Permalänk
Medlem

Jobbar på betongfabrik med fönster montering och spraymålning. Har jobbat där i tre månader och har en lön på 22500 före skatt men jobbar mycket övertid så ligger på ca: 30000 i månaden. Men ska söka jobb som prefab montör i norge när jag fått lite mer kött på benen 45000 nok är lite bättre. (19 år)

Permalänk
Medlem

Jag tjänar 42 000:- före skatt, har arbetat i drygt 10 år i IT-branschen. (inriktning: nätverk)

Permalänk
Medlem

Efter årets lönerevision har jag nu 23200Kr/mån före skatt. Jobbar fortfarande som tekniker på samma företag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Pågrund av valutaförändringar och yttre påfrestningar så har min lön minskat ca 6000kr. Samma lön i lokal dollar, men rasat kraftigt på ett år. Det sög att vara i Sverige på semester med lokal dollar.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

28500kr brutto, ca 21000kr netto. Är 25år, IT-konsult (utvecklare) och jobbat som det i ett år. Vad jag förstått kan man öka ganska fint i lön när man arbetat ett antal år och inte längre är "junior". Utbildningen är en högskoleexamen i datateknik.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joole22:

Jobbar på betongfabrik med fönster montering och spraymålning. Har jobbat där i tre månader och har en lön på 22500 före skatt men jobbar mycket övertid så ligger på ca: 30000 i månaden. Men ska söka jobb som prefab montör i norge när jag fått lite mer kött på benen 45000 nok är lite bättre. (19 år)

över 260Nok/h med under ett års erfarenhet?
Bjud på arbetsgivarens namn.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

över 260Nok/h med under ett års erfarenhet?
Bjud på arbetsgivarens namn.

Nu är ju inte detta svaret du var ute efter men jag tänkte att det kanske kunde bidra med något.
Träffade en del kollegor i somras som bl.a körde för Rignes, Rema 1000 och någon privat aktör som körde åt Bama.
Ingen av de jag pratade med påstod att de hade jobbat mer än 12 månader.
Den lägsta lönen låg på 240 NOK/h.

Det är ju inte direkt kärnfysik man sysslar med, iallafall inte jag.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Jag är sjukskriven ii skrivande stund men annars tjänar jag 36000 som bolagsjurist. Är 29 och har jobbat 3½ år. Det är jag väl nöjd med med tanke på att min lön är högre än vad min ensamstående mor tjänar efter 25 år inom äldreomsorgen, men samtidigt får man ha perspektiv. I praktiken blev det jag som drev hela företaget pga kaosartade idiotinsatser från ägare och ledning (varav alla har minst det dubbla i lön f.ö.) och sett till de timmar jag la ner i veckan tjänade jag knappast bättre än en undersköterska, om nu inte bitterheten ska räknas som lön alltså.

Permalänk

Servicesnickare i Malmö. Ca 22000:- i månaden efter skatt.

Men är tuffare att diskutera årslöner?

Permalänk
Medlem

Konstigt att så många nämner lön utan att skriva något om tjänstepension. Det kan vara rätt många tusenlappar i månaden för oss programmerare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Entusiast

Jobbar i skrivande stund inom industrin och har 23200 i fast, med ob så ligger jag väl på ~28000 före skatt. Pga nerskärningar inom bemanningen så kommer jag ryka... då blir det härlig stämpling och 10800 rent varje månad

Dock ett gäng jobb på gång. Ett där jag kommer ligga på ~37000 före skatt, dock i en stad där jag inte längre känner nåt större sug att flytta till. Så har sökt ett gäng jobb i min gamla hemstad... osäker på lönerna där.

Permalänk
Medlem

Konsult inom läkemedelssäkerhet, 27k. Gravt underbetald (borde ha drygt 35k), men kommer förhoppningsvis ändra sig om jag blir fast anställd av kunden.

Permalänk

Civilingenjör maskin. Konstruktör. 38 år gammal och jobbat 9 år som konstruktör. 41000 i månaden brutto inklusive övertidsavlösning och en extra semestervecka.

Övertidsavlösning=Beordrad övertid är obetald, kvittas mot 12% högre lön och semesterveckan. Hittills en grym bonus då jag jobbat över max 30 timmar på ett år.

Permalänk
Medlem

52.5k NOK i månaden. Ingenjör med 3 års erfarenhet. Och tyvärr i ett företag som inte ligger högt i löneligan... skulle kunna få jobb på ett företag som jobbar närmare olja, då blir det ganska mycket mer men jag trivs med det jag gör så pengar spelar inte så stor roll

Permalänk

Sitter numera som en Incident Coordinator med €22.000 om året + jour (average 350 per jour vecka).
Hantera större incidenter och ärenden inom supporten och se till att saker blir gjort inom deadline.
Roligt jobb men bra stressigt när det är mycket som pågår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

över 260Nok/h med under ett års erfarenhet?
Bjud på arbetsgivarens namn.

Heh, Mo I Rana faktiskt, bodde där i 10 år

Skrivet av backspace:

Nu är ju inte detta svaret du var ute efter men jag tänkte att det kanske kunde bidra med något.
Träffade en del kollegor i somras som bl.a körde för Rignes, Rema 1000 och någon privat aktör som körde åt Bama.
Ingen av de jag pratade med påstod att de hade jobbat mer än 12 månader.
Den lägsta lönen låg på 240 NOK/h.

Det är ju inte direkt kärnfysik man sysslar med, iallafall inte jag.

36000 brutto på en dagligvarubutik? Kanske om du jobbar mycket kväll / helg.
Mamma jobbar på dagligvarubutik i Norge, och aldrig har hon fått mer än 25000 brutto.

Arbetade på 3rd line support i Norge i några år, hade 24000 brutto.

För mig låter det som livlig fantasi.

I dag IT konsult inom nätverk, ca 10 år erfarenhet, 45k + 7,5k om jag fakturerar mer än 90%, går i steg på 2.5k från 80%. 34 år.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

22900:- före skatt, är "Servicetekniker" på en lokal IT firma

Visa signatur

OS: Windows 8.1 Pro 64bit Cpu: Intel Core i7-4771 Mobo: Gigabyte Z97P-D3 GFX: Asus R9 290X RAM: 12GB Corsair XMS3 HDD: Samsung 1tb + Intel SSD 120gb Nätagg: EVGA Supernova G2 750w

Permalänk
Medlem

Jag tjänar cirka 23 000 kr före skatt som truckförare/lagerarbetare, känner mig nästan lite överbetald då mitt jobb inte är så fysiskt krävande då jag 80% av dagen sitter i trucken.
Det skulle väl vara att nacken tar lite stryk av alla höga lyft då man lyfter pallar från 8-9 meters höjd och hela tiden måste ha uppsikt runt omkring trucken så man inte klämmer ihjäl någon kollega.
Lagerarbetare ska väl vara ett av de farligaste jobben men jag har som tur var aldrig varit med om någon allvarlig olycka, men en hel del tillbud som dock endast orsakat materiella skador.

Permalänk
Medlem

Fick ut 21200kr efter skatt förra lönen. Ligger däromkring.

Levererar paket åt UPS. Känner att det är väldigt lite för vad man egentligen gör, det är nog något av de stressigaste jobben som samtidigt är extremt tungt då man får bära många lådor på 30-40kilo om dagen då en arbetsdag sträcker sig mellan 9-10h.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Nytt jobb som drifttekniker, 23000kr/månad + bil och telefon. Bara att fortsätta uppåt

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Extrajobb i trädgårdsbutik. 114kr/h i grund, men 100% ob-tillägg efter 12 på lördagar och 100% ob-tillägg hela söndag. Detta resulterar i drygt 4000:- per månad, med jobb varannan helg. 18åring som annars pluggar tredjeåret på samhällsprogrammet, och de extra pengarna sitter fint till studiebidraget!

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Avstängd

Telefonsupport
~25-30.000 i månaden efter skatt.

Länge leve danska löner.

Permalänk
Medlem

Jag har 25k i månadspeng som uthyrd Controller i Danmark via svenskt bemanningsföretag. Är nog ganska dåligt tror jag. Men jag klarar mig förhållandevis bra då mina utgifter är ungefär samma som när jag pluggade.

Nån som förresten vet om det finns nåt bra sätt att ta reda på vad individer i Danmark tjänar? I Sverige är det ju så tacksamt enkelt att ta reda på vad ens kollegor tjänar...

Edit: I övrigt borde bruttolön vara det som gäller i tråden, vet ju inte vad ni har för avdrag eller bor i för kommun

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mechanix:

Jag har 25k i månadspeng som uthyrd Controller i Danmark via svenskt bemanningsföretag. Är nog ganska dåligt tror jag. Men jag klarar mig förhållandevis bra då mina utgifter är ungefär samma som när jag pluggade.

Nån som förresten vet om det finns nåt bra sätt att ta reda på vad individer i Danmark tjänar? I Sverige är det ju så tacksamt enkelt att ta reda på vad ens kollegor tjänar...

Edit: I övrigt borde bruttolön vara det som gäller i tråden, vet ju inte vad ni har för avdrag eller bor i för kommun

Håller helt med. Lön efter skatt är helt irrellevant och skapar bara en jävla förvirring och bidrar inte till att man ska kunna jämföra på ett bra sätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Baserat på de senaste årsinkomsterna så låg min snittlön runt 40 000 SEK i månaden.

Nu har jag 0 SEK i månaden då jag har sagt upp mig i protest. Lönen går aldrig före hälsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Heh, Mo I Rana faktiskt, bodde där i 10 år

36000 brutto på en dagligvarubutik? Kanske om du jobbar mycket kväll / helg.
Mamma jobbar på dagligvarubutik i Norge, och aldrig har hon fått mer än 25000 brutto.

Arbetade på 3rd line support i Norge i några år, hade 24000 brutto.

För mig låter det som livlig fantasi.

I dag IT konsult inom nätverk, ca 10 år erfarenhet, 45k + 7,5k om jag fakturerar mer än 90%, går i steg på 2.5k från 80%. 34 år.

Exakt, och det är alltid en kompis eller nån man träffat som har dessa 300kr timmen för att dricka kaffe.
Självklart finns det ruggit bra betalda arbeten i norge men det går otroligt mycke myter om lönenivån i norge.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jämförelserna haltar även något när man börjar blanda in övertid, ob osv (förutsatt att man inte arbetar skift, då förekommer ob på regelbunden basis) Tanken med en tråd som denna bör rimligtvis vara att ha ett underlag så att folk kan se vad olika yrken kan tänkas betala i grundlön.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algstrand:

Jämförelserna haltar även något när man börjar blanda in övertid, ob osv (förutsatt att man inte arbetar skift, då förekommer ob på regelbunden basis) Tanken med en tråd som denna bör rimligtvis vara att ha ett underlag så att folk kan se vad olika yrken kan tänkas betala i grundlön.

Det är en skryttråd, snälla.

Permalänk
Medlem

Ja, i så fall fyller den definitivt sitt syfte!

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Heh, Mo I Rana faktiskt, bodde där i 10 år

36000 brutto på en dagligvarubutik? Kanske om du jobbar mycket kväll / helg.
Mamma jobbar på dagligvarubutik i Norge, och aldrig har hon fått mer än 25000 brutto.

Arbetade på 3rd line support i Norge i några år, hade 24000 brutto.

För mig låter det som livlig fantasi.

I dag IT konsult inom nätverk, ca 10 år erfarenhet, 45k + 7,5k om jag fakturerar mer än 90%, går i steg på 2.5k från 80%. 34 år.

Jag menade C/CE-chaufförer, kanske inte framgick tillräckligt tydligt när jag skrev "körde för".
Vad butikspersonal tjänar har jag inte den blekaste aning om.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX