iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Skrivet av Delerium:

Jag tycker Apples egna läderfodral har bra kvalitetskänsla och ligger bra i handen. Snygga också.

http://www.todaysiphone.com/2014/09/first-look-apples-officia...

http://store.apple.com/se/product/MGR62ZM/A/läderfodral-för-i...

Jag kan varmt rekommendera deras läderfodral! Jag har en blå sådan till min 6+. Passformen, greppkänslan och utseendet är alla på topp.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Ni som har 6:an, har ni vågat använda er telefon utan skal? Jag är den personen som aldrig lyckats skada sin telefon, men som ändå använder skall och skydd för att förminska risken, men 6:an är så mycket skönare att hålla i utan skal.

(Vilken färg valde ni och varför? ) är förvånad över att många inte väljer/valde silver, då detta ser snyggast ut enligt mig.

Jag kör med ett genomskinligt skal, lägger till 0,2 mm extra i tjocklek och känns knappt. Jag tycker jag får lite bättre grepp med skyddet på också. Min inställning var precis som din med min förra mobil, tills den dagen den ramlade ut ur fickan när jag gick ur bilen och den föll rakt ner på en kantad sten och skärmen sprack, sen dess kör jag alltid med något skydd, just in case!

Valde guld, inte för den var snyggast, för att jag kan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

Jag kan varmt rekommendera deras läderfodral! Jag har en blå sådan till min 6+. Passformen, greppkänslan och utseendet är alla på topp.

Stor +1! Testade över 40st skal till mina 5/5S tills jag fick tummen ur och skaffade Apples org. läderskal, aldrig tittat bakåt efter det. Passformen och känslan är oslagbar. Lite intressant är också att inköpspriset på detta läderskal är drygt 240:-, att jämföra mer 20-40:- för de flesta andra randomskal vilket rättfärdigar dess slutpris lite mer ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Stor +1! Testade över 40st skal till mina 5/5S tills jag fick tummen ur och skaffade Apples org. läderskal, aldrig tittat bakåt efter det. Passformen och känslan är oslagbar. Lite intressant är också att inköpspriset på detta läderskal är drygt 240:-, att jämföra mer 20-40:- för de flesta andra randomskal vilket rättfärdigar dess slutpris lite mer ^^

Ett skal för 20-40kr är lite väl billigt för att förvänta sig något
Originalskalen är oftast bäst, samma gäller samsung skalen.

Om man vill ha ett skal tycker jag bara det är dumt att köpa ett ultrabilligt skal, kan man lika gärna köpa något vettigt.
Sen finns det såklart bra 3:e parts skal men dom kostar mer än 40kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ett skal för 20-40kr är lite väl billigt för att förvänta sig något
Originalskalen är oftast bäst, samma gäller samsung skalen.

Om man vill ha ett skal tycker jag bara det är dumt att köpa ett ultrabilligt skal, kan man lika gärna köpa något vettigt.
Sen finns det såklart bra 3:e parts skal men dom kostar mer än 40kr

Nej alltså de skal jag nämnde med inköpspris på ca 40:- säljs sedan för 250:-. Syftade bara till att påvisa marginalskillnaden skalen emellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Nej alltså de skal jag nämnde med inköpspris på ca 40:- säljs sedan för 250:-. Syftade bara till att påvisa marginalskillnaden skalen emellan.

Ah, missade det när jag läste, så gåre när man är för snabb på avtryckarfingret

Man har sett många köpa Iphone 5/s skal för 20-50kr osv nämligen och tyckt dom är dåliga, liksom vad förväntar man sig.
Om ett skal säljs för 20-50 spänn är tillverkningskostnaden nog nära obefintlig.

Permalänk
Inaktiv

Måste även påpeka att min batteritid på 5s var otroligt dålig, eftersom jag behövde ladda telefonen varje morgon, oavsett användning (antar att standby tiden var dålig).

Jag har klarat mig 2 dagar nu och med 19% kvar vid normal användning, och då har jag endast hunnit ladda telefonen en gång. Mycket bra än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Måste även påpeka att min batteritid på 5s var otroligt dålig, eftersom jag behövde ladda telefonen varje morgon, oavsett användning (antar att standby tiden var dålig).

Jag har klarat mig 2 dagar nu och med 19% kvar vid normal användning, och då har jag endast hunnit ladda telefonen en gång. Mycket bra än så länge.

Något som är fel om batteritiden var så dålig.
Batteriet eller ios7 battery buggen som åt allt.

Permalänk
Medlem

Kameran i iPhone 6 verkar vara riktigt bra, men såna här jämförelser får mig att vilja spy.
Det var fan den sämsta kamerajämförelsen jag någonsin sett.
Han kör på vilt skilda slutartider och klagar sedan på att bilderna i systemkameran blir för brusiga. Han måste ju köra med manuell exponering eller slutartidsprioritering för att få bilder med såpass hög ISO och relativt låg slutartid, detta trots att han skriver att han lämnade det mesta på auto.
Han är inte konsistent för fem öre och tar flera gånger helt olika foton trots samma motiv.
USCH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Kameran i iPhone 6 verkar vara riktigt bra, men såna här jämförelser får mig att vilja spy.
Det var fan den sämsta kamerajämförelsen jag någonsin sett.
Han kör på vilt skilda slutartider och klagar sedan på att bilderna i systemkameran blir för brusiga. Han måste ju köra med manuell exponering eller slutartidsprioritering för att få bilder med såpass hög ISO och relativt låg slutartid, detta trots att han skriver att han lämnade det mesta på auto.
Han är inte konsistent för fem öre och tar flera gånger helt olika foton trots samma motiv.
USCH!

Pengar under bordet finns det på många "reviews" där ute, gällande alla produkter.

Alltid kul när folk länkar reviews som är helt åt skogen och tar det som fakta. Men som dom flesta vet så funkar det med pengar under bordet reviews idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Att testa telefonerna så som de kommer att användas är inte oseriöst.

hoppa in och ut ur program brukar jag inte göra som en tok helt random, ibland brukar jag faktiskt strata ett program kanske ett spel och spela mer än 1 sekund UTAN att hoppa ur det fort som attan och direkt in i ett annat program.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Det var någon här som hade beställt slim sleeve från Sena Cases, har du fått detta än?

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

hoppa in och ut ur program brukar jag inte göra som en tok helt random, ibland brukar jag faktiskt strata ett program kanske ett spel och spela mer än 1 sekund UTAN att hoppa ur det fort som attan och direkt in i ett annat program.

Det finns test som passar dig också, dvs test som visar hur telefonen presterar i appar. I spel-appar brukar Iphones prestera ganska bra, även när man kopplar den till en extern skärm:

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det finns test som passar dig också, dvs test som visar hur telefonen presterar i appar. I spel-appar brukar Iphones prestera ganska bra, även när man kopplar den till en extern skärm:
http://images.anandtech.com/graphs/graph8554/68003.png

nu börjar det likna nått och nu prestanda i förhållande till upplösning så är vi riktigt nära

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

nu börjar det likna nått och nu prestanda i förhållande till upplösning så är vi riktigt nära

I "Offscreen" testerna använder alla samma upplösning.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

huh? vad beställde du för nåt?
Beställde en vanlig 6:a , rymdgrå 64 gb.... 9 november har jag fått som datum

Skrivet av breakwin:

Hmm. Jag beställde 6a rymgrå dock 16GB. Fick preliminärt leveransdatum 3e november men helt plötsligt fick jag en avi igår från tele2. Blev sjukt lycklig.

Beställde en svart 6 Plus 64 GB 2014-09-20, har hittills inte hört ett ljud.

Pratade med Comviq idag via chat som inte kunde bekräfta eller förneka någonting kring om de ens fått in/skickat några 6 Plus, locket på deluxe.

Man börjar ju undra om det överhuvudtaget kommit några 6 Plus till landet. Jäkligt konstigt att de inte ens vill tala om hur det ligger till. Har ju inga problem med att vänta en månad till om det vore så, men det kan ju vara kul att veta hur det ligger till med status.

Permalänk
Medlem

Jodå en del 64GB Plusvarianter har kommit, dock väääldigt mycket fler 16GB. 64GB verkar ju överlag vara hårdvaluta deluxe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

Beställde en svart 6 Plus 64 GB 2014-09-20, har hittills inte hört ett ljud.

Pratade med Comviq idag via chat som inte kunde bekräfta eller förneka någonting kring om de ens fått in/skickat några 6 Plus, locket på deluxe.

Man börjar ju undra om det överhuvudtaget kommit några 6 Plus till landet. Jäkligt konstigt att de inte ens vill tala om hur det ligger till. Har ju inga problem med att vänta en månad till om det vore så, men det kan ju vara kul att veta hur det ligger till med status.

Varför tror du comviq är billigast?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

Beställde en svart 6 Plus 64 GB 2014-09-20, har hittills inte hört ett ljud.

Pratade med Comviq idag via chat som inte kunde bekräfta eller förneka någonting kring om de ens fått in/skickat några 6 Plus, locket på deluxe.

Man börjar ju undra om det överhuvudtaget kommit några 6 Plus till landet. Jäkligt konstigt att de inte ens vill tala om hur det ligger till. Har ju inga problem med att vänta en månad till om det vore så, men det kan ju vara kul att veta hur det ligger till med status.

Skrivet av davitto:

Varför tror du comviq är billigast?

Övervägde att köra Comviq men att de saknar en kundtjänst avgjorde lite.... om det är värt 50 spänn mer i månaden återstår att se

Och ja... borde komma en laddning iPhones till Sverige per flyg den här veckan som ska delas upp till alla jäkla företag/butiker som säljer dessa.... sen tror jag att det dröjer ytterligare 2 veckor innan nästa "batch" kommer, och det räcker bara till att tillgodose alla som inte har fått sina som beställde när luren släpptes och första veckan.
Sen vette tusan hur länge till man måste vänta.... det här med att gå in i en butik och "handla" kommer nog att dröja ett par månader.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Väntan är brutal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jodå en del 64GB Plusvarianter har kommit, dock väääldigt mycket fler 16GB. 64GB verkar ju överlag vara hårdvaluta deluxe.

Vet du hur det är med 128gb?

Permalänk
Medlem

Idag kom min 6a och jag är jävligt nöjd! Eftersom jag går från 4S-6 så blir skillnaden enorm i snabbhet och storlek.......

Storleken var även perfekt, påminner om min gamla Nexus 5 som ja även den var nöjd med

KÖP!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peckham:

Storleken var även perfekt!

Standardkommentaren varje gång en ny släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Övervägde att köra Comviq men att de saknar en kundtjänst avgjorde lite.... om det är värt 50 spänn mer i månaden återstår att se

Och ja... borde komma en laddning iPhones till Sverige per flyg den här veckan som ska delas upp till alla jäkla företag/butiker som säljer dessa.... sen tror jag att det dröjer ytterligare 2 veckor innan nästa "batch" kommer, och det räcker bara till att tillgodose alla som inte har fått sina som beställde när luren släpptes och första veckan.
Sen vette tusan hur länge till man måste vänta.... det här med att gå in i en butik och "handla" kommer nog att dröja ett par månader.

Jag övervägde också comviq men deras kundservice är katastrofal, ingen har koll. Sen att dem även krävde en bild på mitt studentkort samt något slags styrkande av att jag hade inkomst och kunde betala abonnemanget blev droppen.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trollhattan:

Standardkommentaren varje gång en ny släpps.

Haha måste hålla med, kommer ihåg när jag fick min lumia 1520 - "storleken är perfekt", det slutade med att jag bytte efter 2-3 månader

Permalänk
Medlem

Beställde en rymdgrå iPhone 6 med 16GB vid ca 14 tiden den 19/9 hos Tre. Fick igår ett sms om att mitt abonnemang har förlängts, borde telefonen vara på ingång nu i veckan tro?
Kan ju inte få telefonen nästa månad om dom förlänger abonnemanget nu, kan ju inte betala för något jag inte fått..?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Vet du hur det är med 128gb?

Min Iphone 6+ 128gb kommer i november. (köpt utan abonnemang)

Min Iphone 6 16gb fick jag på release dag. (förlängning av mitt abonnemang)(ej bokad)

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

Haft min i 3 veckor nu och jag är fortfarande tok nöjd. Något jag inte blir klok på dock är Hälsa appen den tycks ju smuttat hembränt eller nåt. Den säger att jag gått i 1 trapp per dag typ. Medans i själva verket springer jag upp och ner i trappor säkert 5-6 ggr om dagen. Sen dilemma nummer 2 iOS 8,0,2 uppdateringen tycks ha muppat ur min bluethooth den tappar mitt headset lite då och då och det går inte längre att prata med min bils inbyggda headset eller vad man nu skall kalla det.

Igår åkte den i backen för första gången från typ 1,5 meter rakt ner i golvet inte en skråma. Sen hela bendgate farsen är verkar ju lagt sig. Jag har haft min i framficka sittandes så att det stramar med min son sittandes på telefonen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Hälsa appen hämtar bara information från andra appar så det är väl appen som registrerar att du går i trappor som inte funkar som den ska isf?

Edit: eller nja just trappor hanteras kanske av health appen.
Det är bara uppför trappor som räknas också ser jag i min statistik. Fast den är nog inte helt 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hälsa appen hämtar bara information från andra appar så det är väl appen som registrerar att du går i trappor som inte funkar som den ska isf?

Edit: eller nja just trappor hanteras kanske av health appen.
Det är bara uppför trappor som räknas också ser jag i min statistik. Fast den är nog inte helt 100%.

Okej då får jag se om jag kan hitta någon rolig "hälso" app då det vore ju roligt att se lite statistik för hur slö man är.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 