Permalänk

IPhone 6

Hej!
Jag tänker köpa den nya IPhonen är det någon här som har köpt den iallafall vad tycker ni om mobilen är den värt att köpa?
Vilken skulle jag helst köpa IPhone 6 eller 6 Plus vilken av dem två föredrar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dilanazad:

Hej!
Jag tänker köpa den nya IPhonen är det någon här som har köpt den iallafall vad tycker ni om mobilen är den värt att köpa?
Vilken skulle jag helst köpa IPhone 6 eller 6 Plus vilken av dem två föredrar ni?

Gå till en lokal butik och känn på telefonerna. Flesta tycker 5,5 tum är för stort. Du får själv avgöra vilken storlek passar dig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Hej!
En rekommendation är att du går in på kända och pålitliga sidor och ser vad de har skrivit och tycker om den.
Oftast så är de väldigt pålitliga men tänk efter lite också om det kan vara sant det dem säger.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dilanazad:

Hej!
Jag tänker köpa den nya IPhonen är det någon här som har köpt den iallafall vad tycker ni om mobilen är den värt att köpa?
Vilken skulle jag helst köpa IPhone 6 eller 6 Plus vilken av dem två föredrar ni?

Jag har haft iPhone 6 nu i 2 veckor och jag är tycker den är väl värd priset. Batteriet håller 2-3 dagar för mig beroende på användning och det var väl över mina förväntningar Tycker också den flyter på mycket bättre än min HTC One M7 jag hade tidigare.

Lycka till med köpet.

Permalänk
Skäggig legend

Av att ha haft iPhone sen 2008 tycker jag mig själv känna till hur de olika telefoner känns i mitt perspektiv - detta säger ingenting till dig utan bara mig då det är _du_ som ska ha telefonen. Med det sagt kan jag säga detta:

Jag hoppade från min iPhone 5 till iPhone 6 Plus av en anledning: Batteriet, Batteriet och Batteriet. Utöver det kan jag säga att skärmen är riktigt härlig, men som sagt, telefonen är lite stor - inte för stor men stor. Jag kan med mina "normala" händer skriva med en hand men föredrar två. Kvalitén är som vanligt med Apple extrem, känns solid, detta speglar även iPhone 6 till 100%. Gå in i en butik och känn på dem båda, testa att lägga den i fickan, ta upp den, surfa runt och dra den typiska "hålla den uppe vid örat".

I annat fall tycker jag du ska kika på Sony X3.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Av att ha haft iPhone sen 2008 tycker jag mig själv känna till hur de olika telefoner känns i mitt perspektiv - detta säger ingenting till dig utan bara mig då det är _du_ som ska ha telefonen. Med det sagt kan jag säga detta:

Jag hoppade från min iPhone 5 till iPhone 6 Plus av en anledning: Batteriet, Batteriet och Batteriet. Utöver det kan jag säga att skärmen är riktigt härlig, men som sagt, telefonen är lite stor - inte för stor men stor. Jag kan med mina "normala" händer skriva med en hand men föredrar två. Kvalitén är som vanligt med Apple extrem, känns solid, detta speglar även iPhone 6 till 100%. Gå in i en butik och känn på dem båda, testa att lägga den i fickan, ta upp den, surfa runt och dra den typiska "hålla den uppe vid örat".

I annat fall tycker jag du ska kika på Sony X3.

5S ligger ju faktidkt väldigt nära i prestanda och kommer hålla länge till för dem som verkligen känner att vanliga 6an är för stor. Sitter på en 5a själv och ska upgradera, men måste som sagt klämma på telefonerna lite innan jag bestämmer mig. Tycker storleken på 5an är perfekt för att skriva sms osv, men inte perfekt när man surfar/kollar film. Så det är en liten avvägning.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

5S ligger ju faktidkt väldigt nära i prestanda och kommer hålla länge till för dem som verkligen känner att vanliga 6an är för stor. Sitter på en 5a själv och ska upgradera, men måste som sagt klämma på telefonerna lite innan jag bestämmer mig. Tycker storleken på 5an är perfekt för att skriva sms osv, men inte perfekt när man surfar/kollar film. Så det är en liten avvägning.

Jag själv har haft iPhone sen 2G och jag förstår vad du menar med att det är skönt att skriva sms osv.

Sen köpte jag en Note II, och den är ju verkligen stor om man går från iPhone 2, 3, 4 & 5.

Och hade faktiskt lite problem att skriva fort med två händer på den stora skärmen.

Men sen hittade jag en app som heter "SwiftKey" till Android där man kan skräddarsy t-bordet b l a en som heter "tummen" och då delas t-bordet upp så man väldigt enkelt når med enbart tummarna.

Finns där inte någon sådan app till iPhone? Jag hade kollat upp det!
För man skriver verkligen fort med "tummen"

Kollade upp det och SwiftKey finns till iPhone med.

Letade upp ett klipp så du kan se "tummen"

SwiftKey

Tyckte själv att jag skrev väldigt fort med Iphones original t-bord, men med SwiftKey splitat till tummen konfig är det som att tummarna får lite NoS i sig på en 5" + skärm.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag själv har haft iPhone sen 2G och jag förstår vad du menar med att det är skönt att skriva sms osv.

Sen köpte jag en Note II, och den är ju verkligen stor om man går från iPhone 2, 3, 4 & 5.

Och hade faktiskt lite problem att skriva fort med två händer på den stora skärmen.

Men sen hittade jag en app som heter "SwiftKey" till Android där man kan skräddarsy t-bordet b l a en som heter "tummen" och då delas t-bordet upp så man väldigt enkelt når med enbart tummarna.

Finns där inte någon sådan app till iPhone? Jag hade kollat upp det!
För man skriver verkligen fort med "tummen"

Kollade upp det och SwiftKey finns till iPhone med.

Letade upp ett klipp så du kan se "tummen"

SwiftKey

Tyckte själv att jag skrev väldigt fort med Iphones original t-bord, men med SwiftKey splitat till tummen konfig är det som att tummarna får lite NoS i sig på en 5" + skärm.

Jo jag har velat testa swiftkey, men de har inte lagt in stöd för svenska än på ios

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jo jag har velat testa swiftkey, men de har inte lagt in stöd för svenska än på ios

Lite tråkigt att läsa tycker jag, men det kommer väl med tiden.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Varför behövs ytterligare en iPhone-tråd förutom de som redan finns här?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Varför behövs ytterligare en iPhone-tråd förutom de som redan finns här?

För att de andra är infekterade av haters

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Har haft iphone sedan 4:an kom ut, bytt vartannat år. Stod själv i valet och kvalet mellan vanliga och plus men valde vanliga och det är jag glad över. Större hade blivit för stor för mig åtimstone, nu går det fortfarande att använda telefonen med en hand men det är knappt.

Telefonen är rapp, batteritiden bättre än förväntat men å andra sidan är batteritiden bra i början för att sedan bli sämre över åren så klart. Det största pluset är den fantastiska kameran. Måste vara en av det bästa ute på marknaden till mobiltelefoner!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2