H80 endast max på pump och fläktar

Permalänk
Medlem

H80 endast max på pump och fläktar

Har fått problemet med att pumpen och fläktarna går på max känns till och med som att fläktarna går snabbare än max. har denna vara 5 årsgarnati köptes på komplett
2012-05-07 har ni någon hjälp med det. lr något förslag.

Permalänk
Medlem

Har du testat att rengöra? Pumpen ska väl gå på max? Den ska väl kopplas direkt in i nätagget via molex eller vad man nu använder, trött.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Har du testat att rengöra? Pumpen ska väl gå på max? Den ska väl kopplas direkt in i nätagget via molex eller vad man nu använder, trött.

jag hade samma problem med min h100, lämnade in den och fick en h100i tilllbaka

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

hur lämande du tillbaka den då. snacka du direkt med corsair lr??

Skrivet av Boozfob:

jag hade samma problem med min h100, lämnade in den och fick en h100i tilllbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

hur lämande du tillbaka den då. snacka du direkt med corsair lr??

Jag pratade med Corsair och dom sa att jag skulle prata med Alina istället (Köpte den där)

(Så jag lämnade den till Alina,Jag tror dock Alina skickade in den till Corsair sen)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

okej får ringa komplett och kolla va de säger..

Skrivet av Boozfob:

Jag pratade med Corsair och dom sa att jag skulle prata med Alina istället (Köpte den där)

(Så jag lämnade den till Alina,Jag tror dock Alina skickade in den till Corsair sen)

Permalänk
Medlem

Har h50,h100i,h110. Alla pumpar ska gå på max! (fläktar beroende om Pwm styrning lr ej, samt moderkortets inställning)
Längesedan du gjorde rent radiatorn? (fullt med damm kanske och den inte kyler lika bra)
Mina görs rent ca varje halv år.

Stör du av ljudet lr värmen?

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tatt2d:

Har fått problemet med att pumpen och fläktarna går på max känns till och med som att fläktarna går snabbare än max. har denna vara 5 årsgarnati köptes på komplett
2012-05-07 har ni någon hjälp med det. lr något förslag.

Hejsan,
Har det blivit så här helt plötsligt? Är radiatorn dammig? Hur har du fläktarna inkopplade?

Permalänk
Medlem

jag märkte märkte det när jag dammsög radiatorn och tänkte jag skulle testa att köra fläktarna på low "tänkte kolla hur mycket den lät " för tänkte flytta den till htpc i samband med datorbyte. fläktarna är kopplade till pumpen som man ska koppla. knappen som skall styra lägena är fast på max. har datorn i et annat rum så hör ofta inte datorn genom väggen nu hör jag direkt när datorn är på genomvägen pga av max fläktarna. temperatuer har jag inte märkt någon skillnad svårt att säga pga av svalt höst hus.

Skrivet av CorsairSWE:

Hejsan,
Har det blivit så här helt plötsligt? Är radiatorn dammig? Hur har du fläktarna inkopplade?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tatt2d:

jag märkte märkte det när jag dammsög radiatorn och tänkte jag skulle testa att köra fläktarna på low "tänkte kolla hur mycket den lät " för tänkte flytta den till htpc i samband med datorbyte. fläktarna är kopplade till pumpen som man ska koppla. knappen som skall styra lägena är fast på max. har datorn i et annat rum så hör ofta inte datorn genom väggen nu hör jag direkt när datorn är på genomvägen pga av max fläktarna. temperatuer har jag inte märkt någon skillnad svårt att säga pga av svalt höst hus.

Okej det låter ju inge vidare. Tog du ur kylaren när du dammsög? Att dammsuga inuti datorn är nämligen ingen bra idé då de skapar statisk elektricitet och kan skada komponenter. Är de en H80 eller H80i du har?

Permalänk
Medlem

nej tog inte ur den blåste med tryckluft från insidan av datorn utåt där jag hade ett dammmunstycke på min damsugare som suger uppet som jag blåser ut. Dt är en h80 jag har. Kör alltid med tryck luft för att minska riskerna med statisk el och använder esd band när jag bygger och tar i minna dator komponenter.

Skrivet av CorsairSWE:

Okej det låter ju inge vidare. Tog du ur kylaren när du dammsög? Att dammsuga inuti datorn är nämligen ingen bra idé då de skapar statisk elektricitet och kan skada komponenter. Är de en H80 eller H80i du har?

Permalänk
Medlem

hur tycker du jag ska gå tillväga med detta Med vänlig hälsning Jonas

Skrivet av CorsairSWE:

Okej det låter ju inge vidare. Tog du ur kylaren när du dammsög? Att dammsuga inuti datorn är nämligen ingen bra idé då de skapar statisk elektricitet och kan skada komponenter. Är de en H80 eller H80i du har?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tatt2d:

nej tog inte ur den blåste med tryckluft från insidan av datorn utåt där jag hade ett dammmunstycke på min damsugare som suger uppet som jag blåser ut. Dt är en h80 jag har. Kör alltid med tryck luft för att minska riskerna med statisk el och använder esd band när jag bygger och tar i minna dator komponenter.

Okej jag antog att du dammsugit eftersom du skrev så tidigare, vad du kan göra är att starta en ticket på våran support-sida och starta en RMA.

http://corsair.force.com/

Permalänk
Medlem

okej då skall jag göra det. vet du hur långtid saker bruka ta om man skickar in då frugan använder datorn till fotoredigering. så har svårt att vara utan dator längre tid.

Skrivet av CorsairSWE:

Okej jag antog att du dammsugit eftersom du skrev så tidigare, vad du kan göra är att starta en ticket på våran support-sida och starta en RMA.

http://corsair.force.com/

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tatt2d:

okej då skall jag göra det. vet du hur långtid saker bruka ta om man skickar in då frugan använder datorn till fotoredigering. så har svårt att vara utan dator längre tid.

Vad du kan göra är att skapa en express RMA, då skickar vi en ny kylare som du kan installera innan du skickar tillbaka den trasiga.

Permalänk
Medlem

okej kanon tack då vet ja

Skrivet av CorsairSWE:

Vad du kan göra är att skapa en express RMA, då skickar vi en ny kylare som du kan installera innan du skickar tillbaka den trasiga.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tatt2d:

okej kanon tack då vet ja

Hör av dig om de är något mer du undrar över.

Permalänk
Medlem

jo allt har gått bra tills jag såg att jag var tvungen att stå för kostnaden att skicka tillbaka 420kr för att skicka tillbaka den gamla kylaren. hala priset av en ny product. för ett garanti ärende. nu har jag redan gjort en express rma. är det verkligen rätt att jag ska betala så mycket för att få en vara utbytt på garanti

Skrivet av CorsairSWE:

Hör av dig om de är något mer du undrar över.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av tatt2d:

jo allt har gått bra tills jag såg att jag var tvungen att stå för kostnaden att skicka tillbaka 420kr för att skicka tillbaka den gamla kylaren. hala priset av en ny product. för ett garanti ärende. nu har jag redan gjort en express rma. är det verkligen rätt att jag ska betala så mycket för att få en vara utbytt på garanti

När man som kund gör en RMA direkt till oss så får man stå för frakten ja, men ofta så är de ju bäst att vända sig direkt till butiken man köpt produkten ifrån så sköter dom det.