Permalänk
Medlem

Hur mycket betalar ni förr eran Z3 och Z3c i månaden?

Och vart har ni tagit den?

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en Z3c imön. Väntade först på nexus 6 men den är för stor. Z3c har egentligen perfekt storlek och bra prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Har samma problem med min Z2, kunde välja 1080p igår men nu är 1080p och 480p borta 😤

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom jag bara haft den två dagar tyckte jag det var värt att återställa. Foton och mitt sparade spel i Mindcraft osv försvann inte.
Nu har jag 1080p igen och kommer inte låta appen uppdateras automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Hur mycket betalar ni förr eran Z3 och Z3c i månaden?

Och vart har ni tagit den?

Har tagit den på telia med deras komplett max 27 6gb data. Betalar 100 kr i månaden för mobilen i 24 månader. Egentligen blir det ca 130kr i månaden i 12 månader och ca 230kr i månaden i resterande 12 månader när man räknar med vad mitt gamla abbonemang kostade, och att man får med spotify i 12 månader.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Eftersom jag bara haft den två dagar tyckte jag det var värt att återställa. Foton och mitt sparade spel i Mindcraft osv försvann inte.
Nu har jag 1080p igen och kommer inte låta appen uppdateras automatiskt.

Skönt att höra att det löste sig för dig, en fråga bara, vilken version av youtube har du just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Skönt att höra att det löste sig för dig, en fråga bara, vilken version av youtube har du just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

5.7.38 vilken har du?
Ingen aning om det var apen eller OSet som orsakade det men det lär ju märkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Hur mycket betalar ni förr eran Z3 och Z3c i månaden?

Och vart har ni tagit den?

Jag har Tre, fastpris, 10 gb surf och telefon för 349:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

5.7.38 vilken har du?
Ingen aning om det var apen eller OSet som orsakade det men det lär ju märkas.

Du har väl inte övergett Nokia föresten? Tyckte du hade en ny 930 häromdan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag stör mej på att den är lite hal. Det är synd att det tycks ta sån tid innan man ser några orginalskal/fodral till den.
Har nån köpt något tredjeparts-skal/fodral till den än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Du har väl inte övergett Nokia föresten? Tyckte du hade en ny 930 häromdan.

Skickades från m.sweclockers.com

930 var ett recensionsexemplar men jag har kvar min 1520.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

5.7.38 vilken har du?
Ingen aning om det var apen eller OSet som orsakade det men det lär ju märkas.

Har den senaste, 5.10.3.5.
Testade din version och flera andra versioner men antingen kan inte appen starta eller så är högsta upplösningen 720p.. Vad surt, ska fortsätta googla och se om jag hittar lösningen. Tack ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hkman:

Jag stör mej på att den är lite hal. Det är synd att det tycks ta sån tid innan man ser några orginalskal/fodral till den.
Har nån köpt något tredjeparts-skal/fodral till den än?

Har köpt både tredjeparts och originalskal, det första kommer nog imorgon, det andra är jag osäker på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Har köpt både tredjeparts och originalskal, det första kommer nog imorgon, det andra är jag osäker på.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte ett skal från Krusell, passar väl ok, men det täcker bland annat laddarslotten, så kan bli lite klurigt att ladda med skalet på.
Inte omöjligt, men klurigare.

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Här är två bilder jag tog idag. Tycker kameran är bra.

http://i.imgur.com/tthlzhK.jpg

http://i.imgur.com/HEPHptH.jpg

Såg ju bra ut

Ser gärna fler bilder från er som har telefonen, samt lite intryck kring byggkvalitet då det verkar råda lite delade åsikter om att den är undermålig (glappande knappar osv).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Förbeställde Z3 Compact från Telia och tyckte det var en ganska nice deal när man fick med ett par sony MDR10 hörlurar, men där blev man blåst.

Fick telefonen för några dagar sen och den är bra, men idag fick jag hörlurarna tydlige tycker Telia att det är okej att byta ut sony lurarna mot ett par från marshall som kostar ungefär hälften så mycket, dessutom säger det inget om bytet utan hoppas att man inte märker något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Förbeställde Z3 Compact från Telia och tyckte det var en ganska nice deal när man fick med ett par sony MDR10 hörlurar, men där blev man blåst.

Fick telefonen för några dagar sen och den är bra, men idag fick jag hörlurarna tydlige tycker Telia att det är okej att byta ut sony lurarna mot ett par från marshall som kostar ungefär hälften så mycket, dessutom säger det inget om bytet utan hoppas att man inte märker något.

Du fick inte med original lurarna som Sony skickar med mobilen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bazisten:

Du fick inte med original lurarna som Sony skickar med mobilen?

Jo, de skickas med i paketet oavsett. Han skulle fått med ett par extra lurar på köpet, Sony mdr10 i detta fall men de bytte ut dessa mot ett par andra billigare lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Förbeställde Z3 Compact från Telia och tyckte det var en ganska nice deal när man fick med ett par sony MDR10 hörlurar, men där blev man blåst.

Fick telefonen för några dagar sen och den är bra, men idag fick jag hörlurarna tydlige tycker Telia att det är okej att byta ut sony lurarna mot ett par från marshall som kostar ungefär hälften så mycket, dessutom säger det inget om bytet utan hoppas att man inte märker något.

När du uppmärksammar detta för Telia torde det inte vara några problem att fixa detta, hoppas det i vart fall!

Permalänk
Medlem

Fick även jag Marshall lurarna. Helt OK ljud. Men ganska obekväma. Ska ta och snacka med telia.

Telia kör i stort sätt på taktiken: "De kostar båda lika mycket hoss oss. Så här har vi löst det, så var nöjd".

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Fick även jag Marshall lurarna. Helt OK ljud. Men ganska obekväma. Ska ta och snacka med telia.

Telia kör i stort sätt på taktiken: "De kostar båda lika mycket hoss oss. Så här har vi löst det, så var nöjd".

Jag fick både Marshall och Sony MDR10 lurar samt Sony In-ear . Jag tycker Marshall lurarna sitter bättre då Sony lurarna sitter lite väl löst för min smak. Bra ljud i båda lurarna dock, med lite fördel Sony MDR10 enligt mina öron:) In-ear har jag inte testat.

Permalänk
Medlem

Tog telefonen från laddaren klockan 6 imorse. Lekt duktigt med kameran under dagen. Streamat ljud via 4G genom blåtand till extern högtalare ett par timmar. Pratat en del i telefon. Har nu 50% batteri kvar.
Min Nexus 4 hade somnat för ett par timmar sen med samma belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

Men snälla nån, jag struntar väl fullständigt i om Sony har reklam på Fifa eller ej. Du är kanske också medveten av att Sony omsätter flera miljarder mer än vad Oneplus gör, du hittar Sony överallt tvapparater, Telefoner, Skärmar, ljudsystem, kameror mm. Min erfarenhet av Sony är att de gör bra mobiler, smidigt interface, bra passform, fantastisk kvalité etc... Därför köper jag en Sony Telefon

Erm.. Nu tar du mitt svar till någon annan ur dess sammanhang och puttar in din egen agenda här..
Om Sony telefoner är bra har ingen betydelse för poängen jag tog upp..

Permalänk
Entusiast

Har en fråga angående knapparna på z3compact, kan man gömma dem när man spelar / kollar film / surfar på något smidigt sätt? Känns som onödigt mycket yta tas upp på skärmen av dessa när man tex kollar: https://www.youtube.com/watch?v=ubC1e0ScghU#t=64

Har bara haft iPhone innan vilket har fysiska knappar så skulle vara trevligt om det gick att få fullskärm i applikationerna även på denna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Har en fråga angående knapparna på z3compact, kan man gömma dem när man spelar / kollar film / surfar på något smidigt sätt? Känns som onödigt mycket yta tas upp på skärmen av dessa när man tex kollar: https://www.youtube.com/watch?v=ubC1e0ScghU#t=64

Har bara haft iPhone innan vilket har fysiska knappar så skulle vara trevligt om det gick att få fullskärm i applikationerna även på denna.

De flesta nya apparna har stöd för något som kallas "Immersive Mode". Detta kom runt ett år sedan i och med Android 4.4.

Här är ett bra exempel (Badland är ett jättebra spel förresten):

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sears:

De flesta nya apparna har stöd för något som kallas "Immersive Mode". Detta kom runt ett år sedan i och med Android 4.4.

Här är ett bra exempel (Badland är ett jättebra spel förresten):

Okej, vet du ifall Square Enix spel har stöd för detta? (Final Fantasy, Chrono Trigger osv.) Det är bland det enda jag spelar mobilt. Trevligt att det går å gömma iaf, utnyttjar företagen immersive mode i alla nya appar?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Okej, vet du ifall Square Enix spel har stöd för detta? (Final Fantasy, Chrono Trigger osv.) Det är bland det enda jag spelar mobilt. Trevligt att det går å gömma iaf, utnyttjar företagen immersive mode i alla nya appar?

Nya spel, video och läs-appar, ja. Appar där innehållet är ditt fokus.

Jag har personligen bara Final Fantasy 3 av de äldre Square Enix spelen. Men FF3 har det inte och det har sannolikt inte de andra spelen heller.
Deras nyare spel har dock stöd för det. Har även här bara testat ett spel, deras sannolikt senaste, men Hitman GO har stöd för immersive mode. Det är även ett bra pusselspel, jag kan rekommendera att du tar en titt på det:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.squareenixm...

Jag kan även rekommendera ett gäng med andra bra spel samt appar om intresset finns. Generell regel för bra spel är i alla fall att det inte ska vara några "on-screen" knappar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sears:

Nya spel, video och läs-appar, ja. Appar där innehållet är ditt fokus.

Jag har personligen bara Final Fantasy 3 av de äldre Square Enix spelen. Men FF3 har det inte och det har sannolikt inte de andra spelen heller.
Deras nyare spel har dock stöd för det. Har även här bara testat ett spel, deras sannolikt senaste, men Hitman GO har stöd för immersive mode. Det är även ett bra pusselspel, jag kan rekommendera att du tar en titt på det:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.squareenixm...

Jag kan även rekommendera ett gäng med andra bra spel samt appar om intresset finns. Generell regel för bra spel är i alla fall att det inte ska vara några "on-screen" knappar.

Lysande, det hade nästan varit en dealbreaker ifall OSD knapparna var där alltid.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Lysande, det hade nästan varit en dealbreaker ifall OSD knapparna var där alltid.

Ah, med "on-screen" knappar menar jag virtuella kontroller som t.ex. en styrspak och knappar för olika sorters interaktion, likt många FPS spel gör. Detta är skräp. Det är ungefär lika logiskt som att spela Dark Souls med mus och tangentbord då Dark Souls endast emulerar en styrspak med musen (vilket gör rörelser otroligt onaturliga).
All sorts kontroll där en annan typ av kontroll-don emuleras är helt värdelöst, oavsett plattform.

Permalänk
Skrivet av hkman:

Jag har Tre, fastpris, 10 gb surf och telefon för 349:-.

Jävlar vad du måste ha tjatat. Känns som ett riktigt bra pris! Själv fick jag bara 4GB för samma pris :/

Permalänk
Medlem

Köpte en Z3 compact häromdagen. Har inte testat så mycket ännu, men fått ganska bra intryck av den överlag.

MEN, måste gå ut med en varning för fotoentusiasterna dock, att kvaliteten på kameran är under all kritik!! Visst, man kan inte förvänta sig så mycket av en mobilkamera kanske, men jag gjorde en jämförelse med samsung galaxy note 3, och det var enorm skillnad i små detaljer på de fotografierna vi tog på grenar och löv. De drygt 20MP som Z3 har motsvarar kanske 4-5 MP i en "riktig" kamera, uppskattningsvis.

Blev riktigt förvånad över detta, då i princip alla recensenter har hävdat att kameran är bra till mycket bra.

Uppdaterar med bildbevisen senare.

EDIT: Jag skulle gissa att den bedrövliga detaljåtergivningen beror på ett aggressivt sharpeningfilter, kombinerat med att den sparar bilderna i hög kompression, typ 50% jpg kvalitet. Ingen av dessa går att ställa in manuellt.