AMD och Asus fördjupar partnerskap inför arkitekturen Zen

Permalänk
Melding Plague

AMD och Asus fördjupar partnerskap inför arkitekturen Zen

Kretsmakaren AMD rustar upp inför lanseringen av arkitekturen Zen i början av 2016 och fördjupar nu partnerskapet med Asus, i hopp om ökade andelar på processormarknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Detta låter väldigt trevligt! AMD måste ha något bra att komma med om ASUS är intresserade faktiskt. ASUS kör väl relativt uteslutande idag på Intel processorer?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Testpilot

Förhoppningsvis börjar det lysa upp för AMD snart och vi kan få 2 riktiga konkurrenter på marknaden igen!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag ser mer fram emot den renodlade CPU'n. APU är för mig inte ett dugg intressant. Jag hoppas även på bakåtkompatibilitet med AM3+

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Ska bli intressant att se vad AMD har att erbjuda, det var inte ett dugg för tidigt att överge Bulldoser som man redan vid lansering kunde se va en stor flopp särskilt med tanke på den enorma marknadsföringen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ser mer fram emot den renodlade CPU'n. APU är för mig inte ett dugg intressant. Jag hoppas även på bakåtkompatibilitet med AM3+

Nej, jag hoppas de släpper den föråldrade plattformen nu och verkligen satsar på att ta upp kampen mot Intel Core-serien. Om de iaf kan konkurrera med I3 och i5 så har de kommit långt, i7orna kan lugnt ligga kvar på toppen, det är inte många marknadsandelar där för dekstop.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta låter väldigt trevligt! AMD måste ha något bra att komma med om ASUS är intresserade faktiskt. ASUS kör väl relativt uteslutande idag på Intel processorer?

Nej de har ett helt gäng Laptops med amds APU nu också.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=l=s18985576...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det känns lite som att det här är AMD's "sista" chans på desktopmarknaden att konkurrera med Intel. Jag är verkligen oerhört sgen på att vänta in Zen och se vad den går för, frågan är bara om det är värt att hålla i plånboken nästan ett år till från nästa år. Tänkte nämligen köra ett helt nybygge nästa år, men vill, samtidigt se om det är värt att vänta in Zen, risken finns ju tyvärr att det blir som med Bulldozer och då känns ju väntan lite förgäves.
Hårda tider, hårda tider....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nej, jag hoppas de släpper den föråldrade plattformen nu och verkligen satsar på att ta upp kampen mot Intel Core-serien. Om de iaf kan konkurrera med I3 och i5 så har de kommit långt, i7orna kan lugnt ligga kvar på toppen, det är inte många marknadsandelar där för dekstop.

FX-8xxx konkurrerar bra med i3/i5 beroende på vad du gör med datorn.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ser mer fram emot den renodlade CPU'n. APU är för mig inte ett dugg intressant. Jag hoppas även på bakåtkompatibilitet med AM3+

Jag känner lite tvärtom faktiskt. Jag tycker att det som har hållit tillbaka AMD genom åren har varit just bakåtkompabilitet. Den ena plattformen är kompatibel med den osv, visst är det fint och positivt för kunderna. Men jag tror att det har hållit tillbaka det "nyare" på plattformarna om man får uttrycka sig så, AMD har varit så måna om att så många som möjligt ska ha möjlighet till stöd för äldre plattformar att man nästan glömt bort att ta fram en så pass bra plattform som möjligt.
Vart lite knixigt formulerat det där ser jag nu, det är ju så klart bara mina tankar och åsikter men jag tor du förstår ungefär vad jag syftar på

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nej, jag hoppas de släpper den föråldrade plattformen nu och verkligen satsar på att ta upp kampen mot Intel Core-serien. Om de iaf kan konkurrera med I3 och i5 så har de kommit långt, i7orna kan lugnt ligga kvar på toppen, det är inte många marknadsandelar där för dekstop.

Jag skulle tycka det vore trevligt att slippa köpa nytt moderkort. Men om det krävs att de släpper plattformen så visst Men jag tror det är mer arkitekturen i CPU som är dålig, och AMD har ju varit duktiga på att behålla samma sockel men ändå göra nya arkitekturer med bra mycket bättre prestanda. Socket A hängde t. ex med bra länge och där var det stor skillnad i prestanda på första och sista CPU som släpptes.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att detta blir den pungsparken AMD skulle gett Intel med Bulldozer!
Men självklart väntar jag ju på tester.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Dags för en ny ZENbook eheheh?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag skulle tycka det vore trevligt att slippa köpa nytt moderkort. Men om det krävs att de släpper plattformen så visst Men jag tror det är mer arkitekturen i CPU som är dålig, och AMD har ju varit duktiga på att behålla samma sockel men ändå göra nya arkitekturer med bra mycket bättre prestanda. Socket A hängde t. ex med bra länge och där var det stor skillnad i prestanda på första och sista CPU som släpptes.

Ja, men bara de inte skjuter sig själva i foten och begränsar vad de kan göra med den nya arkitekturen bara för att behålla AM3. Tex skippa DDR4 år 2016 känns ju inte som en bra ide.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

APU är framtiden. Att en APU inte slår en separat i7 och gtx 980 idag spelar ingen roll. Läget kommer inte alltid se ut så. Vem för 10 år sen hade kunnat tro att man skulle kunna spela ett spel som BF4 utan grafikkort? Inte jag iaf och Kaverin får ju inte äns sträcka ut benen ordentligt då den är minnesstrypt. Redan idag har APU potential om 10 år så kommer nog dedikerad GPU inte vara alls lika stort som det är idag även bland gamers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja, men bara de inte skjuter sig själva i foten och begränsar vad de kan göra med den nya arkitekturen bara för att behålla AM3. Tex skippa DDR4 år 2016 känns ju inte som en bra ide.

AMD har släppt CPUer med DDR2 och DDR3 minnescontroller, så den biten kan de. Det skulle inte vara några problem för dem att baka in både DDR3 och DDR4-stöd i samma cpu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

AMD måste framförallt lära sig att göra snabbare minneskontrollers. Visst de har den där minnesbufferten som kommer till carizzo men jag misstänker att de ändå behöver all bandbredd de kan få även till själva minnesstickorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Låter lite som vad Intel gjorde för ett gång årsen, visserligen behöver AMD lite extra försäljnings vinster på detta viset och det verkar mer ärligt än vad intel gjorde

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Att den nya arkitekturen kommer till uråldriga AM3+ (som i grunden är samma sockel som 939) finner jag inte troligt, inte minst då flera representanter från moderkortstillverkare mer eller mindre gått "on the record" till oss och sagt att ingenting nytt kommer till den plattformen. Dessutom skulle AMD behöva stanna kvar vid en antik sydbrygga och nordbrygga (som är separat) samt DDR3-minne. Högst troligt är att nordbryggan blir integrerad i processorn, precis som Llano/Trinity/Richland/Kaveri och samtliga processorer från Intel. Att AMD kunde erbjuda både DDR2 och DDR3 med Phenom II berodde på att det handlade om en smärre uppdatering av sockeln och att det i övrigt inte skedde några förändringar på plattformssidan.

Det jag tror kommer hända är att AMD upphör med två skilda socklar för konsumentmarknaden och istället kör på en, mycket likt hur Intel gjort med LGA 1156 (Lynnfield/Clarkdale), 1155 (Sandy Bridge/Ivy Bridge), 1150 (Haswell/Broadwell) och kommande 1151 (Skylake/Cannonlake). Det är helt orimligt att ett så jämförelsevis litet företag som AMD skulle lägga resurser på att upprätthålla och hålla två socklar "up-to-date", när en skulle räcka för både APU:er och prestandaorienterade processorer motsvarande Intels fyrkärniga Core i7-modeller.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Känns lite skumt att ge rabatter till ASUS som just nu redan är störst på marknaden gällande moderkort (Gigabyte just efter med enstaka marginal?) Tycker de borde i så fall ge alla rabatt inte bara en eller två.

Hade varit nice om de kan konkurrera mot Intels övre i5 och i7. Om de kan konkurrera mot Extreme-modellerna så hade det varit ascoolt men jag har inga sådana förväntningar.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

Vore coolt om AMD kunde leverera något med tillräckligt bra prestanda-per-watt att dom kunde få ut Chromebooks med AMD processorer.

Vore coolt om AMD kunde leverera något som kunde konkurrera med senaste generationen Intel Core i7.

Vore najs om AMD skapade en single-board computer, likt en Raspberry Pi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag ser mer fram emot den renodlade CPU'n. APU är för mig inte ett dugg intressant. Jag hoppas även på bakåtkompatibilitet med AM3+

2016/17? Och kör du med detta fortfarande? Inte ens du vill väl ha AM3+ 2H16/1H17+.

Som jag tidigare sagt, AM3+ dog eftersom de lade ner roadmappen när de såg hur misslyckad BD blev. Även server-plattformen dog. Chipset är i princip samma som den som kom 2007. Som i sin tur bara hade mindre uppdateringar från 600-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Känns lite skumt att ge rabatter till ASUS som just nu redan är störst på marknaden gällande moderkort (Gigabyte just efter med enstaka marginal?) Tycker de borde i så fall ge alla rabatt inte bara en eller två.

Hade varit nice om de kan konkurrera mot Intels övre i5 och i7. Om de kan konkurrera mot Extreme-modellerna så hade det varit ascoolt men jag har inga sådana förväntningar.

De kan ju ha haft samtal med även konkurrenter till ASUS. Till exempel var kanske Gigabyte inte intresserade av att bidra med något vid ett samarbete. Om dessutom moderkortstillverkarna vill ha exklusivitet i ett samarbete är det väl smartast att samarbeta med den största.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

2016/17? Och kör du med detta fortfarande? Inte ens du vill väl ha AM3+ 2H16/1H17+.

Som jag tidigare sagt, AM3+ dog eftersom de lade ner roadmappen när de såg hur misslyckad BD blev. Även server-plattformen dog. Chipset är i princip samma som den som kom 2007. Som i sin tur bara hade mindre uppdateringar från 600-serien.

Vi får se vart det landar, men jag kan ju säga att något intel-system blir det inte. Inte för att det är för dyrt, eller något fel på prestandan, utan av rent ideologiska "sova gott på natten"-skäl för egen del. Så risken finns att det jag har nu får leva kvar ett bra tag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Känns lite skumt att ge rabatter till ASUS som just nu redan är störst på marknaden gällande moderkort (Gigabyte just efter med enstaka marginal?) Tycker de borde i så fall ge alla rabatt inte bara en eller två.

Hade varit nice om de kan konkurrera mot Intels övre i5 och i7. Om de kan konkurrera mot Extreme-modellerna så hade det varit ascoolt men jag har inga sådana förväntningar.

Skumt? Om dom är störst på marknaden har dom väl visat att dom kan sälja sina produkter varför AMD vill klämma in så många av sina CPUer som möjligt i ASUS datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Att den nya arkitekturen kommer till uråldriga AM3+ (som i grunden är samma sockel som 939) finner jag inte troligt, inte minst då flera representanter från moderkortstillverkare mer eller mindre gått "on the record" till oss och sagt att ingenting nytt kommer till den plattformen. Dessutom skulle AMD behöva stanna kvar vid en antik sydbrygga och nordbrygga (som är separat) samt DDR3-minne. Högst troligt är att nordbryggan blir integrerad i processorn, precis som Llano/Trinity/Richland/Kaveri och samtliga processorer från Intel. Att AMD kunde erbjuda både DDR2 och DDR3 med Phenom II berodde på att det handlade om en smärre uppdatering av sockeln och att det i övrigt inte skedde några förändringar på plattformssidan.

Det jag tror kommer hända är att AMD upphör med två skilda socklar för konsumentmarknaden och istället kör på en, mycket likt hur Intel gjort med LGA 1156 (Lynnfield/Clarkdale), 1155 (Sandy Bridge/Ivy Bridge), 1150 (Haswell/Broadwell) och kommande 1151 (Skylake/Cannonlake). Det är helt orimligt att ett så jämförelsevis litet företag som AMD skulle lägga resurser på att upprätthålla och hålla två socklar "up-to-date", när en skulle räcka för både APU:er och prestandaorienterade processorer motsvarande Intels fyrkärniga Core i7-modeller.

Ja det verkar snackas mycket. Men man ska inte sälja björnen innan fan rott i land. FX-8370 slog ju ner som en blixt från klar himmel, t. ex

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vi får se vart det landar, men jag kan ju säga att något intel-system blir det inte. Inte för att det är för dyrt, eller något fel på prestandan, utan av rent ideologiska "sova gott på natten"-skäl för egen del. Så risken finns att det jag har nu får leva kvar ett bra tag.

Du kan väl köpa en AMD APU på "Zen" 2H16/17 eller så. En octa-core AMD för lätt skrivbordsanvändning och spel bör hålla om man inte är för kräsen.

Där AMD måste satsa är däremot på server och bärbart. Asus är bra nyheter där om de är seriösa och inte bara ska ha ut lågbudgetgrejer. Tyvärr går det inte heller att priskonkurrera med 250 till 300 dollar Intel-cpu. På bärbara blir maskinpriserna ungefär den samma oavsett om du säljer något 50-100 dollar billigare. Helheten ska konkurrera och då gäller det att inte bli utkonkurrerad av en Intelmaskin med "Core i3" eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja det verkar snackas mycket. Men man ska inte sälja björnen innan fan rott i land. FX-8370 slog ju ner som en blixt från klar himmel, t. ex

Alltså.. Njae :/ Den var väl inte direkt väntad, men den är ju inget att hänga i granen. Alls.

Nog för att jag måste erkänna att jag kan luta mer åt AMD-sidan i många fall (som du säger, ideologiska skäl samt vad dom anammar) men jag måste säga att AM3+ måste låtas dö ut. Bakåtkompatibilitet är något jag har älskat från AMD's sida, men med tanke på hur det gick efter Phenom II så kan det behövas en reboot. Det finns ju alltid en chans att framtida socklar kommer hållas kompatibla med varandra (om vi säger att nästa skulle kallas AM4, så kommer sen AM4+), men jag hade varit ledsen om dom var tvungen att frankenstein'a ihop något för att hålla AM3+ vid liv.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

Ja det verkar snackas mycket. Men man ska inte sälja björnen innan fan rott i land. FX-8370 slog ju ner som en blixt från klar himmel, t. ex

Slog ned från klar himmel? Det är exakt samma som tidigare Vishera-baserade processorer med finlir på klockfrekvenser, spänning och ett nytt namn, men kretsen som används är densamma som tidigare FX-8350, FX-9590, med flera. Det kan liknas med att klockfrekvenserna på Geforce GTX 680 spetsas och lanserar det på nytt som Geforce GTX 770.

Om du faktiskt läst mina tidigare inlägg vet du att det jag sagt är att Vishera/Piledriver gäller för FX-serien till stationära datorer även under 2015, men vad som kommer därefter (läs: 2016 och framåt) var oklart. Nu vet vi att det blir en ny arkitektur vid namn Zen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Slog ned från klar himmel? Det är exakt samma som tidigare Vishera-baserade processorer med finlir på klockfrekvenser, spänning och ett nytt namn, men kretsen som används är densamma som tidigare FX-8350, FX-9590, med flera. Det kan liknas med att klockfrekvenserna på Geforce GTX 680 spetsas och lanserar det på nytt som Geforce GTX 770.

Om du faktiskt läst mina tidigare inlägg vet du att det jag sagt är att Vishera/Piledriver gäller för FX-serien till stationära datorer även under 2015, men vad som kommer därefter (läs: 2016 och framåt) var oklart. Nu vet vi att det blir en ny arkitektur vid namn Zen.

Aha. Jag trodde att det var en krympning av arkitekturen då det är 95W istället för 125, men det är alltså bara "golden sample", typ?

Billigt i så fall, och om det är det enda de kan göra med plattformen får jag nog hålla med om att det vore klokt att döda den.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.