Permalänk
Medlem

the vault ...

Är det bara jag som har problem med att komma åt the vault från goblins ??

Stöter på rainbowgoblins stup i kvarten, men ingen som leder mig till the vault ?
Kändes som de var lättare tidigare, eller bara jag som inbillar mig ?

Permalänk
Medlem

Är det bara rainbowgoblins som leder dit?

Permalänk
Medlem

rainbowgoblins leder inte till the vault utan bara till regnbågslandet"shimrish"
Det är dom vanliga som leder till the greedvault.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en DH jag startade denna season som nu är paragon level 116. Inte ett enda Vault än men kom till Whymsydale en gång. Denna upplevelse var dock ytters antiklimatisk då det inte fanns någon boss eller bra loot där

Tror att det bara är att fortsätta nöta bounties. Som jag har förstått det kan det inte öppnas en portal från en Rift.

Permalänk
Medlem

För mig brukar det inte vara några problem att hitta det. Givetvis tar det lite tid, men fokuserar man på att leta goblins brukar det inte ta mer än någon timme. Kan bli lite segt, men så det är ju med det mesta i D3.

Vissa områden har högre chans för att ha en goblin så spring runt och leta i dem.

Här är en liten guide med de flesta områden där goblins ofta spawnar.
http://pastebin.com/rCLpBtiz

Permalänk
Medlem

Om du vet vad rift it forward är (eller var kanske man ska säga) så finns det en liknande grupp nu. Folk farmar goblins, hittar dom en så skriver dom i gruppen, du joinar, hittar ni ett vaullt kör ni det såklart, annars äre bara att lämna.

Gruppen heter The Vault

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag har en DH jag startade denna season som nu är paragon level 116. Inte ett enda Vault än men kom till Whymsydale en gång. Denna upplevelse var dock ytters antiklimatisk då det inte fanns någon boss eller bra loot där

Tror att det bara är att fortsätta nöta bounties. Som jag har förstått det kan det inte öppnas en portal från en Rift.

Det finns 2 legendaries som enbart kan droppa i Whimsyshire/Whimsydale så vill man ha transmogs så måste man nöta där

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Det finns 2 legendaries som enbart kan droppa i Whimsyshire/Whimsydale så vill man ha transmogs så måste man nöta där

Synd att drop rate fortfarande är buggad på svärdet i Whimsyshire. :/

Jag har hittat fem Vaults fördelat på tre olika karaktärer varav är varit season. Finns små knep för att hitta dom lättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Synd att drop rate fortfarande är buggad på svärdet i Whimsyshire. :/

Jag har hittat fem Vaults fördelat på tre olika karaktärer varav är varit season. Finns små knep för att hitta dom lättare.

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt är det buggat?

Själv har jag varit i 11 vaults totalt varav 8 season, är bara att specifikt och effektivt farma goblins så kommer man dit på nolltid. Sen stöter man på de ibland när man kör bounties.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

På vilket sätt är det buggat?

Själv har jag varit i 11 vaults totalt varav 8 season, är bara att specifikt och effektivt farma goblins så kommer man dit på nolltid. Sen stöter man på de ibland när man kör bounties.

Svärdet som ser ut som en regnbåge droppar bara av en specifik (rare) fiende som efter Whimsydale inte spawnar som den ska. Läste en tråd där Blizzard själv bekräftade detta.

Finns ingen skillnad på Whimsyshire och Whimsydale, varpå den sistnämnda är den som man får tillgång till av goblins. Men, för att dessa inte ska krocka med varandra enligt script/kod, så fick Blizzard döpa om den sistnämnda.

Goblins är hur enkelt som helst att hitta - jag har hittat alla mina vaults i Moon Clan Cave...och jag får hoppas det inte fixas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Svärdet som ser ut som en regnbåge droppar bara av en specifik (rare) fiende som efter Whimsydale inte spawnar som den ska. Läste en tråd där Blizzard själv bekräftade detta.

Finns ingen skillnad på Whimsyshire och Whimsydale, varpå den sistnämnda är den som man får tillgång till av goblins. Men, för att dessa inte ska krocka med varandra enligt script/kod, så fick Blizzard döpa om den sistnämnda.

Goblins är hur enkelt som helst att hitta - jag har hittat alla mina vaults i Moon Clan Cave...och jag får hoppas det inte fixas.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah okej, att både hamburgaren och svärdet enbart droppas av specifika fiender är jag väl medveten om, att just den som droppar svärdet inte spawnar som den ska visste jag inte om och bryr mig inte direkt heller då jag inte tycker att transmogs är en viktig del av spelet (har inte ett enda transmoggat item) men för de som tycker det är viktigt är det ju lite surt för.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha. The vault har jag inte sett skymten av i seasons (HC) efter ca 250 paragon levels. Måste vara en skröna det där ;).
Har visserligen inte farmat efter vault specifikt heller men en hel del bounties och keywardens har ändå gjorts.

Så vaults verkar ju inte vara superdupervanliga iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Haha. The vault har jag inte sett skymten av i seasons (HC) efter ca 250 paragon levels. Måste vara en skröna det där ;).
Har visserligen inte farmat efter vault specifikt heller men en hel del bounties och keywardens har ändå gjorts.

Så vaults verkar ju inte vara superdupervanliga iaf.

Jag kör T6 med min witch doctor med alla pets igång, springer till Moon Clan Cave och hoppas på goblin. Rince and repeat, om man behöver pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segas:

Jag kör T6 med min witch doctor med alla pets igång, springer till Moon Clan Cave och hoppas på goblin. Rince and repeat, om man behöver pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Slut på det roliga för min del närmsta tiden ändå. Fixk problem med uppkopplingen när jag körde ubers förra helgen och dog samtidigt som dibbe gick ner. Min enda char i hc seasons.
Så nu äre lite paus :).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Slut på det roliga för min del närmsta tiden ändå. Fixk problem med uppkopplingen när jag körde ubers förra helgen och dog samtidigt som dibbe gick ner. Min enda char i hc seasons.
Så nu äre lite paus :).

Har du lite gear undanstoppad så är det ju bara att boosta upp en ny char
Finns ju communities för detta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Slut på det roliga för min del närmsta tiden ändå. Fixk problem med uppkopplingen när jag körde ubers förra helgen och dog samtidigt som dibbe gick ner. Min enda char i hc seasons.
Så nu äre lite paus :).

Jag har en Crusader i HC med Blessed Shield build om du ska ha boost någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sprang precis igenom några bounties på normal i pub game för att få lite Rift Key Stones och The Vault dök upp.. vilket slöseri att få den på normal Var iaf 1 i gruppen som fick sitt gem så det var ju alltid något.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

The vault är helt meningslöst imo. Se till att uppgradera boon of the hoarder-gemen till typ 25-30, räcker med att du byter ut amu till kymbos gold t ex. En runda på en vanlig rift solo ger dig 25-55 mille. Garanterat snabbare än att farma gobs.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

The vault är helt meningslöst imo. Se till att uppgradera boon of the hoarder-gemen till typ 25-30, räcker med att du byter ut amu till kymbos gold t ex. En runda på en vanlig rift solo ger dig 25-55 mille. Garanterat snabbare än att farma gobs.

Man behöver egentligen inte ens uppa gemet, fick ihop min första miljard på nolltid med ett helt ouppgraderat gem och utan att direkt farma guld.
Nu har jag uppat det i efterhand bara för att jag inte hade så mycket annat att uppgradera när jag körde låga grifts.

Men som du säger så är The Vault helt meningslöst om man redan har gemet, visst man får några garanterade legs från bossen och några Imperial gems på väg dit men guldet man får där får man ihop på nolltid när man väl fått sitt gem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

paragon lvl 80ish på min HC season char, inte hittat the vualt.

gjorde en SC season char, kom in i the vualt direkt efter att jag blev lvl 70...känns lite tråkigt =(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TiasE:

Har du lite gear undanstoppad så är det ju bara att boosta upp en ny char
Finns ju communities för detta.

Jo, det har jag ju såklart. Startade en munk istället men den satsningen har runnit ut i sanden.

Skrivet av Segas:

Jag har en Crusader i HC med Blessed Shield build om du ska ha boost någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack tack!
Fint erbjudande.
Men det får bli en liten paus för min del.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Sätt videon på 2x hastighet eller skippa bara fram. Ingen vits med att jaga gobs längre

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Sätt videon på 2x hastighet eller skippa bara fram. Ingen vits med att jaga gobs längre

https://www.youtube.com/watch?v=_8Dg2BePd3s

Förutsätter ju dock och man redan har hittat The Vault vilket TS inte har gjort
Man fortsätter ju inte farma gobs efter man fått gemet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Förutsätter ju dock och man redan har hittat The Vault vilket TS inte har gjort
Man fortsätter ju inte farma gobs efter man fått gemet.

Det är iofs sant

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2