Shadow of Mordor - SweClockers samlingstråd

Permalänk
Medlem

Vilket antiklimax sista två bossfighterna var, main storyn var skitkul att följa i alla fall, önskar att den hade varit längre dock.

Har bara klarat av 40%, frågan är om det är värt att göra resten av alla sido uppdragen? Vad händer vid 100%? Loop av nya warchiefs/kaptener eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Vilket antiklimax sista två bossfighterna var, main storyn var skitkul att följa i alla fall, önskar att den hade varit längre dock.

Har bara klarat av 40%, frågan är om det är värt att göra resten av alla sido uppdragen? Vad händer vid 100%? Loop av nya warchiefs/kaptener eller?

Atmosfären innan man fick "slåss" mot The Tower va otroligt bra. Sättet han introducerades på var sjukt bra, men herregud vilken lätt och tråkigt fight det var.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Har spelat cirkus 30 timmar sen release och klarat ut spelet och håller med flera postare i tråden, spelet kändes lite kort och väldigt upprepande. skulle vilja se mer inomhusmiljöer som möjliggör för lite mer trängd combat och mer stealth. tycker att dom ska snegla ännu mer på batman spelen till en eventuell uppföljare så blir det klockrent!

Tycker också att sidouppdragen var lite mer meh. hade gärna sett mer karaktärer som dvärgen som man kan äventyra lite mer med

Dessutom, sista bossfighterna var ju spelårets största antiklimax...

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa spelet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Är det värt att köpa spelet ?

Ja det tycker jag ändå Trots det dåliga slutet. Jag hade riktigt kul med det, räcker dock med att spela igenom det en gång imo

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oldskool:

Är det värt att köpa spelet ?

Det tycker jag, men kan nog vara värt att invänta att spelet dyker under 200kr (vilket bör hända innan jul). Så länge man gillar Assassins Creed-gameplayet och Batman Arkham-spelelementen och inte har några större förväntningar på story så är det ett bra köp IMHO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det tycker jag, men kan nog vara värt att invänta att spelet dyker under 200kr (vilket bör hända innan jul). Så länge man gillar Assassins Creed-gameplayet och Batman Arkham-spelelementen och inte har några större förväntningar på story så är det ett bra köp IMHO.

Kostar 290kr på oneplay nu. Vet att vissa har haft problem med oneplay,., men det har fungerat bra för mig varjeg gång
Även g2play.net har det för samma pris, har handlat där säkert 10 gånger utan problem.
http://www.g2play.net/category/10162/middle-earth-shadow-of-m...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE=Da´Russian Stallion;14933960]Kostar 290kr på oneplay nu. Vet att vissa har haft problem med oneplay,., men det har fungerat bra för mig varjeg gång
Även g2play.net har det för samma pris, har handlat där säkert 10 gånger utan problem.
http://www.g2play.net/category/10162/middle-earth-shadow-of-m...[/QUOTE]

EDIT: Det finns en ännu bättre rabattkod nu. 25% koden P65PW6-F9B91D-TW2AG2 som precis aktiverades fungerar. £22,5 blir ca 261kr.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/middle-... och rabattkod OCTOBE-R20GMG-OFFERX får ner priset till £24 annars. Valuta.se säger att det blir ca 275kr och då blir det troligen någon krona extra beroende på betallösning vilket är billigare.

Nu vet jag inget om oneplay men personligen skulle jag inte spendera ett öre på g2play. Auktoriserade butiker är vad som gäller vid mina spelköp. Icke-auktoriserade butiker kan fungera men inget jag skulle rekommendera till någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/middle-... och rabattkod OCTOBE-R20GMG-OFFERX får ner priset till £24 annars. Valuta.se säger att det blir ca 275kr och då blir det troligen någon krona extra beroende på betallösning vilket är billigare.

Nu vet jag inget om oneplay men personligen skulle jag inte spendera ett öre på g2play. Auktoriserade butiker är vad som gäller vid mina spelköp. Icke-auktoriserade butiker kan fungera men inget jag skulle rekommendera till någon.

Jo jag vet om g2play har varit lite omdiskuterat. Har dock chansat lite och aldrig haft några problem. Alla steamnycklar jag köpt där har fungerat, vissa av dem är över ett år gamla nu. Men vill man inte riskera något så är det såklart bättre med auktoriserade. Jag har aldrig fattat varför det är så sjukt mkt dyrare att köpa direkt via Steam, om det inte är rea. Tom dyrare än DVD versionen i butik. Känns ju sjukt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jo jag vet om g2play har varit lite omdiskuterat. Har dock chansat lite och aldrig haft några problem. Alla steamnycklar jag köpt där har fungerat, vissa av dem är över ett år gamla nu. Men vill man inte riskera något så är det såklart bättre med auktoriserade. Jag har aldrig fattat varför det är så sjukt mkt dyrare att köpa direkt via Steam, om det inte är rea. Tom dyrare än DVD versionen i butik. Känns ju sjukt.

Är prisskillnaden tillräckligt stor är det ju förvisso värt att överväga att chansa. Det som är lite obehagligt är ju om man skulle få (Steam)kontot inaktiverat/borttaget/osv om man redan har en ganska stor samling. Jag tar själv nära på noll risker med mitt konto, men då har jag på något vis samlat ihop nästan 650 spel också.

Sant, jag köper nästan aldrig något direkt på Steam. Jag köper personligen inte argumentet som ofta framförs att dessa butiker (Steam, Origin, Uplay, PSN, Xbox Market, eShop osv) har höga priser för att inte reta upp retail-handeln. När det, som du säger, är billigare att köpa boxade spel och dessutom frakta hem dessa bara för att få nyckeln så är något uppenbart fel.

Snarare känns det som att plattformsägarna försöker tjäna extra på alla de som inte inser att det ofta finns fler ställen att få tag i spel än i den officiella plattformsbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag köper personligen inte argumentet som ofta framförs att dessa butiker (Steam, Origin, Uplay, PSN, Xbox Market, eShop osv) har höga priser för att inte reta upp retail-handeln. När det, som du säger, är billigare att köpa boxade spel och dessutom frakta hem dessa bara för att få nyckeln så är något uppenbart fel.

Snarare känns det som att plattformsägarna försöker tjäna extra på alla de som inte inser att det ofta finns fler ställen att få tag i spel än i den officiella plattformsbutiken.

Lite offtopic här kanske, men underskatta inte uppmärksamheten och marknadsföringen som kommer med den uppsjö av retailhandlare som finns där ute. Att steam, Origin och uPlay tar väldigt mycket mer handlar givetvis om att dra in enkla pengar från lata och otåliga konsumenter, men det är förmodligen bara ren bonus i jämförelse med gratisreklamen och "buzzet".

Permalänk
Skrivet av Daumier:

Kan hålla med om det här. Skulle dock bli mycket mer att göra med giblets som ska flyga hit och dit, men skulle varit kul.

Mycket att göra? De har ju redan blodsplatter, även om det är väldigt fult, använd bara det, fast hela tiden, och gör lite simpla sår, gör det som en 2D textur bara om det blir för jobbigt annars, men gör något för att övertyga mig om att jag inte står med ett gummisvärd

Visa signatur

Gaminglaptop á la svindyr:
GPU: GTX 870M CPU: i7-4710HQ RAM: 16GB Lagring: 256GB SSD + 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Helvete vad svårt det skall vara då. Har kommit till Kill 4 Warchiefs och de är verkligen inte lätta att meja ner, speciellt när de har två livvakter och 6-7 vanliga nissar med sig 24/7.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av I'm Batman:

Mycket att göra? De har ju redan blodsplatter, även om det är väldigt fult, använd bara det, fast hela tiden, och gör lite simpla sår, gör det som en 2D textur bara om det blir för jobbigt annars, men gör något för att övertyga mig om att jag inte står med ett gummisvärd

Ja jo, texturer kanske. Tänkte att du ville ha uruks som blir isärhuggna osv Det är ganska många finishers där man hugger rakt igenom magen/axeln osv, och så händer ingenting... Man ska inte ha gore för sakens skull, men i det här spelet skulle det passat med mer

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Helvete vad svårt det skall vara då. Har kommit till Kill 4 Warchiefs och de är verkligen inte lätta att meja ner, speciellt när de har två livvakter och 6-7 vanliga nissar med sig 24/7.

Jag hade riktigt svårt med warchiefs först. Så gick runt och mest dödade folk och levlade upp och fick nya perks. Sen dödade jag warchiefs vakter, då gick det rätt bra att ta warchiefsen sen. Men blev dödad riktigt mycket av samma warchief och hans vakt innan. Vilket gjorde dem rätt svåra att ta i slutet när de levlat upp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Är det värt att köpa spelet ?

Om du inte söker en utmaning utan vill springa igenom en film så sure.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Helvete vad svårt det skall vara då. Har kommit till Kill 4 Warchiefs och de är verkligen inte lätta att meja ner, speciellt när de har två livvakter och 6-7 vanliga nissar med sig 24/7.

Döda livvakterna först utanför Warchief-uppdragen så blir det lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Döda livvakterna först utanför Warchief-uppdragen så blir det lätt.

Aha...så man kollar i Sauron's Army vilka kaptener som är länkade till Warchiefen, letar upp dem, kör Wraith vision för att hitta/marka dom, dödar dom och sen kör man själva uppdraget och då har Warchiefen inga kaptener med sig?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha...så man kollar i Sauron's Army vilka kaptener som är länkade till Warchiefen, letar upp dem, kör Wraith vision för att hitta/marka dom, dödar dom och sen kör man själva uppdraget och då har Warchiefen inga kaptener med sig?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Aha, då kanske det är genomförbart. De kunde faktiskt tipsat om det i spelet iaf :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/middle-... och rabattkod OCTOBE-R20GMG-OFFERX får ner priset till £24 annars. Valuta.se säger att det blir ca 275kr och då blir det troligen någon krona extra beroende på betallösning vilket är billigare.

Nu vet jag inget om oneplay men personligen skulle jag inte spendera ett öre på g2play. Auktoriserade butiker är vad som gäller vid mina spelköp. Icke-auktoriserade butiker kan fungera men inget jag skulle rekommendera till någon.

Jag såg nu att 25% koden P65PW6-F9B91D-TW2AG2 som precis aktiverades också fungerar. £22,5 blir ca 261kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha, då kanske det är genomförbart. De kunde faktiskt tipsat om det i spelet iaf :s

Det gör de, går du till "Sauron's army" och håller över en Warchief står det att du rekommenderas att döda dess livvakter för att försvaga honom. Dessutom är det ganska logiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det gör de, går du till "Sauron's army" och håller över en Warchief står det att du rekommenderas att döda dess livvakter för att försvaga honom. Dessutom är det ganska logiskt.

Nåja okej. Är tyvärr inte den skarpaste kniven i lådan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Helvete vad svårt det skall vara då. Har kommit till Kill 4 Warchiefs och de är verkligen inte lätta att meja ner, speciellt när de har två livvakter och 6-7 vanliga nissar med sig 24/7.

Du kan ju även ta reda på vilka dom är och köra dominate på dom, så dom är på din sida innan du slår till mot en warcheif.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Du kan ju även ta reda på vilka dom är och köra dominate på dom, så dom är på din sida innan du slår till mot en warcheif.

Ah, bra idé men har inte den skillen (vad jag vet).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Använder datorn i min signatur och har prestandaproblem, kör med 720p och allt på low men i de större forten så är det knappt spelbart.
Har installerat de senaste drivrutinerna och kört andra nya spel utan större problem på 1080p/medium.

Någon som har något tips för att minska lagg? Har inget problem med dålig grafik så länge upplösningen är någorlunda OK.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Du kan ju även ta reda på vilka dom är och köra dominate på dom, så dom är på din sida innan du slår till mot en warcheif.

Skrivet av Mocka:

Ah, bra idé men har inte den skillen (vad jag vet).

Tyvärr får du den förmågan senare i spelet. Jag tycker att den kommer lite för sent, det hade varit roligare om den låstes upp tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ah, bra idé men har inte den skillen (vad jag vet).

jag tycker spelet blev för lätt efter att man fick den skillen. Gjorde exakt så när jag skulle ta ut warchiefs. Dominera alla deras bodygurards, sen är det bara att låta dem döda honom i fighten.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Använder datorn i min signatur och har prestandaproblem, kör med 720p och allt på low men i de större forten så är det knappt spelbart.
Har installerat de senaste drivrutinerna och kört andra nya spel utan större problem på 1080p/medium.

Någon som har något tips för att minska lagg? Har inget problem med dålig grafik så länge upplösningen är någorlunda OK.

Låter konstigt, borde prestera lite bättre än min dator. Jag håller mig 40-60 FPS på medium. Kolla så du satt texturer på LOW, då de käkar upp grafikminnet. Annars är det nått annat som spökar för dig, tycker spelet generellt flöt på fint. Du kan också prova att stänga av Ambient Occlusion helt. Det verkar döda FPS:en i just fort där det är mycket små eldar och annat trams över allt. Jag märkte ingen enorm skillnad i hur spelet såg ut med det av.

edit: Och stäng av V-sync, det verkar vara helt trasigt i detta spel, inget tripplebuffer alls.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

jag tycker spelet blev för lätt efter att man fick den skillen. Gjorde exakt så när jag skulle ta ut warchiefs. Dominera alla deras bodygurards, sen är det bara att låta dem döda honom i fighten.

Får testa det halvsvåra sättet genom att döda hans bodyguards innan och hoppas att han inte får två/tre nya när jag väl skall attackera honom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9