Permalänk
Medlem

Inte här tyvärr, fortfarande fel för mig.
QUOTE=MrPhilicorda;14937216]Nu då ja försökte igen så funkade det, kanske det bara var nån tillfällig hickup. Hade den själv ett tag men orkade inte med den då jag redan var van med XBOX Music appen.[/QUOTE]

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Inte här tyvärr, fortfarande fel för mig.
QUOTE=MrPhilicorda;14937216]Nu då ja försökte igen så funkade det, kanske det bara var nån tillfällig hickup. Hade den själv ett tag men orkade inte med den då jag redan var van med XBOX Music appen.

Ah, antagligen bara att försöka igen senare.

Permalänk
Medlem

Yess det löste sig.

Skrivet av MrPhilicorda:

Ah, antagligen bara att försöka igen senare.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag stötte på denna ''Modernmusic'' musikspelare på Reddit innan jag köpte telefonen, vilken jag nu använder. Då jag hade som krav från Android att kunna göra en spellista på PC:n och sedan lägga in denna på telefonen för att spela upp den.

Måste säga att denna musikspelare är riktigt bra! Beror väl lite på vad man har för behov osv, men verkar vara endel som blivit nöjda med den.

Du hittar den här: http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/2dwpd7/modernmusic_a_fast_and_fully_featured_music/

Sedan måste jag ju säga att Mixradio fan är underbar service ändå! Inte hunnit testat så mycket än, men mitt första intryck är mycket positivt. Iallafall om man bara vill spela någon ''slumpmässig'' musik och inte direkt känner för någon speciell, eller sin egna musiksamling.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Hmm, man kanske ska lugna sig lite & se om det är en barnsjuka på 930/830, jag hoppas att det ordnar sig, inge roligt med nya prylar som anländer trasiga

Med tanke på att 930 är i princip en Nokia Icon som lanserades ett halv år innan så borde de kommet underfull med barnsjukdomar men icke. Hur är detta möjligt, till och med billiga kines telefoner har sällan sådana här problem även dock om man inte kan klaga på kvalitetskänslan i sig från Nokia.

Permalänk

Favoritfunktion i Lumia Denim: Ljusstyrkeprofil. Äntligen kan jag ha ljusstyrkan på automatisk och tycka att skärmen är tillräckligt ljus. Förr var alltid 'automatisk' för mörk tycker jag så jag hade alltid ljusstyrkan på manuellt men då fick man ju gå in och ändra den hela tiden.

Vet någon förresten något om nästa version av Lumia Camera (nuvarande Nokia Camera), när ska den komma? Det var ju en massa snack om HDR och andra spännande funktioner, men dessa finns inte i den nuvarande kamera-appen på 830.

Permalänk
Medlem

Vill ha en trådlös-laddare för hemmet för att slippa koppla sladd varje gång man ska ladda, och även en telefonhållare för bilen måste jag ha.

Vad tror ni om dessa två tillbehör, de borde väl fungera med denna telefon?

http://www.ebay.com/itm/271596651267

http://www.ebay.com/itm/Qi-Enabled-Wireless-Charger-Charging-Pad-Holder-for-iPhone-4-5-6-Samsung-LG-HTC-/171493074931?pt=US_Cell_Phone_PDA_Chargers&hash=item27edc8a7f3

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Vill ha en trådlös-laddare för hemmet för att slippa koppla sladd varje gång man ska ladda, och även en telefonhållare för bilen måste jag ha.

Vad tror ni om dessa två tillbehör, de borde väl fungera med denna telefon?

http://www.ebay.com/itm/271596651267

http://www.ebay.com/itm/Qi-Enabled-Wireless-Charger-Charging-Pad-Holder-for-iPhone-4-5-6-Samsung-LG-HTC-/171493074931?pt=US_Cell_Phone_PDA_Chargers&hash=item27edc8a7f3

Har själv en Nokia DT-900 laddare och den funkar bra även om laddtiden blir märkbart längre. Men så länge det är enligt Qi-standard så ska det ju funka, oberoende vilken laddare man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Har själv en Nokia DT-900 laddare och den funkar bra även om laddtiden blir märkbart längre. Men så länge det är enligt Qi-standard så ska det ju funka, oberoende vilken laddare man har.

Okej, gött. Då kör jag på dom där!

Aldrig provat trådlös-laddning, fastän jag haft möjligheten med min Nexus. Tyckte det var en smart lösning i bilen också, så slipper jag sätta i både USB-sladd för laddning och 3,5 mm varje gång jag åker bil.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Hittade ett lite småkul klipp på 830, en full nedmontering av den

http://youtu.be/ObNfMu0en1A

En jämförelse mot iPhone 6, kanske inte helt rättvist om man ser till pris

http://youtu.be/mC0bwoAdBpE

Edit: Efter mycket velande får det bli en 830, kikat på en hel del mobiler men inte många som träffar så många rätt som denna. Blir nog att fixa en nVidia Shield tablet samtidigt som kompanjon så man har nånting kvar på Android, allt för en summa mindre än en iPhone6

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Heheh, på basen av jämförelsen med iPhone 6 kan man ju tycka att man är korkad om man betalar mer än det dubbla för att få... umm, inte så många fördelar. Men i slutändan handlar det väl oftast om vilken plattform man föredrar.

Ni som redan har en 830, har ni fått någon förstahandsuppfattning om batteritiden? Det är två timmar sedan jag tog telefonen ur laddaren med 100% och är redan nere i 88%. Har knappt gjort nåt, bara 10 min internet och lite chat. Fast det brukar ju iofs ta några laddcykler innan batteriet når sitt fulla potential.

Permalänk
Medlem

Jo det ser väl lite blekt ut på iP6 sidan om man inte ser till OS & appar, tar man det med i beräkningen ser de bättre ut, lite tveksam till att det rättfärdigar ett dubbelt så högt pris dock. Att apple inte är billiga visste vi kanske redan men det är ändå lite lustigt att många gnäller på 830'ns pris, kikar man på Android lurar finns det rätt många med samma chip som ligger kring just 3tkr. Nog kan man gräva upp billigare med samma chip men då har dom oftast rätt många genvägar (sämre kamera, lagring, minne osv) Tittar man sen på hur många telefoner som har LTE & OIS så står 830 i en helt annan dager.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av diddedraker:

Precis så jag såg det med. Hade 2 930 som var defekta innan jag gav up. Det jag hann testa var inte så mycket att hurra för. Den blev så satans varm också, som störde mig. Även om man rent tekniskt kallar 830 för en sidegrade från 920 (min 920 gav upp ) så märker inte jag av att den skulle vara så mycket sämre än 930.

Bara 2? Jag gick igenom 5st 930 stycken innan jag gav upp ;D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Såg just att Microsoft store har rätt ok pris på denna

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Nokia-Lum...

Fri frakt & retur, blir runt 250kr billigare än hos dustinhome för att nämna en. Känns som priset borde sjunka en aning hos vissa leverantörer.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Såg just att Microsoft store har rätt ok pris på denna

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Nokia-Lum...

Fri frakt & retur, blir runt 250kr billigare än hos dustinhome för att nämna en. Känns som priset borde sjunka en aning hos vissa leverantörer.

Skulle jag inte ha varit så otålig hade jag nog köpt från Microsoft Store. Har tidigare varit i kontakt med dom då jag köpte en Surface 2 därifrån som jag sedan ville byta till en Surface Pro 2 och har enbart gott att säga om deras support. Väldigt trevlig och hjälpsam personal och man blir inte lämnad i sticket om man har nåt problem vilket inte är fallet hos vissa andra leverantörer... *host... Liontech... host*

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Bara 2? Jag gick igenom 5st 930 stycken innan jag gav upp ;D

Jag imponeras av ditt tålamod
Ska skicka in 830n idag, så får jag troligtvis en ny nästa vecka. Kalas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Skulle jag inte ha varit så otålig hade jag nog köpt från Microsoft Store. Har tidigare varit i kontakt med dom då jag köpte en Surface 2 därifrån som jag sedan ville byta till en Surface Pro 2 och har enbart gott att säga om deras support. Väldigt trevlig och hjälpsam personal och man blir inte lämnad i sticket om man har nåt problem vilket inte är fallet hos vissa andra leverantörer... *host... Liontech... host*

Bra & veta att µ$ store funkar, blir nog där jag köper den då. Handlat mycket hos dustinhome men deras prisbild blir lite skev, skicka ett mail och frågade dom om priset men dom kunde inte sänka något nu.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Jag imponeras av ditt tålamod
Ska skicka in 830n idag, så får jag troligtvis en ny nästa vecka. Kalas.

Okej, så de ansåg att det är fel om det lyser igenom sådär?

Vet inte om man kanske borde byta iallafall, för man ser ju det på min lur med... Vet inte om jag orkar vara utan telefon dock.

Förresten, hur är era baksidor, själva skalet? Tycker min inte sitter så bra, runt kameran står det liksom ut mer på undersidan av kameran, och om man trycker så är det liksom mjukt så den går in mot mobilen. På högersida är det även så att jag kan trycka lite och den rör sig kanske en halv millimeter där med.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Var helt inne på att köpa 830, men hittade ingenstans att se på den. Nu är jag väl mer inne på 735. Finns det någonstans att läsa om den, el. någon här har köpt den.

Permalänk
Medlem

http://www.wpcentral.com/lumia-735

Skrivet av ffodil:

Var helt inne på att köpa 830, men hittade ingenstans att se på den. Nu är jag väl mer inne på 735. Finns det någonstans att läsa om den, el. någon här har köpt den.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Tack, jag menade förstås mer användarrecensioner, erfarenheter, diskussioner om 735.
Har nyligen läst igenom, tror 108 sidor synpunkter och användarrecensioner på 730 från övriga Europa, men inget från Sverige.

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Okej, så de ansåg att det är fel om det lyser igenom sådär?

Vet inte om man kanske borde byta iallafall, för man ser ju det på min lur med... Vet inte om jag orkar vara utan telefon dock.

Förresten, hur är era baksidor, själva skalet? Tycker min inte sitter så bra, runt kameran står det liksom ut mer på undersidan av kameran, och om man trycker så är det liksom mjukt så den går in mot mobilen. På högersida är det även så att jag kan trycka lite och den rör sig kanske en halv millimeter där med.

Om jag har räknat rätt är vi 3 personer på denna tråd som har en 830, och i och med att det också är ljusläckage på min under de kapacitiva knapparna, betyder det att 3 av 3 lurar har samma "problem". Undrar om det inte bara är en följd av en medveten produktionsteknisk kompromiss. Säkert enklare & billigare tillverkning om man får ha lite spelrum mellan delarna. Själv stör jag mig inte det minsta på det, syns ändå bara då det är mörkt.

Angående skalet så tycker jag mitt sitter perfekt, inget knak eller flex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Om jag har räknat rätt är vi 3 personer på denna tråd som har en 830, och i och med att det också är ljusläckage på min under de kapacitiva knapparna, betyder det att 3 av 3 lurar har samma "problem". Undrar om det inte bara är en följd av en medveten produktionsteknisk kompromiss. Säkert enklare & billigare tillverkning om man får ha lite spelrum mellan delarna. Själv stör jag mig inte det minsta på det, syns ändå bara då det är mörkt.

Angående skalet så tycker jag mitt sitter perfekt, inget knak eller flex.

Mh, bra analys, haha. Sant. Asså stör mig inte så jättemycket på att skalat flexar, men man kommer antagligen köpa nytt när det blir slitet, så då kanske man får ett bättre. För det borde väl vara skalets fel och inte själva telefonens tycker man.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Ännu en lur som kommit efter MS regi, 930 innan, som verkar vara ovanligt strulig. 3 av 3 här i tråden. Vad säger det?

Gott att man höll sig kall!

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Ännu en lur som kommit efter MS regi, 930 innan, som verkar vara ovanligt strulig. 3 av 3 här i tråden. Vad säger det?

Gott att man höll sig kall!

Innan man fått bekräftat att det finns många telefoner som inte har ljusläckage under de kapacitiva knapparna kan man inte påstå att det är ett fel. Det för inte med sig några negativa konsekvenser och man får syna telefonen noga i ett mörkt rum för att öht märka det.

Edit: Kommer ihåg alla problem med 920 i början: rasslande vibrator, värdelös batteritid, knakande skal, problem med kamera modulen etc... Så att dålig kvalitetskontroll skulle ha något med MS att göra känns lite långsökt. Folk glömmer: ALLA telefoner har ALLTID problem i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ännu en lur som kommit efter MS regi, 930 innan, som verkar vara ovanligt strulig. 3 av 3 här i tråden. Vad säger det?

Gott att man höll sig kall!

Fast denna har ju absolut inte de problem som 930:in har, detta är inte direkt ett stort problem.

Till och med min Nexus kunna man se lite ljus tränga mellan på vissa ställen mellan skärm och ram i mörker.

Denna telefon verkar inte alls ha många fel.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Om jag har räknat rätt är vi 3 personer på denna tråd som har en 830, och i och med att det också är ljusläckage på min under de kapacitiva knapparna, betyder det att 3 av 3 lurar har samma "problem". Undrar om det inte bara är en följd av en medveten produktionsteknisk kompromiss. Säkert enklare & billigare tillverkning om man får ha lite spelrum mellan delarna. Själv stör jag mig inte det minsta på det, syns ändå bara då det är mörkt.

Angående skalet så tycker jag mitt sitter perfekt, inget knak eller flex.

Hade det varit lite läckage hade jag nog inte brytt mig och det var inget jag letade efter. Såg det i ögonvrån när jag satt och surfa i hemmet med belysning i rummet. Enda gången man inte kunde se det var i badrummet med den starka belysningen vi har där.
Vi får se vad det säger helt enkelt. Tror inte den glipan jag har är godkänd, hade det bara varit lite hade det varit en annan femma.

Men med min tur kommer jag få något annat problem på nästa telefon jag får (precis som med 930n).

Edit: OM jag nu får en ny

Permalänk
Skrivet av diddedraker:

Hade det varit lite läckage hade jag nog inte brytt mig och det var inget jag letade efter. Såg det i ögonvrån när jag satt och surfa i hemmet med belysning i rummet. Enda gången man inte kunde se det var i badrummet med den starka belysningen vi har där.
Vi får se vad det säger helt enkelt. Tror inte den glipan jag har är godkänd, hade det bara varit lite hade det varit en annan femma.

Men med min tur kommer jag få något annat problem på nästa telefon jag får (precis som med 930n).

Edit: OM jag nu får en ny

Okay. Håller tummarna för att du ska få en ny bättre telefon då. Den jag fick senast verkar vara top notch på alla sätt. Kameran har jag dock inte hunnit testa mer ingående men byggkvaliteten känns 100% iaf.

Permalänk
Avstängd

Tycker 830 är för dyr nu jämfört med 930. Den här helgen har El-Giganten samma pris, 3490sek, på 830 och 930. 2500sek vore mer rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com