Apple världens högst värderade varumärke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

På vilket sett kom androids stöd för NFC för tidigt? Bara för att tjänsterna inte finns i Sverige betyder det inte att andra länder inte implementerat det.

Och hur världs omfattande var betal systemet i andra länder ? Det verkar ju inte varit allt för stort. Då Apples hade fler aktörer som var beredda på att sammarbeta nu än vad android har skaffat sig på 2 års försprång. Teknik är bra men det ska gå att implementera funktionerna i vardagen annars är dom överflödiga. NFC är till exempel rätt överflödigt här i Sverige än. Det finns ju till och med små kiosker m.m här som inte ens tar kort 2014.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Där har du/ni fel, det var iPod som startade den eran och började lyfta upp dem (efter framgångarna med iMac)

Har aldrig påstått att iPod inte har varit en stor orsak till Apples framgångar. Men även iPhone har haft en stor betydelse för varumärket.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Och hur världs omfattande var betal systemet i andra länder ? Det verkar ju inte varit allt för stort. Då Apples hade fler aktörer som var beredda på att sammarbeta nu än vad android har skaffat sig på 2 års försprång. Teknik är bra men det ska gå att implementera funktionerna i vardagen annars är dom överflödiga. NFC är till exempel rätt överflödigt här i Sverige än. Det finns ju till och med små kiosker m.m här som inte ens tar kort 2014.

Har inga andra exempel än Japan vilket är ganska så stort. De inhemska mobilerna där har även de stöd för NFC och de har använd det sedan 2007 om jag inte har helt fel för mig. Konstigt nog är Iphone riktigt stort där.
Jag skulle kunna gissa att NFC även används i andra sydostasiatiska länder typ Taiwan och Korea.

Värt att notera är ju att android är ett öppet OS och inte en mobiltillverkare.
Jag tror inte apple bryr sig så mycket om hur läget ser ut här i Sverige. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Har inga andra exempel än Japan vilket är ganska så stort. De inhemska mobilerna där har även de stöd för NFC och de har använd det sedan 2007 om jag inte har helt fel för mig. Konstigt nog är Iphone riktigt stort där.
Jag skulle kunna gissa att NFC även används i andra sydostasiatiska länder typ Taiwan och Korea.

Värt att notera är ju att android är ett öppet OS och inte en mobiltillverkare.
Jag tror inte apple bryr sig så mycket om hur läget ser ut här i Sverige. :/

Mycket väl medveten om android är ett operativ. Men istället för att skriva det uppenbara så som samsung,sony,htc m.fl valde jag det. Kan tänka mig att det är stort i Japan dom ligger ju ändå i framkant med teknik då det mesta skapas där nere.
Sverige struntar nog Apple rätt mycket i som du säger såvida inte våra banker ser potentialen i det och anammar det likaså vissa butiker.
Men det ändrar ju inte faktum att NFC fortfarande överlag är rätt värdelöst för oss då dom inte implementerats. Och samma gäller ju på sätt och vis USA då jag antar att Apple har mer hävkraft där än vad t ex HTC, Sony och Samsung har.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Mycket väl medveten om android är ett operativ. Men istället för att skriva det uppenbara så som samsung,sony,htc m.fl valde jag det. Kan tänka mig att det är stort i Japan dom ligger ju ändå i framkant med teknik då det mesta skapas där nere.
Sverige struntar nog Apple rätt mycket i som du säger såvida inte våra banker ser potentialen i det och anammar det likaså vissa butiker.
Men det ändrar ju inte faktum att NFC fortfarande överlag är rätt värdelöst för oss då dom inte implementerats. Och samma gäller ju på sätt och vis USA då jag antar att Apple har mer hävkraft där än vad t ex HTC, Sony och Samsung har.

Ja det är "värdelöst" för oss, men det betyder ju inte att teknologin är värdelös. Sen kan man ju också undra varför någon skulle vilja implementera stöd för det om ingen människa har möjligheten att utnyttja det? Om det finns färdigt att användas i mobiltelefoner kan det då väcka intresse att användas.
Jag tycker det är märkligt att det inte är stort i USA och att apple inte implementerat det tidigare.

Personligen känns det mer som att det kommer bli stort nu endast för att just apple har implementerat en ny teknik som ingen har hört talas om tidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ertiyed:

På vilket sett kom androids stöd för NFC för tidigt? Bara för att tjänsterna inte finns i Sverige betyder det inte att andra länder inte implementerat det.

Även om så är fallet, varför gnällde folk i Sverige om avsaknaden av NFC på iPhone när det ändå inte användes här? Det är ju enbart för att haters ska ha ytterligare en sak att klanka på och det är fortfarande ingen hets för det här i Sverige

Nfc väntar fortfarande

Det enda NFC används tiil idag i Sverige än så länge är bara reklam och det undviker jag gärna

Nfc öppnar nya möjligheter för reklam

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Även om så är fallet, varför gnällde folk i Sverige om avsaknaden av NFC på iPhone när det ändå inte användes här? Det är ju enbart för att haters ska ha ytterligare en sak att klanka på och det är fortfarande ingen hets för det här i Sverige

Nfc väntar fortfarande

Det enda NFC används tiil idag i Sverige än så länge är bara reklam och det undviker jag gärna

Nfc öppnar nya möjligheter för reklam

Säg det? Jag vet inte varför de gnäller på det. Jag gnäller hellre på att NFC inte används i Sverige till något annat än reklam som du säger.
Det betyder ju dock inte att det kom för tidigt. Och det kan ju vara så att det inte används i Sverige just för att Iphone saknat stöd? Brukar baseras på vad Iphone klarar.

Permalänk
Medlem

Jag ser gärna med att Apple pay blir vardag här samt att annan nfc betalning kommer. Det tar bort behovet av kontokort och kanske reducerar behovet ytterligare av kontanter.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ertiyed:

Säg det? Jag vet inte varför de gnäller på det. Jag gnäller hellre på att NFC inte används i Sverige till något annat än reklam som du säger.
Det betyder ju dock inte att det kom för tidigt. Och det kan ju vara så att det inte används i Sverige just för att Iphone saknat stöd? Brukar baseras på vad Iphone klarar.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg

Vad är det som säger att de är sena egentligen? Apple är inte kända för att kasta sig över ny obeprövad teknik utan väntar för att se hur den fungerar i verkligheten och/eller den kommer att ha något genombrott då de inte vill ha problemen som kan uppstå med sånt som är nytt, det är en helt sund tanke.

Dold text
Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Som jag skrev i ett tidigare inlägg

Vad är det som säger att de är sena egentligen? Apple är inte kända för att kasta sig över ny obeprövad teknik utan väntar för att se hur den fungerar i verkligheten och/eller den kommer att ha något genombrott då de inte vill ha problemen som kan uppstå med sånt som är nytt, det är en helt sund tanke.

Dold text

Stämmer väl bra för apples del. Android används dock av väldigt många tillverkare.

Tydligen va den första mobilen med NFC-stöd en Nokia 6131 vilket är ganska kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jättekonstigt att dom är det när dom är bland de dyraste smartphones du kan köpa! Ärligt talat vem kollar på prestanda när man köper en flaggskeppsmodell dom är alla ungefär lika snabba, det man får kolla på är design och mjukvara, möjligtvis att en del har speciella saker som med HTCs stereo högtalar eller att LG har knapparna på baksidan vilket en del kanske tycker är smidigare osv

Särskilt med tanke på hur löjligt s,å marginalerna i snabbheten är. Har en nexus 7 och tycker fortfarande att den klarar sig strålande.
Och då de flesta användare bara använder lättare program börjar den där extra prestandan bli något man betalar onödiga pengar på.
På mobilfronten kör jag med en Z3c. Som du sa abgör de speciella sakerna. Ingen stor ful hemknapp som gör telefonen för hög eller liknande. Vattentätheten är en skön grej. Kameraknapp också ett plus, minneskortsplats. Batteritiden är som ett underbart slag i ansiktet (10 timmar utan laddning och hade 79%kvar).
När man kan få detta för 2400 (med halebop) så blir jag nyfiken varför man köper en iPhone (som kostar över 7000 ifall du vill ha någorlunda mkt lagring).

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerUtanZ:

Särskilt med tanke på hur löjligt s,å marginalerna i snabbheten är. Har en nexus 7 och tycker fortfarande att den klarar sig strålande.
Och då de flesta användare bara använder lättare program börjar den där extra prestandan bli något man betalar onödiga pengar på.
På mobilfronten kör jag med en Z3c. Som du sa abgör de speciella sakerna. Ingen stor ful hemknapp som gör telefonen för hög eller liknande. Vattentätheten är en skön grej. Kameraknapp också ett plus, minneskortsplats. Batteritiden är som ett underbart slag i ansiktet (10 timmar utan laddning och hade 79%kvar).
När man kan få detta för 2400 (med halebop) så blir jag nyfiken varför man köper en iPhone (som kostar över 7000 ifall du vill ha någorlunda mkt lagring).

Kan bara tala för mig själv men jag valde iPhone för att jag anser det vara ett stabilare och smidigare OS samt att resterande "EKO-system" i min teknik setup så som dator och mediabox och surfplatta är av samma fabrikat. Z3 har lovordats mycket och är alla gånger en bra telefon. Men för mig är Android för fragmenterat och vissa program som jag behöver i jobbet finns helt enkelt inte till android av den enkla anledningen. Dator valet föll på Macbook inte för att det var mest prestanda vs krona (för det skiter jag hög aktnings fullt i) Utan för att ha möjligheten att ordentligt kunna köra fler än ett operativ med OS X som grund. Huruvida hemknappen är ful eller inte är högst subjektivt och den är i min mening fantastiskt effektiv ännu mer med iOS 8 och iPhone 6 då dubbel tap på den "drar" ner övre delen av skärmen så att man når dom delarna med ett en hands grepp och sin tumme.

Men som sagt alla telefoner över 3500 är garanterat bra telefoner i dagens läge och det är mest design och önskat operativ som diffar. Skulle jag däremot kört Android skulle jag valt Nexus telefonerna utan tvivel då det är minst bloatware och snabbast uppdateringar. Sony och Samsung tycks vara lite spridda skurar över när och om ens dom får senaste android versionerna.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

GE - General Electric är stora inom många områden. Till exempel så har dom en mängd fastigheter i Sverige. Här har du ett axplock av deras tjänster / produkter http://www.ge.com/se/products_services/index.html .

Just inom fastigheter har dom väldigt höga krav för att leverera god kvalité vet jag personligen då jag varit involverad i ett antal av deras projekt.

Jo jag vet att deras produkt/service-portfölj är så mycket större än vad namnet antyder, de har ju tom bidragit till Gripens jet-motor, även om Volvo nu modifierat den ganska kraftigt. Fast detta var ju inte det jag undrade. Jag ställde mig frågan hur deras namn värderas så högt, utan någon synlig exponering i Sverige, och i de länder jag varit i.

Skrivet av Rajat:

GE Money Bank genererar massor med

Jag vet, farsan var kund hos dem. Någonting med en av hans bilar, leasing har jag för mig.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Coca-Cola, Fanta, Sprite, Tab X-tra, San São, Seagrams, Bonaqua, Nestea, Powerade, Minute Maid, Mer, Burn, Fresca och Monster Energy (i Sverige även Bjäre julmust), får det till mer än 1 produkt

Tror han menar att varumärket bygger på en produkt.

Permalänk

Jag förstår inte hur Apple kan vara så högt värderade. Innan Jobs var Mac:en något som näsan-i-vädret akademiker sysslade med, för att distansera sig från "vanligt" folk. Det var en rigid hög av skit, men jag antar att han lärde sig att vissa behöver känna sig bekväma för att använda en produkt (social betingning), så det var vad han sålde: teknikpenis till teknologiska bondläppar. Det tillfredsställer väl känslan av att vara datahacker genom att sätta på sitt tvspel.

Jag gillar också ett klipp från Extremtech:

"This is the latest development in Apple’s rather sordid history of designing products that inspired by the work of someone else, versus straight-up imitation and theft. Steve Jobs, long before the success of the iPod, famously said that “good artists copy, great artists steal” — which explains why, following a tour of Xerox’s Palo Alto Research Center (PARC), Jobs went back to the office and gave the original Macintosh a mouse and GUI without paying Xerox, which had invented both technologies, a cent.

Jobs (and Apple) quickly changed tack, however, when Microsoft revealed that Windows would also have a mouse and GUI just like the Mac — resulting in one of the most dramatic scenes from Water Isaacson’s Jobs biography. “You’re ripping us off!” said Jobs. Gates’s amazing response was: “Well, Steve, I think there’s more than one way of looking at it. I think it’s more like we both had this rich neighbor named Xerox and I broke into his house to steal the TV set and found out that you had already stolen it.”"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerUtanZ:

Särskilt med tanke på hur löjligt s,å marginalerna i snabbheten är. Har en nexus 7 och tycker fortfarande att den klarar sig strålande.
Och då de flesta användare bara använder lättare program börjar den där extra prestandan bli något man betalar onödiga pengar på.
På mobilfronten kör jag med en Z3c. Som du sa abgör de speciella sakerna. Ingen stor ful hemknapp som gör telefonen för hög eller liknande. Vattentätheten är en skön grej. Kameraknapp också ett plus, minneskortsplats. Batteritiden är som ett underbart slag i ansiktet (10 timmar utan laddning och hade 79%kvar).
När man kan få detta för 2400 (med halebop) så blir jag nyfiken varför man köper en iPhone (som kostar över 7000 ifall du vill ha någorlunda mkt lagring).

2400kr med Halebop det betyder att du betalade 2400kr för telefonen när du skaffade abonnemang, eller har jag fel? Z3c har dessutom 16GB så då ska du ställa den mot en iPhone 6 16GB som med Halebop 4560kr (190kr/mån i 24 månader) och har högre upplösning på skärmen och högre ppi.
Jag kan över huvud taget inte förstå varför man väljer en Sony mobil rent generellt, men jag struntar i vad andra väljer och jag hackar inte på dem för deras val, så varför måste alla som inte gillar iPhone hacka på dem som väljer dem?

Skrivet av Greven.:

Tror han menar att varumärket bygger på en produkt.

Det är ju inte heller sant, bara det att företaget heter Coca-Cola Company men det bygger inte företaget på endast Coca-Cola, de marknadsför sina andra produkter lika mycket.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Sniff, sniff!
Det luktar minsann global It-krasch, och nationell bostadskrasch inom 5 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Kan bara tala för mig själv men jag valde iPhone för att jag anser det vara ett stabilare och smidigare OS samt att resterande "EKO-system" i min teknik setup så som dator och mediabox och surfplatta är av samma fabrikat. Z3 har lovordats mycket och är alla gånger en bra telefon. Men för mig är Android för fragmenterat och vissa program som jag behöver i jobbet finns helt enkelt inte till android av den enkla anledningen. Dator valet föll på Macbook inte för att det var mest prestanda vs krona (för det skiter jag hög aktnings fullt i) Utan för att ha möjligheten att ordentligt kunna köra fler än ett operativ med OS X som grund. Huruvida hemknappen är ful eller inte är högst subjektivt och den är i min mening fantastiskt effektiv ännu mer med iOS 8 och iPhone 6 då dubbel tap på den "drar" ner övre delen av skärmen så att man når dom delarna med ett en hands grepp och sin tumme.

Men som sagt alla telefoner över 3500 är garanterat bra telefoner i dagens läge och det är mest design och önskat operativ som diffar. Skulle jag däremot kört Android skulle jag valt Nexus telefonerna utan tvivel då det är minst bloatware och snabbast uppdateringar. Sony och Samsung tycks vara lite spridda skurar över när och om ens dom får senaste android versionerna.

Bra svarat. Jag själv anser dock inte IOS som smidigare då genvägarna jag ständigt använder inte finns. Men är väll en smaksak. Om man inte gillar sonys och samsungs bloatware finns ju CM som är hur lätt som helst att installera (varför jag inte gör det är pga att jag inte gillar kameraappen och är kär i mitt stamina läge)

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

2400kr med Halebop det betyder att du betalade 2400kr för telefonen när du skaffade abonnemang, eller har jag fel? Z3c har dessutom 16GB så då ska du ställa den mot en iPhone 6 16GB som med Halebop 4560kr (190kr/mån i 24 månader) och har högre upplösning på skärmen och högre ppi.
Jag kan över huvud taget inte förstå varför man väljer en Sony mobil rent generellt, men jag struntar i vad andra väljer och jag hackar inte på dem för deras val, så varför måste alla som inte gillar iPhone hacka på dem som väljer dem?

Det är ju inte heller sant, bara det att företaget heter Coca-Cola Company men det bygger inte företaget på endast Coca-Cola, de marknadsför sina andra produkter lika mycket.

man ser ingen skillnad på så lite ppi skillnad. Plus att jag har möjlighet att utöka med minnskort (vilket jag redan har ett som följde med en tidigare sony telefon)

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerUtanZ:

man ser ingen skillnad på så lite ppi skillnad. Plus att jag har möjlighet att utöka med minnskort (vilket jag redan har ett som följde med en tidigare sony telefon)

SD kort struntar jag fullkomligt i, det är bara slött att skriva till och läsa och förlegat att ens fortfarande ha i mobiler. Jag köper en med 128GB istället (64GB innan) och tömmer med jämna mellanrum, man behöver inte spara på allt i mobilen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Tror ni inte att vad som först, om inte banker, som kommer anamma ApplePay är matvarukedjorna? Hittills har de Hållö bra tempo gällande alternativa betalningsmetoder, så som QR osv. Ett hopp om att Sverige kommer standardisera NFC är rött långt bort annars tror jag. Möjligtvis inom en femårsperiod om det lyckas i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Att den är så äckligt snabb?

Nu tänkte du väl ändå med tjocktarmen, när andra tillverkares flaggskepp har dubbla prestandan?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Nu tänkte du väl ändå med tjocktarmen, när andra tillverkares flaggskepp har dubbla prestandan?

Med siffror på ett papper ja, men inte i praktiken

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nu tänkte du väl ändå med tjocktarmen, när andra tillverkares flaggskepp har dubbla prestandan?

Om du tittar på prestandatester kan du se hur iP6 krossar sina konkurrenter.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Med siffror på ett papper ja, men inte i praktiken

Skrivet av TroubleBaker:

Om du tittar på prestandatester kan du se hur iP6 krossar sina konkurrenter.

Kan ligga något i det ni säger. Jag glömde optimeringen som är möjlig för I-6.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

Visar bara att majoriteten av världens människor är okunniga status dyrkare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon152135:

Visar bara att majoriteten av världens människor är okunniga status dyrkare.

Vad skulle sådana som du göra utan Apple? Ni skulle inte få något att klanka ner på, ni skulle heller inte få sitta med en smartphone som de ser ut idag varken till utseende eller interface.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nu tänkte du väl ändå med tjocktarmen, när andra tillverkares flaggskepp har dubbla prestandan?

Hur tänker du nu? Antal kärnor är inte en enhet för att mäta prestanda, inte GHz heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Är väl även en rätt hyfsad "bubbel-varning" på Apple. Visst. De har iTunes, icloud etc. Men det känns inte som att de har så värst mycket tjänster att komplettera hårdvaran med? Kanske är därför som de får ett högt tillväxtpotential

Vad har de mer för tjänster som de tjänar pengar på? De har väl ett gäng programsviter iofs!?

Anyway, kul för Apple! jag blev bara dock lite förvånad då deras telefoner åtminstone inte imponerat på mig. Men det är väl apparna som gör dem antar jag

Tjänster? iPhone, iPad, Mac, iPod, iTunes, App Store (30%). Apple är ett företag vars inkomst sker genom att sälja hårdvara, vilket de sedan kompletterat genom tjänster såsom iTunes. Det finns ingen anledning för de att implementera arbiträra "tjänster" när de uppenbarligen har bisarra vinstmarginaler genom försäljningen av deras hårdvara. Vad som därutöver gör Apple unikt är att det samtidigt även är ett företag som skapar mjukvara åt deras hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Google växer mer och värdet på Apple är mer bara ett luftslott.
Med tanke på den rätt så patetiska iPhone 6 så förvånar det mig att folk fortfarande köper Apple slaviskt. Användare har mer eller mindre gett upp att försvara deras produkter som bra utan säger som sanning är att dom köper bara för att det är Apple.
Men för mig så har Apple gjort för mycket ont både humanitärt och även för den tekniska utvecklingen så jag vill inte stödja dom.
Och deras oskäliga priser gör inte saken bättre.

Ah, här har vi någon som uppenbarligen känner till Apples marknadssituation. Om något är Apple undervärderat i dagens marknad och det är skrattretande att höra hur företaget är ett "luftslott" när man i flera år växer och levererar gröna siffror.

Det patetiska är dessvärre din ignoranta och minst sagt genomskinliga inställning till företaget.