Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Kan ni prispressa: Logitech G910 Orion Spark Gaming Keyboard
http://cdon.se/hemelektronik/logitech/logitech-g910-orion-spa...

Prisjaktlänk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2796434

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON.

Kan ni prispressa: Logitech G910 Orion Spark Gaming Keyboard
http://cdon.se/hemelektronik/logitech/logitech-g910-orion-spa...

Prisjaktlänk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2796434

Fixat. Kan lägga oss lägre då vi inte fått inköpspriser av våra leverantörer, men möta våra konkurrenter ska vi klara av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja CDONs reklamation är under alla kritik.

Jag köpte ett par hörlurar av de i december förra året, direkt när jag öppnade dessa såg jag att de var trasiga.
Fick då helt nya smärtfritt.

5 månader senare(Maj) började membranet/elementen i hörlurarna skramla, skickade in en ny
reklamation, varpå jag fick en Avi hem där jag skulle skicka hörlurarna till en serviceverkstad, någon månad senare(juli) skickar verkstaden tillbaka hörlurarna till mig och säger att de minsann inte reparerar hörlurar utan enbart mobiler.

Kontaktar CDON på nytt och de lovar att de ska hitta rätt verkstad denna gång inom ett par dagar, veckorna går och inget svar och jag är tvungen att kontakta CDON och fråga hur det går med ärendet(slutet av juli).

Veckorna tickar ännu en gång och själv försvinner man på semester, blir frustrerad att det ska ta sån tid att jag ännu en gång kontaktar CDON(SEPtember) ännu en gång ursäktar de att det tagit sån tid och frågar om jag vill ha en ny produkt eller pengarna åter.

Altsså 4 månader senare och ingen produkt fixad så valde jag pengarna åter. Nu i veckan fick jag pengarna utbetalt, altsså drygt 5 månader efter ärendet startade

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Ser att ni lagt er lägst bland era konkurrenter nu på följande grafikkort: MSI GTX 980 GAMING
Roligt att ni lyssnade :)!

Jag undrar när ni beräknar få in detta grafikkort i lager? Och varför har ni inte likt era konkurrenter ett datum där man kan se på ett ungefär när saker beräknas komma in i lager? Det står bara boka sen inget mer.

Länk till produkten:
http://cdon.se/hemelektronik/msi/msi-geforce-gtx-980-gaming-4...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Hej,

Nu när Sony Z3 Compact finns i lager, så undrar jag om ni tänker sälja Sony Style Cover Stand SCR26 for Sony Xperia Z3 Compact, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2789269
I så fall, lägg upp dom för beställning asap

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Hej!

När kommer ni få in Samsung 850 PRO 256gb? Har väntat i veckor.
http://cdon.se/hemelektronik/samsung-electronics/samsung-850-...

Permalänk

Har ni tagit bort flera utav era GTX780/GTX780Ti kort?

Slutat sälja tex Asus korten? Fanns ju där för några dagar sedan?

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Avstängd

Om man lägger en order innan 16.00 finns det chans att den skickas då samma dag?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

liten fråga kring cdon+.

t.ex handlar man för 700, då får man förnya sitt + för 199 istället för 299.
Tycker ni borde ha att, dom som redan har + betalar 199 för att förnya, medans kunder som inte tidigare haft betalar 299 ?

För jag personligen köper yterst yterst sällan för 700kr i stöten, ännu mindre 899kr för (700 + 199).
min peronliga åsikt iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En fråga bara. Varför är det alltid samma sak varje gång jag beställer nåt från er. Det står att paketet är skickat, men väljer man spåra paket står det bara "elektronisk förinformation mottaget"? Det skickas ju först efter 3-4 dagar. Har ni inte era produkter i lager när ni säger att ni har det? Och avbeställa går ju inte heller i detta läget eftersom ni listar det som "skickat". Otroligt dålig koll måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Jag får faktiskt ta tillbaka det jag skrev. Nu kom ett sms där det stod att paketet är skickat, men fortfarande samma status på er webb.
Nåja, det borde ni fixa. Men just nu är jag nöjd att mitt paket förmodligen kommer imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

liten fråga kring cdon+.

t.ex handlar man för 700, då får man förnya sitt + för 199 istället för 299.
Tycker ni borde ha att, dom som redan har + betalar 199 för att förnya, medans kunder som inte tidigare haft betalar 299 ?

För jag personligen köper yterst yterst sällan för 700kr i stöten, ännu mindre 899kr för (700 + 199).
min peronliga åsikt iaf.

Det räcker om det blir 700:- inkl CDON, så gjorde jag.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CDON.COM:

Jag tar vidare detta till vår RMA-avdelning.

Hej, nu har föremålet varit inne i nästan en månad.
Detta är ju pinsamt.
Vad fasiken gör ni? Tycker inte detta faller inom "skälig" tid för reklamation av hörlurar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Permalänk

Hade tänkt handla en del hos er och kan inte låta bli att kommentera era priser på minneskort (microsdxc) på 64GB.
Någon hos er måste ha missat att era priser inte alls ligger på någon konkurrenskraftig nivå och då jämför jag era priser inte nödvändigtvis med de billigaste utan med de mer "kända" aktörerna.
Hoppas ni kan ta till er informationen i nedanstående lista och kanske göra något åt saken
Notera att jag bara nämnt de kort som ni har i lager, för ni har bra pris på två andra kort men de finns inte i lager.

Transcend microSDXC 64GB:

Sortiment.se: 389kr inklusive frakt.
Komplett.se: 399 inkl. fr.
CDON: 539 EXKL. frakt.
___________________

Samsung MicroSD 64GB with USB 2.0 Adapter:

Inet: 399 ink.fr.
Komplett: 429 ink.fr
CDON: 499 EXKL.fr.
__________________

Sandisk Micro SDXC - Mobile Extreme 64GB:

24.se: 495 ink.fr.
Net2world: 589 ink.fr.
CDON: 789 EXKL.fr.
__________________

Verbatim microSDHC Class 10 64GB:
(detta säljs inte av så många av de "stora" aktörerna men när man är dyrare än Conrad, då har man inte bra pris):

Conrad: 499 EXKL.fr.
CDON: 529 EXKL.fr.

__________________

TDK microSDXC 64GB:

Sortiment.se: 449 ink.fr.
CDON: 499 EXKL.fr.

Permalänk
Skrivet av swechilli:

Skulle gärna vilja ha svar på den frågan också.

Permalänk
Medlem

Detta var sista gången jag beställde från cdon.

Kontaktade support idag för att fråga varför min status aldrig blev uppdaterad (stått på mottagen av lagret i nästan 2 dygn nu) och om det eventuellt var några problem, får till svar att den packas, ingen info om när den eventuellt ska packas. ok då vill jag makulera min order så jag kan beställa från annan lev där man har en snabbare gång.

får då till svar att det inte går att makulera ordern för att den kommit för långt i systemet, Cdon menar alltså på fullaste allvar att en vara som inte lämnat lagret inte kan hindras från att gå iväg. jag ska alltså vänta på att varorna lämnar lagret fysiskt, för att transporteras runt halva sverige hem till mig för att sedan skickas tillbaka.

handlade om 9900:- som ni hade fått bara ni kan informera om nåt. men tydligen finns inte datasystem hos cdon som gör att man kan leta upp en order och ta bort den. eller ens gå ut med en ungefärlig leveranstid. hade ju räckt med att säga vart i kön den ligger och att den kommer att packas inom X antal timmar/dagar

Nä, nu beställde jag från inet istället 16:40 och har grejorna hemma i morgon om inte posten strular, (vilket inte kan skyllas på leverantören) Missnöjd som fan med hanteringen av sådana här saker från cdon.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av swedda:

Detta var sista gången jag beställde från cdon.

Kontaktade support idag för att fråga varför min status aldrig blev uppdaterad (stått på mottagen av lagret i nästan 2 dygn nu) och om det eventuellt var några problem, får till svar att den packas, ingen info om när den eventuellt ska packas. ok då vill jag makulera min order så jag kan beställa från annan lev där man har en snabbare gång.

får då till svar att det inte går att makulera ordern för att den kommit för långt i systemet, Cdon menar alltså på fullaste allvar att en vara som inte lämnat lagret inte kan hindras från att gå iväg. jag ska alltså vänta på att varorna lämnar lagret fysiskt, för att transporteras runt halva sverige hem till mig för att sedan skickas tillbaka.

handlade om 9900:- som ni hade fått bara ni kan informera om nåt. men tydligen finns inte datasystem hos cdon som gör att man kan leta upp en order och ta bort den. eller ens gå ut med en ungefärlig leveranstid. hade ju räckt med att säga vart i kön den ligger och att den kommer att packas inom X antal timmar/dagar

Nä, nu beställde jag från inet istället 16:40 och har grejorna hemma i morgon om inte posten strular, (vilket inte kan skyllas på leverantören) Missnöjd som fan med hanteringen av sådana här saker från cdon.

Detta är ful båg.
Enligt konsumentköplagen

Avbeställning

37 § Om köparen avbeställer varan innan den har avlämnats, har säljaren inte rätt att hålla fast vid köpet och kräva betalning. I stället har han rätt till ersättning enligt 41 §.

Dvs han kan inte tvinga dig att genomföra köpet utan kan möjligtvis få en liten ersättning för att packa skiten men kan inte tvinga dig att hämta ut grejerna då de inte är levererade förrän du har hämtat dessa hos ombudet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Detta är ful båg.
Enligt konsumentköplagen

Avbeställning

37 § Om köparen avbeställer varan innan den har avlämnats, har säljaren inte rätt att hålla fast vid köpet och kräva betalning. I stället har han rätt till ersättning enligt 41 §.

Dvs han kan inte tvinga dig att genomföra köpet utan kan möjligtvis få en liten ersättning för att packa skiten men kan inte tvinga dig att hämta ut grejerna då de inte är levererade förrän du har hämtat dessa hos ombudet.

supporten sa att jag kunde strunta i att hämta ut paketet så går det tillbaka, så det är ju en lösning. men och det stora MEN i den här frågan tycker jag är hur man inte kan stoppa en beställning på 3 saker som inte lämnat lagret fysiskt. det CDON inte verkar vilja ta till sig är att snabba på systemet och gå ut med info om vad som händer.

jag kan ge ett exempel på hur det ska fungera (enligt mig)

16:40 jag lägger en order hos en annan butik eftersom CDON inte har någon info att ge mig.

16:40 orderbekräftelse via mail

17:18: jag får ett SMS om att min order nu börjar plockas

18:25: jag får ett mail om att nu har mina saker lämnat lagret och är påväg.

Kostade några hundralappar till, men det är värt varenda krona. Detta är vad jag kallar både bra service och att hålla kunden up to date.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Medlem

Köp in mer crucial mx 500 gig ssd'er är ni jätte gulliga =D <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenSkurhink:

Skulle gärna vilja ha svar på den frågan också.

Jag också

Permalänk
Medlem

Nägra planer på att matcha priset på denna produkt ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2538337

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Detta är ful båg.
Enligt konsumentköplagen

Avbeställning

37 § Om köparen avbeställer varan innan den har avlämnats, har säljaren inte rätt att hålla fast vid köpet och kräva betalning. I stället har han rätt till ersättning enligt 41 §.

Dvs han kan inte tvinga dig att genomföra köpet utan kan möjligtvis få en liten ersättning för att packa skiten men kan inte tvinga dig att hämta ut grejerna då de inte är levererade förrän du har hämtat dessa hos ombudet.

Det finns två saker Cdon hoppas på när dom gör så här! Vilket dom har gjort i många år och det är med andra ord satt i system!
1, Dom hoppas kunden glömmer bort att dom avbeställt/alternativt inte orkar skicka tillbaks skiten och därmed är en affär slutförd och Cdon tjänar stålar (detta är ju givetvis det dom hoppas mest på).
2, Tack vare att dom ju har skickat paketet så kräver dom returhanterings pengarna av kunden (vilket dom är rätt enligt lagen OM kund ej avbest innan vill säga) och hoppas då givetvis på att kunden inte ska orka bråka om där 150-200:- den avgiften kostar (och Cdon tjänar stålar igen).
Det har ju påpekats otaliga gånger om detta i tråden att Cdon gör fel enligt lag men det skiter dom fullständigt i! (för dom tjänar troligen på det)

Den dag detta händer för mig (OM det händer) hos Cdon dvs jag har ringt in och försökt avbeställa en order/vara "som kommit för långt i behandlingen" trots att den egentligen skickas dagar senare (heller veckor som det varit några gånger här i tråden) så kommer jag att bråka om dom där 150-200:-.
Jag kommer att låta paketet ligga kvar på posten i två veckor så det automatiskt skickas tillbaks då det inte är mitt ansvar om Cdon vill förvara sina egna saker i adresserade paketet på postens utlämningsställen (jag avbeställde ju men cdon följer ju ej svensk lag och skickar ändå).
Dom kommer ju dels att förlora på frakt fram o tillbaks (inte för att det troligen är många kr med dom avtal dom har med posten men ändå) men dels för att dom av eget bevåg har bundit upp varor i ca 2 veckor som dom inte kan sälja.
Dvs är dom sega/oresonliga varför ska jag vara bättre för då?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av jsahlen:

Jag också

Jag med (igen)

Ot: Avbeställde mitt asus 970 strix och bestälde msi som fanns i lager, och med en stor röd köp knapp, tittar in på sidan 10 senare och så står det tillfälligt slut, jävligt spännande att dom inte har skickat något kort trotts att det snart gått 24 timmar. En evig jävla väntan det här.......

Permalänk
Skrivet av swechilli:
Skrivet av jsahlen:

Jag också

Jag skickade ett mail till CDON, eftersom de inte svarar här.

Svaret jag fick var följande:
"Denna vara har tyvärr inte något fastställt releasedatum i Sverige, vi kan därför inte besvara din fråga. Så fort vi får information från leverantören om när den ska släppas kommer vi att uppdatera vår hemsida."

Jag avbeställde mitt kort och beställde likadant från inet istället. 190 kr dyrare, men jag har det troligtvis imorrn.

Permalänk

Jag är nöjd med CDON förutom på en punkt, och det är returer/ångerrätt.
Tar fruktansvärt lång tid och supporten missförstår en vilket gör att det tar längre tid att registrera returen.
Definitivt en av deras svaga sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenSkurhink:

Jag skickade ett mail till CDON, eftersom de inte svarar här.

Svaret jag fick var följande:
"Denna vara har tyvärr inte något fastställt releasedatum i Sverige, vi kan därför inte besvara din fråga. Så fort vi får information från leverantören om när den ska släppas kommer vi att uppdatera vår hemsida."

Jag avbeställde mitt kort och beställde likadant från inet istället. 190 kr dyrare, men jag har det troligtvis imorrn.

Tack för informationen! Jag gör likadant.

Permalänk
Medlem

beställde msi 970 gtx och fått order status Mottagen av lagret efter 3 dagar nu och chatt supportern hjälper inte mkt utan bara copy paste information som inte hjälper mig.
45179258

inte nöjd.

Permalänk

Har ni eller när får ni in Corsair Air 240 chassina?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

tänkte beställa ett z97-pro wifi ac och ett gtx 980 msi gaming ifrån er
hur pass säker är frakten då dessa är två väldigt ömtåliga delar vill jag veta om jag kan förvänta mig hela delar när dom kommer fram