån PS cmdlet, såg en artikel om det men hittar den inte nu, ska försöka leta

EDIT:
http://www.wpcentral.com/heres-how-get-modern-version-ie-runn...

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Detta är inte aktiverat för tillfället MEN man kan få till det via nån PS cmdlet, såg en artikel om det men hittar den inte nu, ska försöka leta

EDIT:
http://www.wpcentral.com/heres-how-get-modern-version-ie-runn...

Tack!

Ska testas omgående

Edit: http://pastebin.com/xn37jvtF
Edit2: Funkar fint

Permalänk
Medlem

Hur länge är Windows 10TP giltigt?

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Finns det fortfarande ingen Aero glass? Jag är helt allergisk emot den barnsliga och kantiga looken, och skulle hellre välja Aero om jag fick. Men kanske Kim Jong-Un har bestämt det åt mig, så att jag minsann inte ska få välja själv?

Synd för Microsoft i så fall - jag kommer inte använda nästa version av Windows (heller) om jag inte får välja själv. Win7 är bra och jag köper hellre Apple i så fall (jag också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Hur länge är Windows 10TP giltigt?

Var det inte i 90 dagar?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Skrivet av Johan_S:

Enligt Microsoft själva:
"Technical Preview upphör 15 april 2015" enligt längst ner på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview-faq#faq=ta...

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom har så man kan uppgradera billigt till win 10 från win 7 för jag älskar win 10 redan. Kör på både min netbook och min stationära. Fungerar väl sådär på netbooken för appar kan inte köras pga för låg upplösning. Men det är ju mitt fel det

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Jag hoppas dom har så man kan uppgradera billigt till win 10 från win 7 för jag älskar win 10 redan. Kör på både min netbook och min stationära. Fungerar väl sådär på netbooken för appar kan inte köras pga för låg upplösning. Men det är ju mitt fel det

Läste någonstans, kommer inte ihåg vart, att det skulle va gratis för retail versioner sen en billig peng för oem versioner? Eller är jag ute o cyklar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gurraaaa:

Snart färdig med installationen, har hoppat win8 och win8.1 helt så det mesta är helt nytt för mig men tänkte att "Windows 10" kunde få en chans. Den första tanken som slår mig är att jag är väldigt skeptisk mot sync funktionen och att man måste ha ett microsoft account för att kunna slutföra installationen...

Om du disablar internet under installationen så ska det ALLTID gå att välja skapa lokalt konto. I alla fall både på Windows 8.0 & 8.1

Skrivet av issue:

MS account gäller endast preview, varför vet jag inte, men i RTM kan man skapa lokalt konto

Är du säker på det? Om du disconnectar nätet och provar så ska det alltid gå med local account ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Läste någonstans, kommer inte ihåg vart, att det skulle va gratis för retail versioner sen en billig peng för oem versioner? Eller är jag ute o cyklar?

Det finns sådana rykten men Microsoft har nog inte bestämt sig än eftersom det troligen är kring ett år kvar innan 10:an börjar säljas.

Permalänk
Skrivet av anon180898:

Om du disablar internet under installationen så ska det ALLTID gå att välja skapa lokalt konto. I alla fall både på Windows 8.0 & 8.1

Är du säker på det? Om du disconnectar nätet och provar så ska det alltid gå med local account ju.

Du har det som vall när du gör konto men då funkar inga appar.

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Lite störningsmoment,, Ultramon funkar inte . har det till att config mina skärmar. mitt köpta avast funka inte får köra Eset så länge.
lite smågroll men annars ganska ok så länge.

http://i.imgur.com/4ybkYWv.jpg

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rjtheman:

Lite störningsmoment,, Ultramon funkar inte . har det till att config mina skärmar. mitt köpta avast funka inte får köra Eset så länge.
lite smågroll men annars ganska ok så länge.
http://i.imgur.com/4ybkYWv.jpg

http://i.imgur.com/4ybkYWv.jpg

Jag valde att inte installera Ultramon då jag inte såg ett behov av det. Vad är det som Ultramon kan erbjuda som inte finns inbyggt i Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse-SL-500:

Synd för Microsoft i så fall - jag kommer inte använda nästa version av Windows (heller) om jag inte får välja själv. Win7 är bra och jag köper hellre Apple i så fall (jag också)

Bara jag som ser en viss ironi i att gå till Apple för att man inte får bestämma själv? Speciellt när Apple också har tagit sin design närmare Modern UI..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Jag valde att inte installera Ultramon då jag inte såg ett behov av det. Vad är det som Ultramon kan erbjuda som inte finns inbyggt i Windows 10?

jag kanske inte som kan eller fattar, men utan ultramon så blir jag inte av med startknappen i aktivitetsfältet på mina andra skärmar, vill bara ha den på min mittenskärm

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk

funkar ganska felfritt på min 4 år gamla HP 6011eo laptop, när det väl sitter där nu, hade däremot första gången jag installerade lite problem med bluescreens efter att jag installerat grafikkorts drivrutinerna, formaterade om och nu i andra installationen låter jag bara Windows egna grafik rutiner sitta.

i Windows update finns även 1 liten 20MB uppdatering , just till grafikkorten, men som man varje gång får,FAIL unable to install på, så jag låter det vara för tillfället.

Annars tycker jag mig inte se något som borde kallas annat än 8.2, men det kommer väl, kul att va med o testa i alla fall.
Skall försöka köra nån timme om dan på den

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rjtheman:

jag kanske inte som kan eller fattar, men utan ultramon så blir jag inte av med startknappen i aktivitetsfältet på mina andra skärmar, vill bara ha den på min mittenskärm

okej. Själv tyckte jag att det var en av fördelarna. Om jag arbetar på ren sekundär skärm så är det smidigt att nå startmenyn på den skärmen. Sen är det också bra om något körs i helskärmsläge att kunna nå startmenyn på de andra skärmarna.

Permalänk
Medlem

Microsoft's Privacy Statement för Tech Previewen är ganska intressant. De tar sig rätten att titta på surfhistorik, avläsa tangenttryckningar, avlyssna mikrofoner, och samla in information från filer.

Så man bör ju kanske vara lite restriktiv med att logga in på privata konton, ha privata filer, etc. på maskinen som kör Tech Preview.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Har märkt en sak som inte fungerar så bra i win 10.

Intel's ssd toolbox vill inte fungera längre. Det gick ett tag men får bara error 32 när man ska köra ssd optimizer.
Nån som har koll på varför?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Har precis installerat Windows 10 på en VM, och kan ju väldigt fort konstatera att det är en lång väg för Microsoft att gå för att få en bra produkt.

Kanske det bästa exemplet är "PC Settings", en extra kontrollpanel, som inte delar någonting med den gamla versionen, som har skrattretande lite funktionalitet. Om jag trycker på network rutan, sedan på View connection settings så kommer jag till PC Settings -> Connections, där jag kan se inställningarna för mitt nätverk, men inte ändra någonting alls, för det är fortfarande i den gamla kontrollpanelen. Vad fan handlar det om liksom?

Dessutom så verkar Feedback vara ner för mig just nu, får bara ett meddelande om att det är problem att kontakta servrarna just nu...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robert207:

Du har det som vall när du gör konto men då funkar inga appar.

Vem fan vill ha Appar på en PC? Idioti. Och oavsett så har jag ju rätt, du MÅSTE inte skapa ett Microsoft konto för att installera Windows 8x/9/10 whatever. Kapa internet så kan du skapa ett lokalt.
"förlusten" = Inga appar. En ren och skär vinst, säger jag.