Apple världens högst värderade varumärke

Permalänk
Melding Plague

Apple världens högst värderade varumärke

Världens högst värderade varumärken återfinns i IT-branschen och allra värdefullast är Apple, som inte bara klår konkurrenter som Google och Samsung utan även befäster ställningen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul, då kanske arbetarna i Kina kan få en julbonus(!)

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Grattis.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Är väl även en rätt hyfsad "bubbel-varning" på Apple. Visst. De har iTunes, icloud etc. Men det känns inte som att de har så värst mycket tjänster att komplettera hårdvaran med? Kanske är därför som de får ett högt tillväxtpotential

Vad har de mer för tjänster som de tjänar pengar på? De har väl ett gäng programsviter iofs!?

Anyway, kul för Apple! jag blev bara dock lite förvånad då deras telefoner åtminstone inte imponerat på mig. Men det är väl apparna som gör dem antar jag

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Kul, då kanske arbetarna i Kina kan få en julbonus(!)

Yeah... no.. that's not gonna happen

Permalänk
Inaktiv

Pampers?! Hurr-durr.

Permalänk
Inaktiv

119 miljarder $ ? Det är ju äckligt mycket pengar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Kul, då kanske arbetarna i Kina kan få en julbonus(!)

Dom arbetar inte åt Apple utan åt andra företag, dessa företag har dock kontrakt med Apple (och även andra jättar) och tillverkar själva hårdvaran och monterar ihop dem.

Permalänk

Nokia på 98:e plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Världens högst värderade varumärken återfinns i IT-branschen och allra värdefullast är Apple, som inte bara klår konkurrenter som Google och Samsung utan även befäster ställningen.

Läs artikeln

Förvirrad... Det står $m vilket borde innebära million? Miljard på engelska är ju billion.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Pampers?! Hurr-durr.

Babyboom vettu

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Vad har de mer för tjänster som de tjänar pengar på? De har väl ett gäng programsviter iofs!?

Utöver iTunes, Mac OS, iOS så kommer Apple att få en % varje gång någon använder deras kommande Apple Pay, till exempel. Så det är ingen brist på inkomstkällor där borta.

Skrivet av Jilted:

Förvirrad... Det står $m vilket borde innebära million? Miljard på engelska är ju billion.

118,000 miljoner är 118 miljarder.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jilted:

Förvirrad... Det står $m vilket borde innebära million? Miljard på engelska är ju billion.

Ja Apple är värt 118,000 miljoner dollar är hur jag tolkar det. Vilket stämmer?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Ja Apple är värt 118,000 miljoner dollar är hur jag tolkar det. Vilket stämmer?

Tänk på att , i USA (england också?) används för att lättare urskilja tusental. Alltså är det värt 118000 miljoner = 118 tusen miljoner = 118 miljarder.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Yeah... no.. that's not gonna happen

Nej, jag vet. Men det borde egentligen vara så. Har man så mycket pengar att man inte vet vad man ska göra med dem (man köper beats t.ex.) kan man lika gärna satsa på att människor ska få må bättre.

Skrivet av Friterad:

Dom arbetar inte åt Apple utan åt andra företag, dessa företag har dock kontrakt med Apple (och även andra jättar) och tillverkar själva hårdvaran och monterar ihop dem.

Så betala lite mer via kontraktet då? Sänd över på något annat sätt? Det går säkert att lösa. Problemet är ju att man inte vill göra det. Att lösa det juridiska/tekniska är inget problem.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk

Och direkt drar man till med en bil-jämförelse..Bra att vi håller på traditionerna!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

Ganska sjukt att varumärken kan vara värt så galet mycket pengar! Det "finns" ju egentligen ingenting bakom utan just bara ett varumärke. Undra om dom är noga med sin PR, man vill ju inte förstöra något som är värt 850 miljarder kronor ^^ Men nog är det som man undrar om en ny IT bubbla e på g, det kan gå snabbt utför, och någon ny kan galet fort ta över. Går inte att ta det lugnt bara för att man råkar vara på top 15

Permalänk
Medlem

Google har ju utan tvekan större inflytande ön Apple, borde röra runt på mer pengar med än Apple med sin sökmotor, YouTube och operativsystem. Sen är ju Apple inget utan samsung

Permalänk
Medlem

Så sjukt att ensamföretagare med en vision och idé vid starten kan leda till detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Så sjukt att ensamföretagare med en vision och idé vid starten kan leda till detta.

Ja, det gäller att satsa på småföretagande från statens sida. Underlätta redovisning et.c.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Vart är oljebolagen?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk

Jag trodde faktiskt att Google skulle växa mer än Apple med tanke på hur bra det går för Android och många av deras andra tjänster men där ser man!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det är bara varumärket. Börsvärdet ligger betydligt högre.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag trodde faktiskt att Google skulle växa mer än Apple med tanke på hur bra det går för Android och många av deras andra tjänster men där ser man!

Google växer mer och värdet på Apple är mer bara ett luftslott.
Med tanke på den rätt så patetiska iPhone 6 så förvånar det mig att folk fortfarande köper Apple slaviskt. Användare har mer eller mindre gett upp att försvara deras produkter som bra utan säger som sanning är att dom köper bara för att det är Apple.
Men för mig så har Apple gjort för mycket ont både humanitärt och även för den tekniska utvecklingen så jag vill inte stödja dom.
Och deras oskäliga priser gör inte saken bättre.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Utöver iTunes, Mac OS, iOS så kommer Apple att få en % varje gång någon använder deras kommande Apple Pay, till exempel. Så det är ingen brist på inkomstkällor där borta.

118,000 miljoner är 118 miljarder.

Dom har procent på försäljning av appar också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Google växer mer och värdet på Apple är mer bara ett luftslott.
Med tanke på den rätt så patetiska iPhone 6 så förvånar det mig att folk fortfarande köper Apple slaviskt. Användare har mer eller mindre gett upp att försvara deras produkter som bra utan säger som sanning är att dom köper bara för att det är Apple.
Men för mig så har Apple gjort för mycket ont både humanitärt och även för den tekniska utvecklingen så jag vill inte stödja dom.

Patetiska iPhone 6? Vad är så patetiskt med den? Att den är så äckligt snabb? Eller så jobbigt tunn?
Det enda som är patetiskt är Apple-hatare som dig, som sitter i sin lilla låda och tror han vet bäst.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Med tanke på den rätt så patetiska iPhone 6 så förvånar det mig att folk fortfarande köper Apple slaviskt.

Oavsett om man gillar Android eller iOS är det svårt att efter de tester som har kommit ut förneka att iPhone 6 och iPhone 6 plus är några av de absolut bästa telefonerna på marknaden just nu. Grym prestanda, några av de bästa skärmarna på marknaden och kamera i toppklass. Batteritiden är också riktigt bra.

http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review
http://www.theverge.com/2014/9/18/6339583/iphone-6-and-6-plus...
http://mashable.com/2014/09/20/apple-iphone-6-camera-shoot-ou...
http://www.dxomark.com/Mobiles/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-revi...
http://displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm

Betydligt snabbare än Samsung Galaxy S5 och HTC One (M8).

https://www.youtube.com/embed/nCln9_mgZJo

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Oavsett om man gillar Android eller iOS är det svårt att efter de tester som har kommit ut förneka att iPhone 6 och iPhone 6 plus är några av de absolut bästa telefonerna på marknaden just nu. Grym prestanda, några av de bästa skärmarna på marknaden och kamera i toppklass. Batteritiden är också riktigt bra.

http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review
http://www.theverge.com/2014/9/18/6339583/iphone-6-and-6-plus...
http://mashable.com/2014/09/20/apple-iphone-6-camera-shoot-ou...
http://www.dxomark.com/Mobiles/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-revi...
http://displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm

Betydligt snabbare än Samsung Galaxy S5 och HTC One (M8).

https://www.youtube.com/embed/nCln9_mgZJo

Jättekonstigt att dom är det när dom är bland de dyraste smartphones du kan köpa! Ärligt talat vem kollar på prestanda när man köper en flaggskeppsmodell dom är alla ungefär lika snabba, det man får kolla på är design och mjukvara, möjligtvis att en del har speciella saker som med HTCs stereo högtalar eller att LG har knapparna på baksidan vilket en del kanske tycker är smidigare osv

Permalänk
Medlem

Men hur har man omfattat Samsung i denna del? I mina ögon är ju Samsung största elektronikföretaget i världen? Dom konkurrerar inte bara på IT marknaden utan är ju också ledande inom ALLT som har med hushållet att göra. TV-apparater, smarta tvättmaskiner, kylskåp etc etc.

Apple är ju ändå dock bara telefoner och datorer.

Permalänk
Medlem

Har inte påstått att det är konstigt, tycker snarare de levererar vad man kan förvänta sig i den prisklassen. Det är inga billiga saker men o andra sidan är det något av det bäst presterande man kan köpa nu både vad gäller CPU prestanda, GPU prestanda, kamerans kvalitet och skärmens kvalitet. Därmed inte sagt att de passar alla eller är bäst för alla. Smaken är olika och jag har full förståelse för att det finns folk som föredrar annat.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.