Lenovo avtäcker Yoga 3 Pro med Broadwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Fläktlös T440 till och med... snälla... det är vad jag väntar på. En i5:a räcker utmärkt. 8 Gb internminne. Rejäl SSD. Inget diskret grafikkort. Inget touch-skräp. Bra upplösning på skärmen, men inget ultrasuper krävs (drar bara batteri). Och ett rejält batteri så man kan jobba hela dagen, även när batteriet börjar bli väl använt. Windows 7 Pro om 10:an verkar vara för mobiltelefoner även den.

Något jag också kan tänka mig. En upphottad skrivmaskin med riktigt bra skärm, bra tangentbord och lång batteritid. Datorerna har varit tillräckligt snabba i flera år nu, nästa steg jag vill se är verklig "all day computing". Inte i bemärkelsen 7-8 timmar utan 22-24 timmar vid normal användning. Alltså att ladda är något man gör på kvällen och även om man skulle missa det klarar den även av nästa dag. För 10 år sedan bekymrade man sig aldrig om huruvida mobilen var nyladdad eller ej innan man gav sig ut, jag vill se samma utveckling på persondatorsidan. Och tekniken finns redan idag, allt handlar om strategiska beslut och avvägningar mellan prestanda, batteritid och vikt. Lägg på 500 gram på vikten och öka batteritiden med vad, ytterligare 15 timmar?

Permalänk
Avstängd

Yoga och dess wifi är en sorglig historia. Och helt outbytbar. Blev det bättre på version 2?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)