Permalänk

Dragon age Origins fel

Det finns ett spel på Origin, Dragon age Origins som är gratis just nu och när jag laddade ner det och försökte starta det så stog det PhysXLoader.dll saknas vilket är konstigt för den filen finns i nvidia filen och det stod att man skulle ominstallera det igen och det gjorde jag men det fixade inte sig.

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att jag har samma fel...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har hittat en lösning!

https://mega.co.nz/#!II9GTZqY!gL7tPDxa53U62BWxzX5gNQbtSd4Cpml...

Ladda ned dessa två DLL-filer som jag har fixat ihop, lägg filerna i "bin_ship-mappen" som finns i "Dragon Age-installationsmappen"
Sedan är det bara att tuta o köra!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

det är bara en fil

Permalänk

jag fixade det på ett annat sätt allt man behövde göra var att söka up dem filerna som dragon age mappen inte hade och lägga dem i dragon age mappen (bin_ship) och så boom fixat men tack ändå för hjälpen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yoflaines:

det är bara en fil

Det är en Rar-fil som måste packas upp, precis som en Zip-fil. Använd med fördel 7-zip för att packa upp filen som är gratis.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoflaines:

det är bara en fil

Skrivet av Yoflaines:

och den fungerar inte

Du behöver ju inte vara så negativ Till och börja med är det visst två filer om man tar sig tiden att öppna RAR-filen... Lägger du sedan filerna i rätt mapp som jag angav i förra inlägget så fungerar spelet klockrent, satt nyss och spelade

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Det är ett RAR-arkiv, som innehåller två filer. Ska testa, jag har samma fel!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk

scrolla upp. jag fixade det på ett annat sätt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yoflaines:

scrolla upp. jag fixade det på ett annat sätt

Det är exakt det som erbjöds men från en säker källa

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoflaines:

jag fixade det på ett annat sätt allt man behövde göra var att söka up dem filerna som dragon age mappen inte hade och lägga dem i dragon age mappen (bin_ship) och så boom fixat men tack ändå för hjälpen.

Ahh... Det var väl näst intill precis exakt identiskt min lösning eller?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Ahh... Det var väl näst intill precis exakt identiskt min lösning eller?

Haha ja precis samma sätt

Permalänk
Medlem

För mig funkade inte ovanstående, jag installerade detta och då hoppade det igång: http://www.nvidia.com/object/physx-9.13.1220-driver.html

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED