Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Ja men då har du ju framtiden för dig! Vet du om det stog nåt datum när det kundes tänka komma?

Det står bara oktober. Fast det heter online team play. Kanske inte är det du menar?

http://www.easports.com/nhl/news/2014/nhl-15-game-notes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Köpte Plex-pass igår, men dessvärre kan jag inte utnyttja det på mitt Xone. Tydligen är det inte uppdaterat till senaste version, men Xone hittar ingen nyare uppdatering... Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kariya:

Får man fråga var du fann det för 3500:- ?

Det var ett 12-timmars erbjudande på ElectroWorlds Facebook-sida. Det kostar nu 3 890:- igen, ledsen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kan ha missat det har inte läst igenom tråden.
Men är det nån annan som har problem med att konsolen aldrig går online av sig själv när man startar den? Måste alltid gå in och "kontrollera anslutningen" för att få igång den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Det var ett 12-timmars erbjudande på ElectroWorlds Facebook-sida. Det kostar nu 3 890:- igen, ledsen.

Permalänk
Medlem

Kollade tråden tidigare för att se om någon hade lyckats få OneGuiden att fungera med Telias Motorola VIP1003 då koderna i databasen inte fungerar oavsett om man ange modellen eller göra vägledningen. Men jag hittade inget.

Jag har just nu fått OneGuiden att fungera med kod C3723 om någon skulle behöva den i framtiden!

Permalänk

Det här kanske jag borde skriva i en annan tråd men iaf jag har nu införskaffat mig Plex och använder det på min Xbox One.
Och nu så undrar jag om ni har tips på någon NAS som jag kan använda plex på?
Helst inte så jätte dyr

Permalänk
Medlem
Skrivet av trefot:

Köpte Plex-pass igår, men dessvärre kan jag inte utnyttja det på mitt Xone. Tydligen är det inte uppdaterat till senaste version, men Xone hittar ingen nyare uppdatering... Någon som har samma problem?

Problemet är nog att din plex server inte kör senaste versionen. Du får gå in på deras hemsida sen tanka välja aPlexx Pass Downloads och tanka ner senaste versionen. Du vill ha 0.9.11.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Det står bara oktober. Fast det heter online team play. Kanske inte är det du menar?

http://www.easports.com/nhl/news/2014/nhl-15-game-notes

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha du, DÅ kan man nog itne skapa något lag utan det är bara matcher. Det sug ju ganska hårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Kan ha missat det har inte läst igenom tråden.
Men är det nån annan som har problem med att konsolen aldrig går online av sig själv när man startar den? Måste alltid gå in och "kontrollera anslutningen" för att få igång den.

Jag har samma problem med mitt mobila bredband när jag har konsolen hemma. Väntar du kopplar den upp efter ett tag. Den är av någon anledning bara väldigt slö. Är endast så med mitt mobila, ingen annanstans jag haft den med fast internet

Permalänk
Medlem

Kan man spela 360-spel på One? Jag syftar främst rent allmänt men även hur själva kompatibiliteten är uppbyggd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trefot:

Köpte Plex-pass igår, men dessvärre kan jag inte utnyttja det på mitt Xone. Tydligen är det inte uppdaterat till senaste version, men Xone hittar ingen nyare uppdatering... Någon som har samma problem?

Hade samma problem, se till att du har installerat den serverversionen med för Plex-Pass, sen måste du Posta servern online för att Xboxet ska hitta den. Gick fint utan med mobilen så tog lite grävande innan jag kom på det och fick det löst. Rota runt i inställningarna tills du hittar Server och få den Online så löser sig allt

OBS! Man behöver inte dela servern, bara posta den online so no worries ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Kan man spela 360-spel på One? Jag syftar främst rent allmänt men även hur själva kompatibiliteten är uppbyggd.

Nix, det går inte. Finns i dagsläget ingen kompatibilitet för att kunna lira 360-spel på One.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Jag har samma problem med mitt mobila bredband när jag har konsolen hemma. Väntar du kopplar den upp efter ett tag. Den är av någon anledning bara väldigt slö. Är endast så med mitt mobila, ingen annanstans jag haft den med fast internet

Tack!
Får ha lite mer tålamod då

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör Xbox fitness och kan rekommendera några bra Program? Samt, är det någon som har vågat sig på att köpa P90X-programmet?

Permalänk
Medlem

En annan fråga som poppar upp i mitt huvud är om det går att köpa begagnade spel?
Har försökt googla på det men får olika svar på varje länk. Typ att man kan köpa ett beggat spel med det måste aktiveras på ens konto för en avgift.
Nån som har koll på vad som gäller?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Är det någon som kör Xbox fitness och kan rekommendera några bra Program? Samt, är det någon som har vågat sig på att köpa P90X-programmet?

Jag har köpt P90X. Har dock inte använt det mer än en gång hittills. Mest för att jag är en lat och fet jävel. Men det jag testade vi så in i helvete jobbigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

En annan fråga som poppar upp i mitt huvud är om det går att köpa begagnade spel?
Har försökt googla på det men får olika svar på varje länk. Typ att man kan köpa ett beggat spel med det måste aktiveras på ens konto för en avgift.
Nån som har koll på vad som gäller?

Såna rykten/fakta? Florerade innan xboxet släpptes. Köpa begagnade spel går alldeles utmärkt. Funkar precis som på 360. Bara att sätta i skivan, installera, sen börja spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Såna rykten/fakta? Florerade innan xboxet släpptes. Köpa begagnade spel går alldeles utmärkt. Funkar precis som på 360. Bara att sätta i skivan, installera, sen börja spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt!
Tack för svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För mig står det att Xbox är nere för tillfället. Någon vänlig själ som kan konfirmera det?

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-live-status?icid=furl_stat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

För mig står det att Xbox är nere för tillfället. Någon vänlig själ som kan konfirmera det?

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-live-status?icid=furl_stat...

Bara vänlistan är nere.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Bara vänlistan är nere.

För mig är xbox live nere på xone, NAT är strict sedan står det social and gaming har problem. Någon annan som har samma fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

För mig står det att Xbox är nere för tillfället. Någon vänlig själ som kan konfirmera det?

http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-live-status?icid=furl_stat...

Den gick ner för mig igår och är fortfarande nere. Sen är det nästan omöjligt att spela Destiny då man blir kickad till Orbit hela tiden med olika "roliga" felkoder......

Kollar jag DL och UL-hastigheter så ligger DL väldigt lågt nu sedan igår, har legat på ~70-88Mbps nu ligger den på ~30-40, linan ligger fortfarande stadigt på ~97Mbps via bredbandskollen. Kör "trådat" till Xbone.....

NAT OPEN, Problem: Social & Gaming står det på min.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Den gick ner för mig igår och är fortfarande nere. Sen är det nästan omöjligt att spela Destiny då man blir kickad till Orbit hela tiden med olika "roliga" felkoder......

Kollar jag DL och UL-hastigheter så ligger DL väldigt lågt nu sedan igår, har legat på ~70-88Mbps nu ligger den på ~30-40, linan ligger fortfarande stadigt på ~97Mbps via bredbandskollen. Kör "trådat" till Xbone.....

NAT OPEN, Problem: Social & Gaming står det på min.....

Okej, igår så stod det NAT OPEN för mig men nu är den strict och står likadant siom problem med Social och Gaming.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt att skicka in mitt Xbox One då jag fick en knastrande version. Hur ligger det till med sparade spel?
Förstår ju att jag måste installera om spelen givetvis, men om jag kommit halvvägs in i en kampanj, måste jag då börja om från början eller sparas det i något "cloud"?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Okej, igår så stod det NAT OPEN för mig men nu är den strict och står likadant siom problem med Social och Gaming.

Jag löste det genom att reseta min router!

Skrivet av Big Lars:

Jag har tänkt att skicka in mitt Xbox One då jag fick en knastrande version. Hur ligger det till med sparade spel?
Förstår ju att jag måste installera om spelen givetvis, men om jag kommit halvvägs in i en kampanj, måste jag då börja om från början eller sparas det i något "cloud"?

Sparade sparfiler läggs på cloud, rätta mig någon om jag har fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Jag löste det genom att reseta min router!

Sparade sparfiler läggs på cloud, rätta mig någon om jag har fel!

Googlade runt lite, och sparfilerna backupsparas till molnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Jag har tänkt att skicka in mitt Xbox One då jag fick en knastrande version. Hur ligger det till med sparade spel?
Förstår ju att jag måste installera om spelen givetvis, men om jag kommit halvvägs in i en kampanj, måste jag då börja om från början eller sparas det i något "cloud"?

Som andra skrev, det sparas både på din hårddisk och på servrar. Ingenting gick förlorat när jag bytte ut mitt, var bara att signa in med sitt konto och börja ladda ner allt igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Googlade runt lite, och sparfilerna backupsparas till molnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Zisid:

Som andra skrev, det sparas både på din hårddisk och på servrar. Ingenting gick förlorat när jag bytte ut mitt, var bara att signa in med sitt konto och börja ladda ner allt igen

Skrivet av RepZi:

Sparade sparfiler läggs på cloud, rätta mig någon om jag har fel!

Okej låter ju kanoners. Det bör väl fungera även om man inte har Gold va?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Killer Instinct Season 2 Launch Trailer

Season One Soundtrack har också släppts http://open.spotify.com/album/1b51EuX7pwMLApLNB4P4gX

Mick Gordon for President!

Visa signatur

Send me out... with a bang.