Android 5.0 "Lollipop" till Nexus 4, 5, 7 och 10 inom de närmsta veckorna

Permalänk
Melding Plague

Android 5.0 "Lollipop" till Nexus 4, 5, 7 och 10 inom de närmsta veckorna

Den som äger en tidigare Nexus- eller Google Play Edition-enhet behöver inte vänta länge på att få Android 5.0, som bland annat kommer med nytt grafiskt gränssnitt och längre drifttid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en uppdatering till min Nexus 4.

Permalänk
Medlem

Hum, hum.
Går det att uppdatera från en custom ROM (4.4.2) rakt till 5.0 utan bekymmer, tro? Det hade faktiskt inte varit helt fel att pröva på, annars..

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en uppdatering till min Galaxy S4+!... om tre år.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Skiter i Nexus... Min Z3:a skriker efter lite Lollipop!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kom igen nu LG, visa att ni är på framfart. Uppdatera G2 och G3 till Lollipop också!
Antar att alla med android telefoner (icke-nexus) tänker samma sak

Permalänk
Skäggig legend

Man blir lite lätt sötsugen av deras namn :3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Hum, hum.
Går det att uppdatera från en custom ROM (4.4.2) rakt till 5.0 utan bekymmer, tro? Det hade faktiskt inte varit helt fel att pröva på, annars..

Nope, iallafall inte utan bekymmer. Det är alltid rekommenderat att göra en factory reset när man byter mellan olika custom roms också, så skulle inte tro att det går smärtfritt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Får hoppas omni fixar 5,0 snart då Snacka om vilken modern S3 man har då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Hum, hum.
Går det att uppdatera från en custom ROM (4.4.2) rakt till 5.0 utan bekymmer, tro? Det hade faktiskt inte varit helt fel att pröva på, annars..

Så vitt jag vet måste du flasha stock. Kanske finns något avancerat sätt men jag har alltid fått flasha stock innan jag kunnat uppdatera. Om du nu menar att fu vill ha stock 5.0 och inte 5.0 med någon custom ROM?

Permalänk
Medlem

Extra roligt att Nexus 4 får 5.0. Har för mig att Google garanterar uppgraderingar till alla Nexus och Google play enheter som har släppts de senaste 18 månaderna. Nexus 4 släpptes för snart 2 år sen(?). Är visserligen bara några månader för gammal från att vara garanterad en uppgraderingen, men Google "måste" inte släppa Android 5.0 till Nexus 4. Därför extra roligt att de gör det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Ser fram emot en uppdatering till min Nexus 4.

Jepp samma här.

Permalänk
Medlem
Citat:

...som ska göra operativsystemet designmässigt mer än tidigare.

Så ur designsynpunkt så är operativsystemet helt enkelt "mer"?

Permalänk

Ser fram emot en uppdatering till min Xperia Arc. Skämt åsido har Android Central släppt en lista över mobiler som ska få Android 5.0 :

Nexus 4 (yes, really)
Nexus 5
Nexus 7 (2012 and 2013)
Motorola Moto X (first- and second-generation)
Moto G (first- and second-generation)
Moto G 4G LTE
Moto E
Droid Ultra
Droid Maxx
Droid Mini
Google Play Edition devices

Står mer här:

http://www.androidcentral.com/android-50-lollipop-nexus-6-nex...

Om det nu stämmer vilket man verkligen hoppas. Blir nog en Moto G 2nd gen för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aleshi:

Så ur designsynpunkt så är operativsystemet helt enkelt "mer"?

Precis så!

Skämt åsido skulle det stå mer enhetligt, det är fixat nu! Tänk även på att använda "Rätta artikeln" framöver.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Tror ni gamla Samsung Galaxy Nexus kan få uppdateringen?

Permalänk
Hedersmedlem

Så bra, då kan alla Androidägare ha kul tillsammans på nästa pubrunda :

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om det kommer till Note 3 är det säkert ett år bort med Samsungs slöhet på uppdateringar

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ser framemot att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Känns bra att det händer något nu

Undrar om Cyanogenmod kommer uppdatera SII, för i så fall kan det vara anledning att kasta stock-rom. Men jag är lite orolig för vad som händer med SMS, inställningar och annat. Att flytta "från en samsung stock-rom till en annan telefon med samsung stock-rom" har ju inte varit några problem, men hur blir det när man kör custom roms?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ att kryptera telefonens internminne automatiskt - det verkar innebära att det även är ett måste att ha lösenord på telefonen.

"Google is tweaking the activation procedure for Android L so that encryption is automatically activated, with the smartphone requiring a password before the communications, pictures, videos and other data contained within it can be accessed."

http://www.techtimes.com/articles/15978/20140921/data-encrypt...

Visa signatur

http://dataskydd.wordpress.com - Artiklar och inlägg om bl.a. Informationssäkerhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Känns bra att det händer något nu

Undrar om Cyanogenmod kommer uppdatera SII, för i så fall kan det vara anledning att kasta stock-rom. Men jag är lite orolig för vad som händer med SMS, inställningar och annat. Att flytta "från en samsung stock-rom till en annan telefon med samsung stock-rom" har ju inte varit några problem, men hur blir det när man kör custom roms?

Inställningarna ryker nog hur du än gör. Textmedelanden går dock att spara om du kör ett program så som TextSecure

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bättre batteritid med ca 90 minuter till min Nexus 5 känns värt. Är det ett led i project svelte eller var det projektet endast en del av 4.4?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur snabba Cyanogenmod brukar vara med nya android versioner till enheter vars stock-rom har fått uppdateringen? Sitter nämligen på en Nexus 5 med Cayanogenmod

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Ser fram emot en uppdatering till min Xperia Arc. Skämt åsido har Android Central släppt en lista över mobiler som ska få Android 5.0 :

Nexus 4 (yes, really)
Nexus 5
Nexus 7 (2012 and 2013)
Motorola Moto X (first- and second-generation)
Moto G (first- and second-generation)
Moto G 4G LTE
Moto E
Droid Ultra
Droid Maxx
Droid Mini
Google Play Edition devices

Står mer här:

http://www.androidcentral.com/android-50-lollipop-nexus-6-nex...

Om det nu stämmer vilket man verkligen hoppas. Blir nog en Moto G 2nd gen för min del.

Alla HTC One enheter från 2013 och framåt är också garanterade uppdatering. M7 och M8 ska dessutom få den inom 90 dagar efter lanseringen av Android L.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas omni fixar 5,0 snart då Snacka om vilken modern S3 man har då

Ungefär lika fint som min gammla Desire HD som jag körde 4.4 på i våras.

Permalänk
Avstängd

Då är det bara invänta uppdateringen.
Självklart har man en Nexus, så man vet att man får uppdateringar.
Skulle aldrig köpa en icke-Nexus enhet och stå där utan uppdateringar eller vänta i månader på en uppdatering.

Nexus master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Känns bra att det händer något nu

Undrar om Cyanogenmod kommer uppdatera SII, för i så fall kan det vara anledning att kasta stock-rom. Men jag är lite orolig för vad som händer med SMS, inställningar och annat. Att flytta "från en samsung stock-rom till en annan telefon med samsung stock-rom" har ju inte varit några problem, men hur blir det när man kör custom roms?

SMS, kontakter, kalender osv kan man enkelt göra backup/restore på med MyPhoneExplorer, som sedan ett tag tillbaka har riktigt bra stöd för Androidenheter. Den har även en hel drös andra mycket trevliga features (t.ex. synk mot Thunderbird/Lightning).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

SMS, kontakter, kalender osv kan man enkelt göra backup/restore på med MyPhoneExplorer, som sedan ett tag tillbaka har riktigt bra stöd för Androidenheter. Den har även en hel drös andra mycket trevliga features (t.ex. synk mot Thunderbird/Lightning).

Trevligt Och den funkar då även från stock-rom till Cyanogenmod?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Så ur designsynpunkt så är operativsystemet helt enkelt "mer"?

Varken mer eller mindre än "mer".

Skickades från m.sweclockers.com