Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Antar att dom kommer återställa PU när det går från beta till live, vilket kommer göra det jobbigt att hålla sig ifrån PU under betan. Inte lägga ner massa tid där för att få det bortkastat sen

Ganska nice att få en chans att fixa en jumppoint bara om du kört betan, så lär du ju veta var några är.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Ganska nice att få en chans att fixa en jumppoint bara om du kört betan, så lär du ju veta var några är.

Ganska säker på att dom kommer ändra dom med från beta till live versionen så att beta spelare inte ska få en fördel

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ganska säker på att dom kommer ändra dom med från beta till live versionen så att beta spelare inte ska få en fördel

såå du tror de kommer göra om universumet helt från beta till live? det tror inte jag

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

såå du tror de kommer göra om universumet helt från beta till live? det tror inte jag

Nja, dom behöver ju bara ändra koordinaterna. Ska ju vara rätt svårt att hitta och mappa en jump point. Vi får se när det kommer så långt

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Q4 2016, så snarare Q4 2017 då om man tittar på andra spel och hur det nästan alltid blir delays?

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Antar att dom kommer återställa PU när det går från beta till live, vilket kommer göra det jobbigt att hålla sig ifrån PU under betan. Inte lägga ner massa tid där för att få det bortkastat sen

Hehe mja, det beror väl på hur man ser på det. Ekonomi-systemet kommer ju behöva testas ordentligt, så tanken är väl att så många som möjligt ska vara med och pressa det från alla håll och kanter, hitta så många konstigheter och möjliga exploits som möjligt, vilket lär kräva en del speltid. Men det är ju upp till var och en att delta i detta

Det jag är orolig över är att man spoilar för mycket av universumet och annat innehåll innan det är färdigt. När spelet väl går live så lär vi ha en drös nya spelare som inte har spelat det tidigare alls, och sen en mängd veteraner som kan allt om universumet och systemen, och flyger som gudar. Det ska bli intressant. Förhoppningsvis så öppnar dom inte upp allt för mycket av PU under Betan, utan fokuserar mer på att testa systemen i begränsade områden.

Men ja, nollställningar av intjänade resurser och alla möjliga data lär ske med i stort sett varje patch, iaf inledningsvis. Det är ju lite så nu också då man bör ta bort sin USER-mapp och låta det genereras nya filer baserade på senaste versionen av spelet, samt reloada xml-filer. Annars kan det hända väldigt konstiga saker. Elite har också gjort en mängd nollställningar under sin liknande utveckling.

Skrivet av cracko:

Q4 2016, så snarare Q4 2017 då om man tittar på andra spel och hur det nästan alltid blir delays?

Ja, som sagt, man får ta det med en skopa salt. Allt är ju egentligen redan flera månader försenat. Det är dock ganska svårt att uppskatta hur utvecklingen rullar på under den långa tiden, särskilt med tanke på att det ständigt tas nya beslut om att tex uppgradera motorn eller implementera helt nya system osv för att underlätta utvecklingen på sikt. Så man får ha lite översikt.

Jag bryr mig dock inte sålänge man får vara så pass delaktig i utvecklingen som vi har fått vara så här långt. Vi tjänar bara på det i slutändan ändå

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Och DÄR kom AMD-koderna, in på radeon rewards hemsidan och kika så finns den där!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Fler som tänker vara vakna och kolla livestreamen från CitizenCon kl4 i morgon bitti?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Fler som tänker vara vakna och kolla livestreamen från CitizenCon kl4 i morgon bitti?

Njae.. lär väl bara vara någon trailer för FPS modulen och sånt. kan lika bra titta på youtube senare.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Njae.. lär väl bara vara någon trailer för FPS modulen och sånt. kan lika bra titta på youtube senare.

Skrivet av OskarW90:

Njae.. lär väl bara vara någon trailer för FPS modulen och sånt. kan lika bra titta på youtube senare.

Nja, det är sagt att allt vad gäller FPS-modulen kommer få fokus och presenteras först på PAX Australia vid månadsskiftet. Vad som kommer visas upp inatt är det ingen som riktigt vet än. Vi vet däremot att det har varit en större mängd "commercials" under produktion de senaste månaderna, så antagligen kommer vi iaf få se lite nya presentationer av olika skepp och varianter, samt såklart möjligheten att kunna köpa relaterade uppgraderings-kit och dylikt.

Många rykten säger även att det kan bli en ny större presentation av spelet likt den som visades under Kickstarter. Detta baserat på att CR tidigare har nämnt att han vill få ut något sådant så snart som möjligt, vilket är förståerligt med tanke på att Kickstarter-trailern är otroligt utdaterad men används fortfarande som deras mest grundläggande presentation av spelet för nya potentiella "backers". Förhoppningsvis så får man då äntligen även se Bengal Carriern's hypade ansiktslyft

Även SQ42 börjar närma sig, vilket dom har börjat retas med en del på senaste med relaterade bilder/koncept och olika uttalande om utvecklingen. En första teaser eller trailer av detta är att förvänta sig innan årsskiftet iaf.

Så spännande

Edit: Och så släppte dom nyss en patch till AC som innehåller en hemlis i patch-notes; "- To Be Announced…" Antagligen något dom aktiverar i natt, som tex möjligheten att flyga alla AC-dugligen skepp under en begränsad tid, som dom har velat göra vid ett lämpligt tillfälle. Vi får se!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Episkt!

2 batchar till av 890 Jump kommer gå att köpa under lördagen för $600, då första batchen sålde slut på några minuter. Med 5 timmars mellanrum (Tror det blir kl09 och kl14 då svensk tid då första batchen släpptes strax efter 04), för de som är intresserade.

3 varianter av Drake Cutlass finns nu att köpa eller uppgradera till, som presenterades med en kul trailer (Se nedan)

Som jag gissade ovan så är nu även alla AC-skepp tillgängliga för alla under en veckas tid, om man vill prova något man inte vill kasta pengar på.

I övrigt en riktigt bra stream på 2 timmar utan avbrott (Dock lite varierande ljudkvalité på mickar), som bör kollas igenom av alla när det väl dyker upp på tuben Det visades upp otroligt mycket ingame-material som dom har jobbat på, och det ser väldigt lovande ut! Pallar inte gå igenom all information som det talades om, utan ni får helt enkelt kolla igenom streamen sen.

Edit: Nu har det börjat dyka upp twitch-rippar. Här är fulla presentationen;

Och här är en utklipp av planetside-delen samt lite Constellation-flygande;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Japp

En till sak bland allt nytt.
Test Drive the Arena Commander Lineup!
"In honor of Star Citizen’s second anniversary we are opening up all five available trainer hips for use in Arena Commander for a whole week! All backers now have the ability to fly the Aurora, 300i, Hornet, M50, and the 350R."

Att få in dom i Hangaren och Arena Commander gör man genom "My Hangar" på hemsida och klicka på Configuration, där man kan sortera sina skepp i vilken ordning man vill. "Choose which ships you want to display in your Hangar. Unless stated otherwise, bays can hold 3 small ships or 1 medium/large ship each." Så fungerar det annars iaf.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är övertygad om att frågan ställts ett par gånger redan, men att söka efter svar i den här tråden blir rätt mastigt. Skulle inte någon som är ordentligt insatt i det hela göra en enkel liten FAQ på vad som krävs om man idag vill hoppa på tåget. Det hela har blivit rätt stort och om man inte var med från början - typ moi - så skulle det underlätta med lite förklaringar på hur man går till väga och vad för olika alternativ det finns.

Jag är som sagt sugen på att hoppa på tåget. Har skapat ett konto på RSI.. men sen då.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jag är övertygad om att frågan ställts ett par gånger redan, men att söka efter svar i den här tråden blir rätt mastigt. Skulle inte någon som är ordentligt insatt i det hela göra en enkel liten FAQ på vad som krävs om man idag vill hoppa på tåget. Det hela har blivit rätt stort och om man inte var med från början - typ moi - så skulle det underlätta med lite förklaringar på hur man går till väga och vad för olika alternativ det finns.

Jag är som sagt sugen på att hoppa på tåget. Har skapat ett konto på RSI.. men sen då.

En fin guide till skeppen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/46095085/Buyer%27s%20Guid...

Mer detaljerat och kanske något överväldigande info om skeppen:
https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=4338490C53C16A6D!11...

Deras egna FAQ:
https://robertsspaceindustries.com/faq

fl;li
Billigaste möjliga med beta
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...
för $5 extra
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-LN

Alternativt få tag på en AMD Mustang-kod för $35-$50.

utan beta
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR

Vill du flyga i AC under alphan (nu) måste du köpa:
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Module-Passes/Arena...
Motsvarande pass kommer behövas för varje del under alphan, FPS, social o.s.v.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av betan:

En fin guide till skeppen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/46095085/Buyer%27s%20Guid...

Mer detaljerat och kanske något överväldigande info om skeppen:
https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=4338490C53C16A6D!11...

Deras egna FAQ:
https://robertsspaceindustries.com/faq

fl;li
Billigaste möjliga med beta
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...
för $5 extra
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-LN

Alternativt få tag på en AMD Mustang-kod för $35-$50.

utan beta
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR

Vill du flyga i AC under alphan (nu) måste du köpa:
https://robertsspaceindustries.com/pledge/Module-Passes/Arena...
Motsvarande pass kommer behövas för varje del under alphan, FPS, social o.s.v.

Mycket uppskattat! Har nu bestämt mig att kasta €36 för ett ARENA COMMANDER STARTER-paket så att man får känna lite på det hela innan man bestämmer sig för vilken inriktning ens framtida spelande skall ta.

Tack så mycket!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Okej.. har nu köpt ett ARENA COMMANDER STARTER-paket med en liten Aurora och har redan ångrat mig och sneglar nu mot någon modell av Constellation. I'm hooked.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Känns igen det där, man blir hooked snabbt. Köpte först en Cutlass och sen en Reclaimer, får se när det blir mer, inte om

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Kämpa emot ett tag så lugnar sig habegäret. Nästan alla skepp går få tag på i spelet med intjänade spelpengar senare. Jag är väl inte helt oskyldig själv; jag började med en avenger men föll dit på en Banu trader senare, men annars har jag hållt mig på mattan.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Okej.. har nu köpt ett ARENA COMMANDER STARTER-paket med en liten Aurora och har redan ångrat mig och sneglar nu mot någon modell av Constellation. I'm hooked.

Klart det kan vara kul ha stora skepp. Men jag tänker att en del av upplevelsen kommer vara att börja med ett litet skepp och sedan tjäna ihop större och bättre skepp. Jag vill fixa en freelancer men, som sagt, tror det är roligare att tjäna ihop i spelet än att köpa en nu för" irl-pengar".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Hmm, kanske missat något?

Jag plockade upp Star Citizen genom AMD's Never Settle kampanj och skulle få med en Mustang Omega (R9 brandad liten jolle), registrerade och fick tillgång till commander och hangarmodulerna. Men min hangar är tom och jag kan inte provflyga Mustangen i commandermode.

Har jag missat något, eller kommer inte den förrän i fullversionen?

EDIT: My bad, löste det nu till Hangar
Behövde logga in på https://robertsspaceindustries.com
My RSI - My Hangar -> klicka på Configuration
Där kan man man välja vilken position som vilket skepp skall ha, inte helt självklart för mig :/

Men nu skall det funka (får vänta tills jag kommer hem).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hmm, kanske missat något?

Jag plockade upp Star Citizen genom AMD's Never Settle kampanj och skulle få med en Mustang Omega (R9 brandad liten jolle), registrerade och fick tillgång till commander och hangarmodulerna. Men min hangar är tom och jag kan inte provflyga Mustangen i commandermode.

Har jag missat något, eller kommer inte den förrän i fullversionen?

Mustang finns inte att flyga än i Arena Commander.

Gjorde en googling och fick upp denna tråd.
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/186562/a...

Permalänk

Lite bilder från MobiGlas, framtidens mobiltelefon och om det lilla vi vet om den idag tolkat av Byronyk.
3:18 där det pratas om "Add Layer" kommer vi kanske in på samarbetet med Warhorse Studios och hur kläder hanteras i Kingdom Come: Deliverance.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

En teaser på Gladius, Gladiator och Retaliator i bättre kvalité för de som missade snuttarna från streamen förra veckan Fyfan vad jag längtar efter min Gladius alltså! Har en speciell plats reserverad för den i min asteroid

Iom att vi knäckte 2 mille under helgen så har alla backers även blivit tilldelade 10.000 UEC att använda i Voyager Direct. CR hintar dock om att det kommer dyka upp en hel del nyheter där snart, så folk bör hålla i sina pengar ett litet tag till

Dom har även laddat upp två "Studio Updates" från Austin och Turbulent som visades upp på förra veckans event, fast i betydligt bättre kvalité och upplösning. Antar att resten dyker upp under morgondagen

Edit: Yep, nu dök det upp några till;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har börjat bygga upp en ganska stor pepp på detta spel. Naturligtvis så dreglar man ju över de lite fläskigare pledges, men samtidigt så bär det ju kanske lite emot att pynta 2.5k för en constellation aquila...
Är det bästa att kanske köra något lite lagom billigt till en början för att sedan, om man får blodad tand hoppa på något limited edition skepp?

Kan man vara med i fler än en organisation? Har ofta saknat det konceptet i spel, att man inte kan vara delaktig i flera konstellationer.

Några tips på ett vettigt nybörjarpledge? är inte så krigiskt lagd nödvändigtvis. Är mer inne på trade, exploration, eller kanske fuel extraction och salvaging? Känns som att slagits har man gjort i diverse skalor online till leda, känns betydligt mer lockande att det här spelet, kanske kan tillfredställa det där lilla extra att hitta något som någon annan inte har gjort...

Slutligen, jag är lite inne på att starta en egen organisation, har ett gäng polare som är lite pepp på det här spelet också. Men, det kanske är någon som har lite pejl på vettiga organistioner som kunde passa?
Jag är inte åldersfascist, men, jag är en bit över 30 och har familj och jobb och hela biten. Uppskattar avsaknad av drama, ego, strikta hierarkier och girighet. Jag är lite av en period hardcore spelare, ibland har man tid över och kan satsa, sen blir man less eller så behöver familjen sitt och då drar man ner på tempot lite, så jag är inte ute efter ett renodlat hardcore spelande.
Just nu behöver jag kanske mest någon som har god koll på spelet och kan hålla mig lite i handen och snacka skit med

/Donnys

Permalänk
Skrivet av Donnys:

Har börjat bygga upp en ganska stor pepp på detta spel. Naturligtvis så dreglar man ju över de lite fläskigare pledges, men samtidigt så bär det ju kanske lite emot att pynta 2.5k för en constellation aquila...
Är det bästa att kanske köra något lite lagom billigt till en början för att sedan, om man får blodad tand hoppa på något limited edition skepp?

Kan man vara med i fler än en organisation? Har ofta saknat det konceptet i spel, att man inte kan vara delaktig i flera konstellationer.

Några tips på ett vettigt nybörjarpledge? är inte så krigiskt lagd nödvändigtvis. Är mer inne på trade, exploration, eller kanske fuel extraction och salvaging? Känns som att slagits har man gjort i diverse skalor online till leda, känns betydligt mer lockande att det här spelet, kanske kan tillfredställa det där lilla extra att hitta något som någon annan inte har gjort...

Slutligen, jag är lite inne på att starta en egen organisation, har ett gäng polare som är lite pepp på det här spelet också. Men, det kanske är någon som har lite pejl på vettiga organistioner som kunde passa?
Jag är inte åldersfascist, men, jag är en bit över 30 och har familj och jobb och hela biten. Uppskattar avsaknad av drama, ego, strikta hierarkier och girighet. Jag är lite av en period hardcore spelare, ibland har man tid över och kan satsa, sen blir man less eller så behöver familjen sitt och då drar man ner på tempot lite, så jag är inte ute efter ett renodlat hardcore spelande.
Just nu behöver jag kanske mest någon som har god koll på spelet och kan hålla mig lite i handen och snacka skit med

/Donnys

Ja man kan vara med i flera organisationer om man vill. Tror det fanns en gräns dock, men kommer inte ihåg vad det var. Det finns iaf massor att välja på, men har inte så bra koll på dom då jag nöjer mig med en privat org.

Vilket skepp du vill ha beror helt på spelstil och vad som tilltalar dig rent utseendemässigt. Vapen och tillbehör kommer ju kunna justeras med uppgraderingar längre fram sen, så det behöver du inte haka upp dig på. Om du är osäker på vad du vill göra men vet att du inte bara kommer vela syssla med strid så kan du sluta kolla på de mindre skeppen iaf. Avenger och Cutlass är väl de minsta skeppen som är dugliga för lite allt möjligt, iom deras utrymmen, och som enkelt kan hanteras av en ensam pilot. Nästa steg är Freelancern, som har betydligt större last-möjligheter, troligtvis längre räckvidd, och är även den lämplig för ensamvargar.

Därefter börjar det ställas krav på att ha tillgång till en crew, av antingen andra spelare eller AI, för att kunna hantera skeppet till 100%. Är inte så insatt i dessa stora skepp dock, så dom får du bilda en uppfattning av själv på sidan, om inte andra kan svara. Constellation är iaf den mest populära varianten (Har en själv), och alternativ/motsvarigheter till den är Caterpillar och Retaliator. Alla kan såklart modifieras för olika roller, även om Retaliatorn tex klassas som en bombare i grunden. Dessa skepp finns dock inte tillgängliga att köpa hela tiden, så då får du vänta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Donnys:

Har börjat bygga upp en ganska stor pepp på detta spel. Naturligtvis så dreglar man ju över de lite fläskigare pledges, men samtidigt så bär det ju kanske lite emot att pynta 2.5k för en constellation aquila...
Är det bästa att kanske köra något lite lagom billigt till en början för att sedan, om man får blodad tand hoppa på något limited edition skepp?

Kan man vara med i fler än en organisation? Har ofta saknat det konceptet i spel, att man inte kan vara delaktig i flera konstellationer.

Några tips på ett vettigt nybörjarpledge? är inte så krigiskt lagd nödvändigtvis. Är mer inne på trade, exploration, eller kanske fuel extraction och salvaging? Känns som att slagits har man gjort i diverse skalor online till leda, känns betydligt mer lockande att det här spelet, kanske kan tillfredställa det där lilla extra att hitta något som någon annan inte har gjort...

Slutligen, jag är lite inne på att starta en egen organisation, har ett gäng polare som är lite pepp på det här spelet också. Men, det kanske är någon som har lite pejl på vettiga organistioner som kunde passa?
Jag är inte åldersfascist, men, jag är en bit över 30 och har familj och jobb och hela biten. Uppskattar avsaknad av drama, ego, strikta hierarkier och girighet. Jag är lite av en period hardcore spelare, ibland har man tid över och kan satsa, sen blir man less eller så behöver familjen sitt och då drar man ner på tempot lite, så jag är inte ute efter ett renodlat hardcore spelande.
Just nu behöver jag kanske mest någon som har god koll på spelet och kan hålla mig lite i handen och snacka skit med

/Donnys

Det bästa med pledge systemet är att du kan "smälta ner" skepp och få store credit för det. Dvs du kan börja med ett $40 paket med en Aurora, och vill du sedan byta upp dig så smälter du bara ner Aurora paketet och får $40 till godo.

Själv började jag med en 300i, och tycker det är en ganska vettig nivå att börja med.
Sen har man ju tappat förståndet efter det och äger numera även Hornet, Connie och Freelancer. Men börja smått, det är min rekommendation!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

Det bästa med pledge systemet är att du kan "smälta ner" skepp och få store credit för det. Dvs du kan börja med ett $40 paket med en Aurora, och vill du sedan byta upp dig så smälter du bara ner Aurora paketet och får $40 till godo.

Själv började jag med en 300i, och tycker det är en ganska vettig nivå att börja med.
Sen har man ju tappat förståndet efter det och äger numera även Hornet, Connie och Freelancer. Men börja smått, det är min rekommendation!

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, det beror väl lite på. 8 av mina 9 skepp har LTI, och det blir man av med om man smälter dom. Så jag har iaf väldigt svårt för att tillåta mig själv att smälta något Men är man en ny backer så kan man bara få LTI under koncept-försäljningar, så då spelar det iof inte så stor roll. Många skepp är även sällsynta, då dom bara dyker upp vid speciella tillfällen eller i begränsade upplagor, och då håller man gärna i dom.

Sen ska man inte heller haka upp sig på hur vissa skepp beter sig nu i AC, då mycket ändras hela tiden fram och tillbaka. Har läst många posts på forumet om folk som smälte sina LTI Hornets i sommras när det var väldigt buggat, för att köpa 300i som då ägde med sina nu värdelösa Omniskeys. Idag är det Hornet som är otroligt kraftfull istället och spöar allt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hej.

Helt missat men här finns ett klipp från planetside modulen i mycket bättre kvalite än live streamen att beskåda.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14210-CitizenCon-2014-Persistent-Universe-Demo

Samt alla med 325a dags att patcha arena commander och flyga

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ah, det beror väl lite på. 8 av mina 9 skepp har LTI, och det blir man av med om man smälter dom. Så jag har iaf väldigt svårt för att tillåta mig själv att smälta något Men är man en ny backer så kan man bara få LTI under koncept-försäljningar, så då spelar det iof inte så stor roll. Många skepp är även sällsynta, då dom bara dyker upp vid speciella tillfällen eller i begränsade upplagor, och då håller man gärna i dom.

Sen ska man inte heller haka upp sig på hur vissa skepp beter sig nu i AC, då mycket ändras hela tiden fram och tillbaka. Har läst många posts på forumet om folk som smälte sina LTI Hornets i sommras när det var väldigt buggat, för att köpa 300i som då ägde med sina nu värdelösa Omniskeys. Idag är det Hornet som är otroligt kraftfull istället och spöar allt

Det är ju hyfsat mycket information att smälta, men visst är det så att det inte längre går att få LTI på annat än limited edition som jump 890 nu? Läste något om att det var fram till november förra året som early backers kunde få LTI?

Jag tror, att jag kommer att köpa något hyfsat billigt paket till att börja med. Sen kommer jag kanske att försöka antingen köpa lite limited grejer på gråa marknaden, alternativt hoppa på sales från RSI. Alltså, inte scythe och idris-* men lite sugen på en reclaimer eller merchantman, eller kanske en jump 890 (jumpen går ju fortfarande att få på gråa marknaden för i princip vad den såldes för.)

Låter det som en vettig plan, ni som har varit med ett tag?

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Sen ska man inte heller haka upp sig på hur vissa skepp beter sig nu i AC, då mycket ändras hela tiden fram och tillbaka. Har läst många posts på forumet om folk som smälte sina LTI Hornets i sommras när det var väldigt buggat, för att köpa 300i som då ägde med sina nu värdelösa Omniskeys. Idag är det Hornet som är otroligt kraftfull istället och spöar allt

Att välja skepp nu, baserat på hur de är i Arena Commander, är ju väldigt dumt. Så här tidigt finns det ju inte en chans att avgöra hur skeppen kommer prestera när spelet väl är färdigt.

Sen kan jag tycka att av de skeppen som finns ute till AC just nu så ska Hornet vara ganska överlägsen eftersom det faktiskt är ett militärt skepp speciellt byggt för just dogfighting. På samma sätt ska ju en Hornet inte ha en chans mot 350R och M50 i racingen.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD