Permalänk
Medlem

Scanna flera dokument till en PDF

Sitter här med ett lite märkligt bekymmer. Köpte för en tid sen en ny "multifunktions skrivare" med förmåga att skanna till PDF. Alltid trevligt, men hur jag än gör vägrar den acceptera att jag vill skanna flera sidor till samma PDF. Efter att ha snackat med Dell, verkar det stå klart att det helt enkelt inte är möjligt med deras skrivare (?) och då letar jag helt enkelt efter en ny, igen.
Tips?

Laserskrivare, fax, kopiator, & scanner funktion, är önskemålen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är möjligt.

Detta är ett alternativ tills du hittar en lämplig "multifunktionsskrivare".
http://www.pdfmerge.com/sv

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Får titta över filstorlekarna. Ett annat alternativ är ju här men det ser lite så där seriöst ut, och jag hade önskat det inte involverade någon extra användare-interaktion. Men jag får titta på det.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Det är fullt möjligt med de jag har köpt in i jobbet från HP och Brother. Jag har en enkel Brother hemma och den klarar av att skanna till en flersidig PDF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grodan Boll:

Det är fullt möjligt med de jag har köpt in i jobbet från HP och Brother. Jag har en enkel Brother hemma och den klarar av att skanna till en flersidig PDF.

Där ser man där ser man!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Då får jag börja snegla mot en brother, och se vad jag kan få fram. Det ser inte speciellt tydligt ut, vad de kan eller inte, vilket är ganska universellt för alla skrivare, tyvärr.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

HP på jobbet kan. Tror man i menyn "skapar arbete" där den samlar och sedan kan man skicka iväg.

Permalänk
Medlem

Jag har det omvända problemet på jobb, vår förra MFP från Canon, säkert 10 år på nacken, kunde man välja om den skulle göra en pdf per blad eller alla till samma. Vår nya HP scannar bara till en samlad PDF, vilket gör att om man vill ha enskilda så måste man ta ett blad i taget istället för att lägga en bunt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för fel på scannern ? Det är ett bättre program du behöver snarare än en ny scanner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det för fel på scannern ? Det är ett bättre program du behöver snarare än en ny scanner.

"Felet" är att det i dag inte finns någon fristående mjukvara. Släng papper i maskinen, tryck för att skanna, och få en PDF. En del av mjukvarusviten till skrivaren, så klart, och helt utan att användaren behöver interagera med mjukvarorna. Självklart kan jag köpa Adobe Acrobat XI Standard och få funktionen via manuellt klickande, men vad jag egentligen vill, är att få det till ett minimum av besvär, precis så som jag har det i dag, med skillnaden att det blir en PDF.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Detta går även att göra med enklare Samsung skrivare vet jag.

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter egentligen som det är ett ocr program du behöver eller funkar det att scanna som bilder? Libreoffice kan scanna och spara som pdfer om du har installerat en driver till scannern så att den inte är inbakad i nått "specailprogram"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.