AMD utser Lisa Su till ny vd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är ju samma video som sitter i ingressen.

Mö? Fan vad lyckat Jag får skylla på förkylning och feber.. Ja ja.. finns det fler som missat videon i ingressen för att de är allmänt ofokuserade och flummiga på grund av förkylning eller annan orsak fick de ju en chans till nu

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Birkus:

Ursprungliga inlägget jag ifrågasatte löd: "Härligt att se en kvinna i en sån här topp position!."
Just därför att jag tycker att ämnet är intressant att diskutera, och för att jag antog att han menade att det var bra att hon blev vald just för att hon var kvinna. Jag frågade varför han sa så, och har inte fått svar på det.

Tycker du att det är bra att hon blev vald just för att hon är kvinna? Om inte, så håller du med mig.
För att förtydliga, menar jag inte att det är negativt att hon blev vald för att hon är kvinna, utan att det inte är positivt att hon blev vald för att hon är kvinna. Om det är bra att hon blev vald, så är det för att hon är bra på sitt jobb. Könet är oväsentligt.

Jag tvivlar inte på hennes kompetens för att hon är kvinna, jag har ingen åsikt om valet än, eftersom jag inte vet om hon är bra eller dålig.

Jag ifrågasätter inte beslutet, men jag tänker inte förespråka det heller eftersom jag inte har bevis för att hon är varken bra eller dålig. Om någon annan hade varit bättre lämpad så borde de ha fått jobbet, men om hon är bäst så ska hon behålla det. Det är rationellt.

Jag gav mig in i debatten för att någon (enligt vad jag uppfattade, och fortfarande inte har fått bekräftat) verkade påstå att det var bra att hon blev vald för att hon var kvinna. Hade någon sagt samma sak om en man som blev vald så hade jag ifrågasatt det med, eftersom det inte är betydelsefullt i sammanhanget hur personen kissar.

Jag antar inte att hon blev vald för att hon är kvinna, jag ifrågasatte en annan persons uttalande om saken.
Eftersom det du säger är sant, om favoriseringen av män, så drar jag snarare slutsatsen att detta inte är ett fall av kvotering. Men det är lika fel att förespråka kvinnor på ledarposter som det är att förespråka män, eftersom det inte har med saken att göra.

Hela grunden till kritiken är inte deras antagande utan ditt antagande. Att hon kanske blev vald på grund av kvotering. Det antagandet är det du som har gjort, inte de andra. Och det får du stå för. Jag brukar inte tala för andra, men jag lovar dig att alla de som i tråden skrivit att de är glada för att det blev en kvinna som VD baserar detta på att en helknäpp maktordning baserat på kön nu luckras upp lite mer.
Det är alltså en möjlig samhällsändring som med mer jämställdhet som följd som folk är glada för.

Hur du istället får det till att folk är glada över en kvotering är för mig ett stort (jäääättestort) frågetecken.
Att du ens tar upp det här som ett potentiellt kvoteringsfall helt utan belägg irriterar en hel del. Det är totalt grundlöst!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hela grunden till kritiken är inte deras antagande utan ditt antagande. Att hon kanske blev vald på grund av kvotering. Det antagandet är det du som har gjort, inte de andra. Och det får du stå för. Jag brukar inte tala för andra, men jag lovar dig att alla de som i tråden skrivit att de är glada för att det blev en kvinna som VD baserar detta på att en helknäpp maktordning baserat på kön nu luckras upp lite mer.
Det är alltså en möjlig samhällsändring som med mer jämställdhet som följd som folk är glada för.

Hur du istället får det till att folk är glada över en kvotering är för mig ett stort (jäääättestort) frågetecken.
Att du ens tar upp det här som ett potentiellt kvoteringsfall helt utan belägg irriterar en hel del. Det är totalt grundlöst!

Det och att det dessutom av många verkar finnas en uppfattning att det rör sig om kvotering för att det är en kvinna som blev vald till posten. Man kanske inte inser det, men det man i praktiken då säger är att det inte finns några kvinnor med VD-kompetens, utan de som sitter, sitter där på grund av kvotering och inget annat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Rory Read är en business kille och han har gjort ett bra jobb att få AMD på fötterna igen.
Det gick väldigt dåligt för AMD ett tag med röda kvartal gång på gång, men Rory Read har omstrukturerat företaget och splittrat tillverkningen till GlobalFoundries, mm och fått AMD på fötter igen.

Nu när AMD är på fötter igen, så är det bra att dom tar in någon som kan driva utvecklingen och innovation och få AMD att bli mer ledande i framkant.

Det finns vissa ideologiska knäppgökar som helt ignorerar kompetens och försöker få in personer som chefer utifrån att dom är kvinnor för att det är deras ideologi. Det ska man vara försiktig med, se bara vad som hände med HP efter att dom lätt en kvinna styra företaget.

Det är inget illa menat mot kvinnor och jag påstår inte att dom är mindre lämpliga som chefer.
Jag säger bara det är idioti att ta in en person i ideologiska syften. Man ska alltid strunta i könet och alltid fokusera på kompetens och erfarenhet.

Jag tror och hoppas att Lisa Su valdes pga av hennes meriter, kompetens och erfarenhet. Jag tror att AMD gjorde rätt val, och jag tror och hoppas att det kommer att gå bra för AMD.

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk "tycker det är roligt" eller att det är bra eller ens viktigt vilket kön en VD har. En del verkar helt besatta av just kön och verkar se människor först utifrån vilket kön de har. Inte kompetens och inte erfarenhet nej det är könet som är det viktiga för dessa individer. Detta "råkar" ofta vara samma människor som menar att män och kvinnor är exakt lika och att kön endast är en social konstruktion.

Dessa människor påstår att vi alla är precis lika och att inga skillnader finns, men samtidigt är de fullständigt besatta av kön i alla möjliga olika sammanhang! Ena sekunden existerar knappt våra kön, andra sekunden kommer det fram att det är det första de tänker på.

Tankarna går till homofober med homoerotiska tankar eller präster som officiellt lever i celibat, men privat har sex hela tiden.

Dubbelmoral hela vägen mao! Kvinnor som grupp skulle tjäna jäkligt mycket på om folk bara lät dem vara och verka som alla andra istället för att göra en stor grej av det hela tiden. Aaah du har en vagina, underbart att du fick det här jobbet! NEJ! Det är inte så sann jämlikhet ser ut. personligen skulle jag bli sårad och förbannad om någon talade om mig utifrån ett annat perspektiv än min gärning.

Låt alla vara och sluta prata om deras kön hela jävla tiden så ska ni se att det blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det var någon som kommenterade att det var härligt med en kvinna på topp position. Det var nog det som fick igång debatten om hur pass lämplig hon är som kvinna eller som person . Det finns allvarligare problem i samhället idag men för vissa är det en livskamp med feminism och jämställdhet.

Varför skulle det inte vara det? En av de viktigaste arbetena vi har framför oss, att få det jämlikt mellan män och kvinnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det finns vissa ideologiska knäppgökar som helt ignorerar kompetens och försöker få in personer som chefer utifrån att dom är kvinnor för att det är deras ideologi. Det ska man vara försiktig med, se bara vad som hände med HP efter att dom lätt en kvinna styra företaget.

Leo Apotheker är en man. Han är den enskillt största orsaken till att det går som det går för HP idag. Meg Whitman gör nog vad hon kan för att rätta till hans "fyllekörning" av företaget men sådant går inte på en natt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Det och att det dessutom av många verkar finnas en uppfattning att det rör sig om kvotering för att det är en kvinna som blev vald till posten. Man kanske inte inser det, men det man i praktiken då säger är att det inte finns några kvinnor med VD-kompetens, utan de som sitter, sitter där på grund av kvotering och inget annat.

Ja det var det här jag ville få fram. Men det behövde absolut förtydligas. Väldans viktigt! Tackar!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Fattar inte att folk "tycker det är roligt" eller att det är bra eller ens viktigt vilket kön en VD har. En del verkar helt besatta av just kön och verkar se människor först utifrån vilket kön de har. Inte kompetens och inte erfarenhet nej det är könet som är det viktiga för dessa individer. Detta "råkar" ofta vara samma människor som menar att män och kvinnor är exakt lika och att kön endast är en social konstruktion.

Dessa människor påstår att vi alla är precis lika och att inga skillnader finns, men samtidigt är de fullständigt besatta av kön i alla möjliga olika sammanhang! Ena sekunden existerar knappt våra kön, andra sekunden kommer det fram att det är det första de tänker på.

Tankarna går till homofober med homoerotiska tankar eller präster som officiellt lever i celibat, men privat har sex hela tiden.

Dubbelmoral hela vägen mao! Kvinnor som grupp skulle tjäna jäkligt mycket på om folk bara lät dem vara och verka som alla andra istället för att göra en stor grej av det hela tiden. Aaah du har en vagina, underbart att du fick det här jobbet! NEJ! Det är inte så sann jämlikhet ser ut. personligen skulle jag bli sårad och förbannad om någon talade om mig utifrån ett annat perspektiv än min gärning.

Låt alla vara och sluta prata om deras kön hela jävla tiden så ska ni se att det blir bra.

Historian är det största bevisen på hur samhället formar människor och utgör olikheter.
Kvinnor har generellt alltid ansetts varit det underlägsna könet i samhället och har där efter fått utstå praktiska orättvisor, precis som mörkhyade.
Två liknande problem, svårt att bara glömma när man påminns i modern tid fast i mildare grad förstås.

Jämställdhet och mångfald är bland det viktigaste och smartaste grundstenarna i ett samhälle.
Vi pratar inte egentligen om könet, utan olikheter som råkar vara till kvinnans nackdel generellt i detta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Varför skulle det inte vara det? En av de viktigaste arbetena vi har framför oss, att få det jämlikt mellan män och kvinnor.

Problemet är att det finns vilt skilda uppfattningar om vad jämställdhet var, är och vad det ska vara. I svensk media verkar det betyda att eftersom kvinnor generellt sett har lägre inkomster, så är alla svenska män dödsknarkarnazister och vi lever i ett talibansamhälle. Detta trots att vi relativt sett, även med de parametrar som feministerna själva satt upp ligger på topp 5 i världen.

Jag tror att de allra flesta tycker att kvinnor ska ha rätt till samma chans i livet (dock inte rätt till samma resultat) som män. Men lagstadgad kvotering och diskriminering är inte bara ingen lösning utan förvärrar problemen betydligt. Själv tror jag att kvinnor kommer att fortsätta prioritera barn, familj och att ha en sysselsättning som de finner meningsfull framför högsta möjliga inkomst. Jag tror inte att det är mitt eller någon annans jobb att tala om för kvinnor att de lever fel. Att de borde satsa mer på saker som de inte är intresserade av. Jag tycker vi borde satsa på att lyfta och förbättra de yrken som kvinnor dominerar inom tex vård och omsorg. För mig är det skandal att ett vårdbiträde kan ha jobbat i 30 år och tjänar 17 papp före skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Historian är det största bevisen på hur samhället formar människor och utgör olikheter.
Kvinnor har generellt alltid ansetts varit det underlägsna könet i samhället och har där efter fått utstå praktiska orättvisor, precis som mörkhyade.
Två liknande problem, svårt att bara glömma när man påminns i modern tid fast i mildare grad förstås.

Jämställdhet och mångfald är bland det viktigaste och smartaste grundstenarna i ett samhälle.
Vi pratar inte egentligen om könet, utan olikheter som råkar vara till kvinnans nackdel generellt i detta fall.

The devil is in the details, som de säger. Välstånd är definitivt sammanknippat med kvinnors rätt att bestämma över sina kroppar och över reproduktion. Men att det skulle vara gynnsamt för ett samhälle att kvotera in kvinnor i maktpositioner eller i yrken där tex fysisk styrka är viktigt, det får du gärna befästa på något sätt. Och nej, jag godkänner inte totalpolitiserade beställningsjobb.

Vad gäller mångfald, om det gäller sk kulturell mångfald så kanske du vill kan komma med några konkreta exempel på samhällen där det experimentet inte har slutat med allvarliga konflikter. Jag utmanar dig att hitta sådana exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Problemet är att det finns vilt skilda uppfattningar om vad jämställdhet var, är och vad det ska vara. I svensk media verkar det betyda att eftersom kvinnor generellt sett har lägre inkomster, så är alla svenska män dödsknarkarnazister och vi lever i ett talibansamhälle. Detta trots att vi relativt sett, även med de parametrar som feministerna själva satt upp ligger på topp 5 i världen.

Jag tror att de allra flesta tycker att kvinnor ska ha rätt till samma chans i livet (dock inte rätt till samma resultat) som män. Men lagstadgad kvotering och diskriminering är inte bara ingen lösning utan förvärrar problemen betydligt. Själv tror jag att kvinnor kommer att fortsätta prioritera barn, familj och att ha en sysselsättning som de finner meningsfull framför högsta möjliga inkomst. Jag tror inte att det är mitt eller någon annans jobb att tala om för kvinnor att de lever fel. Att de borde satsa mer på saker som de inte är intresserade av. Jag tycker vi borde satsa på att lyfta och förbättra de yrken som kvinnor dominerar inom tex vård och omsorg. För mig är det skandal att ett vårdbiträde kan ha jobbat i 30 år och tjänar 17 papp före skatt.

Kvinnor har generellt betydligt bättre skolresultat än män, vill bara poängtera detta.
Miljön runt omkring oss är det som påverkar våra intressen och värderingar även till det yttersta om det känns som vi helt väljer allt själva även om jag tror att vi alla har i grunden samma uppfattning om vad som är rätt och fel.
Jämställdhet är som det låter, inget annat. Dock måste man arbeta på den "sidan" som problemet finns.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ice Frontier:

The devil is in the details, som de säger. Välstånd är definitivt sammanknippat med kvinnors rätt att bestämma över sina kroppar och över reproduktion. Men att det skulle vara gynnsamt för ett samhälle att kvotera in kvinnor i maktpositioner eller i yrken där tex fysisk styrka är viktigt, det får du gärna befästa på något sätt. Och nej, jag godkänner inte totalpolitiserade beställningsjobb.

Vad gäller mångfald, om det gäller sk kulturell mångfald så kanske du vill kan komma med några konkreta exempel på samhällen där det experimentet inte har slutat med allvarliga konflikter. Jag utmanar dig att hitta sådana exempel.

Är det inte konkret nog att du tar upp kvotering i den här tråden när det inte finns några belägg för att kvotering skett så vet jag inte vad som är konkret nog.
Ozzed förklarade problematiken väl kring detta lite tidigare.
Väldigt passande uttryck: The devil is in the details

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

What a joke!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

What a joke!!

Utveckla gärna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Nope jag tycker bara det är mysigt att ni försvarar feminism så aggresivt. Please go on, har ni haft kvinnliga chefer nån gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Nope jag tycker bara det är mysigt att ni försvarar feminism så aggresivt. Please go on, har ni haft kvinnliga chefer nån gång?

Ditt inlägg lyser igenom rätt hårt. Du har uppenbarligen haft en kvinnlig chef och inte är nöjd med det.

Jag skulle inte vilja påstå att alla här diskuterar "Feminism" utan jämställdhet är ett bättre ord.
Inte lätt att vara kvinna och chef på arbetsplatser med mansgrisar som inte behandlar hon med den respekt hon förtjänar.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Nope jag tycker bara det är mysigt att ni försvarar feminism så aggresivt. Please go on, har ni haft kvinnliga chefer nån gång?

Så bra att du håller med ;).
Och ja visst! Haft en kvinna som chef flertalet gånger.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Nope jag tycker bara det är mysigt att ni försvarar feminism så aggresivt. Please go on, har ni haft kvinnliga chefer nån gång?

Jag har haft både kvinnliga och manliga chefter och har inte upplevt någon direkt skillnad i varken kompetens eller ledarstil. Det enda är väl i så fall att en manlig chef utmärkte sig genom att vara sexistisk och blev så småningom avstängd för sexuella trakaserier mot en kvinnlig anställd, men givetvis finns det sexistiska kvinnliga chefer med, även om jag inte varit med om det själv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kvinnor har generellt betydligt bättre skolresultat än män, vill bara poängtera detta.
Miljön runt omkring oss är det som påverkar våra intressen och värderingar även till det yttersta om det känns som vi helt väljer allt själva även om jag tror att vi alla har i grunden samma uppfattning om vad som är rätt och fel.
Jämställdhet är som det låter, inget annat. Dock måste man arbeta på den "sidan" som problemet finns.

Så kvinnors drift att föda barn är inte en drift utan ett intresse som samhället har fostrat fram i dem? :>

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ice Frontier:

Så kvinnors drift att föda barn är inte en drift utan ett intresse som samhället har fostrat fram i dem? :>

Goddag yxskaft!
Eller det kanske finns en poäng som är relevant för tråden eller inlägget du citerade? Behöver nog förtydligas några steg i så fall.

Edit: Kanske är jag som är seg i kolan bara. Inte alls otroligt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Så kvinnors drift att föda barn är inte en drift utan ett intresse som samhället har fostrat fram i dem? :>

Kvinnor är biologiskt kapabla att föda barn, det behöver inte betyda att alla kvinnor har lust med det, lika lite som alla män vill ha barn. Håll isär begreppen, annars blir det bara mer pinsamt än det redan är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Är det inte konkret nog att du tar upp kvotering i den här tråden när det inte finns några belägg för att kvotering skett så vet jag inte vad som är konkret nog.
Ozzed förklarade problematiken väl kring detta lite tidigare.
Väldigt passande uttryck: The devil is in the details

Om du hade orkat läsa igenom mina inlägg så hade du kanske förstått att vi också diskuterar definitionen på jämlikhet. Min poäng var att alla inte verkar ha samma uppfattning. Jag har aldrig insinuerat att Su skulle vara kvoterad. Så vad har det med saken att göra?

Sverige verkar vi dock vara på god väg mot en situation när kvinnor som hon mycket väl kan bli inkvoterade i sådana sammanhang. Kommer säkert göra mycket för kvinnors självbild och självförtroende, tror du inte det? På samma sätt som när lärarna tvingade oss att välja tjejer i basket eller innebandy laget på rasterna på mellanstadiet. Trots att resultatet endast blev att det blev tydligt att tjejerna inte kunde konkurrera med det mer hårdföra och aggressiva spelet vi som killar hade. Och samtidigt blev spelet sämre och långsammare. Ingen tjänade på det.

Ingen normal människa vill bli inkvoterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Goddag yxskaft!
Eller det kanske finns en poäng som är relevant för tråden eller inlägget du citerade? Behöver nog förtydligas några steg i så fall.

Edit: Kanske är jag som är seg i kolan bara. Inte alls otroligt.

Du påstod att miljön är vad som påverkar våra intressen. Du gjorde det exklusivt med din formulering. Jag gav dig ett extremt enkelt och lättförståeligt exempel där vår biologi påverkar våra intressen. Skulle inte det vara relevant det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ice Frontier:

Du påstod att miljön är vad som påverkar våra intressen. Du gjorde det exklusivt med din formulering. Jag gav dig ett extremt enkelt och lättförståeligt exempel där vår biologi påverkar våra intressen. Skulle inte det vara relevant det?

Näe, det var nog inte jag som skrev det. Däremot hängde jag inte med riktigt på kopplingen du gjorde i er diskussion. Fortfarande inte med på din poäng, men jag tar ett steg tillbaka på det sidsticksspåret ändå if i may.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kvinnor är biologiskt kapabla att föda barn, det behöver inte betyda att alla kvinnor har lust med det, lika lite som alla män vill ha barn. Håll isär begreppen, annars blir det bara mer pinsamt än det redan är.

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaa. Så att för att endast 85% av svenska kvinnor födrr barn, kan man inte dra nååååååååågra som helst slutsatser om vad kvinnor vill!

Och i Sverige har vi ca 5000 män i fängelse, men endast 300 kvinnor trots att det finns ungefär lika många av bägge. Men eftersom inte alla män sitter i fängelse, så kan vi inte dra nååååååågra slutsater alls!

Gissar att din skalle är så fylld med dogmer att du inte kan se hur dumt ditt resonemang är. Men andra kanske kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Näe, det var nog inte jag som skrev det. Däremot hängde jag inte med riktigt på kopplingen du gjorde i er diskussion. Fortfarande inte med på din poäng, men jag tar ett steg tillbaka på det sidsticksspåret ändå if i may.

Alright, det var Rob-killen som skrev det. Svårt att hålla reda på alla namn. My mistake.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ice Frontier:

Om du hade orkat läsa igenom mina inlägg så hade du kanske förstått att vi också diskuterar definitionen på jämlikhet. Min poäng var att alla inte verkar ha samma uppfattning. Jag har aldrig insinuerat att Su skulle vara kvoterad. Så vad har det med saken att göra?

Sverige verkar vi dock vara på god väg mot en situation när kvinnor som hon mycket väl kan bli inkvoterade i sådana sammanhang. Kommer säkert göra mycket för kvinnors självbild och självförtroende, tror du inte det? På samma sätt som när lärarna tvingade oss att välja tjejer i basket eller innebandy laget på rasterna på mellanstadiet. Trots att resultatet endast blev att det blev tydligt att tjejerna inte kunde konkurrera med det mer hårdföra och aggressiva spelet vi som killar hade. Och samtidigt blev spelet sämre och långsammare. Ingen tjänade på det.

Ingen normal människa vill bli inkvoterad.

Det som är beklämmande är att kvoteringsfrågan även i det här fallet blir ett viktigt argument som ifrågasättande. Som det alltid är, trots att det inte finns någon som helst grund för det i det här fallet. Varför tror du kvotering kom upp även denna gång när en kvinna fick en hög post?

Det du oroar dig för är att kvinnor kan tänkas inkvoteras. Men det du borde lägga lite mer vikt vid är att kvinnor i dag i väldigt hög uträckning utkvoteras från dessa poster. Det är ju idag män som i extremt stor utsträckning inkvoteras men det står inte specat i ett papper. Det är inte ett teoretiskt framtida cenario utan det är verkligheten idag. Där har du den stora boven i sammanhanget. Hur kan du inte se det som ett bekymmer?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Entusiast

Tråden håller på att spåra ur, lägg ner era spydiga och irrelevanta kommentarer.

Ska i övrigt blir spännande att se hur AMD gör ifrån sig de kommande åren.

Skrivet av Ice Frontier:

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaa. Så att för att endast 85% av svenska kvinnor födrr barn, kan man inte dra nååååååååågra som helst slutsatser om vad kvinnor vill!

Och i Sverige har vi ca 5000 män i fängelse, men endast 300 kvinnor trots att det finns ungefär lika många av bägge. Men eftersom inte alla män sitter i fängelse, så kan vi inte dra nååååååågra slutsater alls!

Gissar att din skalle är så fylld med dogmer att du inte kan se hur dumt ditt resonemang är. Men andra kanske kan.

Lugn nu.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaa. Så att för att endast 85% av svenska kvinnor födrr barn, kan man inte dra nååååååååågra som helst slutsatser om vad kvinnor vill!

Och i Sverige har vi ca 5000 män i fängelse, men endast 300 kvinnor trots att det finns ungefär lika många av bägge. Men eftersom inte alla män sitter i fängelse, så kan vi inte dra nååååååågra slutsater alls!

Gissar att din skalle är så fylld med dogmer att du inte kan se hur dumt ditt resonemang är. Men andra kanske kan.

Vad har det med vilja att göra? Och hur i hela friden är fängelsestatistik relevant? Försöker du påvisa att män överhuvudtaget inte platsar i rykeslivet eftersom de statistiskt sett är långt mer benägna att hamna i fängelse än kvinnor eller vart vill du komma? Och dina "argument" blir för övrigt inte ett dugg mer relevanta för att du stoppar in extra bokstäver.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.