Permalänk
Medlem

Kommer ej in på BF4?

Hejsan! mitt problem började för några dagar sedan med att jag inte kom in på vissa servrar utan fick upp ett meddelande att ingen, kontakt kolla att port 3669(udp) är öppen??? och i dag (nu) är det samma på samtliga servrar jag försöker komma in på..
OM någon kunde hjälpa mig vore jag tacksam om ni förklarar väldigt enkelt för jag har "noll koll"=)

Permalänk
Medlem

Nu har jag visserligen inte kollat själv, men googla ditt problem (på engelska) så får du troligen svar.

Finns nästan inga problem som någon annan inte redan frågat om och fått svar på.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Får göra så och hoppas jag hittar något som kan hjälpa mig komma ut igen..
Man får lite abstines att inte kunna spela=))

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men har du testat att öppna porten i din router?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är som sagt helt novis om vad gäller data=).men om det funkat i över 420 timmar problemfritt utan gjort någon "inställning" eller dyligt så har jag svårt att tro att porten i routern stänger sig själv? men som sagt är kass. så jag tar tacksamt imot tips..var inne på battleloggen på BF4 och såg att fler hade samma problem och vad jag förstog så hade ingen något riktig svar på varför. någon hade även ominstallerat spelet men hade fortfarande samma problem..
Får väl hoppas att det bara är en "bugg" och dom fixar det))

Permalänk
Entusiast

Är det inte underhåll av servrarna nu?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Också haft precis samma problem, provade först att öppna porten de sa till om, vilket inte gjorde ett skit. Fick ett tips om att öppna alla BF4s portar, inte bara den de sa till om, så löste det sig.

Skrivet av Knipsat från EA's hemsida:

Om du spelar på PC ska du aktivera följande onlineportar i din anslutning:
TCP: 80, 443, 9988, 17502, 20000-20100, 22990, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Om du inte vet hur man öppnar portar finns det mängder av enkla guider för det, du loggar in på din router, letar dig fram till portforwarding (oftast under "Advanced") och öppna alla de där portarna.

Kan lägga till att jag inte heller stängde några portar, eller ändrade någonting när problemet uppkom, antar att det är något problem de har, men funkade iaf för mig att fixa rätt lätt. Also; Det heter dator, i detta fall "inte bra på datorer"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tackar dig lasergurka för tipsen och stavningen=) ibland skriver man som man pratar))..Har kallat in "expert"hjälp som kommer i morgon och hjälper mig. Vet att man skulle sätta sig ner och lära sig mera om hur dator( vad det rätt) fungerar och inte bara spela som en galning.Så det är tur att ni finns som kan hjälpa&tipsa oss mindre tekniskt kunniga. ön en gång tack för tipsen..