Köpråd: In-Ear för spotify till android, max 1K.

Permalänk
Medlem

Köpråd: In-Ear för spotify till android, max 1K.

Hej!

Söker nya in-ear lurar som passa mig, får kosta max 1k och jag kommer använda dem mestadels till att lyssna på musik via spotify från min xperia X1. Musiken jag lyssnar på är mestadels metal, melodic metal, heavy metal, house... ja i den stilen. Lurarna måste vara slutna då varken omvärlden är intresserad av att höra mig och jag inte är intresserad av att höra dem när jag har lurarna ipluggade

Dem jag har hittat som verkar mest intressanta är:
-AKG K375:
Inte helt kompatibel volymkontroll för android (läste att det fanns nån mjukvarufix för det?), rak och inte vinklad plugg vilket är ett minus då jag har hörlursjacket nedåt i fickan på mobilen.

-Klipsch Image S4A II:
"Gjorda för android", volymkontrollen verkar bra men mjukvaran är lite hej och hå enligt recensioner. Kommer inte ha telefonsamtal alls knappt med in ear. Bra med liten väska då dem ska med till gymmet. Verkar vara allmänt omtyckta. rak plugg.

-Beyerdynamic MMX102 iE:
Verkar vara dem "bästa", men har läst en del oroande användarrecensioner om att hållbarheten är väldigt varierande. Vinklad plugg.

Sedan hittade jag Philips Fidelio S2, som visserligen är halv-öppna vilken gör att dem faller mycket för mig (vill verkligen inte att omgivningen ska höra min musik), men allt annat med dem verkar vara kanon och dessutom ser dem ju döläckra ut. Tankar?

"Bra ljud" är ju subjektivt, jag bryr mig inte om att ha "referensljud", jag kör ganska mycket EQ i min mobil så jag blir nöjd. Det jag vill ha är rapp bas med bra punch i, ingen djup gröt som vibrerar sönder huvudet. Vassa gitarrer, klara röster och tydliga trummor. Ja ni förstår förhoppningsvis.

Dem jag är mest inriktade på är väll Beyer lurarna, men det jag läst om att ena luren lägger av efter nån månad är oroande.

All hjälp uppskattas,
MVH.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

Sony XBA-H1

Har dock ingen inline-fjärr, men däremot ljudet du är ute efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

beyerlurarna har inte samma "karaktär" antar jag då? kanske inte spelar så stor roll om jag kör mycket EQ?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Tja!

Skaffade dessa när jag ville ha ett par inears när jag spelar musik i band. Funkar precis lika bra och lyssna på vanlig musik, ger en klar bild av ljudet som det ska vara och inget register är "överdrivet". Röster och högre register låter bra och har inget skrikande ljud på något sätt! Det är enkelt att höra alla instrument på låtar där det händer mycket, så det är inget grumligt ljud på något sätt. Basen är klar och "snärtar" på ett positivt sätt! De stänger ute precis allt annat så någon som står bredvid hör man inget av. Jag använde dom när jag åkte till Norge med kompisarna och musiken i bilen hördes inget förutom basen som man känner vibrationer ifrån!

Sitter bra när man lärt sig sätta in dom vilket tog mig några gånger men sitter så bra att jag känner inte ens av dom efter någon minut och sitter stabilt på! Funkar att springa med utan att de ens är nära på att röra sig och åka ut ur örat!
http://www.shure.com/americas/products/earphones-headphones/s...

Hoppas du hittar något du blir nöjd med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tja!

Skaffade dessa när jag ville ha ett par inears när jag spelar musik i band. Funkar precis lika bra och lyssna på vanlig musik, ger en klar bild av ljudet som det ska vara och inget register är "överdrivet". Röster och högre register låter bra och har inget skrikande ljud på något sätt! Det är enkelt att höra alla instrument på låtar där det händer mycket, så det är inget grumligt ljud på något sätt. Basen är klar och "snärtar" på ett positivt sätt! De stänger ute precis allt annat så någon som står bredvid hör man inget av. Jag använde dom när jag åkte till Norge med kompisarna och musiken i bilen hördes inget förutom basen som man känner vibrationer ifrån!

Sitter bra när man lärt sig sätta in dom vilket tog mig några gånger men sitter så bra att jag känner inte ens av dom efter någon minut och sitter stabilt på! Funkar att springa med utan att de ens är nära på att röra sig och åka ut ur örat!
http://www.shure.com/americas/products/earphones-headphones/s...

Hoppas du hittar något du blir nöjd med!

lät intressant, ska kolla up dem mer. tack!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Blev ett par sådana som du rekommenderade! Tickade av alla boxar; Bra förvaringsask, rätt pris, gillar att sladden går över örat, allmänt väldigt bra reviews, gillar sladdsystemet att det går att ta loss och såklart ljudet verkar kanon.

Kommer nog innan veckan är slut, can't wait!

Tack

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Blev ett par sådana som du rekommenderade! Tickade av alla boxar; Bra förvaringsask, rätt pris, gillar att sladden går över örat, allmänt väldigt bra reviews, gillar sladdsystemet att det går att ta loss och såklart ljudet verkar kanon.

Kommer nog innan veckan är slut, can't wait!

Tack

Tja!

Skönt att jag kunde bidra! Hoppas du blir nöjd, återkom gärna med var du tyckte om dom!

// Johan

Permalänk
Medlem

Jag gick bananas och införskaffade SE535 idag. Mycket nöjd!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Jag gick bananas och införskaffade SE535 idag. Mycket nöjd!

Kan jag förstå! Lite skillnad i budget däremot mot de jag har! Har du haft några andra "Shure Se" innan som du kan jämföra skillnaden med? Skulle vara roligt att höra hur stor skillnad det är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Kan jag förstå! Lite skillnad i budget däremot mot de jag har! Har du haft några andra "Shure Se" innan som du kan jämföra skillnaden med? Skulle vara roligt att höra hur stor skillnad det är!

Nej tyvärr, men jag har ett par Sennheiser HD650 och mina Shure kommer faktiskt ganska nära det ljudet för att vara inear

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser MM70S som är Androidkompatibla. Vet inte hur de står sig mot de andra som du kollat på men du kan alltid ta en titt. Det är de bästa jag har haft, dock har alla mina in-ear varit billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tja!

Skönt att jag kunde bidra! Hoppas du blir nöjd, återkom gärna med var du tyckte om dom!

// Johan

Sitter med dem i öronen nu... wow :')

Nej men allvarligt, vilket fantastiskt lyft från mina gamla slitna (dock dugliga) walkman in ears. Basen är verkligen snärtig, inget gammalt trögt gröt muller utan den låter pigg och rapp. Har lyssnat på lite varierande musik nu under middagen, allt från rena bas härjandet till lugnare "klarare" pop och även att spotifys kvalité på ljudet inte är top notch så är jag kalasnöjd

Va som väntat lite meck med att få dem att sitta ordentligt, men man "får in snitsen" efter ett par i och ursättningar. Den lilla väskan är toppen, hade varit bättre med hårt skal men denna duger gott och väl, känns gedigen.

Antar att ljudet "tilltar" sig lite med tiden då dem spelat in sig lite, men det blir ett nöje!

Tack

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Sitter med dem i öronen nu... wow :')

Nej men allvarligt, vilket fantastiskt lyft från mina gamla slitna (dock dugliga) walkman in ears. Basen är verkligen snärtig, inget gammalt trögt gröt muller utan den låter pigg och rapp. Har lyssnat på lite varierande musik nu under middagen, allt från rena bas härjandet till lugnare "klarare" pop och även att spotifys kvalité på ljudet inte är top notch så är jag kalasnöjd

Va som väntat lite meck med att få dem att sitta ordentligt, men man "får in snitsen" efter ett par i och ursättningar. Den lilla väskan är toppen, hade varit bättre med hårt skal men denna duger gott och väl, känns gedigen.

Antar att ljudet "tilltar" sig lite med tiden då dem spelat in sig lite, men det blir ett nöje!

Tack

Gött att du blir nöjd! Jag skulle också önskar ett hårt case lite tråkigt att det inte var de. Jag byte mina proppar på dom till de största vilket gjorde skillnad för mig, eftersom de största blockar mer ljud utifrån så ljudet blir klarare. Däremot hade jag problem med att byta dom eftersom de satt otroligt hårt och jag var ganska försiktig för att inte ta sönder något när jag "drog". Prova lite olika proppar så kanske det kan bli ännu bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Gött att du blir nöjd! Jag skulle också önskar ett hårt case lite tråkigt att det inte var de. Jag byte mina proppar på dom till de största vilket gjorde skillnad för mig, eftersom de största blockar mer ljud utifrån så ljudet blir klarare. Däremot hade jag problem med att byta dom eftersom de satt otroligt hårt och jag var ganska försiktig för att inte ta sönder något när jag "drog". Prova lite olika proppar så kanske det kan bli ännu bättre!

ja jag ska prova lite andra proppar, framför allt de större. Kör just nu med dem som kom förinstallerade och dem sitter ganska bra, men ska testa de större som sagt Skulle vara roligt att testa dem i en ordentlig ljudkälla med för jag hör ganska tydligt hur trasiga vissa låtar är på spotify, och det är stor skillnad i ljudkvalité från band till band.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

ja jag ska prova lite andra proppar, framför allt de större. Kör just nu med dem som kom förinstallerade och dem sitter ganska bra, men ska testa de större som sagt Skulle vara roligt att testa dem i en ordentlig ljudkälla med för jag hör ganska tydligt hur trasiga vissa låtar är på spotify, och det är stor skillnad i ljudkvalité från band till band.

Gör det! Tycker det är så gött att ha saker med lite mer kvalite så man faktiskt kan höra skillnad mellan bra och dåligt kvalite på låtar. Att det verkligen märks direkt när man sätter på ljudet. Att det som spelar upp ljudet inte är källan till att det låter dåligt utan själva kvaliten på ljudfilen