Assassin's Creed Unity stannar på 900p och 30 fps med Playstation 4 och Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Porten av Black Flag var rent ut sagt skit, enligt mig. Vet inte så mycket om de övriga portarna dock.

Jag hade inget problem med Black Flag förutom när man drog upp allt på max då FPS'en låg runt 20-30, Drar man ner AA till något rimligt så lirar jag runt 40-50 med 770 4gb.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Ubisoft är kända för att släppa skit till PC. Jim Stirling har sagt att man som PC-spelare bör låtsas som att Ubisoft inte existerar och att det gör livet mycket trevligare.

Håller jag inte alls med om, finns mycket bra Ubisoft spel till PC. Rent spontant så kan man väl nämna Splinter Cell Blacklist+Conviction, Child of Light, Heroes VI och Far Cry.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Håller jag inte alls med om, finns mycket bra Ubisoft spel till PC. Rent spontant så kan man väl nämna Splinter Cell Blacklist+Conviction, Child of Light, Heroes VI och Far Cry.

Ingen förutom jag som tyckte om AC3?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Så går det när man väljer att ha energisparande cpu på 1.6ghz istället för att utrusta konsolerna med en jaguar på 4ghz.

Snarare, så går det när man vill ha en stabil platform. Alla konsoler kommer lida av samma problem. Kan man inte uppgradera så kommer de att hamna efter ganska snabbt om de skall vara prisvärda.

Detta kan till en viss del lösas med Steam statsning på PC konsoler där det är i princip vanliga datorer med en konfiguration som skall fungera både på hårdvaran och mjukvaran där konsumenter köper färdiga datorsystem som sedan hamnar i olika kategorier som Valve har laggt upp med deras prestanda-analys.

Bygger de sedan upp en databas likt 3dmark där de säger "dessa liknande system har fått såhär mycket", uppgradera till detta grafikkort om du vill hamna i den här kategorin osv.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag har en dator sm pallar avsevärt mycket bättre än det. Behöver ingen konsol.

Vad vi behöver är ett slut på konsollexklusivitet bland speltitlar.

This!

Enda anledning att äga en konsol är för dom exklusiva spelen.

Permalänk
Relik 📜

Jag trivs med spelande både på konsol och vid PC:n. För mig är det två olika typer av gaming som passar bra i olika scenarion, det är till exempel lättare att dra igång lir med mindre intresserade polare via PS4:an. Det handlar också om att jag inte har lust att klämma in ytterligare en fullmatad PC runt tv-bänken, utan smidigheten i en "färdig" maskin tilltalar.

Givetvis är det trots allt trist när utvecklarna måste kompromissa hårt såpass tidigt i en generation. Jag är dock knappast förvånad eller ens besviken, vad PS4:an klarar och inte klarar är jag hyfsat införstådd med. Jag förväntar mig helt enkelt inte bländande kvalitet på grafiken, då får jag vackert rulla igång PC:n.

Ni som vill kan ju kalla mig console peasant och komma med en harang om hur teknisk okunnig, oinsatt och patetisk jag är i stil med andra poster i tråden. Jag förbehåller mig dock rätten att inte hålla med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har konsolerna svagare CPU än i5?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Ingen förutom jag som tyckte om AC3?

Bra spel om man ser till gameplay, det hade dock stora brister i storyn och designen på världen, gillade inte Connor alls eller, han kändes alldeles för platt och tråkig.

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

PS3 hade fördelen att SPE-enheterna (6 st finns tillgängliga för spel) kunde utföra en hel del saker som man normalt sett gör i GPUn, så SPE-enhenterna kunde till viss del kompensera för en något klenare GPU. Det som görs i vissa PS3 exklusiva spel är inte möjligt på Xbox360. Finns dock saker som GPUn i Xbox360 kunde göra som inte kan kompenseras med SPEer, t.ex. så var stödet för anti-aliasing betydligt bättre på Xbox360 och det går inte alls att göra effektivt i SPEer.

Stämmer. Cell var ett rent helskotta att nyttja väl, men det fanns vissa fördelar (plus det faktum att själva konsolen var påkostad och dyr i allmänhet). Nackdelen var dock att den enbart hade 256 MB VRAM att leka med, men resten dedikerat åt systemprocesser.

Xbox 360 hade i princip "hårdvaru-AA" som trumfkort (2x MSAA om jag inte minns fel). Utvecklare hävdade även att dess 10 MB eDRAM var en livräddare när det kom till bandbredd under senare delen av konsolens livscykel...

Nu får vi däremot högst mediokra specifikationer, med vissa löften om HUMA, GPGPU och beräkningar via molnet som kompensation - vilket låter intressant men lite skakigt i mina ögon. Experiment och exotiska lösningar har sällan fungerat särskilt bra i längden, utan det säkraste har snarare varit att bygga en sund plattform med bra grundprestanda. Men det är ju trots allt ganska lockande att försöka hitta billiga lösningar som ger grov avkastning över sikt.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

Har konsolerna svagare CPU än i5?

Mycket svagare.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Jag trivs med spelande både på konsol och vid PC:n. För mig är det två olika typer av gaming som passar bra i olika scenarion, det är till exempel lättare att dra igång lir med mindre intresserade polare via PS4:an. Det handlar också om att jag inte har lust att klämma in ytterligare en fullmatad PC runt tv-bänken, utan smidigheten i en "färdig" maskin tilltalar.

Givetvis är det trots allt trist när utvecklarna måste kompromissa hårt såpass tidigt i en generation. Jag är dock knappast förvånad eller ens besviken, vad PS4:an klarar och inte klarar är jag hyfsat införstådd med. Jag förväntar mig helt enkelt inte bländande kvalitet på grafiken, då får jag vackert rulla igång PC:n.

Ni som vill kan ju kalla mig console peasant och komma med en harang om hur teknisk okunnig, oinsatt och patetisk jag är i stil med andra poster i tråden. Jag förbehåller mig dock rätten att inte hålla med.

Sen kan man ju argumentera för att man minsann kan dra den där förbaskade HDMI-kabeln men jag förstår vad du menar
Dessutom finns det ju riktigt fina mATX-chassin nuförtiden som gör att en dator smälter in mer i vardagsrummet.

Men jag skulle nog själv inte köpa en sådan PC för vardagsrummet om jag behövde en, det skulle nog bli en konsol men förmodligen en Nintendo-konsol då de i regel är mera unika jämfört med Xbox och Playstation samt har riktigt roliga multiplayerspel för lokalt spelande.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag tror att Ubisoft är för snåla för att göra 2 versioner utav spelet.

Permalänk
Medlem

Det var visst inte så hög hjärnaktivitet hos UbiSoft. Men det värsta i uttalanden är ju ändå "....because we thought that this was going to be a tenfold improvement over everything AI-wise". Trodde de på allvar att PS4 och XBone skulle ha så hög beräkningskapacitet? Har de rökt på eller?

CPU:erna i PS3 och PS4 var för sin tid fruktansvärt kraftfulla, det borde UbiSoft känt till, eftersom de utvecklat spel till dito konsoler i ett decennium!
Sony och MS skulle ha kunnat tjäna några 100 miljoner genom att bara skala ned litografin på CPU:n till 28nm i PS3 och XBox 360, slängt i mer minne och en senare generation GPU, det hade räckt gott och väl.

Aftermath sådär ett år efter senaste "NexGen"-konsolsläppet. Det blev inte den anstormning man befarat och spelutbudet tryter.
Nu är det fritt fram för vem som helst att lansera en killer-konsol i 6kkr-klassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag trivs med spelande både på konsol och vid PC:n. För mig är det två olika typer av gaming som passar bra i olika scenarion, det är till exempel lättare att dra igång lir med mindre intresserade polare via PS4:an. Det handlar också om att jag inte har lust att klämma in ytterligare en fullmatad PC runt tv-bänken, utan smidigheten i en "färdig" maskin tilltalar.

Givetvis är det trots allt trist när utvecklarna måste kompromissa hårt såpass tidigt i en generation. Jag är dock knappast förvånad eller ens besviken, vad PS4:an klarar och inte klarar är jag hyfsat införstådd med. Jag förväntar mig helt enkelt inte bländande kvalitet på grafiken, då får jag vackert rulla igång PC:n.

Ni som vill kan ju kalla mig console peasant och komma med en harang om hur teknisk okunnig, oinsatt och patetisk jag är i stil med andra poster i tråden. Jag förbehåller mig dock rätten att inte hålla med.

Hörrö din peasant, lär dig lite om teknik vettja, du är fruktansvärt oinsatt....patetiskt!!!!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firkraag:

Håller jag inte alls med om, finns mycket bra Ubisoft spel till PC. Rent spontant så kan man väl nämna Splinter Cell Blacklist+Conviction, Child of Light och Far Cry.

Far Cry var kantad med massa kritik för fejkade PR-bilder innan release. Samma som Watch Dog. Child of Light har inga alternativa slut som de lovade. Det spelar ingen roll hur du spelar, det finns bara ett slut. Blacklist hade massa problem när det släpptes. Då har vi inte ens gått in på allt skitsnack från Ubisoft angående Uplay och deras DRM. Många har inte kunnat spela sina spel för att deras servrar har bråkat. Men de hävdade bestämt att de var tvungna att ha ett sådant system för att det var extremt effektivt mot pirater. Fast efter mycket påtryckningar så ångrade de sig och tog bort delar av DRM-skiten med motiveringen att det inte fungerande. Ubisoft är kända för mycket skitsnack och för att behandla sina spelare som skit.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sisyfos:

Sen kan man ju argumentera för att man minsann kan dra den där förbaskade HDMI-kabeln men jag förstår vad du menar
Dessutom finns det ju riktigt fina mATX-chassin nuförtiden som gör att en dator smälter in mer i vardagsrummet.

Men jag skulle nog själv inte köpa en sådan PC för vardagsrummet om jag behövde en, det skulle nog bli en konsol men förmodligen en Nintendo-konsol då de i regel är mera unika jämfört med Xbox och Playstation samt har riktigt roliga multiplayerspel för lokalt spelande.

HDMI-kabel är ett utmärkt alternativ för de som har möjligheten. Vad många i debatten inte klarar av är att förstå eller acceptera andras situation, till exempel att det kan vara 20-30 meter eller mer från dator till tv-soffan. Då är kabel inget rimligt alternativ och ett helt annat projekt jämfört med i samma rum eller rummet brevid!

Jag har en HTPC som jag både kan gamea och streama till, vilket också görs regelbundet. Jag hävdar dock bestämt att konsolen ger en "mer strömlinjeformad" upplevelse i soffan jämfört med Big Picture eller liknande, även om det sistnämnda generellt går bra. Dessutom finns den andra aspekten kvar - många jag känner lirar helt enkelt på konsol, och spel är roligare tillsammans.

Klart jag köper PC-klubbens överlägsenhet rent prestandamässigt, jag plöjer för sjutton ned hela mina dagar bland komponenter. Som balanserad entusiast bör man dock kunna ta ett steg tillbaka och särskåda alla läger, utan att dra igång med nedlåtande superlativ. Alla PS4- och XB1-köpare är liksom inte per automatik dumma i huvudet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Far Cry var kantad med massa kritik för fejkade PR-bilder innan release. Samma som Watch Dog. Child of Light har inga alternativa slut som de lovade. Det spelar ingen roll hur du spelar, det finns bara ett slut. Blacklist hade massa problem när det släpptes. Då har vi inte ens gått in på allt skitsnack från Ubisoft angående Uplay och deras DRM. Många har inte kunnat spela sina spel för att deras servrar har bråkat. Men de hävdade bestämt att de var tvungna att ha ett sådant system för att det var extremt effektivt mot pirater. Fast efter mycket påtryckningar så ångrade de sig och tog bort delar av DRM-skiten med motiveringen att det inte fungerande. Ubisoft är kända för mycket skitsnack och för att behandla sina spelare som skit.

Men på samma gång så hade jag inte problem med något utav det du nämnt, har jag haft tur eller vad är det frågan om? En sak som är säker är att det finns ett stort antal spelare där ute i molnet som gärna hänger upp sig på petitesser och vägrar ändra åsikt även ifall företaget i fråga bättrat sig. Ett exempel är väl EA som år efter år fått stämpeln värsta företaget i USA och säger att alla deras spel är skit även efter de släppt många bra spel ganska länge nu.

Ibland är det berättigad kritik men oftast är det orättvis och okunnig kritik från de som bestämt sig sedan länge att något är skit och alltid kommer vara skit. Nu är jag kanske inte lika insatt i Ubisoft som jag är i EA men jag tycker personligen att jag haft väldigt få problem med deras spel och Uplay i övrigt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

HDMI-kabel är ett utmärkt alternativ för de som har möjligheten. Vad många i debatten inte klarar av är att förstå eller acceptera andras situation, till exempel att det kan vara 20-30 meter eller mer från dator till tv-soffan. Då är kabel inget rimligt alternativ och ett helt annat projekt jämfört med i samma rum eller rummet brevid!

Jag har en HTPC som jag både kan gamea och streama till, vilket också görs regelbundet. Jag hävdar dock bestämt att konsolen ger en "mer strömlinjeformad" upplevelse i soffan jämfört med Big Picture eller liknande, även om det sistnämnda generellt går bra. Dessutom finns den andra aspekten kvar - många jag känner lirar helt enkelt på konsol, och spel är roligare tillsammans.

Klart jag köper PC-klubbens överlägsenhet rent prestandamässigt, jag plöjer för sjutton ned hela mina dagar bland komponenter. Som balanserad entusiast bör man dock kunna ta ett steg tillbaka och särskåda alla läger, utan att dra igång med nedlåtande superlativ. Alla PS4- och XB1-köpare är liksom inte per automatik dumma i huvudet.

Det kallas konfirmeringsbias, många vägrar att se fördelar med andra sidan då de bara äger det ena och givetvis så köpte man det bästa. Detta gäller både konsolspelare och PC spelare, inte helt otippat så är det mindre hat bland de som äger både och.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ni som vill kan ju kalla mig console peasant och komma med en harang om hur teknisk okunnig, oinsatt och patetisk jag är i stil med andra poster i tråden. Jag förbehåller mig dock rätten att inte hålla med.

Bakåtsträvare! *hämtar facklan och högaffeln*
Nej men konsoller har sin charm helt klart, äger inte du också ett Wii U Emil?

Synd (men inte så oväntat) att PS4 och i synnerhet Xbone skulle bli hårdvarumässigt efterblivna (ja det är den korrekta termen) så här pass tidigt i sin livscykel bara.
Angående Wii U så tror jag inte att det finns någon person på hela planeten som köpte den för sin "massiva" prestanda.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att vi PC-spelare blir drabbade av den undermåliga hårdvaran i konsolerna.

Microsoft blåste ju i stora trumpeten angående molnberäkning. Har det hänt något på den fronten ännu?

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ja det är lite märkligt.

Jag förstår inte riktigt hur folk tänker. De köper klena prylar, och sedan blir de upprörda när prestandan inte är i närheten av PC.

ge gärna ett exempel.. multiplat som släppas i dag är nästintill identiska. förutom högre fps och upplösning på pc (i vissa spel)

Permalänk
Inaktiv

Oh the rage in here. Please cry more! Your tears are so sweet!

Permalänk
Medlem

Lol så PS4 får köra 30fps för att ms. lackar på Ubisoft för att xbone suger dase...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lexius:

Så går det när man väljer att ha energisparande cpu på 1.6ghz istället för att utrusta konsolerna med en jaguar på 4ghz.

Finns inga Jaguar på 4 GHz. De högst klockade som släpps ligger på 2,05 GHz. Strömförbrukningen sticker också iväg väldigt snabbt när man pressar frekvenserna. Här har du en som testat att pressa upp en 5350 till 2,7 GHz och då stack strömförbrukningen upp till 62 W. (http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2378163&page=3) Det är storleksordningen 50 % mer än stock för en 35 % överklockning. Tänk då på att konsolerna har en betydligt kraftigare GPU som ska kylas på samma effektbudget också. Frågan är om det ens går att köra Jaguar på så höga frekvenser. Den är designad för att vara en liten strömsnål krets.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men, vem köper en konsol och förväntar sig högupplösta spel med bra FPS idag? Vill man ha det så är det PC som gäller. Ickenyhet.

Konsoler? det är väl sån där man lägger Elfahyllor på? hade ingen aning att det gick att spela spel på dem

Nä, PC ska det vara. Det finns inget värre att styra med dessa styrspakar man använder. Mus + tangentbord ska det vara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

ge gärna ett exempel.. multiplat som släppas i dag är nästintill identiska. förutom högre fps och upplösning på pc (i vissa spel)

Nu har det inte släppts än, men PC-versionen av GTA V ska ju t. ex se fantastiskt vackert ut jämfört med PS4 och XB1.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Jag tror att Xbone och PS4 inte kommer ha en lika lång livslängd som 360 och PS3 hade. De måste uppdatera hårdvaran och våga ta mer betalt för dem. PS3 var för fan nästan 6k vid release. Eller sänka bildkvaliten så man åtminstone får 60FPS.

Mycket möjligt. De är ju PC-hårdvara i grunden och någon ny arkitektur kommer inte att utvecklas så det är ju enkelt att göra nya snabbare konsoller som är tekniskt bakåtkompatibla till denna generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Har alla titlarna till PS3 innan. Men känner inget sug på en ny konsoll än. Brukar pc portarna på assassins vara okej?

Nej, det är ju Ubisoft!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det kallas konfirmeringsbias, många vägrar att se fördelar med andra sidan då de bara äger det ena och givetvis så köpte man det bästa. Detta gäller både konsolspelare och PC spelare, inte helt otippat så är det mindre hat bland de som äger både och.

Det där minns jag från det glada 80-talet när "folk" skaffade sig piratkort för dekodrar och hävdade bestämt att bildkvalitén inte alls var sämre jämnfört med original, det kan säkerligen grävas fram ytterligare exempel och det kommer troligtvis komma ännu fler i framtiden.

Men underhållande är det.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Brukar ta runt 5 år innan en ny generation konsoller kommer. Shit va outdated de kommer vara om de redan inte klarar av någonting.

Fast mellan PS1-PS3 var konsollspelen mer exklusiva. Nu är det i stort sett samma spel till konsoll som till PC.

Enda anledningen jag vill ha en konsoll är pga jrpgs pch plattformspel. Annars så är det exakt samma spel som på PC och då är de nästan alltid bättre på PC.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers