Permalänk
Medlem

Av BF-spelen spelas endast BFBC2 numera. BF4 samt BF3 är avinstallerat för gott samt att jag aldrig mer kommer köpa en enda produkt där DICE är inblandad.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Fiskanen:

Har spenderat senaste dagarna i Bf3, glömt bort hur jävla roligt det är. När man väl spelar det inser man hur dåligt optimerat allt är i bf4.

+ att movement är sjukt mycket bättre.

La även upp en video häromdagen när jag leker lite med M1911 på Canals.

+ att movement är sjukt mycket bättre.

Det är just movement som jag har problem med i BF4. Sjuk inputlag oavsett vad jag väljer för inställningar.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag har precis testat både BF3/4 men bara i singel player. I BF3 har jag flera problem med buggar som gjorde att jag inte kunde avancera i kampanjen utan jag fick starta om från senaste checkpoint. Utöver detta råkade jag även ut för en rejäl bugg som helt plötsligt kastade min gubbe flera mil bort från kampanjkartan till en säker död. I BF4 har jag inte haft ett ändå problem ännu och jag tycker att de har lyckats med att göra kampanjen roligare i fyran. BF3s kampanj var grymt tråkig och stel. Och det är också skumt att det äldre av de två spelen är det med buggar. Jag kan ju tycka att de borde ha kunnat fixa dem vid det här laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Jag sliter mitt hår och gråter blod i ett försök att spela kampanjen i BF4. Blir tokig på alla krascher av spelet.
Kör Windows 8.1, uppdaterat DirectX, installerat update 4 av Visual C++, BF4 startas som administratör, origin in-game-grejset är avstängt, klockat ner grafikkortet med afterburner, UI.DrawEnable 1 borttaget ur user.cfg.
Alla grafikinställningar är satta till lägsta och det rullar på i 100-140 fps. Men ändå kraschar skiten.
Vad fan är det som händer med BF, när ska en stabil fungerande produkt släppas? Kan ju inte säga att jag har några större hopp för Hardline.
Det är för mig ett mysterium att stora företag kan och får släppa produkter som inte fungerar, jag är ju liksom inte den enda som har dessa problem, plus att det finns en uppsjö problem med BF4 som jag lyckligtvis inte drabbas av än (ta i trä).

BF4 är hyfsat stabil i MP, men SP är helt bedrövligt.

Bitter ihop och försöker igen, för skam den som ger sig sägs det ju. Får se om kampanjen blir spelad till sitt slut eller om det blir akutpsyk för mig ikväll. Wish me luck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Jag sliter mitt hår och gråter blod i ett försök att spela kampanjen i BF4. Blir tokig på alla krascher av spelet.
Kör Windows 8.1, uppdaterat DirectX, installerat update 4 av Visual C++, BF4 startas som administratör, origin in-game-grejset är avstängt, klockat ner grafikkortet med afterburner, UI.DrawEnable 1 borttaget ur user.cfg.
Alla grafikinställningar är satta till lägsta och det rullar på i 100-140 fps. Men ändå kraschar skiten.
Vad fan är det som händer med BF, när ska en stabil fungerande produkt släppas? Kan ju inte säga att jag har några större hopp för Hardline.
Det är för mig ett mysterium att stora företag kan och får släppa produkter som inte fungerar, jag är ju liksom inte den enda som har dessa problem, plus att det finns en uppsjö problem med BF4 som jag lyckligtvis inte drabbas av än (ta i trä).

BF4 är hyfsat stabil i MP, men SP är helt bedrövligt.

Bitter ihop och försöker igen, för skam den som ger sig sägs det ju. Får se om kampanjen blir spelad till sitt slut eller om det blir akutpsyk för mig ikväll. Wish me luck!

Jag har gett upp för länge sen, sämsta spelet i serien... tyvärr...
Kör på min BF3 nu

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

inte haft en krasch med dx, Mantle verkar ha minnesläcka än så länge.
troligen din hårdvara som krånglar om det kraschar.

sen att BF4 är dåligt att dice inte kan göra om sitt bf2 och bf1942 igen är som vanligt de sista 4 åren.
animationer tar för lång tid, tid att dö för kort, obalanserat med sikte och saknar helt bf känslan tyvärr.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Jag har gett upp för länge sen, sämsta spelet i serien... tyvärr...
Kör på min BF3 nu

Tråkigt att det inte fungerar alls för dig. Jag kan ändå lira MP hyfsat stabilt.

Skrivet av Flopper:

inte haft en krasch med dx, Mantle verkar ha minnesläcka än så länge.
troligen din hårdvara som krånglar om det kraschar.

sen att BF4 är dåligt att dice inte kan göra om sitt bf2 och bf1942 igen är som vanligt de sista 4 åren.
animationer tar för lång tid, tid att dö för kort, obalanserat med sikte och saknar helt bf känslan tyvärr.

Jag tror mitt grafikkort kan spöka mycket eftersom det är överklockat, hört att både BF3 och BF4 varit känsligt mot det. Minns att jag hade liknande problem med blackscreen på BF3 i början.

Om jag uppgraderar till Hardline så ska jag iaf inte köpa ett redan överklockat kort.

Det jag stör mig allra mest på i BF4, ja förutom alla krascher, så är det alla jäkla trade kills.