Hur startar man ett moderkort utan manual?

Permalänk
Medlem

Hur startar man ett moderkort utan manual?

Har ett gammalt HP Pavilion moderkort som jag tänker använda till en server dator, men nu är det så att jag har ingen handbok eller nått för att kunna se vars pinsen till start knappen etc ska kopplas, så är det någon snäll person som kan hjälpa mig få fram så jga kan starta datorn :L Mvh Halvar

moderkortet är: MS-7613 VER: 1.0 (står det på moderkortet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av halvar89:

Har ett gammalt HP Pavilion moderkort som jag tänker använda till en server dator, men nu är det så att jag har ingen handbok eller nått för att kunna se vars pinsen till start knappen etc ska kopplas, så är det någon snäll person som kan hjälpa mig få fram så jga kan starta datorn :L Mvh Halvar

moderkortet är: MS-7613 VER: 1.0 (står det på moderkortet)

https://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c0201435...

En bit ner på sidan under "Clearing CMOS Settings" så visas bilder där du ser anslutningarna till frontpanelen. Ser ut som det står PWSW + och - vilket är anslutningarna för power switch. Se om det ser likadant ut på ditt kort.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Sötast
Skrivet av halvar89:

Har ett gammalt HP Pavilion moderkort som jag tänker använda till en server dator, men nu är det så att jag har ingen handbok eller nått för att kunna se vars pinsen till start knappen etc ska kopplas, så är det någon snäll person som kan hjälpa mig få fram så jga kan starta datorn :L Mvh Halvar

moderkortet är: MS-7613 VER: 1.0 (står det på moderkortet)

Koppla startknappen till två av pinsen på JLPC1 som Gorian länkar.

Om inget händer så flytta den till 2 andra och försök igen tills du hittar det som funkar, du kan inte orsaka någon skada genom att prova de olika pinsen!

Permalänk
Medlem

haha, man tackar, jag hade nog för dålig syn för att se den texten,jag tittade efter först men jag hittade det inte, tackar för iallafall hjälpen

bild på vars det fanns, om någon som mig har samma problem.